cimbomcu Geplaatst 15 mei 2022 Share Geplaatst 15 mei 2022 Brobbey heeft wel laten zien dat we met het NL elftal eindelijk weer een echte 9 hebben voor de komende 10 jaar. Wat een talent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 16 mei 2022 Share Geplaatst 16 mei 2022 Martinez: 1 goal en 3 assists Timber: 3 goals en 2 assists Nico: 2 goals en 2 assists Blind: 1 goal en 2 assists Nous: 5 goals en 2 assists Alvarez: 5 goals en 1 assits Gravenberch: 2 goals en 5 assists Klaassen: 9 goals Tadic: 13 goals en 19 assists Daramy: 1 goal en 3 assists Antony: 8 goals en 4 assits Berghuis: 8 goals en 11 assists Haller: 21 goals en 7 assists Brobbey: 7 goals en 1 assist Danilo: 2 goals en 1 assists Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 16 mei 2022 Share Geplaatst 16 mei 2022 20 uur geleden zei Elsjorro1990: Blij dat we van hem af zijn. Sjonge jonge. Geen Unuvar, weer dat blinde paard daramy er in gooien. Wat een onnavolgbare keuzes soms. En dan niet in het positieve. Als je dit meent neem ik aan dat jij in de categorie mensen valt dat een trainer niet zo belangrijk is? 19 uur geleden zei cimbomcu: Brobbey heeft wel laten zien dat we met het NL elftal eindelijk weer een echte 9 hebben voor de komende 10 jaar. Wat een talent. Daar is Vincent Janssen voor toch? Zonder gekheid, wel fijne speler maar heb wel vaak het idee dat het qua fitheid nog niet top is. En dat idee had ik vorig jaar ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 16 mei 2022 Share Geplaatst 16 mei 2022 12 minuten geleden zei timpy00: Als je dit meent neem ik aan dat jij in de categorie mensen valt dat een trainer niet zo belangrijk is? Daar is Vincent Janssen voor toch? Zonder gekheid, wel fijne speler maar heb wel vaak het idee dat het qua fitheid nog niet top is. En dat idee had ik vorig jaar ook. Nee hoor, maar ik ben gewoon niet echt een fan van Ten Hag. Absoluut respect voor de prestaties die die heeft neergezet. Maar ik heb me echt dood geërgerd aan het wisselbeleid van Ten Hag, het selectiebeleid en het vasthouden aan bepaalde spelers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 16 mei 2022 Share Geplaatst 16 mei 2022 Eens ja. Wel mooi hoe na een paar wedstrijden vroeg in het seizoen de vlag hier werd uitgehangen - Ajax was zelfs één van de beste clubs van Europa ineens - maar uiteindelijk toch gewoon de vast te stellen gebreken (en de nodige context die toen al te plaatsen viel) zichtbaarder en zichtbaarder werden naarmate het seizoen vorderde. Zelfde overigens met mijn kanttekeningen over Blind en Haller, waar nog weleens lacherig over werd gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 17 mei 2022 Share Geplaatst 17 mei 2022 Op 15-5-2022 om 18:24 zei cimbomcu: Brobbey heeft wel laten zien dat we met het NL elftal eindelijk weer een echte 9 hebben voor de komende 10 jaar. Wat een talent. Ik begrijp dat je enthousiast bent, maar is dat niet wat voorbarig? Ja het is inderdaad een beer en heeft een paar leuke wedstrijden gespeeld. Maar er zijn wel meer spitsen in Nederland geweest die het hier extreem goed deden, maar dan in het buitenland toch best tegen vielen. En bij Leipzig kwam hij uiteindelijk ook niet uit de verf. Neem nou Donyell Malen als voorbeeld. Ik schat de Brobbey van nu niet hoger in dan Malen eind vorig jaar. En Malen is bij Dortmund (zoals verwacht) compleet door de mand gevallen. Daarmee zeg ik niet dat Brobbey er niks van kan hè. Maar ik heb wel een beetje het idee dat hij nu door een paar leuke wedstrijden en wat leuke interviews lichtelijk overschat wordt op dit moment. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 17 mei 2022 Share Geplaatst 17 mei 2022 Eerder onderschat. Ik vind hem voor Ajax een betere spits dan Haller. Moet alleen eens fit blijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 17 mei 2022 Share Geplaatst 17 mei 2022 Gisteren was Alfred Schreuder te gast bij Extra Time (slecht Belgisch voetbalpraatprogramma). Vond hem best goed overkomen en dat gaf me toch wat vertrouwen naar volgend jaar. https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/extra-time/2022-vj/extra-time-d20220516/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 mei 2022 Share Geplaatst 17 mei 2022 (bewerkt) 5 uur geleden zei Michaelinho*: Ik begrijp dat je enthousiast bent, maar is dat niet wat voorbarig? Ja het is inderdaad een beer en heeft een paar leuke wedstrijden gespeeld. Maar er zijn wel meer spitsen in Nederland geweest die het hier extreem goed deden, maar dan in het buitenland toch best tegen vielen. En bij Leipzig kwam hij uiteindelijk ook niet uit de verf. Neem nou Donyell Malen als voorbeeld. Ik schat de Brobbey van nu niet hoger in dan Malen eind vorig jaar. En Malen is bij Dortmund (zoals verwacht) compleet door de mand gevallen. Daarmee zeg ik niet dat Brobbey er niks van kan hè. Maar ik heb wel een beetje het idee dat hij nu door een paar leuke wedstrijden en wat leuke interviews lichtelijk overschat wordt op dit moment. Nee, ik wil best voorzichtig zijn met talenten. Maar Brobbey is echt een gigantisch talent, zulke spitsen zie je zelden en al helemaal niet in Nederland. Zoals anderen ook zeggen ligt het bij hem meer aan zijn fitheid. Maar als je hem intensief volgt weet je pas echt wat voor mogelijkheden hij heeft. Hij kan fantastisch afmaken, hij is giga sterk, hij kan meevoetballen, is snel en heeft diepgang. Alles wat je nodig hebt, daarnaast nog super jong. Ik vind hem bijvoorbeeld veel meer hebben dan Malen. Zie bijvoorbeeld Malen's laatste jaar bij PSV. Veel kansen missend en vaak gewisseld door Schmidt die openlijk wel eens twijfelde aan zijn fitheid. Brobbey is vooral in het sterk zijn en meevoetballend een stuk beter dan Malen. Malen vond ik helaas steeds meer een counterspits bij PSV. Hoewel Brobbey wel nog meer te bewijzen heeft dan Malen. 17 mei 2022 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 mei 2022 Share Geplaatst 17 mei 2022 Op 16-5-2022 om 15:15 zei Socrates: Eens ja. Wel mooi hoe na een paar wedstrijden vroeg in het seizoen de vlag hier werd uitgehangen - Ajax was zelfs één van de beste clubs van Europa ineens - maar uiteindelijk toch gewoon de vast te stellen gebreken (en de nodige context die toen al te plaatsen viel) zichtbaarder en zichtbaarder werden naarmate het seizoen vorderde. Zelfde overigens met mijn kanttekeningen over Blind en Haller, waar nog weleens lacherig over werd gedaan. Beste Socrates. Ik moet je idd hierin gelijk geven. Hoewel Ten Hag het uitstekend heeft gedaan was het voetbal vooral het laatste half jaar van zeer matig niveau. Wel wil ik erbij zeggen dat het ook aan spelerskwaliteit ligt, waarin hij in de CL campagne fantastisch voetbal speelde met voetballende middenvelders zoals De Jong en Schone en dan voorin Ziyech, Neres en Tadic was dat nu natuurlijk een stuk minder. En dat heeft te maken met diepgang en snelheid voorin, maar ook voetballende kwaliteiten op het middenveld. Toen had je De Jong en Schone en nu had je Klaassen en Alvarez. En dan kun je zoals jij doet het hele jaar roepen om Kudus, maar als je telkens ziet wat die laat zien in invalbeurten maar ook in basisplaatsen is dat gewoon slecht en snap ik dat Ten Hag dan liever vertrouwt op Alvarez of Klaassen waarbij je weet wat je aan ze hebt. Wel neem ik Ten Hag zeer kwalijk dat hij met Haller is gekomen, dat is gewoon een voetbal tegenhoudende spits die wel gewoon levert in cijfers. Aan de andere kant levert het je straks hopelijk meer geld op dan dat je hem hebt gekocht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 19 mei 2022 Share Geplaatst 19 mei 2022 Wellicht die Sarr eens proberen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 20 mei 2022 Share Geplaatst 20 mei 2022 17 uur geleden zei Chiemel: Wellicht die Sarr eens proberen? Welke bedoel je? Op 17-5-2022 om 20:38 zei cimbomcu: Nee, ik wil best voorzichtig zijn met talenten. Maar Brobbey is echt een gigantisch talent, zulke spitsen zie je zelden en al helemaal niet in Nederland. Zoals anderen ook zeggen ligt het bij hem meer aan zijn fitheid. Maar als je hem intensief volgt weet je pas echt wat voor mogelijkheden hij heeft. Hij kan fantastisch afmaken, hij is giga sterk, hij kan meevoetballen, is snel en heeft diepgang. Alles wat je nodig hebt, daarnaast nog super jong. Misschien niet helemaal een goede vergelijking, maar hij is eigenlijk een beter voetballende Drogba. Zo sterk als een beer, vervelend om tegen te spelen. Alleen technisch beter en meer diepgang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 20 mei 2022 Share Geplaatst 20 mei 2022 Van Heerenveen @ElMarcos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 25 mei 2022 Share Geplaatst 25 mei 2022 Wow, Ajax topic zat voor het eerst denk ik op pagina 2. Gravenberch dus weg, Taylor maar gewoon als zijn vervanger? Al hoop ik dat Bergosso wat vaker op zijn positie gaat spelen er een fatsoenlijke nummer 10 komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 25 mei 2022 Share Geplaatst 25 mei 2022 Ik heb nog begrip voor Mazraoui en Onana en had het ook voor Brobbey, maar Gravenberch die nu al naar Bayern gaat vind ik wel vreemd en wat dommig. Heeft nog niet één volledig seizoen indruk op mij gemaakt. Wat losse wedstrijdjes waarin hij hoogstens een 7.5 haalt en vooral een hoop 5-6.5'jes. Maar 25 miljoen voor hem, op dit moment, vind ik nog best keurig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 25 mei 2022 Share Geplaatst 25 mei 2022 51 minuten geleden zei Socrates: Ik heb nog begrip voor Mazraoui en Onana en had het ook voor Brobbey, maar Gravenberch die nu al naar Bayern gaat vind ik wel vreemd en wat dommig. Heeft nog niet één volledig seizoen indruk op mij gemaakt. Wat losse wedstrijdjes waarin hij hoogstens een 7.5 haalt en vooral een hoop 5-6.5'jes. Maar 25 miljoen voor hem, op dit moment, vind ik nog best keurig. Ik snap wat je zegt. Misschien peuren ze er nog wat extra uit, dat is dan mooi meegenomen. Al is de manier waarop Ryan vertrekt wel chiquer dan de manier waarop de andere drie vertrekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 25 mei 2022 Share Geplaatst 25 mei 2022 Mja. Misschien wel wat betreft Onana. Maar heb destijds ook al gezegd dat als ik Brobbey was destijds ik hetzelfde had gedaan. Danilo, eerder Huntelaar en dan zo diep in de buidel tasten voor Haller. Dikke doei. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 25 mei 2022 Share Geplaatst 25 mei 2022 Mazza is toch wel gewoon netjes weggegaan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 25 mei 2022 Share Geplaatst 25 mei 2022 19 minuten geleden zei La Pulga: Mazza is toch wel gewoon netjes weggegaan? Jawel. Al is hij natuurlijk wel het soort speler waar Ajax op moet teren qua inkomsten. Het is vooral zonde dat je niets aan hem overhoudt qua transfersom. Maar het is niet dat hij op zijn 'Onana's' vertrekt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 25 mei 2022 Share Geplaatst 25 mei 2022 33 minuten geleden zei Lazy: Jawel. Al is hij natuurlijk wel het soort speler waar Ajax op moet teren qua inkomsten. Het is vooral zonde dat je niets aan hem overhoudt qua transfersom. Maar het is niet dat hij op zijn 'Onana's' vertrekt. Heeft Ajax wel een beetje aan zichzelf te verwijten. Had een 3 jarig contract toen hij doorbrak en Ajax wilde wel met hem verder maar niet het salaris geven als een gemiddelde basisspeler. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 25 mei 2022 Share Geplaatst 25 mei 2022 19 minuten geleden zei La Pulga: Heeft Ajax wel een beetje aan zichzelf te verwijten. Had een 3 jarig contract toen hij doorbrak en Ajax wilde wel met hem verder maar niet het salaris geven als een gemiddelde basisspeler. Ja en nee. In de Pak Schaal podcast hadden ze het er laatst over. Na dat CL seizoen wilden ze hem opwaarderen, toen hebben ze hem een x salaris geboden maar is dat geweigerd door Nous. In die podcast hadden ze het over Ziyech achtige salarissen die Nous zou hebben geeist toen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 25 mei 2022 Share Geplaatst 25 mei 2022 Zojuist zei Lazy: Ja en nee. In de Pak Schaal podcast hadden ze het er laatst over. Na dat CL seizoen wilden ze hem opwaarderen, toen hebben ze hem een x salaris geboden maar is dat geweigerd door Nous. In die podcast hadden ze het over Ziyech achtige salarissen die Nous zou hebben geeist toen. Als hij niet zo blessuregevoelig was geweest waren ze er ook wel uitgekomen denk ik. En dan was hij waarschijnlijk niet gratis vertrokken, maar dan wel al vorige zomer. You win some, you lose some. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 25 mei 2022 Share Geplaatst 25 mei 2022 1 minuut geleden zei Lazy: Ja en nee. In de Pak Schaal podcast hadden ze het er laatst over. Na dat CL seizoen wilden ze hem opwaarderen, toen hebben ze hem een x salaris geboden maar is dat geweigerd door Nous. In die podcast hadden ze het over Ziyech achtige salarissen die Nous zou hebben geeist toen. Wat wel een beetje logisch is achteraf. Komen ze met ze tweetjes op een verjaardag van één van hun neven en nicht. Vraagt de één aan Hakim, bro hoeveel verdien je? En dat Ziyech dan lacherig verteld, ja 10 keer meer Nee klopt dat Mazza een beetje te gek ging met zijn salariseisen, al moet je niet vergeten dat hij jarenlang op amateurbasis bij Ajax heeft gevoetbald. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 25 mei 2022 Share Geplaatst 25 mei 2022 3 uur geleden zei Lazy: Jawel. Al is hij natuurlijk wel het soort speler waar Ajax op moet teren qua inkomsten. Het is vooral zonde dat je niets aan hem overhoudt qua transfersom. Maar het is niet dat hij op zijn 'Onana's' vertrekt. Ik blijf daar toch wel een zure smaak van houden hoor. Door blessures is er nooit een moment geweest dat Ajax hem echt kon verkopen. Het was chique geweest om er een jaartje aan toe te voegen. Aan de andere kant, hij heeft zich wel terugverdiend met zijn prestaties dit seizoen. Onana, daar heb ik geen goed voor over.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 mei 2022 Share Geplaatst 26 mei 2022 Je stelt je aan, Onana heeft bijna 250 duels in alle competities gespeeld, voor Ajax. Alleen al 148 in de ED alleen al, zonder CL en beker. Zonder Onana had je gewoon minder landskampioenschappen gepakt, ik weet het zeer zeker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten