Socrates Geplaatst 24 oktober 2021 Share Geplaatst 24 oktober 2021 Lang niet zo goed en dominant als tegen Dortmund, in de eerste helft bij vlagen zelfs matig. Maar toch er vijf maken en zeer effectief zijn, ook knap. Gravenberch wel een zorgenkindje, vond ik gewoon echt slecht spelen. Slordig, ballen inleveren en postbode-voetbal. Zou graag wat meer/langer Tagliafico, Kudus en Neres zien. Kan je ook nog weleens nodig gaan hebben straks. Verder positief dat (schrik niet) Haller nu eens twee wedstrijden na elkaar erin slaagt om functioneel mee te voetballen. Blind aan de bal ook weer wat meer op niveau. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 24 oktober 2021 Share Geplaatst 24 oktober 2021 1 minuut geleden zei Socrates: Lang niet zo goed en dominant als tegen Dortmund, in de eerste helft bij vlagen zelfs matig. Maar toch er vijf maken en zeer effectief zijn, ook knap. Gravenberch wel een zorgenkindje, vond ik gewoon echt slecht spelen. Slordig, ballen inleveren en postbode-voetbal. Zou graag wat meer/langer Tagliafico, Kudus en Neres zien. Kan je ook nog weleens nodig gaan hebben straks. Verder positief dat (schrik niet) Haller nu eens twee wedstrijden na elkaar erin slaagt om functioneel mee te voetballen. Blind aan de bal ook weer wat meer op niveau. Ook met de waarschuwing schrik ik hier wel van hoor. Wilde net zeggen dat Gravenberch wel zou banken voor Kudus aankomende woensdag, maar blijkbaar hebben we een midweekje rust. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 24 oktober 2021 Share Geplaatst 24 oktober 2021 Blind ten opzichte van Tagliafico geeft ook zoveel meer voetbal in je ploeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 oktober 2021 Share Geplaatst 24 oktober 2021 2 minuten geleden zei cimbomcu: Blind ten opzichte van Tagliafico geeft ook zoveel meer voetbal in je ploeg. Jawel, maar een goede Tagliafico is wel beter in het doorkomen op de vleugel. Lukt hem ook wat vaker. Zeker met een linksbuiten als Tadic mis ik dat wel soms. En hij is een betere flankverdediger tegen een (snelle) buitenspeler met diepte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 24 oktober 2021 Share Geplaatst 24 oktober 2021 Gelukkig ook Ajax volledig gezien, dat maakt het even wat minder pijnlijk. Wat een team staat er daar, echt wel kans op een herhaling van 2019 zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 oktober 2021 Share Geplaatst 24 oktober 2021 Gefeliciteerd Ajax fans!! Terecht! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 25 oktober 2021 Share Geplaatst 25 oktober 2021 De machine van Ten Hag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 25 oktober 2021 Share Geplaatst 25 oktober 2021 (bewerkt) En maar 2 goals tegen. Zo'n doelsaldo na 10 potten heeft zelfs deze opa nog nooit meegemaakt. 25 oktober 2021 bewerkt door NicoHaak Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 25 oktober 2021 Share Geplaatst 25 oktober 2021 15 uur geleden zei Socrates: Gravenberch wel een zorgenkindje, vond ik gewoon echt slecht spelen. Was niet best nee en moet echt wel stappen gaan maken. Helemaal in het zestien meter gebied, want daar lijkt het Viktor Fischer virus toe te slaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 25 oktober 2021 Share Geplaatst 25 oktober 2021 Bij Gravenberch heb ik het idee dat hij positioneel Ten Hags spel de laatste weken uitmuntend uitvoerd. Maar voetbaltechnisch erg uit vorm is, want zijn aannames en afronding zijn erg matig. Hopelijk hersteld zich dat wel snel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 25 oktober 2021 Share Geplaatst 25 oktober 2021 Denk dat je best goed omschrijft waar wij voor wat betreft Gravenberch naar zitten te kijken. Herkende de kritiek van Ten Hag ook wel dat hij niet altijd en niet altijd meteen aan staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 25 oktober 2021 Share Geplaatst 25 oktober 2021 Zolang maar geen nieuwe Bazoer wordt.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 25 oktober 2021 Share Geplaatst 25 oktober 2021 Volgens mij is Gravenberch in karakter een veel rustigere en verstandigere speler. Hij maakt nog steeds stappen en heb bij hem veel meer de indruk dat hij die blijft maken, dan bij Bazoer. Voor iemand die zo jong is speelt hij veel wedstrijden, meld zich bij Oranje. Dus dat hij dan mindere fases kent is logisch. Vermoed dat het goed komt en hij ook niet direct in de war is wanneer hij een keer moet banken voor Davy of Kudus. Enige nadeel is dat hij, als ik mij niet vergis, een niet nader te benoemen pizzabakker uit Haarlem als zaakwaarnemer heeft Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 25 oktober 2021 Share Geplaatst 25 oktober 2021 Wisten we al een tijdje ja. Maar dat is niet het enige. Überhaupt moest er meer creativiteit in de ploeg komen. Het betonmiddenveld bracht voetballend te weinig. Ook voor Alvarez en Gravenberch is het fijner, want met Klaassen kregen ze de bal gewoon weer terug. Dat er tussen Alvarez - Gravenberch en Haller een creatieve passer moest komen was al langer duidelijk. Zoals vaker is Ten Hag er wat laat mee, maar aan de andere kant: vroeg of laat krijgt hij het vaak wel door. Dat maakt hem al anders tegenover trainers als De Boer en Koeman. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 25 oktober 2021 Share Geplaatst 25 oktober 2021 Somehow kost het Erik ten Hag altijd wat tijd om de puzzel te leggen, maar zoals elk jaar slaagt hij daar uiteindelijk wel in. Wat hij ook heel goed doet is alle kikkers in de kruiwagen houden. Gisteren komen Kudus, Neres, Nico, Schuurs en Klaassen erin. Daramy en Rensch blijven nog op de bank. De naam Labyad valt niet eens meer. Toch hoor je eigenlijk niemand. Ook dat is luxe. Binnenkort gaat er vast wel ergens een kenner huilen dat al deze spelers de doorstroom uit de jeugd ophoudt. Het enige wat ik zie is dat niet elke speler die drie keer kan hooghouden direct mag meedoen in Ajax 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 25 oktober 2021 Share Geplaatst 25 oktober 2021 Snap wel dat het even een paar weken kan duren alvorens een trainer ingrijpt (al dan niet noodgedwongen). Vooraf het seizoen was een duidelijk plan en speelwijze bedacht (veelal vasthouden aan vorig jaar) en dan wil je dat als trainer de kans geven zonder direct na 2 duels in te grijpen. Nu met Berghuis vallen een hoop puzzelstukjes op de plek en ben je aanvallend op een vreselijk hoog niveau bezig. En dan te bedenken dat het nóg beter kan. Gravenberch is uit vorm aan de bal, maar maakt daarentegen wel enorm veel meters om dat te compenseren. Maar vrees toch wel dat als hij niet snel zijn vorm vindt, Ten Hag in gaat grijpen. Dan is Klaassen een optie voor die positie en je kunt je afvragen of je daar veel op vooruit gaat. Ben ook wel erg te spreken over de wat vreemde linkerkant. Tadic is geen traditionele buitenspeler maar echt een wide playmaker/target-man en met Blind heb je geen echte wing-back. Maar gek genoeg loopt die linkerkant echt als een trein en komen de meeste gevaarlijke momenten toch van die kant, zowel met voorzetten als combinaties de 16 in. Die twee hebben echt een klik en het gaat met elke wedstrijd beter lopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 25 oktober 2021 Share Geplaatst 25 oktober 2021 1 uur geleden zei E2E: En als hij naar jou had geluisterd hadden we nu niet de topscorer van de CL in huis gehad ;-) 1) Nul relevantie, kinderlijk 2) Dat weet je helemaal niet, misschien was het nu wel een andere spits, Tadic of een doorontwikkelde Brobbey 3) De topscorersranking is niet zo relevant; je wint er niks mee 4) Haller heeft nu twee keer goed lopen voetballen en één keer keurig zijn kansen afgemaakt, nogal voorbarig + scorebordjournalistiek 5) Zonder Haller had je mogelijk nóg beter voetbal gespeeld 6) Je had extra geld overgehouden om eventueel elders te investeren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 25 oktober 2021 Share Geplaatst 25 oktober 2021 1 uur geleden zei Lazy: Snap wel dat het even een paar weken kan duren alvorens een trainer ingrijpt (al dan niet noodgedwongen). Vooraf het seizoen was een duidelijk plan en speelwijze bedacht (veelal vasthouden aan vorig jaar) Nah, dat snap ik in dit geval niet. Eind vorig seizoen had je het probleem ook al met betonmiddenveld + Haller. Ik vind dat je dan in de voorbereiding wat anders moet proberen en dat een kans geven. 1 uur geleden zei Lazy: Gravenberch is uit vorm aan de bal, maar maakt daarentegen wel enorm veel meters om dat te compenseren. Als je minder vaak de bal verliest, hoef je ook minder meters weer achter de bal aan te rennen. Cruijffiaans, zou toch Ajacieden moeten doen opwarmen. En daarnaast loopt hij ook vooral heel veel met de bal. Dat kan en moet allemaal ook veel sneller. 1 uur geleden zei Lazy: Maar vrees toch wel dat als hij niet snel zijn vorm vindt, Ten Hag in gaat grijpen. Dan is Klaassen een optie voor die positie en je kunt je afvragen of je daar veel op vooruit gaat. Niet echt nee, maar wat dacht je van Kudus? Heeft het een periode zeer goed gedaan op die positie. Van mij hoeft Gravenberch er trouwens niet direct uit, hoor, maar ik zou wel graag Kudus wat meer zien. Meer dan dat laatste kwartiertje als Gravenberch speelt zoals gister bijvoorbeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 25 oktober 2021 Share Geplaatst 25 oktober 2021 1 uur geleden zei Socrates: Nah, dat snap ik in dit geval niet. Eind vorig seizoen had je het probleem ook al met betonmiddenveld + Haller. Ik vind dat je dan in de voorbereiding wat anders moet proberen en dat een kans geven. Normaliter ja. Nu was de voorbereiding kort vanwege het EK, kwam Berghuis pas laat in de voorbereiding erbij en keerden Alvarez, Tagliafico en Antony erg laat terug vanuit Zuid Amerika. Dan snap ik heel goed dat je teruggrijpt naar dezelfde vastigheden die je vorig seizoen eenvoudig de titel opleverden, zeker in het begin van het seizoen. Uiteindelijk heeft het een wedstrijd of 5 in de competitie geduurd alvorens dit elftal is gaan spelen. Dat vind ik nog best rap. 1 uur geleden zei Socrates: Als je minder vaak de bal verliest, hoef je ook minder meters weer achter de bal aan te rennen. Cruijffiaans, zou toch Ajacieden moeten doen opwarmen. En daarnaast loopt hij ook vooral heel veel met de bal. Dat kan en moet allemaal ook veel sneller. Doelde hiermee op zijn arbeid. Uit vorm kan ook betekenen dat het koppie gaat hangen als het steeds fout gaat. Dat is niet het geval bij hem. Hij werkt hard en dat is met het risicovolle spel van Ajax en de vele mensen voor de bal geen overbodige luxe. Hij loopt wel veel met de bal, eens. Dat moet nog uit zijn spel, dat gaf Ten Hag ook aan en werkt hij hard aan. 1 uur geleden zei Socrates: Niet echt nee, maar wat dacht je van Kudus? Heeft het een periode zeer goed gedaan op die positie. Van mij hoeft Gravenberch er trouwens niet direct uit, hoor, maar ik zou wel graag Kudus wat meer zien. Meer dan dat laatste kwartiertje als Gravenberch speelt zoals gister bijvoorbeeld. Kudus, hele goede voetballer. Maar niet met Berghuis samen op een middenveld. Dan ga je teveel de balans verliezen. Maar soms Kudus ipv Berghuis kan zeker. Komende 3 potten zijn Heracles, Go Ahead en RKC, dan mag Kudus wel wat meer minuten maken en Ten Hag wat meer gaan rouleren… al is Ten Hag niet zo van het rouleren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 26 oktober 2021 Share Geplaatst 26 oktober 2021 Ik zou in 1 van die 3 potten unuvar wel willen zien. Die man is heerlijk bezig na een hele slechte periode. Al lijkt die kans wel klein met neres en daramy op de bank. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 26 oktober 2021 Share Geplaatst 26 oktober 2021 3 uur geleden zei Elsjorro1990: Ik zou in 1 van die 3 potten unuvar wel willen zien. Die man is heerlijk bezig na een hele slechte periode. Al lijkt die kans wel klein met neres en daramy op de bank. Unuvar doet dat ook vooral vanuit een centrale rol, dus dan zou het in de plaats van Berghuis en Klaassen moeten zijn. Dan heb ik liever dat Taylor eens speelt ipv Gravenberch of Alvarez en Rensch nog eens een volledige wedstrijd ipv Nous. Verder hoeft er van mij niet teveel gerouleerd te worden. Eventueel bij een ruimere voorsprong in de rust Haller al wisselen voor Danilo om hem eens te testen of Daramy voor Tadic. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 28 oktober 2021 Share Geplaatst 28 oktober 2021 Mocht Ajax zaterdag in de rust riant leiden, dan kan ik mij voorstellen dat wat spelers een kans krijgen. Alleen zou ik die kans écht geven aan jongens die er moeten staan mocht er iemand uitvallen. Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de stappen van Unuvar en Taylor, maar op dit moment moeten zij even geduld hebben denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 oktober 2021 Share Geplaatst 29 oktober 2021 (bewerkt) Helemaal gekeken zojuist, erg de moeite waard. Voor wie zijn Engels wat minder is: *Ajax speelde veel underlaps met Mazzraoui, Antony & Berghuis * Reus, Bellingham & Witsel wisten vaak niet wie en waar ze moesten dekken. Bellingham loopt vaak niet mee terug, Ajax veel ruimte meegeeft * Iedereen bij Dortmund was zonder bal iig 3x slechter dan Ajax * Gravenberch weet zichzelf goed vrij te spelen *Mazzraoui was echt heel goed Etc 29 oktober 2021 bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 30 oktober 2021 Share Geplaatst 30 oktober 2021 (bewerkt) Pff, al die voorzetten die erover heen vliegen. En haal Alvarez er ff af ofzo. Heb je nu echt niks aan. Na Twente en Utrecht toch niet ook Heracles he? Beetje de angstgegners van Ajax 30 oktober 2021 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 30 oktober 2021 Share Geplaatst 30 oktober 2021 Op 29-10-2021 om 02:47 zei Kyrill: Helemaal gekeken zojuist, erg de moeite waard. Voor wie zijn Engels wat minder is: *Ajax speelde veel underlaps met Mazzraoui, Antony & Berghuis * Reus, Bellingham & Witsel wisten vaak niet wie en waar ze moesten dekken. Bellingham loopt vaak niet mee terug, Ajax veel ruimte meegeeft * Iedereen bij Dortmund was zonder bal iig 3x slechter dan Ajax * Gravenberch weet zichzelf goed vrij te spelen *Mazzraoui was echt heel goed Etc Niemand? Zelfs @FlyD niet, geen mening hierover? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten