Regis Geplaatst 8 november 2020 Share Geplaatst 8 november 2020 (bewerkt) Citaat 22-11 12:15 Heracles thuis 25-11 21:00 Midtjylland thuis 28-11 18;45 FC Emmen uit 1-12 21:00 Liverpool uit 5-12 20:00 FC Twente thuis 9-12 18:55 Atalanta thuis 12-12 20:00 PEC Zwolle thuis 20-12 14:30 ADO uit 23-12 18:45 Willem II uit Programma na de interland break ziet er als volgt uit. Niets minder dan 18 punten in de ED is wel een must. CL vrees ik persoonlijk een beetje voor een Valencia-scenario van vorig jaar. 8 november 2020 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 8 november 2020 Share Geplaatst 8 november 2020 Die zondagwedstrijd tegen Heracles en dan wel een zaterdagwedstrijd tegen PEC Thanks KNVB, topplanning. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 8 november 2020 Share Geplaatst 8 november 2020 KNVB verplaatst wedstrijden tegenwoordig meestal een paar dagen van tevoren toch? Dus moeten nog even wachten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 9 november 2020 Share Geplaatst 9 november 2020 12 uur geleden zei Rogier.: Die zondagwedstrijd tegen Heracles en dan wel een zaterdagwedstrijd tegen PEC Thanks KNVB, topplanning. Na PEC staat er ook beker op het programma dus je zit dan toch met een dubbel programma Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RogerGarcia Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 (bewerkt) Op 8-11-2020 om 18:12 zei cimbomcu: Ah oke, prima. Gravenberch ook goed vandaag trouwens. Dat wordt een geweldenaar he. Klopt, ik zie trouwens vaak veel kritische blikken op Gravenberch als ik naar verschillende sites zoals AS ga. Waarom snap ik echter niet, vind hem dit seizoen erg goed spelen. Brengt zoveel voetbal op het middenveld en speelt op de juiste momenten mannetjes voorbij en neemt daarin heel veel risico, waarin het heel vaak goed afloopt. Zonder Gravenberch zal het voetballend echt heel erg veel minder zijn. Maak me wel een beetje zorgen over de positie rechtscentraal achterin. Is lastig om een speler complementair te vinden aan Martinez en Blind. Nu zat ik eens rond te kijken, wat de opties zijn. Toen kwam ik uit bij Davinson Sanchez. Die lijkt me ideaal langs Martinez en/of Blind. Bij Spurs zijn supporters helemaal niet tevreden over hem en vergelijken ze hem met Eric Bailly. Nu heeft Blind ook het centrum gevormd samen met Eric Bailly en dat was inderdaad behoorlijk complementair aan elkaar. Spurs supporters op het Spurs forum praten daar over Sanchez zoals wij praten over Alvarez. Zitsinds 18 oktober ook niet meer bij de PL-selectie en lijkt inmiddels de 4e optie centraal achterin te zijn geworden. Verdient bij Spurs ongeveer 4 miljoen euro per jaar. Dat is een beetje wat wij betalen voor onze sterspelers. Nu zijn er door de coronacrisis niet heel veel clubs buiten Ajax die een transfersom en een fors salaris kunnen en willen betalen voor een centrale die een soort van 'geflopt' is bij Spurs. Als ik Ajax was zou ik eens informeren. Naar mijn mening is de RCV de enige diepte-investering die wij moeten doen om onze basisselectie dusdanig te verbeteren (vooral op Europees niveau). Schuurs is goed genoeg voor de lager geklasseerde Eredivisieteams. Ik zou ook eens hengelen bij PSV voor Ihattaren. Ajax heeft ten opzichte van 10 jaar geleden, boekjaar 2009/2010 (eigen vermogen van 39 miljoen euro) ten opzichte van seizoen 2019/2020 (eigen vermogen van 228 miljoen) een buffer opgebouwd van meer dan 200 miljoen euro. Ik vind dat Ajax dit geld juist in deze tijden moeten aanwenden om haar Europese concurrentiepositie te versterken. Aankopen -Davinson Sanchez: +-25-30 miljoen (op tweede plan bij Spurs beland, die zullen van hem af willen, die zijn op zoek naar een andere CV) -Ihattaren: +- 18-20 miljoen (Slechts klein salaris en kort contract tot 2022, lijkt niet voornemens die te gaan verlengen. PSV moet dus snel in actie gaan komen, waarbij het een optie is verkopen of verlengen, die zich heel snel zal gaan aandienen. Ajax moet hiervan profiteren. Een speler als Ihattaren, die op 10 en rechtsbuiten kan, zou ideaal zijn om deze selectie te versterken. Voorwaarde is wel Promes te verkopen). -Oosterwolde: +- 3 miljoen (Groot talent op linksback, waar wij heel krap zitten. Zal genoegen moeten nemen met Jong Ajax en wellicht af en toe een potje bij 1). Verkopen -Promes: +- 15 miljoen -Alvarez: +- 8 miljoen -Labyad: +- 3 miljoen -Bandé: +- 1 miljoen -----(Neres/Tadic)----------------------(Tadic/Traoré)-----------------(Antony/Ihattaren)------ ----------------------------------------------(Kudus/Ihattaren)---------------------------------------------- --------------------(Gravenberch/Martinez)-----(Klaassen/Taylor)-------------------------------- -(Tagliafico/Oosterwolde)-(Blind/Timber)-(Sanchez/Schuurs)-(Mazraoui/Klaiber)- ---------------------------------------------(Onana/Stekelenburg)---------------------------------------- Dit team is gelijkwaardig aan de lichting 2018/2019 qua niveau. Verhuren -Ekkelenkamp (Twente) 10 november 2020 bewerkt door RogerGarcia Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 Ik ga echt nooit genoeg krijgen van RG's opstellingen. Vraag me wel af wanneer Agger nou eens komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 Interessante post @RogerGarcia. Ik ben één van de mensen die kritisch is op Gravenberch. Oa: - Hij kan heus wel iets met de bal, maar hij vertraagd vaak het spel. Een Klaassen is daar veel sterker in, die passt én vaker in één keer én vaker met een bepalendere pass. - In de omschakeling naar achteren is hij zwak, laat dan vaak een mannetje lopen - Ondanks zijn lengte, is hij redelijk matig in duels en gewoon slecht in koppen. - Is in de passing (en ook schieten) niet bijzonder, zie hem vrijwel nooit een sterke lange pass geven Hij is wel redelijk sterk aan de bal en in de kleinere ruimte/combinaties, maar ook weer geen geweldenaar zoals Frenkie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 25-30 miljoen voor Sanchez. Dan kan je die geldwolf beter daar weg laten rotten hoor. Behoorlijk gewaagd statement ook wel onderaan die post. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 3 uur geleden zei RogerGarcia: Klopt, ik zie trouwens vaak veel kritische blikken op Gravenberch als ik naar verschillende sites zoals AS ga. Waarom snap ik echter niet, vind hem dit seizoen erg goed spelen. Brengt zoveel voetbal op het middenveld en speelt op de juiste momenten mannetjes voorbij en neemt daarin heel veel risico, waarin het heel vaak goed afloopt. Zonder Gravenberch zal het voetballend echt heel erg veel minder zijn. Maak me wel een beetje zorgen over de positie rechtscentraal achterin. Is lastig om een speler complementair te vinden aan Martinez en Blind. Nu zat ik eens rond te kijken, wat de opties zijn. Toen kwam ik uit bij Davinson Sanchez. Die lijkt me ideaal langs Martinez en/of Blind. Bij Spurs zijn supporters helemaal niet tevreden over hem en vergelijken ze hem met Eric Bailly. Nu heeft Blind ook het centrum gevormd samen met Eric Bailly en dat was inderdaad behoorlijk complementair aan elkaar. Spurs supporters op het Spurs forum praten daar over Sanchez zoals wij praten over Alvarez. Zitsinds 18 oktober ook niet meer bij de PL-selectie en lijkt inmiddels de 4e optie centraal achterin te zijn geworden. Verdient bij Spurs ongeveer 4 miljoen euro per jaar. Dat is een beetje wat wij betalen voor onze sterspelers. Nu zijn er door de coronacrisis niet heel veel clubs buiten Ajax die een transfersom en een fors salaris kunnen en willen betalen voor een centrale die een soort van 'geflopt' is bij Spurs. Als ik Ajax was zou ik eens informeren. Naar mijn mening is de RCV de enige diepte-investering die wij moeten doen om onze basisselectie dusdanig te verbeteren (vooral op Europees niveau). Schuurs is goed genoeg voor de lager geklasseerde Eredivisieteams. Ik zou ook eens hengelen bij PSV voor Ihattaren. Ajax heeft ten opzichte van 10 jaar geleden, boekjaar 2009/2010 (eigen vermogen van 39 miljoen euro) ten opzichte van seizoen 2019/2020 (eigen vermogen van 228 miljoen) een buffer opgebouwd van meer dan 200 miljoen euro. Ik vind dat Ajax dit geld juist in deze tijden moeten aanwenden om haar Europese concurrentiepositie te versterken. Aankopen -Davinson Sanchez: +-25-30 miljoen (op tweede plan bij Spurs beland, die zullen van hem af willen, die zijn op zoek naar een andere CV) -Ihattaren: +- 18-20 miljoen (Slechts klein salaris en kort contract tot 2022, lijkt niet voornemens die te gaan verlengen. PSV moet dus snel in actie gaan komen, waarbij het een optie is verkopen of verlengen, die zich heel snel zal gaan aandienen. Ajax moet hiervan profiteren. Een speler als Ihattaren, die op 10 en rechtsbuiten kan, zou ideaal zijn om deze selectie te versterken. Voorwaarde is wel Promes te verkopen). -Oosterwolde: +- 3 miljoen (Groot talent op linksback, waar wij heel krap zitten. Zal genoegen moeten nemen met Jong Ajax en wellicht af en toe een potje bij 1). Verkopen -Promes: +- 15 miljoen -Alvarez: +- 8 miljoen -Labyad: +- 3 miljoen -Bandé: +- 1 miljoen -----(Neres/Tadic)----------------------(Tadic/Traoré)-----------------(Antony/Ihattaren)------ ----------------------------------------------(Kudus/Ihattaren)---------------------------------------------- --------------------(Gravenberch/Martinez)-----(Klaassen/Taylor)-------------------------------- -(Tagliafico/Oosterwolde)-(Blind/Timber)-(Sanchez/Schuurs)-(Mazraoui/Klaiber)- ---------------------------------------------(Onana/Stekelenburg)---------------------------------------- Dit team is gelijkwaardig aan de lichting 2018/2019 qua niveau. Verhuren -Ekkelenkamp (Twente) Interessant verhaal. Echter maak je wel een fout in je berekening. Dat er een positief eigen vermogen is wil niet zeggen dat dat geld beschikbaar is. Het zegt louter iets over het resultaat van voorgaande jaren. Bedrijfsmatig kan het inhouden dat je veel winst gedraaid hebt, maar dat het geld vast zit in activa ( spelers in dit specifieke geval). Volgens mij was het banksaldo in de laatste jaarrekening niet dermate hoog als ik het me goed herinner. Dat is een betere maatstaf gezamenlijk met de vorderingen die er zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RogerGarcia Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 1 uur geleden zei Elsjorro1990: Interessant verhaal. Echter maak je wel een fout in je berekening. Dat er een positief eigen vermogen is wil niet zeggen dat dat geld beschikbaar is. Het zegt louter iets over het resultaat van voorgaande jaren. Bedrijfsmatig kan het inhouden dat je veel winst gedraaid hebt, maar dat het geld vast zit in activa ( spelers in dit specifieke geval). Volgens mij was het banksaldo in de laatste jaarrekening niet dermate hoog als ik het me goed herinner. Dat is een betere maatstaf gezamenlijk met de vorderingen die er zijn. Dat klopt zeker, maar het is wel eigen vermogen en daardoor een buffer. Tegenover het eigen vermogen en het vreemde vermogen staan inderdaad activa. Bij Ajax is logischerwijs het immateriële activum dat het voornaamste bijdraagt de vergoedingssommen. Dit zijn de aanschafwaarde van transfersommen, tekengelden en premies zaakwaarnemers bij aankoop van spelers of verlengingen contract. Grotere transfers worden zelden in één keer afbetaald. Stel Ajax zou nu een investering van 50 miljoen doen in een aantal spelers bij elkaar, zal die volledige 50 miljoen geactiveerd worden onder saldo vergoedingssommen, waar vervolgens over de contractduur van de desbetreffende speler lineair wordt afgeschreven en vervolgens jaarlijks bij de afschrijvingskosten ten laste van het resultaat komen. Een deel hiervan zal wellicht tegengeboekt worden door een gedeelte over te maken aan de desbetreffende club. Het overgrote deel zal worden geboekt als crediteuren of zelfs overige langlopende schulden, waarbij alle transferkosten die een schuld langer dan een jaar presenteren worden geboekt. Dat Ajax afgelopen zomer op balansdatum 30 juni 'slechts' een banksaldo had van 22 miljoen zegt me niet zoveel. Het jaar daarvoor was het 60 miljoen. Stel dat er betalingsafspraken zijn gemaakt met bijvoorbeeld Barcelona en Juventus omtrent De Ligt en De Jong, die ze op bijvoorbeeld 10 juli weer een groot gedeelte betalen, kan het banksaldo erg snel wisselen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 38 minuten geleden zei RogerGarcia: Dat klopt zeker, maar het is wel eigen vermogen en daardoor een buffer. Tegenover het eigen vermogen en het vreemde vermogen staan inderdaad activa. Bij Ajax is logischerwijs het immateriële activum dat het voornaamste bijdraagt de vergoedingssommen. Dit zijn de aanschafwaarde van transfersommen, tekengelden en premies zaakwaarnemers bij aankoop van spelers of verlengingen contract. Grotere transfers worden zelden in één keer afbetaald. Stel Ajax zou nu een investering van 50 miljoen doen in een aantal spelers bij elkaar, zal die volledige 50 miljoen geactiveerd worden onder saldo vergoedingssommen, waar vervolgens over de contractduur van de desbetreffende speler lineair wordt afgeschreven en vervolgens jaarlijks bij de afschrijvingskosten ten laste van het resultaat komen. Een deel hiervan zal wellicht tegengeboekt worden door een gedeelte over te maken aan de desbetreffende club. Het overgrote deel zal worden geboekt als crediteuren of zelfs overige langlopende schulden, waarbij alle transferkosten die een schuld langer dan een jaar presenteren worden geboekt. Dat Ajax afgelopen zomer op balansdatum 30 juni 'slechts' een banksaldo had van 22 miljoen zegt me niet zoveel. Het jaar daarvoor was het 60 miljoen. Stel dat er betalingsafspraken zijn gemaakt met bijvoorbeeld Barcelona en Juventus omtrent De Ligt en De Jong, die ze op bijvoorbeeld 10 juli weer een groot gedeelte betalen, kan het banksaldo erg snel wisselen. Geloof mij: het is niet een buffer. En ik betwijfel ook of er daadwerkelijk afgeschreven word op vergoeddingssommem. Geen idee hoe dat in het voetbal werkt. Verder heb je goed opgelet bij basiskennis boekhouden, maar de diepere materie over geslagen gok ik. Ik geef ook aan " banksaldo in samenspraak met vorderingen". Vorderingen zijn dan vanzelfsprekend betalingstermjnnen die nog binnen moeten komen. Tel die bij elkaar op en je hebt een beter beeld bij het bestedingspatroon. Het eigen vermogen zegt nogmaals niet zo heel erg veel. Ja dat je ergens in de voorgaande jaren goed geboerd hebt. Maar het zegt weinig over je bestedingslimiet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 Davinson Sanchez zal niet terug willen, denk ik. Vast wel een mooie ploeg in Spanje of Italië die hem over wil nemen. Wel het informeren waard, natuurlijk. Voor nu zou hij goed naast Blind passen. Lengte, kopkracht en vooral: snelheid. Ultieme compensatie. Maar op het moment dat Blind echt niet meer kan als CV en je Martinez naast Davinson Sanchez moet zetten heb je wel een klein probleem. Beide niet erg goed in de opbouw. Met wat ritme kan dat misschien verbeteren, maar blijft een zwakte dan met de klassieke Ajax-principes. Gravenberch vind ik te veel duels verliezen, defensief vééls te zwak (of is het nog altijd lui, hetgeen misschien nog wel kwalijker is) en hij valt mij tegen in zijn passing. Te vaak onzorgvuldig en weinig écht baanbrekende ballen. Naast Klaassen (balletje breed, tikkie terug-speler) zie ik toch graag een wat meer creatieve passer. Vooralsnog vind ik Gravenberch daarin ondermaats. Zijn dribbels beginnen wel beter te worden, maar tot voor kort zag ik Kudus dat véél sneller en met meer rendement doen. Om over Frenkie nog maar te zwijgen. Nu weet ik dat Gravenberch nog heel jong is, maar goed, ik beoordeel spelers liefst gewoon op wat ze op het veld laten zien. Oosterwolde ken ik niet goed genoeg. Labyad en Alvarez verkopen is niks mis mee. Promes zou ik nog houden. Die breedte op de vleugels is wel lekker. Misschien volgend seizoen verkopen als je een talentje met een rechterpoot aan kan trekken. Voorts vind ik Martinez een echte LCV en geen defensieve middenvelder. Ik vind nog altijd dat er wel een jonge (pure) zes bij mag, maar dat roep ik inmiddels al zo'n drie jaar. Kudus zie ik eigenlijk graag in de dubbele zes. Heeft defensieve waarde. Kan iemand op snelheid terughalen en een bal ontrafelen. Geen enkele andere middenvelder heeft dat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RogerGarcia Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 (bewerkt) 3 uur geleden zei Elsjorro1990: Geloof mij: het is niet een buffer. En ik betwijfel ook of er daadwerkelijk afgeschreven word op vergoeddingssommem. Geen idee hoe dat in het voetbal werkt. Verder heb je goed opgelet bij basiskennis boekhouden, maar de diepere materie over geslagen gok ik. Ik geef ook aan " banksaldo in samenspraak met vorderingen". Vorderingen zijn dan vanzelfsprekend betalingstermjnnen die nog binnen moeten komen. Tel die bij elkaar op en je hebt een beter beeld bij het bestedingspatroon. Het eigen vermogen zegt nogmaals niet zo heel erg veel. Ja dat je ergens in de voorgaande jaren goed geboerd hebt. Maar het zegt weinig over je bestedingslimiet Wat een onzin, zeg. Als je dat niet eens weet, val mij dan alsjeblieft niet aan over mijn basiskennis boekhouden. Ik werk al een tijd als accountant, doe een master in Finance en doe onderzoek specifiek naar financiën van voetbalclubs, dus ik weet echt wel waar ik het over heb. Verder ga ik er niet op in, want die dikgedrukte zin zegt mij al genoeg. 10 november 2020 bewerkt door RogerGarcia Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 11 november 2020 Share Geplaatst 11 november 2020 9 uur geleden zei RogerGarcia: Wat een onzin, zeg. Als je dat niet eens weet, val mij dan alsjeblieft niet aan over mijn basiskennis boekhouden. Ik werk al een tijd als accountant, doe een master in Finance en doe onderzoek specifiek naar financiën van voetbalclubs, dus ik weet echt wel waar ik het over heb. Verder ga ik er niet op in, want die dikgedrukte zin zegt mij al genoeg. Ik vraag mij af hoe daar op afgeschreven word ja. Schrijf je dan gewoon af en pak je boekwinst bij moment van verkoop? Schat je dan je restwaarde in? Dat gaat natuurlijk wel werkelijk anders dan bij normale afschrijving over bijvoorbeeld mva. Daar kun je immers een reële schatting maken van de restwaarde. Ik leg het maar even voor je uit voordat je weer ongefundeerde uitspraken doet. Maar wat jij doet kan ik gelukkig ook: Ik werk namelijk ook als accountant en je uitspraak " maar het is wel eigen vermogen en daardoor een buffer" zegt mij dat je dan echt een hele slechte accountant bent. Stiekem geloof ik het ook niet. Ik zou nog maar even heel goed opletten bij die master als ik jou was. Maar dit was in elk geval weer eens ouderwets de oude rogergarcia. Goed om te zien dat je nog steeds een vervelend betwetertje bent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 11 november 2020 Share Geplaatst 11 november 2020 Zo te zien wordt het weer tijd voor vier kantjes aan analyse van een wedstrijd tegen Fortuna Sittard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 11 november 2020 Share Geplaatst 11 november 2020 7 minuten geleden zei Bolderbast: Zo te zien wordt het weer tijd voor vier kantjes aan analyse van een wedstrijd tegen Fortuna Sittard. @Zeus kom er maar in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 11 november 2020 Share Geplaatst 11 november 2020 Kom er maar eens uit met mijn libido. Blijf toch een Griek hè. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RogerGarcia Geplaatst 11 november 2020 Share Geplaatst 11 november 2020 (bewerkt) 4 uur geleden zei Elsjorro1990: Ik vraag mij af hoe daar op afgeschreven word ja. Schrijf je dan gewoon af en pak je boekwinst bij moment van verkoop? Schat je dan je restwaarde in? Dat gaat natuurlijk wel werkelijk anders dan bij normale afschrijving over bijvoorbeeld mva. Daar kun je immers een reële schatting maken van de restwaarde. Ik leg het maar even voor je uit voordat je weer ongefundeerde uitspraken doet. Maar wat jij doet kan ik gelukkig ook: Ik werk namelijk ook als accountant en je uitspraak " maar het is wel eigen vermogen en daardoor een buffer" zegt mij dat je dan echt een hele slechte accountant bent. Stiekem geloof ik het ook niet. Ik zou nog maar even heel goed opletten bij die master als ik jou was. Maar dit was in elk geval weer eens ouderwets de oude rogergarcia. Goed om te zien dat je nog steeds een vervelend betwetertje bent. De restwaarde is 0 bij iedere aankoop. Wordt lineair afgeschreven over de volledige contractduur. Dus stel Marin kost 12,5 miljoen (en er wordt bijvoorbeeld 3,5 miljoen aan tekengeld + premie zaakwaarnemer betaald), wordt zijn aankoop voor 16 miljoen geactiveerd. Met een contract van 4 jaar komen er jaarlijks 4 miljoen afschrijvingskosten ten laste van de verlies-en winstrekening. Stel Marin wordt na een jaar verkocht voor 12 miljoen, verdwijnt Marin weer van het saldo vergoedingssommen, maar wordt er ook geen resultaat verkopen geboekt, omdat hij voor zijn boekwaarde op dat moment wordt verkocht. Over jeugdspelers, daarbij worden enkel de tekengelden en premie zaakwaarnemers geactiveerd die worden betaald bij iedere contractverlenging, en ook over de duur van het contract afgeschreven. https://nl.wikipedia.org/wiki/Eigen_vermogen#:~:text=Het eigen vermogen is een,het garantievermogen van een onderneming. Voor jou nog even een wikipedia-pagina over eigen vermogen, want veel moeilijkere bronnen zal je vrees ik niet geraadpleegd hebben. Lees ook nog even één van de laatste zinnen, waar buffer en eigen vermogen in één zin zijn gevormd. Hoe je buffer in die zin wil intepreteren is aan jou. Ik heb overigens nooit iets gezegd over bestedingslimiet en eigen vermogen. Met een groot eigen vermogen als achterliggende buffer, kun je risico's opvangen indien investeringen misgaan of als je verlies gaat draaien, waardoor je automatisch ook meer risico zou kunnen nemen in de investeringen die je doet (bijvoorbeeld een Sanchez aanschaffen). En dat is precies de koerswijziging die Ajax de laatste jaren heeft doorgevoerd. Meer risicovol. Ik weet niet hoe je mijn zinnen hebt opgevat, maar ik heb nooit gezegd dat eigen vermogen het geld is dat je beschikbaar hebt. 11 november 2020 bewerkt door RogerGarcia Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 11 november 2020 Share Geplaatst 11 november 2020 1 uur geleden zei RogerGarcia: De restwaarde is 0 bij iedere aankoop. Wordt lineair afgeschreven over de volledige contractduur. Dus stel Marin kost 12,5 miljoen (en er wordt bijvoorbeeld 3,5 miljoen aan tekengeld + premie zaakwaarnemer betaald), wordt zijn aankoop voor 16 miljoen geactiveerd. Met een contract van 4 jaar komen er jaarlijks 4 miljoen afschrijvingskosten ten laste van de verlies-en winstrekening. Stel Marin wordt na een jaar verkocht voor 12 miljoen, verdwijnt Marin weer van het saldo vergoedingssommen, maar wordt er ook geen resultaat verkopen geboekt, omdat hij voor zijn boekwaarde op dat moment wordt verkocht. Over jeugdspelers, daarbij worden enkel de tekengelden en premie zaakwaarnemers geactiveerd die worden betaald bij iedere contractverlenging, en ook over de duur van het contract afgeschreven. Duidelijk, de normale manier van werken dus. Ik vroeg mij dat af omdat je met voetballers natuurlijk een gigantische restwaarde kunt hebben en je dan boekwinst of stille reserves hebt. Dat is fiscaaltechnisch normaal niet wenselijk. Maar dat ligt bij een voetbalclub net even wat anders. https://nl.wikipedia.org/wiki/Eigen_vermogen#:~:text=Het eigen vermogen is een,het garantievermogen van een onderneming. Voor jou nog even een wikipedia-pagina over eigen vermogen, want veel moeilijkere bronnen zal je vrees ik niet geraadpleegd hebben. Lees ook nog even één van de laatste zinnen, waar buffer en eigen vermogen in één zin zijn gevormd. Hoe je buffer in die zin wil intepreteren is aan jou. Ik heb overigens nooit iets gezegd over bestedingslimiet en eigen vermogen. Met een groot eigen vermogen als achterliggende buffer, kun je risico's opvangen indien investeringen misgaan of als je verlies gaat draaien, waardoor je automatisch ook meer risico zou kunnen nemen in de investeringen die je doet (bijvoorbeeld een Sanchez aanschaffen). En dat is precies de koerswijziging die Ajax de laatste jaren heeft doorgevoerd. Meer risicovol. Ik weet niet hoe je mijn zinnen hebt opgevat, maar ik heb nooit gezegd dat eigen vermogen het geld is dat je beschikbaar hebt. Laatste keer dit en dan stop ik er mee. Als er iets is wat ik geleerd heb in 15 jaar MU is dat jij nog nooit je mening bijgesteld hebt, al zie ik hier al wel een draai zichtbaar. Jij stelt " Ik vind dat Ajax dit geld juist in deze tijden moeten aanwenden om haar Europese concurrentiepositie te versterken." Daar reageer ik op. Want met dit geld doel je op de eerder aangehaalde 228 miljoen eigen vermogen. Ajax kan dat complete vermogen "vast" staan hebben en dan kun je dus helemaal niks met dat vermogen totdat je dat ten gelde maakt. Ergo mijn opmerking dat je beter kunt kijken naar de liquide middelen en de vorderingen die opngomen zijn. Die geven een direct beeld over wat er beschikbaar is op welke termijn. De opmerking " Want veel moeilijkere bronnen zal je vrees ik niet geraadpleegd hebben" is ook weer zo'n heerlijke typische RG opmerking he. Ik wordt gelukkig niet tegen gehouden door enige bescheidenheid en heb die wijsheid gelukkig zelf dankzij mijn jarenlange ervaring als accountant allemaal in de kofferbak zitten. Ik hoef me niet te vervelen met een wikipedia uitleg van vermogen om aan te tonen dat wat je zegt feitelijk onjuist is. Zo. En daarmee basta. En nu lekker weer terug naar je transfervoorspellingen die nooit uit komen en we kunnen gewoon weer verder gaan met negeren en gniffelen om je opmerkingen. Daar aan toegevoegd dat zon +- 80% van je post wel feitelijk juist is. Chapeau. Ik zal het niet helemaal afdoen als onzin, terwijl je dat met je pedante maniertjes wel verdient. Die heb ik speciaal voor deze posts even van je overgenomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RogerGarcia Geplaatst 11 november 2020 Share Geplaatst 11 november 2020 10 minuten geleden zei Elsjorro1990: Zo. En daarmee basta. En nu lekker weer terug naar je transfervoorspellingen die nooit uit komen en we kunnen gewoon weer verder gaan met negeren en gniffelen om je opmerkingen. Daar aan toegevoegd dat zon +- 80% van je post wel feitelijk juist is. Chapeau. Ik zal het niet helemaal afdoen als onzin, terwijl je dat met je pedante maniertjes wel verdient. Die heb ik speciaal voor deze posts even van je overgenomen. Goed, laten we erover ophouden. Volgens mij zitten we beide wel op dezelfde lijn, alleen werd het in mijn eerste post wellicht wat onduidelijk verwoord, of heb jij het anders geïntepreteerd dan ik het bedoelde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 11 november 2020 Share Geplaatst 11 november 2020 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 13 november 2020 Share Geplaatst 13 november 2020 Podcast met Menno van Geelen, commercieel directeur, als gast. Erg tof Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 14 november 2020 Share Geplaatst 14 november 2020 (bewerkt) Super interessante podcast met de commerciele man Menno Geelen. Je denkt sowieso dat als je de heren ziet de afgelopen jaren en ook deze meneer, dat het qua directie niveau wel goed zit bij Ajax. 14 november 2020 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JordiW. Geplaatst 17 november 2020 Share Geplaatst 17 november 2020 Heel interessante podcast. Vind het sowieso altijd interessant om vd Sar en Overmars te horen praten over bepaalde zaken, dan is het ook leuk om nu eens een keer iemand als Geelen te horen. Moest hard lachen over dat diner in Lyon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 17 november 2020 Share Geplaatst 17 november 2020 HEEL INTERESSANT Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten