Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Die Llorente was toch niet zo bijzonder? 2e helft had hij wel 2 leuke acties, maar verder was het toch niks. Ik denk niet eens dat hij gaat spelen woensdag.

Echt heel goed eerste half uur van Ajax, heerlijke combinaties met een weergaloze Ziyech. Onbegrijpelijk ook dat Pochettino met 3 achterin speelde en niemand van hen liet dooschuiven als Tadic inzakte.

Je zag ook dat ze met 442 de zaken veel meer op orde hadden. Ajax was 2e helft slordig, maar werkte echt keihard. Als je dit soort potjes nog over de streep weet te trekken dan zit het gewoon echt goed hoor. Ik voorzie totaal geen problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

5 minuten geleden zei Gert:

Door de lucht was hij wel een goed aanspeelpunt. Beter dan ik vooraf had verwacht.

Verloor vrijwel geen kopduel in elk geval. Dat hij er vervolgens weinig mee uitricht zegt dan eigenlijk voldoende over de kwaliteiten van Llorente. Wint weliswaar kopduels, maar bereikt geen teamgenoten ermee...

Waar ik me overigens gisteren aan stoorde was de manier van fluiten van Lahoz. Handen in de rug van een Ajacied bij een Spurs speler; vrije trap. Andersom; doorgaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Won 11 luchtduels en was aan de bal verrassend handig. Maar was vooral een belangrijke pion in het spel van Spurs, dat door het spelen van de lange bal zorgde dat Ajax geen druk kon zetten. Door een man extra op het middenveld, kon Spurs de strijd om de tweede bal aan en wel druk geven op Ajax. Dat is imo wat de wedstrijd deed kantelen (zonder dat Ajax echt in de problemen kwam). Spurs hanteerde min of meer de tactiek van United in de EL-finale, met Llorente in de rol van Fellaini. Met Son kunnen ze die lange bal veel minder goed spelen, waardoor ze vatbaarder worden voor druk van Ajax. Hij kan Llorente eruit laten, maar dan moet Pochettino wel een ander plan bedenken. Anders gaan ze er roemloos af.

5 minuten geleden zei Lazy:

Verloor vrijwel geen kopduel in elk geval. Dat hij er vervolgens weinig mee uitricht zegt dan eigenlijk voldoende over de kwaliteiten van Llorente. Wint weliswaar kopduels, maar bereikt geen teamgenoten ermee...

Tja, ligt dat aan hem, of aan zijn ploeggenoten. Wat hebben Moura, Eriksen en Alli in dat opzicht laten zien? Imo was de bedoeling niet per se dat hij er teamgenoten mee zou bereiken (is namelijk nauwelijks te doen, lukte Fellaini ook niet), maar dat de afvallende bal gewonnen zou worden. Dat lukte aardig. In elk geval leverde het op dat Ajax niet zijn eigen combinatiespel kon spelen én dat het veld lang werd, waardoor Ajax geen druk meer kon zetten.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Gert:

Dit ja.

Meer dan prima resultaat zo. Als Ten Hag thuis nog wat weet te bedenken om Llorente uit te schakelen. En dat we meer aan voetballen toekomen op t middenveld ipv steeds het duel aan moeten gaan, dan hebben we schitterende papieren.

Vond juist dat ten Hag het met Ajax heel goed voor elkaar had tegen Llorente. Steeds genoeg spelers rondom Llorente en iemand die er puur voor speelde. Hij won misschien veel, meer bereikte er relatief weinig mee.

Sowieso was ons centrum echt weer smerig goed. Blind echt aan een topseizoen bezig in de CL campagne.

Jammer dat wij de tweede helft niet meer aan het voetballen kwamen of het lef en vooral energie(dat eerste halfuur heeft echt heel veel gekost) niet hadden om balvaster te kunnen spelen.

Grootste dieptepunt waren de analyses. Jeetje. Bedroevend om zo'n Johan te horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Hwb:

Won 11 luchtduels en was aan de bal verrassend handig. 

Deed overigens niets met de luchtduels die hij won.

En hij was in de 2e helft 2x verrassend handig met de bal.

Poeh poeh.......

Hoeveel echte kansen heeft Tottenham nu werkelijk gehad? Hooguit 1

Zojuist zei Dansmeister:

Grootste dieptepunt waren de analyses. Jeetje. Bedroevend om zo'n Johan te horen.

Je had gewoon FC Afkicken moeten kijken. Daar zat Sam Planting die spraakwater had gedronken.

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Dansmeister:

Vond juist dat ten Hag het met Ajax heel goed voor elkaar had tegen Llorente. Steeds genoeg spelers rondom Llorente en iemand die er puur voor speelde. Hij won misschien veel, meer bereikte er relatief weinig mee.

Sowieso was ons centrum echt weer smerig goed. Blind echt aan een topseizoen bezig in de CL campagne.

Jammer dat wij de tweede helft niet meer aan het voetballen kwamen of het lef en vooral energie(dat eerste halfuur heeft echt heel veel gekost) niet hadden om balvaster te kunnen spelen.

Zeker, echt veel beslissende bloks/intercepties over de grond van ons centrale duo.

Ook bijzonder om te zien dat Eriksen kleurloos leek. 

En over Derksen idd zeg. Had Veronica aan en dacht ik geef de analyse een kans. Heb het niet langer dan 5 minuten volgehouden. Derksen deed weer net alsof Spurs van het kaliber Excelsior was met deze 11. Wat een vervelende man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Pino:

Deed overigens niets met de luchtduels die hij won.

En hij was in de 2e helft 2x verrassend handig met de bal.

Poeh poeh.......

Hoeveel echte kansen heeft Tottenham nu werkelijk gehad? Hooguit 1

Komt je wel goed uit dat je de rest van die post hebt gedeleted of niet? Ik zei al eerder dat Ajax heel goed gespeeld heeft, imo ook de tweede helft. Organisatie was goed. De Ligt en Blind ook weer heel sterk. Maar Llorente was een van de beteren, zoniet de beste van de basiself, van Spurs imo. Ik leg uitgebreid uit waarom, maar daar zeg je niets over. Alleen dat Spurs maar 1 kans heeft gehad. Klopt ja, zegt dat iets over de individuele prestatie van Llorente?

13 minuten geleden zei Gert:

Zeker, echt veel beslissende bloks/intercepties over de grond van ons centrale duo.

Ook bijzonder om te zien dat Eriksen kleurloos leek. 

En over Derksen idd zeg. Had Veronica aan en dacht ik geef de analyse een kans. Heb het niet langer dan 5 minuten volgehouden. Derksen deed weer net alsof Spurs van het kaliber Excelsior was met deze 11. Wat een vervelende man.

Ik ontdekte gisteren dat Ziggo het ook live uitzendt. Een van de betere ontdekkingen dit jaar (ondanks Sierd de Vos).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@HwbHoe kun je nu een van de betere zijn als je vrijwel niets creeërt? Ik vond die Moura een stuk gevaarlijker dan die lange kluns voorin. Bovendien was Rose ook wel sterk op de linksback, al lag daar, met name de 2e helft ook ontieglijk veel ruimte.

Zojuist zei Kavinos:

Eens, maar dan was hij pas na de rust ingevallen. 

Hoe weet je dat?

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poch had heus niet voor de rust al ingegrepen. Waarom zou hij dat hebben gedaan? En belangrijker, wie had hij er dan afgehaald denk je?

Denk dat de blessure van Jantje voor hem op een goed moment kwam, waardoor hij geoorloofd de forcing kon maken op het middenveld zonder perse iemand kapot te maken door voor de rust al te wisselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Pino:

@HwbHoe kun je nu een van de betere zijn als je vrijwel niets creeërt? Ik vond die Moura een stuk gevaarlijker dan die lange kluns voorin. Bovendien was Rose ook wel sterk op de linksback, al lag daar, met name de 2e helft ook ontieglijk veel ruimte.

Omdat hij cruciaal was voor het spel dat Tottenham speelde om Ajax te ontregelen en dat goed invulde. Zoals Fellaini in de EL-finale. Legde dit uit in het deel van de post dat je verwijderde om mij te kunnen citeren.

Moura kon gevaarlijker zijn dan Llorente doordat Tottenham de lange bal speelde, Llorente de kopduels won en Spurs daarna druk op de afvallende bal kon zetten.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kavinos:

Poch had heus niet voor de rust al ingegrepen. Waarom zou hij dat hebben gedaan? En belangrijker, wie had hij er dan afgehaald denk je?

Omdat Tottenham helemaal zoek gespeeld werd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hwb:

Omdat hij cruciaal was voor het spel dat Tottenham speelde om Ajax te ontregelen en dat goed invulde. Zoals Fellaini in de EL-finale. Legde dit uit in het deel van de post dat je verwijderde om mij te kunnen citeren.

Cruciaal in wat? Totenham heeft vrijwel geen kansen gecreëerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk dit. Geweldige uitgangspositie. Lijkt me ook vrij evident inderdaad dat Tottenham gaat spelen zoals in de tweede helft, maar dan met Son voor Moura. Zal wel een bizarre storm worden à la City - Spurs in de eerste 15 minuten. Hopelijk kan Ten Hag een manier vinden om het fysieke geweld van Sissoko en Wanyama te stoppen. Llorente bakt er normaal geen reet van naar wat ik hoor (kwam ook amper dreiging vanaf), dus neem aan dat er wel iets op gevonden wordt zodat de rust wat meer behouden kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Pino:

Cruciaal in wat? Totenham heeft vrijwel geen kansen gecreëerd. 

Die twee regels die je uit mijn post hebt verwijderd, geven antwoord op je vraag. Zie ook wat ik eerder al schreef:

2 uur geleden zei Hwb:

Won 11 luchtduels en was aan de bal verrassend handig. Maar was vooral een belangrijke pion in het spel van Spurs, dat door het spelen van de lange bal zorgde dat Ajax geen druk kon zetten. Door een man extra op het middenveld, kon Spurs de strijd om de tweede bal aan en wel druk geven op Ajax. Dat is imo wat de wedstrijd deed kantelen (zonder dat Ajax echt in de problemen kwam). Spurs hanteerde min of meer de tactiek van United in de EL-finale, met Llorente in de rol van Fellaini. Met Son kunnen ze die lange bal veel minder goed spelen, waardoor ze vatbaarder worden voor druk van Ajax. Hij kan Llorente eruit laten, maar dan moet Pochettino wel een ander plan bedenken. Anders gaan ze er roemloos af.

Tja, ligt dat aan hem, of aan zijn ploeggenoten. Wat hebben Moura, Eriksen en Alli in dat opzicht laten zien? Imo was de bedoeling niet per se dat hij er teamgenoten mee zou bereiken (is namelijk nauwelijks te doen, lukte Fellaini ook niet), maar dat de afvallende bal gewonnen zou worden. Dat lukte aardig. In elk geval leverde het op dat Ajax niet zijn eigen combinatiespel kon spelen én dat het veld lang werd, waardoor Ajax geen druk meer kon zetten.

Daarin was hij dus cruciaal. Hij was het aanspeelpunt dat Spurs enerzijds de kans bood met lange ballen de druk van Ajax te ontlopen. Het feit dat hij de kopduels won, gaf Spurs anderzijds de mogelijkheid om het gevecht aan te gaan om de afvallende bal en behoorlijk druk te zetten op Ajax (waarvoor Sissoko als vierde man op het middenveld dan weer belangrijk was).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Pino:

Ja maar goed hij deed er vrijwel niets mee.

Heb ik toch een andere wedstrijd gezien denk ik. Blind had er constant zijn handen vol aan.

Alle aanvallen liepen via hem, balletje neerleggen etc. Liever hem er uit de volgende keer hoor. Maar ja, daar krijg je dan Son voor terug, ook niet fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens Eriksen, die was echt heel slecht gister. Sissoko kan ook wel meer dan alleen fysieke dingen, die vond ik best indrukwekkend. Die Wanyama kan dan weer helemaal niks met de bal leek het. Alli viel ook tegen. Moura en Llorente zorgden voor de meeste dreiging. Denk daarom ook dat Son erin komt ipv een Wanyama ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Heb ik toch een andere wedstrijd gezien denk ik. Blind had er constant zijn handen vol aan.

Alle aanvallen liepen via hem, balletje neerleggen etc. Liever hem er uit de volgende keer hoor. Maar ja, daar krijg je dan Son voor terug, ook niet fijn.

Ik bedoel dat er niet echt gevaar gecreëerd werd. Blind speelde overigens fantastisch.

Wel mooi om te zien dat ze ook dit soort voetbal kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Rogier.:

Heerlijk dit. Geweldige uitgangspositie. Lijkt me ook vrij evident inderdaad dat Tottenham gaat spelen zoals in de tweede helft, maar dan met Son voor Moura. Zal wel een bizarre storm worden à la City - Spurs in de eerste 15 minuten. Hopelijk kan Ten Hag een manier vinden om het fysieke geweld van Sissoko en Wanyama te stoppen. Llorente bakt er normaal geen reet van naar wat ik hoor (kwam ook amper dreiging vanaf), dus neem aan dat er wel iets op gevonden wordt zodat de rust wat meer behouden kan worden.

Als ik hoorde hoe Ten Hag in zijn interview klonk na afloop heb ik er veel vertrouwen in dat hij er iets op kan vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Regis:

Verschrikkelijke wedstrijd gister, maar wat een resultaat zeg :D .     Mooi om het in de arena nu af te kunnen maken.   

Waarom verschrikkeljk? Dat eerste half uur was echt supergeil om naar te kijken. En 2e helft was ook mooi om te zien dat ze ook kunnen vechten. Je hebt haast geen kans weggegeven in de Halve finale van de CL.

Wat had jij dan verwacht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Chiemel:

Trouwens Eriksen, die was echt heel slecht gister. Sissoko kan ook wel meer dan alleen fysieke dingen, die vond ik best indrukwekkend. Die Wanyama kan dan weer helemaal niks met de bal leek het. Alli viel ook tegen. Moura en Llorente zorgden voor de meeste dreiging. Denk daarom ook dat Son erin komt ipv een Wanyama ofzo.

Zou kunnen, maar dan komen ze (kijkend naar gisteren) op het middenveld wel weer een mannetje te kort.

Dingetje is imo wel dat voor Spurs heel duidelijk is wat ze moeten doen en dat een goal van Ajax niet zo veel uitmaakt. Ze hoeven dus niet superveel zekerheid in te bouwen. Zelfde geldt voor Ajax. Een goal richt niet zo veel uit, dus hoe veel risico ga je nemen om er een te maken? Maarja, dan ga je achteruit hangen en daar ligt dan weer niet hun kracht en houdt ook risico's in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites