Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2359

• Chiemel

1892

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

In dit soort duels mist Ajax gewoon iets. Wanneer er ruimte is en/of de tegenstander beter, dan lukt het meestal wel. Maar wanneer een tegenstander de boel goed dicht zet, dan is er niemand met een oplossing. De invalbeurt van Ryan Gravenberch was weer niet om aan te gluren. Hebben we hem nou met zijn allen te goed gemaakt of zit hij ook in een goede vormdip? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei ElMarcos:

Wanneer er ruimte is en/of de tegenstander beter, dan lukt het meestal wel.

Dat eerste ja, het tweede niet. Hebben nog geen goede ploeg gezien met een hele defensieve speelstijl. Vaker toch wat naïef, ook half druk zetten, niet te veel spelers achter de bal houden.. Dortmund en Sporting waren wat dat betreft hele gunstige tegenstanders.

Maar het is niet alleen meer weinig ruimte door een defensieve speelstijl. Ook gewoon door een juiste veldbezetting en druk zetten op de juiste plekken. Feyenoord en laatst Benfica hebben Ajax daar nu ook al mee ontkracht. 

Ten Hag zal toch echt aanpassingen moeten doen. Anders gaat niet alleen het CL-avontuur gauw voorbij zijn, maar gaat het ook in de nationale competities nog lastig worden. Al hebben ze geluk dat PSV ook niet zo geweldig in elkaar steekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei FlyD:

Charlie Setford inderdaad. Heeft er dit jaar ook al een paar keer behoorlijk naast gezetten trouwens. 

Maar die jongens is 17 of 18? 

3 uur geleden zei Socrates:

Dat eerste ja, het tweede niet. Hebben nog geen goede ploeg gezien met een hele defensieve speelstijl. Vaker toch wat naïef, ook half druk zetten, niet te veel spelers achter de bal houden.. Dortmund en Sporting waren wat dat betreft hele gunstige tegenstanders.

Goede toevoeging nog ja, want ik gok dat het een Inter of Chelsea geen enkele moeite kost om de boel dicht te zetten en van daaruit Ajax te verslaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei ElMarcos:

Daarom is het maar goed dat Onana er voor nu nog is. Sethford heeft nog wel even nodig, maar volgens mij wel een jongen met talent. 

Inderdaad, maar er waren even geruchten dat Onana ook geblesseerd was nav een post op Sociale media. Gelukkig lijkt het mee te vallen:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1019989/zaakwaarnemer-onana-stelt-ajax-supporters-gerust-blessure-lijkt-niet-serieus.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei FlyD:

Inderdaad, maar er waren even geruchten dat Onana ook geblesseerd was nav een post op Sociale media. Gelukkig lijkt het mee te vallen:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1019989/zaakwaarnemer-onana-stelt-ajax-supporters-gerust-blessure-lijkt-niet-serieus.html

Dat had ik even gemist :classic_blink:, maar gelukkig is het een storm in een glas water. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-2-2022 om 13:38 zei Thierryvane:

Ik had gisteren mijn Kudus shirtje aan in een café in Amsterdam. Dat was even schrikken voor veel mensen daaro.

Vóór Liverpool-thuis was hij zo goed. Zonde.

Speelde gisteren een zeer goede (oefen)pot. Weliswaar tegen Heracles, maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Thierryvane:

Volgens mij is niet iedereen fan maar ik zou hem er graag bij willen volgend seizoen.

Wijndal is echt een goede speler en ben zeker niet tegen het halen van Wijndal. Alleen vraag ik mij af of je hem voor een prijs krijgt waar je mee uit de voeten kunt. Aangezien hij na Ajax ongetwijfeld nog een stap wil maken. Dus wat dat betreft twijfel ik wel. En waar wil je hem opstellen er vanuitgaande dat Martinez en Blind volgend jaar nog bij Ajax spelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Volgens mij is niet iedereen fan maar ik zou hem er graag bij willen volgend seizoen.

Zie weinig negatieve dingen over hem eerlijk gezegd. Rond het EK was ie even wat minder, maar volgens mij doet hij het verder nog steeds goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites