Arles Geplaatst 3 november 2023 Share Geplaatst 3 november 2023 De afgelopen week kan best eens killing zijn geweest voor de carrière van Maurice Steijn. Zodra hij weg was werd het spel en het groepsgevoel meteen veel en veel beter. Ook jongens als Ramaj die meteen laten zien dat sommige keuzes van Steijn (toen al, nu nog meer) onbegrijpelijk waren. Er zal vast wel weer een keer een club komen die zo stom is om hem aan te stellen, maar na ruim een week Maduro en Van ‘t Schip is toch pijnlijk duidelijk geworden wat een enorme teringzooi hij ervan heeft gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 3 november 2023 Share Geplaatst 3 november 2023 9 uur geleden zei Rogier.: Maar wat een goede coach hè, die Steijn. Lag echt aan het spelersmateriaal. Na de teksten vanavond hoop ik dat Ramaj blijft staan, Hato de voorkeur krijgt boven Avila, Van den Boomen een leiderschapsrol op zich mag nemen, en Brobbey zijn afwerken eindelijk gaat verbeteren. Vond dat je bij Akpom ook goed zag waar hij voor gehaald is. Steengoede loopactie ook bij die bal op de paal. Is dit ergens op deze aardkloot een discussie? Van t Schip gaf (weer) aan dat Avila liever centraal speelt en dat oa daardoor Martha speelde. Dus die Avila gaat mog nauwelijks minuten maken als er niks geks gebeurt met Hato. Vd Boomen mag van mij ook zeker blijven staan, voegt echt wel wat toe aan het spel. Nu Gaaei mogelijk wat vorm begin te pakken (heel pril hoor), ben ik benieuwd wat er met Rensch gebeurt als hij terugkomt. Vind zelf de energie die Gaaei uitstraalt wat fijner dan Rensch. Rensch wellicht een betere keuze als je ook met Sosa speelt of regelmatig wil terugvallen op 3 mensen achterin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 3 november 2023 Share Geplaatst 3 november 2023 Wat een aankoop, die Akpom! Gefeliciteerd Ajacieden, drie puntjes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 3 november 2023 Share Geplaatst 3 november 2023 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 3 november 2023 Share Geplaatst 3 november 2023 58 minuten geleden zei Chiemel: Is dit ergens op deze aardkloot een discussie? Van t Schip gaf (weer) aan dat Avila liever centraal speelt en dat oa daardoor Martha speelde. Dus die Avila gaat mog nauwelijks minuten maken als er niks geks gebeurt met Hato. Vd Boomen mag van mij ook zeker blijven staan, voegt echt wel wat toe aan het spel. Nu Gaaei mogelijk wat vorm begin te pakken (heel pril hoor), ben ik benieuwd wat er met Rensch gebeurt als hij terugkomt. Vind zelf de energie die Gaaei uitstraalt wat fijner dan Rensch. Rensch wellicht een betere keuze als je ook met Sosa speelt of regelmatig wil terugvallen op 3 mensen achterin. Had ergens gelezen dat van 't Schip overal het liefst met twee aanvallende backs wilt spelen. Zeker zolang Berghuis rechtsbuiten is zou ik Gaaei opstellen. Als straks eventueel Forbs daar komt dan zou ik weer altijd met Rensch spelen omdat je dan niet die overlap buitenom nodig hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 3 november 2023 Share Geplaatst 3 november 2023 Genoeg gezien gisteren. Kampioenschap kan ons niet meer ontgaan! WE ARE BACK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 3 november 2023 Share Geplaatst 3 november 2023 (bewerkt) Positieve aan de malaise is, is dat we nu redelijk kunnen genieten van een overwinnig op Volendam, terwijl we anders pas begonnen te genieten bij serieuze tegenstanders in CL. Dus je zou bijna kunne zeggen dat er dit seizoen er meer te genieten is. 3 november 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 4 november 2023 Share Geplaatst 4 november 2023 Op 31-10-2023 om 10:33 zei Arezo: Oprecht super veel waardering en respect voor het positivisme hier (nee, dit is niet provocerend bedoeld voor een ieder die meeleest). Waar is dat op gebaseerd? Ik denk dat wanneer Ajax de Playoffs (om Europees voetbal) haalt het al best een Houdini Act is. Dan moet je wel 3 a 4 spelers in de winter naar Saoedi Arabië laten gaan en echt knallers binnenhalen qua aankopen, dat is in de winter vaak al moeilijk. Voor de top-5 moet Ajax in 24 wedstrijden (25 als je RKC meerekent) 4 punten goed maken op Go Ahead Eagles. Waarom zou dat een Houdini-act zijn? Ik zeg niet dat het zeker gaat gebeuren, want volgens mij kun je geen zekere voorspellingen over Ajax doen dit seizoen, maar je kunt dat imo echt niet als (nagenoeg) onmogelijk bestempelen. Er zit gewoon kwaliteit in de selectie, zelfs als het bij de minder goed samengestelde selecties van Ajax deze eeuw hoort. Het is imo overduidelijk dat Steijn de slechtste transfer van Mislintat is geweest, wat er ook op de andere transfers af te dingen is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
misterhille Geplaatst 4 november 2023 Share Geplaatst 4 november 2023 Volgens het Algemeen Dagblad keert Gorter terug onder de lat morgen... Wat zien wij niet wat hun schijnbaar wel zien om hem terug erin te zetten. Ramaj doet het volgens mij best aardig en Gorter maakte niet echt een perfecte indruk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 4 november 2023 Share Geplaatst 4 november 2023 Nee joh, Ramaj blijft gewoon keepen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 4 november 2023 Share Geplaatst 4 november 2023 Bergwijn wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een winters vertrek. Vind ik moeilijk. Aan de ene kant levert hij vaak niet, maar hij blijft wel gewoon kwaliteit hebben en ik ben er wel wat klaar mee dat alle toppers steeds verkocht worden en dat Ajax dat allemaal wel prima lijkt te vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
misterhille Geplaatst 4 november 2023 Share Geplaatst 4 november 2023 2 uur geleden zei cimbomcu: Nee joh, Ramaj blijft gewoon keepen. Laten we het hopen! 59 minuten geleden zei Chiemel: Bergwijn wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een winters vertrek. Vind ik moeilijk. Aan de ene kant levert hij vaak niet, maar hij blijft wel gewoon kwaliteit hebben en ik ben er wel wat klaar mee dat alle toppers steeds verkocht worden en dat Ajax dat allemaal wel prima lijkt te vinden. Ik vind het niet zo moeilijk. Vind hem geen topper. Wat je zegt, hij levert vaak niet. Hopelijk levert het een leuk bedrag op. En dit is natuurlijk ook inherent aan Ajax dat de beste spelers verkocht worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 4 november 2023 Share Geplaatst 4 november 2023 2 uur geleden zei misterhille: Volgens het Algemeen Dagblad keert Gorter terug onder de lat morgen... Wat zien wij niet wat hun schijnbaar wel zien om hem terug erin te zetten. Ramaj doet het volgens mij best aardig en Gorter maakte niet echt een perfecte indruk. Wat je hier zegt klopt, maar bij Gorter gaat het voor een groot deel ook om uitstraling. Het verschil in uitstraling tussen Ramaj en Gorter is volgens mij groter dan de daadwerkelijke verschillen qua kwaliteiten (laten we het in FM-termen attributen noemen). Waarmee ik overigens niet zeg dat uitstraling er niet toe doet. Maar op de een of andere manier trekt Gorter imo onredelijk veel kritiek aan, net als bijvoorbeeld Taylor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
misterhille Geplaatst 4 november 2023 Share Geplaatst 4 november 2023 5 uur geleden zei Hwb: Wat je hier zegt klopt, maar bij Gorter gaat het voor een groot deel ook om uitstraling. Het verschil in uitstraling tussen Ramaj en Gorter is volgens mij groter dan de daadwerkelijke verschillen qua kwaliteiten (laten we het in FM-termen attributen noemen). Waarmee ik overigens niet zeg dat uitstraling er niet toe doet. Maar op de een of andere manier trekt Gorter imo onredelijk veel kritiek aan, net als bijvoorbeeld Taylor. Ik heb Ramaj nog niet echt op een fout kunnen betrappen, Gorter toch al een paar keer twijfelachtig. Vandaar dat ik het nu niet begrijp om Ramaj weer te passeren. Als Gorter nu een onbetwistbare indruk had achtergelaten voor zijn blessure had ik begrepen om hem meteen terug in de basis te zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 4 november 2023 Share Geplaatst 4 november 2023 Ik ben niet zo van keepers fouten verwijten. Mijn schoonvader was op een behoorlijk niveau keeper en heeft mij daarin veel laten relativeren. Maar de 1-1 tegen PSV valt in de korte hoek. Tegen zowel Brighton (1-0) als PSV (5-2) slaat hij een bal voor de voeten van een tegenstander, waar Gorter in een wedstrijd (weet niet meer welke) enorm veel kritiek over kreeg, terwijl er daar toen een bijzat die hij wel heel goed naar buiten verwerkte, daar werd opgepikt en weer voor de goal werd gebracht. Ook in de passing heeft Ramaj al een keer een gevaarlijke situatie weggegeven, maar dat werd geen goal. Nu ben ik ook niet voor een keeperswissel, Ramaj mag van mij gewoon blijven staan. Maar ik constateer wel dat Gorter veel meer kritiek aantrekt dan Ramaj, terwijl ik tot nu toe hun keeperskwaliteiten niet heel ver uit elkaar vind liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 5 november 2023 Share Geplaatst 5 november 2023 Ik volg je daarin Hwb omdat Ramaj gewoon veel minder wedstrijden heeft gekeept, dus ook minder kunnen laten zien. In potentie lijkt het mij duidelijk dat Ramaj de betere is. Waar ik in Ramaj een soort Onana zie, een keeper met af en toe iets geks maar in de algemeenheid een geweldenaar zie ik in Gorter meer een Pasveer, die vrij sober en degelijk is maar nooit meer dan dat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 5 november 2023 Share Geplaatst 5 november 2023 Op 4-11-2023 om 10:51 zei Chiemel: Bergwijn wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een winters vertrek. Vind ik moeilijk. Aan de ene kant levert hij vaak niet, maar hij blijft wel gewoon kwaliteit hebben en ik ben er wel wat klaar mee dat alle toppers steeds verkocht worden en dat Ajax dat allemaal wel prima lijkt te vinden. Als je meer dan zijn aankoopbedrag eruit haalt, is dat een erg makkelijke beslissing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 5 november 2023 Share Geplaatst 5 november 2023 Dezelfde elf als afgelopen donderdag. Let’s go boys! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 5 november 2023 Share Geplaatst 5 november 2023 John van 't Schip heeft geen wijzigingen toegepast in zijn basiself ten opzichte van het duel met FC Volendam. Devyne Rensch, Carlos Forbs en Borna Sosa keren terug op de bank. Dit is wel top. Hopelijk kunnen deze jongens de 2e helft minuten gaan maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 5 november 2023 Share Geplaatst 5 november 2023 20 uur geleden zei Hwb: Ik ben niet zo van keepers fouten verwijten. Mijn schoonvader was op een behoorlijk niveau keeper en heeft mij daarin veel laten relativeren. Maar de 1-1 tegen PSV valt in de korte hoek. Tegen zowel Brighton (1-0) als PSV (5-2) slaat hij een bal voor de voeten van een tegenstander, waar Gorter in een wedstrijd (weet niet meer welke) enorm veel kritiek over kreeg, terwijl er daar toen een bijzat die hij wel heel goed naar buiten verwerkte, daar werd opgepikt en weer voor de goal werd gebracht. Ook in de passing heeft Ramaj al een keer een gevaarlijke situatie weggegeven, maar dat werd geen goal. Nu ben ik ook niet voor een keeperswissel, Ramaj mag van mij gewoon blijven staan. Maar ik constateer wel dat Gorter veel meer kritiek aantrekt dan Ramaj, terwijl ik tot nu toe hun keeperskwaliteiten niet heel ver uit elkaar vind liggen. Moet zeggen dat ik bij Gorter het niets eens vaak echt fouten vind die hij maakt maar hij heeft wel redelijk vaak dat een bal die voor echt goede doelmannen houdbaar is erin gaan. Vooral als je ziet hoe hij naar de hoek duikt mist daar in mijn een zekere mate van explosiviteit die voor een doelman met zijn lengte zeker gewoon nodig is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 5 november 2023 Share Geplaatst 5 november 2023 (bewerkt) 1 uur geleden zei Gert: John van 't Schip heeft geen wijzigingen toegepast in zijn basiself ten opzichte van het duel met FC Volendam. Devyne Rensch, Carlos Forbs en Borna Sosa keren terug op de bank. Dit is wel top. Hopelijk kunnen deze jongens de 2e helft minuten gaan maken. Graag Taylor in de rust voor Forbs. Hlynsson 8, Berghuis 10 en Forbs rechtsbuiten. Branco & Brobbey 5 november 2023 bewerkt door Thierryvane Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 5 november 2023 Share Geplaatst 5 november 2023 Die voorzet van Branco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 5 november 2023 Share Geplaatst 5 november 2023 Zou Vos op rechtsback kunnen spelen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 5 november 2023 Share Geplaatst 5 november 2023 We moeten niet wisselen om het wisselen. Gaaei doet het prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 5 november 2023 Share Geplaatst 5 november 2023 Staan we al eerste? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten