Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

37 minuten geleden zei La Pulga:

Leuke spelregels bij Future Cup.

- Zuivere speeltijd (2 x 20)

- Intrap i.p.v. inworp

- Geel is 4 minuten er uit

- Varretje

- Niet wachten bij een wissel

- Vrije trap mag je gewoon gaan dribbelen 

Je mist degene die imo het spel misschien nog wel het meest versnelt: De selfpass.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan mij niet aan de indruk ontrekken dat bij die regels grotere ploegen bevoordeelt worden.

- Zuivere speeltijd (2 x 20) (minder mogelijkheden voor tijdrekken door mindere ploeg bij een gelijkspel of voorsprong)

- Intrap i.p.v. inworp  (tempo zo hoog houden, vaak hebben mindere ploegen moeite met het hoge tempo van de betere tegentander)

- Geel is 4 minuten er uit ( kleinere ploegen hebben vaker overtredingen nodig, en dus ook vaker gele kaarten, zo zijn zij  vaker tijdelijk met een mannetje minder)

- Niet wachten bij een wissel ( doorwisselen, betekent dat grotere ploegen met brede selecties constant hun topspelers kunnen doorwisselen, voorbeeld: Doet De Bruyne het niet voor je, de eerste helft? Wissel je hem in de rust, laat je hem wat uitrusten door hem weer in de laatste 20 minuten te kunnen brengen)

- Vrije trap mag je gewoon gaan dribbelen ( zelfde als intrap ipv inworp.)

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei cimbomcu:

Kan mij niet aan de indruk ontrekken dat bij die regels grotere ploegen bevoordeelt worden.

- Zuivere speeltijd (2 x 20) (minder mogelijkheden voor tijdrekken door mindere ploeg bij een gelijkspel of voorsprong)

- Intrap i.p.v. inworp  (tempo zo hoog houden, vaak hebben mindere ploegen moeite met het hoge tempo van de betere tegentander)

- Geel is 4 minuten er uit ( kleinere ploegen hebben vaker overtredingen nodig, en dus ook vaker gele kaarten, zo zijn zij  vaker tijdelijk met een mannetje minder)

- Niet wachten bij een wissel ( doorwisselen, betekent dat grotere ploegen met brede selecties constant hun topspelers kunnen doorwisselen, voorbeeld: Doet De Bruyne het niet voor je, de eerste helft? Wissel je hem in de rust, laat je hem wat uitrusten door hem weer in de laatste 20 minuten te kunnen brengen)

- Vrije trap mag je gewoon gaan dribbelen ( zelfde als intrap ipv inworp.)

Minder mogelijkheid tot tijdrekken is alleen maar een plus wat mij betreft.

Wat betreft geel en wisselen heb je wel gelijk al zou het bij wisselen ook altijd net in je voordeel uit kunnen vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MetalMichael:

Kluivert is bij Rondo openlijk aan het solliciteren. :-D 

Als ik de opties zo zie, vind ik het geen verkeerde optie. In Turkije toen goed gedaan en ook met de jeugd van Twente prima. 

Probleem bij Ajax is alleen dat 80% van de spelers niet goed genoeg zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei JanVertonghen:

Heerlijk overigens dat Akpom de Griddy deed bij de 1-3 nadat Reijnders het bij de 1-2 deed  Of een variatie erop iig. Je zou maar zo juichen bij een achterstand.

Achja, Nekketh is ook niet vies van debiele juichjes. Zo heeft iedere ploeg wel een kansparel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei La Pulga:

Als ik de opties zo zie, vind ik het geen verkeerde optie. In Turkije toen goed gedaan en ook met de jeugd van Twente prima. 

Probleem bij Ajax is alleen dat 80% van de spelers niet goed genoeg zijn.

Kluivert heeft toch een behoorlijk droevige carrière na zijn voetbalcarrière? 

Ik denk dat overigens een stuk meer spelers goed genoeg zijn dan jij stelt. Denk dat het meeste te maken heeft met juiste balans en dat je aantal sterkhouders nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook vorig jaar eigenlijk pas voor het eerst echt hoofdtrainer ergens geweest. Verder vooral assistent of spitsentrainer geweest. En PSG en Barça waren zo gek om hem chef voetbal en hoofd jeugdopleiding te maken zonder opleiding daarvoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Alex Kroes is door de raad van commissarissen van Ajax geschorst. Dat nieuws meldt de Amsterdamse club dinsdagochtend. De algemeen directeur wordt ervan verdacht te hebben gehandeld met voorkennis. Hij heeft naar verluidt aandelen in Ajax gekocht op het moment dat hij al wist dat hij de nieuwe algemeen directeur van Ajax zou worden.

Gaat wel lekker daar in de hoofdstad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites