Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Rogier.:

Meer dan prima? Ga toch weg man. Op deze manier houd je geen scheidsrechters meer over. Zou je willen uitnodigen om zelf eens een wedstrijd te fluiten en dan 90 minuten lang dat soort frustraties naar je hoofd te krijgen, met af en toe dusdanige uitbarstingen dat je genoodzaakt bent de wedstrijd te staken om te voorkomen dat je klappen krijgt. Dan is het al gauw niet leuk meer. En dan kan je wel aankomen met dat Brobbey hier gelijk heeft, maar dit gebeurt ook heel vaak als een speler géén gelijk heeft.

Zoals Tim al aangeeft, je draait de causaliteit behoorlijk om. De scheidsrechters tegenwoordig zijn vaker dan niet, niet helemaal lekker (wat overigens helemaal niet waar is, maar dat terzijde), omdat de meeste weldenkende personen daar helemaal geen zin in hebben. Er is niet voor niets een gigantisch tekort aan scheidsrechters.

Ik was absoluut niet van plan om weg te gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

6 uur geleden zei timpy00:

Roep je gewoon domme dingen of snap je gewoon echt geen zak van hoe financiën en dergelijke werken?

Het ging niet om die spelers, alleen om de eerste. Mike Verweij heeft een paar primeurtjes gehad, twee keer was Royal Antwerp er bij betrokken en een wanneer de trainer een speler wilde hebben (Olij, vd Berg, St Juste, Almada). 

De andere spelers noemt hij zelf omdat hij vind dat een speler die PSV of Feyenoord kan halen ook naar Ajax wilt, iets wat in de meeste gevallen waarschijnlijk wel waar is. Maar dit is puur zijn eigen mening die hij heeft opgeschreven.

Hij vergeet alleen het belangrijkste punt als Ajax die spelers had gehaald was het salarishuis exponentieel gestegen, iets wat Ajax dus niet wilde en wat nu ook gebleken is dat niet werkt op het moment je geen CL haalt.

Echt even FIFA uitzetten voortaan man, begint echt hinderlijk te worden.

Ik had t wel over deze spelers. Dat ik die liever had gezien dan t zooitje wat nu is aangetrokken.

Ik snap dat ze niet allemaal haalbaar waren, maar vele wel.

En die spelers kosten meer salaris , had je wat minder spelers moeten kopen kun je de lonen wat hoger gooien.

zo n borges al 14-20 miljoen, man niveau van snotje hanssen ligt nog over.

Liever vijf echte aanwinsten voor wat meer salaris dan 12 niveautje hoofdklasse

kapitaal hoort op t veld te staan, aankomend seizoen is plek 2 al voldoende voor vele inkomsten. Dus gas erop ipv shoppen in de tweede divisies

Ook al zou je Ziyech sanchez taglefico hebben gehaald, was na het vertrek van Alvarez, Klaassen timber en Tadic het salarishuis evengoed ver gedaald.

bovendien had je dan 30-40 miljoen bespaard aan transfer uitgaven.

concecao verhuren en Borges kopen 🤷‍♂️

bewerkt door putdus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Dansmeister:

Dit is gisteren in de kick-off podcast besproken en door een voetbalzonefan vast ergens neergetypt joh. Paar knip en plaksites nemen het over en fanbased Putdus neemt het dan weer over hierheen. Waarom ik naar de Mike & Falentijn luisterde? 2,5 uur treinreisje. Het was kiezen tussen luisteren naar Mike, of hier reageren op Chiemel en co. Kies je toch voor de put waar je de bodem nog enigszins ziet.

Ze waren weer lekker op dreef hé, Valentijntje, Mike en Pimmie. Die hebben in hun handen gewreven zondagmiddag toen het allemaal niet zo lekker liep met de vers aangekochte Godenzonen in Sittard. Eindelijk munitie om Mislintat te pakken.

Ik kijk alweer uit naar vrijdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Putdus gaat misschien wat ver, maar er ligt zeker een waarheid tussen wat hij suggereert en de huidige situatie.

• Ziyech halen had ik zeker geprobeerd te halen voor de rechtsbuiten positie. 
  • Conceicao behouden ipv Forbs was zeker het overwegen waard. Wellicht dat Conceicao te veel onwil toonde.
  • Schouten ipv Tahirovic niet heel logisch en Tahirovic doet het wel oke.
  • En het was wellicht dit seizoen ook meer dan prima geweest om ~2 spelers te huren (bv Dest, vd Beek) ipv bepaalde aankopen en als dit oud-Ajacieden zijn hiermee ook nog een beetje Ajax-DNA te behouden.

Het is gewoon heel erg extreem de andere kant opgegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei putdus:

Ik had t wel over deze spelers. Dat ik die liever had gezien dan t zooitje wat nu is aangetrokken.

Ik snap dat ze niet allemaal haalbaar waren, maar vele wel.

En die spelers kosten meer salaris , had je wat minder spelers moeten kopen kun je de lonen wat hoger gooien.

zo n borges al 14-20 miljoen, man niveau van snotje hanssen ligt nog over.

Liever vijf echte aanwinsten voor wat meer salaris dan 12 niveautje hoofdklasse

kapitaal hoort op t veld te staan, aankomend seizoen is plek 2 al voldoende voor vele inkomsten. Dus gas erop ipv shoppen in de tweede divisies

Ook al zou je Ziyech sanchez taglefico hebben gehaald, was na het vertrek van Alvarez, Klaassen timber en Tadic het salarishuis evengoed ver gedaald.

bovendien had je dan 30-40 miljoen bespaard aan transfer uitgaven.

concecao verhuren en Borges kopen 🤷‍♂️

Ik vind het leuk dat je steeds je mening geeft hoor. Maar misschien gewoon niet meer zo maar dingen roepen als je werkelijk waar geen idee hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is dat trouwens met dat Ajax DNA? Is dat weer iets nieuws geworden? De spelers met Ajax DNA dat haalbaar waren die presteerde ondermaats in het buitenland of zijn nooit wedstrijdfit. De huidige spelers met Ajax DNA presteren al helemaal niet op dan Hato, op hoeverre je dat Ajax DNA mag vinden want die zit ook nog maar enkele jaren bij de club. 

Als je Jong Ajax ook ziet presteren dan zie je overduidelijk dat zij nog niet klaar zijn voor een stapje naar Ajax 1 en volgens mij gaat het al een stukje beter als die Noor op het middenveld staat en Sosje op de linksachter. Rechterkant gaat een zorgenkindje worden maar verder heb ik er wel vertrouwen in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Chiemel:

Putdus gaat misschien wat ver, maar er ligt zeker een waarheid tussen wat hij suggereert en de huidige situatie.

• Conceicao behouden ipv Forbs was zeker het overwegen waard. Wellicht dat Conceicao te veel onwil toonde.
  • En het was wellicht dit seizoen ook meer dan prima geweest om ~2 spelers te huren (bv Dest, vd Beek) ipv bepaalde aankopen en als dit oud-Ajacieden zijn hiermee ook nog een beetje Ajax-DNA te behouden.

Voor de romantici onder ons leek Ziyech leuk, maar eigenlijk zou je een dertiger met een absoluut topsalaris kopen die al 3 jaar amper gespeeld heeft en het laatste jaar constant sukkelde met blessures… Bovendien, Ziyech speelt al sinds half augustus in Turkije en heeft nog geen minuut gemaakt…. 

Conceicao heeft het een jaar mogen proberen maar was vanaf dag 1 al te licht bevonden. Druk dribbelaartje zonder rendement. Een Younes light. Ja, Forbs is duur en tot dusver lijkt het lood om oud ijzer te zijn vergeleken met Conceicao, maar van laatstgenoemde is al bekend dat het niet goed genoeg is, terwijl Forbs nu de kans krijgt. Wie weet haakt hij wel aan… 

Wat voor Ziyech geldt, geldt natuurlijk ook voor Van de Beek. Duur, amper gespeeld en in zijn geval pas net 2 maanden fit na een zware blessure. Das een aardig risico en flinke investering voor Ajax dna… En dan Dest. Tja. Die beschouw ik niet als Ajax dna… daarnaast ook niet goed genoeg. Start leuk bij PSV das zeker waar, maar op termijn niet de back die je zoekt.

Ik vind dus de namen van Valentijn en Verweij  en nu van onze vriend Putdus te voor de hand liggend en precies wat de oppervlakkige Ajacied wil horen… Beetje name droppen van wat goed liggende spelers bij de achterban en dan haken al die simpele zielen daar zo op in, terwijl als je het hele plaatje bekijkt het oliedomme transfers zouden zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Lazy:

Voor de romantici onder ons leek Ziyech leuk, maar eigenlijk zou je een dertiger met een absoluut topsalaris kopen die al 3 jaar amper gespeeld heeft en het laatste jaar constant sukkelde met blessures… Bovendien, Ziyech speelt al sinds half augustus in Turkije en heeft nog geen minuut gemaakt…. 

Conceicao heeft het een jaar mogen proberen maar was vanaf dag 1 al te licht bevonden. Druk dribbelaartje zonder rendement. Een Younes light. Ja, Forbs is duur en tot dusver lijkt het lood om oud ijzer te zijn vergeleken met Conceicao, maar van laatstgenoemde is al bekend dat het niet goed genoeg is, terwijl Forbs nu de kans krijgt. Wie weet haakt hij wel aan… 

Wat voor Ziyech geldt, geldt natuurlijk ook voor Van de Beek. Duur, amper gespeeld en in zijn geval pas net 2 maanden fit na een zware blessure. Das een aardig risico en flinke investering voor Ajax dna… En dan Dest. Tja. Die beschouw ik niet als Ajax dna… daarnaast ook niet goed genoeg. Start leuk bij PSV das zeker waar, maar op termijn niet de back die je zoekt.

Ik vind dus de namen van Valentijn en Verweij  en nu van onze vriend Putdus te voor de hand liggend en precies wat de oppervlakkige Ajacied wil horen… Beetje name droppen van wat goed liggende spelers bij de achterban en dan haken al die simpele zielen daar zo op in, terwijl als je het hele plaatje bekijkt het oliedomme transfers zouden zijn. 

We praten over een paar maanden wel verder.

hoop dat ik ongelijk heb, en dat meen ik echt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei putdus:

We praten over een paar maanden wel verder.

hoop dat ik ongelijk heb, en dat meen ik echt

Het enige wat je dan zou kunnen zeggen is dat de huidige aankopen niet zo hebben uitgepakt als verwacht. Het zegt helemaal niks over al die namen die genoemd werden in het stuk. Je kan namelijk onmogelijk met zekerheid stellen dat Ajax met die aankopen wel probleemloos aan kop van de Eredivisie zou staan. 

Maar je kunt al raden wat er gaat gebeuren; Ajax staat rond de kerst niet bij de top 3 met nog uitzicht op het kampioenschap. Bus wordt meerdere malen opgewacht en de koppen van Mislintat en Steijn moeten rollen. Er wordt hier wel eens gekscherend ‘trust the process’ geroepen. Maar voor mij als  objectieve kijker is dit voor Ajax echt een soort tussenjaar. Deze transferzomer is (hopelijk) de basis gelegd om in de komende jaren weer structureel succesvol te zijn. Zowel als BVO als op het veld. 

En een tussenjaar hoeft geen plek 5 of 6 te betekenen. Of dat Steijn een wereldcoach is. Maar ik denk oprecht dat er een (goed) idee achter zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Chiemel:

- Ziyech schijnt rond de 4,5 miljoen te krijgen per jaar in Turkije. Daar kun je als ajax zijnde gewoon niet tegenop, nog los van het feit dat Ziyech al 3 jaar weinig speelt. Een behoorlijk onverantwoord risico voor dat geld imo.

- Conceicao heeft bijna niks laten zien vorig jaar en het schijnt dat hij gigantisch ongelukkig was in Amsterdam. Moet.je daar dan ook weer een gok nemen? 

- vd Beek heeft en een dikke blessure achter de rug en 2 jaar nauwelijks gespeeld. Ook hij zou voor een goed salaris moeten komen en dan hebben we het nog niet over de transfersom.

Ik snap niet dat men niet ziet dat dit zo makkelijk is: lekker wat namen droppen die goed vallen bij de achterban, want ex-ajacieden die een goede herinnering ophalen, maar alz je wat verder kijkt dan alleen de namen, zie je dat het helemaal niet realistisch is, of verantwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ElMarcos:

Dit is echt een media term. Niet iets wat vanuit de achterban van Ajax komt of vanuit de club zelf. 

Genoeg Ajacieden (putdus bijv.) die dat wel zo zien hoor. Belangrijk om oud-Ajacieden op belangrijke posities te hebben zodat je binding behoudt met de club. Kan er ergens wel wat in vinden, maar het gaat er natuurlijk wel om dat die mensen daadwerkelijk voor Ajax staan, en niet toevallig het achter hun naampje hebben. Nog los van dat je je kunt afvragen wat 'Ajax-DNA' werkelijk is.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rogier.:

Genoeg Ajacieden (putdus bijv.) die dat wel zo zien hoor. Belangrijk om oud-Ajacieden op belangrijke posities te hebben zodat je binding behoudt met de club. Kan er ergens wel wat in vinden, maar het gaat er natuurlijk wel om dat die mensen daadwerkelijk voor Ajax staan, en niet toevallig het achter hun naampje hebben. Nog los van dat je je kunt afvragen wat 'Ajax-DNA' werkelijk is.

In het tijdschrift van de SVA stond hier een stukje over en daarin werd aangegeven dat toch veel fans niet weten wat dit is en waar het vandaan komt. En dat je oud Ajacieden op plekken binnen de organisatie wilt is logisch, maar Ajax DNA vind ik wel een modetermpje om eerlijk te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals het volgens mij in de Pakschaal podcast zeiden: uiteindelijk is Ajax DNA gewoon kwaliteit. We hebben nu weinig bewezen kwaliteit, dus je kan wel zeggen dat er Ajax DNA mist. En in dit verhaal is het misschien ook spelers waarvoor toeschouwers naar het stadion komen. Die allure hebben nu weinig tot geen spelers.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Chiemel:

Zoals het volgens mij in de Pakschaal podcast zeiden: uiteindelijk is Ajax DNA gewoon kwaliteit. We hebben nu weinig bewezen kwaliteit, dus je kan wel zeggen dat er Ajax DNA mist. En in dit verhaal is het misschien ook spelers waarvoor toeschouwers naar het stadion komen. Die allure hebben nu weinig tot geen spelers.

Dat was mij een beetje ontgaan dat het gewoon spelers moeten zijn met kwaliteit. Hier roepen om Ziyech, Van de Beek en Sanchez omdat het Ajax DNA is vind ik een beetje gek. 2 van de 3 spelers zijn nauwelijks fit te krijgen. Dan hebben nog 6 spelers niet eens 90 minuten voor Ajax in de benen gehad en sommige zelfs hun debuut nog niet gemaakt, tikt die Akpom er volgende wedstrijd even 3 in dan is dat dus Ajax DNA? Heeft ie dan ook gelijk meer Ajax DNA dan Brobbey? Ik verwacht dat Mannsverk ook meer Ajax DNA zal hebben dan Taylor en ook Sosa hoop ik dat hij meer DNA zal hebben dan alle linksachters bij elkaar (want dan heb je nog niets)

Ook van de Georgier wordt gewoon veel van verwacht, met name van Arveladze die hem al jarenlang volgt. Arveladze heeft trouwens ook Ajax DNA. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei La Pulga:

Dat was mij een beetje ontgaan dat het gewoon spelers moeten zijn met kwaliteit. Hier roepen om Ziyech, Van de Beek en Sanchez omdat het Ajax DNA is vind ik een beetje gek. 2 van de 3 spelers zijn nauwelijks fit te krijgen. Dan hebben nog 6 spelers niet eens 90 minuten voor Ajax in de benen gehad en sommige zelfs hun debuut nog niet gemaakt, tikt die Akpom er volgende wedstrijd even 3 in dan is dat dus Ajax DNA? Heeft ie dan ook gelijk meer Ajax DNA dan Brobbey? Ik verwacht dat Mannsverk ook meer Ajax DNA zal hebben dan Taylor en ook Sosa hoop ik dat hij meer DNA zal hebben dan alle linksachters bij elkaar (want dan heb je nog niets)

Ook van de Georgier wordt gewoon veel van verwacht, met name van Arveladze die hem al jarenlang volgt. Arveladze heeft trouwens ook Ajax DNA. 

Om er even meer serieus op in te gaan. Ik denk dat Ajax ''DNA'' verschillende dingen kunnen betekenen, maar dat het allemaal triggers zijn voor een positief sentiment;

• Het gaat zeker gepaard met kwaliteit
  • En/of kan te maken hebben met jeugdspelers die bijzonder veel talent hebben
  • En/of zijn bekend met het Ajax-spelletje
  • En/of hebben daadwerkelijk een Ajax-verleden
  • En/of misschien nog breder gezien, er moeten bepaalde persoonlijkheden (of verpersoonlijking) in zitten (de Amsterdamse arrogantie zou je kunnen zeggen).

Voor een positief sentiment heb je zeker wel meer van dit lijstje nodig, wat wel blijkt met alle negatieve sentimenten op het moment. Dit geldt voor de trainer eigenlijk.

Stel ik zou mijn eigen geweldige lijstje volledig serieus nemen.. dan zou je kunnen zeggen dat van alle aankopen - muv Sutalo - niemand weet of er kwaliteit in zit en hou je de andere opties over. Ik denk dat veel transfers vanaf 2018 hieraan voldeden (en sinds wanneer het positieve sentiment dus ook weer begon) en de transfers die tegenvielen dus ook op geen van die punten scoorden. Misschien makkelijk gezegd achteraf, maar zo zou ik het onderbouwen. 

De persoonlijkheden van de meeste spelers moeten nog blijken, maar ik zou het nu zo beoordelen dan voldoen in ieder geval Sutalo, Sosa, Avila, vd Boomen en Tahirovic hier redelijk aan. En dan is het wel een beetje jammer dat hier 2 linksbacks bij zitten. De rest is nog meer een vraagteken en Medic valt eigenlijk het meeste af. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het dus gewoon lekker 5 á 8 wedstrijden even afwachten wie wat wel en niet gaat brengen. Sosa kan net zo goed de nieuwe Maxwell 2.0 worden en die Noor vergeleek zichzelf al met Frenkie. 

Medic is natuurlijk alleen maar gehaald zodat Sutalo iets minder haast had en Aertssen zich dit hele seizoen kan ontwikkelen in Jong Ajax. Medic is dus gewoon een Van den Hoorn (Ajax DNA) alleen dan iets jonger.

Ben vooral benieuwd hoe het voorin gaat staan en of dat wel gaat draaien, maar kwaliteit moet tot echt wel meer dan voldoende zijn. Als je de opties hebt tussen Akpom, Mikautadze, Forbs, Brobbey, Bergwijn en Godts kan je me niet vertellen dat dit te weinig zal zijn voor Ajax begrippen. Middenveld lijkt mij nu ook in balans met de aankoop van die Noor, want Tahirovic doet het al meer dan redelijk en Berghuis is terug van ze schorsing. Dan kunnen Boomen (gratis aankoop) en Taylor lekker op het bankje zitten. 

Ik hoop vooral dat die Gaaei iets is want Rensch kan echt maar dan ook echt niet meer. Ook hadden ze voor die paar miljoen gewoon een goede keeper moeten halen en Gorter verhuren. Rulli gaat in de winter toch wel weg omdat hij Nederland dan veelste koud vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Gert:

Nouja dat vind ik beter dan spelers afschrijven die nog niet de kans hebben gekregen.

Zo gaat in dit topic al jarenlang Gert eeuwig zonde en jammer. Herinner me ook Magallan na 1 beker duel en 1x inval beurt ED hier al werd afgeschreven. Die ene hadden ze gelijk, betekent niet altijd zo is, laat staan nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weinig specifieke spelers worden afgeschreven, het is vooral het geheel bij elkaar. Denk dat vooral Medic en Forbs nu het meest negatief in beeld komen. En daarnaast Taylor en Rensch (maar dat is terecht en op basis van meer dan 1 seizoen).

En als we het allemaal zo feitelijk mogelijk proberen te benaderen, dan kan je volgens mij al snel tot de conclusie komen dat dit team er alles in heeft om dit seizoen 3e te worden. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Chiemel:

Weinig specifieke spelers worden afgeschreven, het is vooral het geheel bij elkaar. Denk dat vooral Medic en Forbs nu het meest negatief in beeld komen. En daarnaast Taylor en Rensch (maar dat is terecht en op basis van meer dan 1 seizoen).

Dan noem je dus de twee toekomstige bankzitters op waarvan eentje een groot talent hoort te zijn en de ander maar 2 miljoen voor is uitgegeven. 

Jammer dat Forbs geen Engels paspoort heeft alleen, anders ging die mits die niet slaagt alsnog voor 30 miljoen weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites