Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Stekelenburg, Sánchez, Pierie, Klaassen, Lucca (terug naar Pisa) en Edson zou ik persoonlijk verkopen. Baas en Regeer/Fitz-Jim verhuren aan een Eredivisieclub. Kudus en Timber een nieuw (dik) contract aanbieden, mits mogelijk uiteraard. Pasveer verlengen voor de ervaring, al komt hij er volgens mij niet uit met Ajax.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Doe ik ook even een duit in het zakje. Weg:

Stekelenburg, Pasveer. Bassey, Sanchez, Baas Alvarez, Klaassen, Regeer, Fitz Jim (verhuren of hem de kans geven, maar ik denk dat Vos hem al voorbij is qua ontwikkeling?!) Tadic, Lucca (optie tot koop niet lichten). Ja, Tadic is MVP maar wordt een jaartje ouder. Ik denk dat het voor de balans/dynamiek in de selectie goed zou zijn om afscheid van hem te nemen.

Rulli
* Ervaren eredivisie keeper

* Keepert uit de jeugd

Rechtsback: Rensch, aankoop

Centraal: Timber, Kaplan, Aartsen (is dat wat?!)

Centraal: Hato, ervaren aankoop

Linksback: Wijndal, aankoop

Vm: aankoop, type Aursnes

8: Vos, Taylor

10 Berghuis (al laat hij het zelden zien tegen grote clubs, bij Feyenoord en in Oranje ook al niet)

7: Kudus

9 Brobbey

11: Bergwijn

Eigenlijk moet je een 6 en een 4 halen die 2,3, en 5 wat beter laat spelen. Ik vind Rensch, Timber en Wijndal wel types die zon speler nodig hebben.

(dat ik trouwens als Feyenoordfan de typische Ajaxnummersgebruik zegt wel iets).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bergwijn - Tadic/Brobbey - Chico

Taylor (8) - André (6) - Kudus (10)

Hato - Pavlovic - Timber - Dest

Rulli

Van Tadic durf/wil ik geen afscheid nemen. Dest, André en Pavlovic oppikken bij Barca, Fluminense en RB Salzburg. Nieuwe rechtsbuiten moet er 100% komen, geen idee wie. Ziyech een reële optie? Mis je wel weer diepgang op de flank. Danjuma (mag weg) en Bella-Kotchap (gaat waarschijnlijk degraderen met Southampton) zijn ook interessante namen imo. Maar denk dat dit team + aankopen teveel FM-vibes heeft. ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Thierryvane:

Bergwijn - Tadic/Brobbey - Chico

Taylor (8) - André (6) - Kudus (10)

Hato - Pavlovic - Timber - Dest

Rulli

Van Tadic durf/wil ik geen afscheid nemen. Dest, André en Pavlovic oppikken bij Barca, Fluminense en RB Salzburg. Nieuwe rechtsbuiten moet er 100% komen, geen idee wie. Ziyech een reële optie? Mis je wel weer diepgang op de flank. Danjuma (mag weg) en Bella-Kotchap (gaat waarschijnlijk degraderen met Southampton) zijn ook interessante namen imo. Maar denk dat dit team + aankopen teveel FM-vibes heeft.  

Waarom zou je die Pavlovic willen hebben ipv Bassey? Fysiek een beest hoor, maar kan net een bal over 2 meter naar de goede kleur spelen en is niet bepaald de aller snelste... Dat is absoluut geen upgrade ten opzichte van Bassey. Daarnaast, lang contract bij Salzburg en speelt daar pas net 1 jaar. Die kost op zijn minst 20 a 25 miljoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bassey wil ik nog steeds wel een kans geven, die mist ook de juiste spelers om hem heen. 

Thierryvane zijn lijstje gaat de goede kant op. Geruchten rond Alvarez en Timber leken het sterkste, ga er even vanuit dat deze weggaan en Kudus blijft. 

GK: Rulli 

LB: Hato (Wijndal)

CV: Bassey/Kaplan 

CV: Nieuwe ervaren CV met leiderschap en voetballende skills

RV: Dest (Rensch)

Verdedigende CM: Waarschijnlijk een speler die ik niet ken, moet eentje met karakter zijn gezien de andere namen. Verder out of the box denkende: Busquests / Emre Can / Danilo / Matusiwa / De Roon of een of andere Duitser uit de hoed van die nieuwe knaap

Voetballende CM: Kudus (Taylor, Berghuis)

Lopende CM: vd Beek (Klaassen)

LA: Bergwijn (Daramy)

SP: Brobbey (Tadic)

RB: Ziyech (Kudus, Berghuis)

Later weer even verder nadenken.. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Lazy:

Waarom zou je die Pavlovic willen hebben ipv Bassey? Fysiek een beest hoor, maar kan net een bal over 2 meter naar de goede kleur spelen en is niet bepaald de aller snelste... Dat is absoluut geen upgrade ten opzichte van Bassey. Daarnaast, lang contract bij Salzburg en speelt daar pas net 1 jaar. Die kost op zijn minst 20 a 25 miljoen.

Vind Pavlovic juist oké aan de bal. Linksbenig, nog jong, kan zat dingen verbeteren. Op het WK de beste verdediger bij Servië. Twijfel inderdaad wel aan zijn snelheid, zeker met ruimte in zijn rug. Nu is Matthias Jaissle (interessante trainer) gek op volle bak pressen dus neem aan dat hij het redelijk gewend is. Was alleen even vergeten dat hij pas net van Monaco is overgenomen.

Adamo Nagalo lijkt mij ook een leuke optie. Nooit zien spelen, wel veel over gelezen. Sowieso is dat hele FC Nordsjaelland een grote talentenfabriek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei La Pulga:

Alvarez hopelijk naar Dortmund, kijken of ze nu weer een Mexicaanse cv gaan halen die uiteindelijk op het middenveld komt omdat hij verdedigend te traag is  

Voor mijn gevoel is Alvarez wel echt een upgrade t.o.v. Emre Can, maar of daar nou de prioriteit van Dortmund moet liggen? Vraag me daarmee af of het wel waar is. Er moet natuurlijk wel wat vervangends komen nu Bellingham hoogstwaarschijnlijk vertrekt, maar dat lijkt me zeker geen type Alvarez. Kudus is in dat opzicht veel logischer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ajax en met name Van der Sar zouden zich hiermee wel belachelijk maken....

Ben van mening dat Blind overigens nooit weggestuurd had mogen en moeten worden, maar dat ter zijde. Terughalen nu is geen optie meer.

Als Blind zijnde zou ik sowieso lekker richting Spanje verkassen. Las dat Sociedad nog altijd wil. Lekker toch.. wonen in San Sebastian aan de kust, lekker 2 seizoenen LaLiga meepikken bij een leuke stabiele ploeg die wil voetballen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei bas huijsmans:

Is Kokcu hier niet gewoon de perfecte vervanger voor? Off-Topic maar vraag het me af wat Ajacieden daarvan vinden?

Vind ik niet, vind Kokcu meer een spelverdeler die graag vanuit achteruit de bal komt ophalen. Bellingham is toch wel meer echt een 8 die vaak in de 16 meter te vinden zal zijn. Uiteraard is Alvarez dan ook geen vervanger voor Bellingham. 

Ik zie Kokcu trouwens wel graag in een Duitsland of Spanje voetballen, denk dat hij in Engeland of Italië niet zijn beste spel kan halen. Wellicht bij Arsenal, maar die hebben al zoveel goede middenvelders rondlopen daar en een stapje lager dan dat moet je echt niet willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-5-2023 om 17:47 zei Chiemel:

Bassey wil ik nog steeds wel een kans geven, die mist ook de juiste spelers om hem heen. 

Thierryvane zijn lijstje gaat de goede kant op. Geruchten rond Alvarez en Timber leken het sterkste, ga er even vanuit dat deze weggaan en Kudus blijft. 

GK: Rulli 

LB: Hato (Wijndal)

CV: Bassey/Kaplan 

CV: Nieuwe ervaren CV met leiderschap en voetballende skills

RV: Dest (Rensch)

Verdedigende CM: Waarschijnlijk een speler die ik niet ken, moet eentje met karakter zijn gezien de andere namen. Verder out of the box denkende: Busquests / Emre Can / Danilo / Matusiwa / De Roon of een of andere Duitser uit de hoed van die nieuwe knaap

Voetballende CM: Kudus (Taylor, Berghuis)

Lopende CM: vd Beek (Klaassen)

LA: Bergwijn (Daramy)

SP: Brobbey (Tadic)

RB: Ziyech (Kudus, Berghuis)

Later weer even verder nadenken..

In mijn eerdere lijstje miste nog een ervaren verdediger met leiderschap en voetballende skills. Klinkt eigenlijk al als een onmogelijke combinatie. Iemand namen voor zo'n iemand? 

Die Pavlovic ken ik niet. Was De Vrij al eens gepolst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei La Pulga:

Vind ik niet, vind Kokcu meer een spelverdeler die graag vanuit achteruit de bal komt ophalen. Bellingham is toch wel meer echt een 8 die vaak in de 16 meter te vinden zal zijn. Uiteraard is Alvarez dan ook geen vervanger voor Bellingham. 

Ik zie Kokcu trouwens wel graag in een Duitsland of Spanje voetballen, denk dat hij in Engeland of Italië niet zijn beste spel kan halen. Wellicht bij Arsenal, maar die hebben al zoveel goede middenvelders rondlopen daar en een stapje lager dan dat moet je echt niet willen.

Lief schatje patatje :cheer::classic_ninja::classic_love:

Maar dat valt wel mee hoor. Partey is al heellang in verschrikkelijk vorm en Lokonga en Vieira zijn nog te licht.

Enige middenvelders die echt goed doen zijn Odegaard en Xhaka maar die laatste kunnen we echt niet eeuwig behouden hij is ook ''al'' 30 jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei La Pulga:

Ja ik vind Kokcu ook wel redelijk een 8. Niet echt een spelverdeler maar ook niet een 'typische' 8. Komt ook wel veel rond de 16 maar minder in de 16. 

Als je het middenveld vergelijkt met bijv. Feyenoord dan zou Can controlerend kunnen zoals Wieffer. Kokcu ipv Bellingham en kan Brandt meer op 10 gaan spelen zoals Szymanski doet bij Feyenoord. Enige is denk ik wel dat Bellingham voor 100+ miljoen gaat en niet te vervangen is en Kokcu ook wel 40 miljoen ofzo moet gaan kosten. Zie Dortmund dan geen winst meer maken op Kokcu en ze hebben het risico dat het tegen gaat vallen natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-5-2023 om 09:33 zei FlyD:

Ik begrijp wel dat ze een rechtsback wilden halen, want die was er niet in de jeugd.

Regeer?

-edit- positioneel snap ik bijna elke aankoop. Omdat op eigenlijk al die posities versterkingen nodig waren. Maar als je dan de kwaliteiten van de aankopen ziet denk je vaak: 'Tja, is dat nou beter dan wat er in huis was?' Idem met Sanchez. Versterking op de rechtsback was best mogelijk. Maar voegt Sanchez nou echt wat toe als je Rensch en Regeer onder contract hebt staan? Ook de mindere ontwikkeling van Regeer als gevolg van deze transfer in aanmerking genomen.

-edit2- Ik geloof dat ik nog mod-knoppen heb, dus iedereen die zegt dat Sanchez 'grinta' toevoegt krijgt uiterst terecht een voetbalboard-ban voor onbepaalde tijd.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijkend naar de selectie van volgend seizoen, uitgaand van een vertrek van Timber en Alvarez (Kudus kom ik nog op terug). Dan is dit volgens mij het uitgangspunt:

Rulli, Pasveer, Gorter

Rensch, Sanchez, Regeer

Aertssen

Hato, Bassey, Kaplan, Pierie

Wijndal, Baas, Salah Eddine

Kudus, Klaassen

Vos

Taylor, Berghuis, Fitz-Jim

Conceicao

Tadic, Brobbey

Bergwijn, Daramy, Unuvar (Godts)

Centraal achterin, op rechtsbuiten en op 6 moet er dus sowieso iemand bij. Op 6 zou dat Grillitsch kunnen zijn, maar een upgrade tov Grillitsch is ook fijn.

Unuvar kan ook als back-up voor Kudus imo. Als Kudus ook vertrekt is er wel een extra aanvallende middenvelder nodig.

Kijkend naar deze namen plus versterkingen op de genoemde posities, durf ik eigenlijk het seizoen wel in mits er een goede trainer wordt aangesteld. Wat niet betekent dat er geen posities zijn waar je je ook nog kunt versterken. Maar daar zou ik de prioriteit naar uit laten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Hwb:

Regeer?

-edit- positioneel snap ik bijna elke aankoop. Omdat op eigenlijk al die posities versterkingen nodig waren. Maar als je dan de kwaliteiten van de aankopen ziet denk je vaak: 'Tja, is dat nou beter dan wat er in huis was?' Idem met Sanchez. Versterking op de rechtsback was best mogelijk. Maar voegt Sanchez nou echt wat toe als je Rensch en Regeer onder contract hebt staan? Ook de mindere ontwikkeling van Regeer als gevolg van deze transfer in aanmerking genomen.

-edit2- Ik geloof dat ik nog mod-knoppen heb, dus iedereen die zegt dat Sanchez 'grinta' toevoegt krijgt uiterst terecht een voetbalboard-ban voor onbepaalde tijd.

Op dat moment was Schreuder trainer en die zag Regeer als middenvelder. Jammer, want ik denk dat RB de enige positie is waar Regeer een kleine kans maakt om door te breken bij Ajax.

Er zijn inderdaad duidelijk fouten gemaakt in de scouting (of het negeren ervan). Hopelijk is er uit die fouten geleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites