Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2359

• Chiemel

1893

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Wat een genot deze energieke, slimme en killende Haller vanavond. Echt volledig in zijn kracht, zoals je toen hij naar Ajax kwam op hoopte, vanwege zijn goede spel in Duitsland en Utrecht. 

En Anthony daar elke pot nog naar van genieten, voordat hij voor de hoofdprijs vertrekt. En Timber die speelt als Maldini in zijn beste jaren. 

Ik wil deze wedstrijd op videoband. Wat memorabel avond. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou je kunt je CL avontuur minder beginnen ja. 1-5. Weergaloze Antony en gravenberch. Haller 4 goals, dan heb je het gewoon fantastisch gedaan. Interesseert me geen kut dat het intikkers waren. Deed deze keer ook eindelijk eens wat goed met zijn lichaam. Verder hebben we bij vlagen wel echt bagger staan te verdedigen. 

En die pasveer... Je moet je toch werkelijk kapot schamen dat je daar mee komt aanzetten. Die was net zo slecht als de scheids.

Optyfen met dat kutvolk uit Portugal trouwens. En die rechtsback idem. Een Spanjaard begreep ik. Komt vast bij getafe weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Elsjorro1990:

Nou je kunt je CL avontuur minder beginnen ja. 1-5. Weergaloze Antony en gravenberch. Haller 4 goals, dan heb je het gewoon fantastisch gedaan. Interesseert me geen kut dat het intikkers waren. Deed deze keer ook eindelijk eens wat goed met zijn lichaam. Verder hebben we bij vlagen wel echt bagger staan te verdedigen. 

En die pasveer... Je moet je toch werkelijk kapot schamen dat je daar mee komt aanzetten. Die was net zo slecht als de scheids.

Optyfen met dat kutvolk uit Portugal trouwens. En die rechtsback idem. Een Spanjaard begreep ik. Komt vast bij getafe weg.

Rustagggg. 

Ja en ik zag dat Gorter mee was een dus fit. Jammer toch dat ze niet eens voor hem kiezen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei NicoHaak:

Rustagggg. 

Ja en ik zag dat Gorter mee was een dus fit. Jammer toch dat ze niet eens voor hem kiezen. 

Ja vreselijk man. Dat verongelijkte gedrag. Elk zuchtje wind gaan liggen. Het blijft niet mijn type voetbal hoor. En dan als Alvarez ze een koekje van eigen deeg geeft allemaal vreselijk over de zeik zijn. Jezus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Satyr:

Samenvatting van 5 pagina's na een 1-5 uitzege

'Beetje jammer dat die kutspits zijn vier goals niet mooi genoeg maakte, dus eigenlijk was het 1-1'

©Socrates 2021

Ik vind dit niet helemaal eerlijk van je. Je bent nu gewoon weer aan het eikelen tegen hem. En dat is ook helemaal niet wat hij verteld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Thierryvane:

Wat vond je van Berghuis gister @Socrates? Laten staan? Of Klaassen weer in de basis zodra 'ie fit is?

Mja, dat is dus met de veronderstelling dat verder alles blijft zoals het is, toch?

Ik denk wel dat het goed/belangrijk is om iemand tussen Gravenberch-Alvarez (gebrek aan creatieve passing) en Haller (gebrek aan voetballend vermogen)  te hebben staan die compenseert wat zij missen. Dat doet Klaassen duidelijk niet, Berghuis zou dat al beter moeten kunnen. Gister vond ik hem daarin alleen niet heel opvallend, maar ook niet slecht iig.

Ik vraag mij alleen af of Tadic dat niet beter in zou vullen. Naast dat ik hem op links wat beperkt blijf vinden. Mis dan nog steeds snelheid/diepgang. Je ziet hoe fijn het is als Antony dat eens een keer doet (en Haller profiteert daar ook van, want die betrek je niet in een aanval, maar laat je gewoon afdrukken voor goal). 

Kort antwoord: laten staan, maar misschien ook eens Tadic uitproberen op tien, met dan Neres/Daramy op links. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Socrates:

Kort antwoord: laten staan, maar misschien ook eens Tadic uitproberen op tien, met dan Neres/Daramy op links. 

Dan wil ik wel graag David Neres op het veld zien en niet zijn broer waar ik nu gevoelsmatig naar zitten kijken. Ik snap dat invallen, zeker als het al gespeeld is, niet gemakkelijk is. Maar als ik de felheid van Anthony zie in duels en dan die lethargische houding van Neres. Dat verschil is echt te groot. Op dit moment gaat er te weinig dreiging vanuit. 

Verder ben ik het wel met je eens wat betreft Tadic. Technisch misschien wel de beste man op tien, maar heeft op Links de afgelopen jaren ook veel laten zien. Voelt hij zich misschien toch wat beter. Alleen in de samenwerking met Blind is dat veel statischer dan met Nico. Die denderde er nog weleens overheen. Dat mis je nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neres is bij uitstek ook iemand die vertrouwen en ritme nodig heeft, heb ik het idee. En ook aanvoer, want zeker op links gaat hij dus vaker diep, zie die CL-campagne destijds. Hij is nu al wat langer weer fit, maar met enkel invalbeurten komt hij niet terug in vorm.

Tadic blijft wel sloom voor op links. In Europa zal je ook vaker counteren en dan heb je er daar niet heel veel aan. Zeker in Europa kan hij dan soms anonieme wedstrijden gaan spelen, want enkel op techniek heb je soms niet heel veel opties vanaf een flank. Ik blijf het zonde vinden dat je niet van zijn techniek en voetballend vermogen profiteert door hem op een centrale positie te zetten.

Blind was inderdaad gisteren wéér niet goed imo. Las de momenteel beste tv-analist als je het mij vraagt daar ook weer zinnige dingen over zeggen.

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=393876

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Socrates:

Blind was inderdaad gisteren wéér niet goed imo. Las de momenteel beste tv-analist als je het mij vraagt daar ook weer zinnige dingen over zeggen.

Blind is altijd wel een diesel. Gevoelsmatig begint hij eigenlijk nooit sterk aan het seizoen, maar dit kan niet al te lang doorgaan zo. Vroeg of laat breekt het Ajax op. 

4 minuten geleden zei Socrates:

Neres is bij uitstek ook iemand die vertrouwen en ritme nodig heeft, heb ik het idee. En ook aanvoer, want zeker op links gaat hij dus vaker diep, zie die CL-campagne destijds. Hij is nu al wat langer weer fit, maar met enkel invalbeurten komt hij niet terug in vorm.

Misschien en ergens gun ik hem de kans ook, maar die moet hij wel een klein beetje verdienen? Met ergens iets van een spark?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Wat vond je van Berghuis gister @Socrates? Laten staan? Of Klaassen weer in de basis zodra 'ie fit is?

Ik ben geen Socrates maar ik ben wel kenner met Yomanda achtige voorspellingen;c Mijn reply ook hierop:

Gewaagde keuze om Berghuis als CM op te stellen, en dan scoort ie ook nog eens. Ik zou hem wel eens op links willen zien want Tadic deed gisteren voor spek en bonen mee en mag blij zijn ie geen rood kreeg!

Wat een heerlijke pot, wel of geen verzwakt Sporting is bijzaak in mijn ogen. Maar ja aan de andere kant een Real Madrid zonder Sergio Ramos valt gelukkig ook als kaartenhuis in elkaar! 

Voor mij als volgt de beoordelingen ik ben niet op zoek naar een debat maar je mag altijd replyen! :classic_ninja:

Antony 10 weergaloos, wat een charisma, dribbel en voorzet/assisten monster. Die ene binnenkant voet in de 2e helft op Haller p0rno. niet normaal.

Haller 10 je scoort 4x wat ik soort van zag aankomen, iig niet uitsloot, moeilijke of makkelijke goals hierdoor heb je overtuigend gewonnen. Voor mij moet een spits kunnen scoren niet per se meevoetballen. Vorig seizoen deed ie niet mee in de EL nu is ie on fire

Mazraoui veel shit over zich heen gekregen al jaren hier of waar je Ajax fans ook spreekt maar speelde gewoon erg goed 8 mij betreft

Gravenberch was dominant , prachtige assist op Berghuis, ruimde veel Sporting aanvallen op en starte veel aanvallen van Ajax op 8,5

Berghuis goaltje mee gepikt maar niet super goed per se 7 voor mij

Tadic je had net zo goed zonder hem kunnen spelen vandaag 5

Pasveer 4.5 geen uitleg nodig

Timber degelijk goed gespeeld 6.5

Martinez ook degelijk goed gespeeld 6.5

Blind aardig wel oke 6

Alvarez geen fouten gemaakt 7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Kyrill:

Ik ben geen Socrates maar ik ben wel kenner met Yomanda achtige voorspellingen;c Mijn reply ook hierop:

Gewaagde keuze om Berghuis als CM op te stellen, en dan scoort ie ook nog eens. Ik zou hem wel eens op links willen zien want Tadic deed gisteren voor spek en bonen mee en mag blij zijn ie geen rood kreeg!

Wat een heerlijke pot, wel of geen verzwakt Sporting is bijzaak in mijn ogen. Maar ja aan de andere kant een Real Madrid zonder Sergio Ramos valt gelukkig ook als kaartenhuis in elkaar! 

Voor mij als volgt de beoordelingen ik ben niet op zoek naar een debat maar je mag altijd replyen! :classic_ninja:

Antony 10 weergaloos, wat een charisma, dribbel en voorzet/assisten monster. Die ene binnenkant voet in de 2e helft op Haller p0rno. niet normaal.

Haller 10 je scoort 4x wat ik soort van zag aankomen, iig niet uitsloot, moeilijke of makkelijke goals hierdoor heb je overtuigend gewonnen. Voor mij moet een spits kunnen scoren niet per se meevoetballen. Vorig seizoen deed ie niet mee in de EL nu is ie on fire

Mazraoui veel shit over zich heen gekregen al jaren hier of waar je Ajax fans ook spreekt maar speelde gewoon erg goed 8 mij betreft

Gravenberch was dominant , prachtige assist op Berghuis, ruimde veel Sporting aanvallen op en starte veel aanvallen van Ajax op 8,5

Berghuis goaltje mee gepikt maar niet super goed per se 7 voor mij

Tadic je had net zo goed zonder hem kunnen spelen vandaag 5

Pasveer 4.5 geen uitleg nodig

Timber degelijk goed gespeeld 6.5

Martinez ook degelijk goed gespeeld 6.5

Blind aardig wel oke 6

Alvarez geen fouten gemaakt 7

Hoezo Tadic rood dan? Ik kan me geen actie herinneren van hem waar hij een vreselijke overtreding maakte?

Verder wel redelijk eens, al mag zeker Timber wel een hoger cijfer krijgen. Die man speelde zo vaak onder de druk uit, niet normaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites