Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

@timpy00 Volgens mij zijn we het toch minder oneens dan dat je in eerste instantie deed voorkomen. Mijn betoog was namelijk niet direct felle kritiek, maar gaf vooral punten waarom we voorlopig niet kunnen verwachten dat Ajax weer voor de prijzen mee gaat spelen.

- Wat ik vooral bedoelde bij de huurtransfers was dat het buiten de salariskosten die je bespaart je niet op korte termijn ervoor gaat zorgen dat je snel ook spelers binnen kan gaan halen. Daarvoor is het fijner dat je ze zou kunnen verkopen, ook al kun je maar een klein deel van de opbrengsten momenteel herinvesteren.

- Het huren van Rugani kan ik alleen snappen als hij niet al te duur is/als Sutalo of Kaplan nog gaat vertrekken/als hij echt kwalitatief veel beter wordt beschouwd. 

- Hoe het verder qua salariskosten, afschrijvingen etc. werkt is mij niet onbekend aangezien ik daar op dagelijkse basis mee bezig ben voor mn werk. De voetbalwereld is een aparte tak, maar het principe blijft hetzelfde.

- Mannsverk is geen speler die Ajax hoort te halen. In zijn eerste wedstrijd zag ik direct al dat zijn handelingssnelheid te laag was voor het niveau waar je heen wilt. 

- Dat de EL en ECL 10 miljoen gaat schelen denk ik niet. Het startbedrag in de EL is 4,31 miljoen en in de ECL 3,17 miljoen.

Spoiler

image.png.863a6e43886a6a12968b6afe2098ae4f.png

Spoiler

image.png.0c397c209ab9be40c2e6261a7e5a181e.png

Ajax heeft namelijk op dit moment veel meer kans om in de ECL wedstrijden te winnen en verder te komen gezien de kwaliteit van de tegenstanders daar tov de EL. De afbeeldingen hierboven laten zien dat het qua bedragen tussen de competities echt niet zo gigantisch is en dat de kans vrij aannemelijk is dat Ajax meer zou overhouden mochten ze in de ECL uit gaan komen, dus vond ik toch dat de focus meer op NAC moest liggen dan op komende donderdag.

Voor de rest laat ik het nu even zitten, want ik heb ook geen zin om nu weer overal op te gaan reageren:-D Laten we vooral hopen dat ze in de transferperiode de komende twee weken nog wat goede zaken kunnen doen, maar dat het weer een lang en moeizaam seizoen gaat worden met pieken en dalen zit er wel in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

11 uur geleden zei michael16:

@timpy00 Volgens mij zijn we het toch minder oneens dan dat je in eerste instantie deed voorkomen. Mijn betoog was namelijk niet direct felle kritiek, maar gaf vooral punten waarom we voorlopig niet kunnen verwachten dat Ajax weer voor de prijzen mee gaat spelen.

- Wat ik vooral bedoelde bij de huurtransfers was dat het buiten de salariskosten die je bespaart je niet op korte termijn ervoor gaat zorgen dat je snel ook spelers binnen kan gaan halen. Daarvoor is het fijner dat je ze zou kunnen verkopen, ook al kun je maar een klein deel van de opbrengsten momenteel herinvesteren.

Dit klopt dus niet per se. Wanneer je verhuurt zijn spelers als Traoré, Segi Roberto en andere transfervrije spelers met korte contracten en huurspelers juist een optie. 

En natuurlijk is verkopen altijd fijner dan verhuren, maar het lijkt er op dat het kiezen of delen is en dat er nu gekozen wordt voor deze oplossing om toch al een huurspeler bijvoorbeeld aan te kunnen trekken.

- Mannsverk is geen speler die Ajax hoort te halen. In zijn eerste wedstrijd zag ik direct al dat zijn handelingssnelheid te laag was voor het niveau waar je heen wilt. 

Ik zou het bijzonder vinden als je zijn eerste wedstrijd als graadmeter neemt. Want dat je na 1 dag in Nederland voor de leeuwen gegooid wordt in een toen al niet lekker draaiend team helpt niet per se mee voor een eerste goede indruk. Ik denk overigens dat eerder zijn snelheid een probleem is dan zijn handelingssnelheid. Daarbij is Mannsverk waarschijnlijk de beste scanner in de selectie, daar blinkt hij oprecht in uit. Of hij de grote man op het middenveld wordt betwijfel ik ook, maar zeker gezien zijn wedstrijden dit jaar zou ik die er wel bij houden.

Om gelijk de andere middenvelders maar te bekritiseren, Mannsverk was tegen NAC je beste en creatiefste speler.

- Dat de EL en ECL 10 miljoen gaat schelen denk ik niet. Het startbedrag in de EL is 4,31 miljoen en in de ECL 3,17 miljoen.

Voor Ajax staat in Servië tegen Vojvodina de goede vibe op het spel – en 10 miljoen euro | Het Parool

Marktpool en recettes enzo zorgen ervoor dat het verschil dus 10 miljoen euro is door puur plaatsing. En dat is zonder geld van winstpremies in de groepsfase.

Toon verborgen inhoud

Toon verborgen inhoud

Ajax heeft namelijk op dit moment veel meer kans om in de ECL wedstrijden te winnen en verder te komen gezien de kwaliteit van de tegenstanders daar tov de EL. De afbeeldingen hierboven laten zien dat het qua bedragen tussen de competities echt niet zo gigantisch is en dat de kans vrij aannemelijk is dat Ajax meer zou overhouden mochten ze in de ECL uit gaan komen, dus vond ik toch dat de focus meer op NAC moest liggen dan op komende donderdag.

Buiten dat het voor spelers aantrekkelijker is om naar Ajax te komen wanneer je EL speelt dan ECL geld dat natuurlijk ook voor de ervaring van spelers en daarbij behorende waardeontwikkeling. 

Met de nieuwe structuur is het sowieso even afwachten hoe sterk je programma gaat worden.

Buiten dat ik denk de focus meer op NAC of EL voorronde weinig verschil had gemaakt. Want dan waren de opstellingen andersom geweest en dat geeft niet per se garantie dat je dan wel even 0 - 3 had gewonnen. Er is gewoon slecht gepresteerd tegen NAC. Ik denk ook niet dat dat per se met voorbereiding te maken had. Wel met andere zaken zoals kwaliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel weer genieten hoor van de geluiden dat de Wolves Forbs ‘te duur’ vinden. Die spelen het spel lekker hard en proberen de druk op te voeren om minder te hoeven betalen. Goed idee van Alex om in de media te roepen hoe groot de financiële problemen zijn #kroescontrol

Denk zomaar dat er over 2 weken dezelfde selectie staat. Zie van de kernspelers nog amper jongens vertrekken. En ik vraag me af of je de meer reservespelers nog gaat kwijtraken, bij dit flink lekkende schip zijn zelfs amper geruchten over interesse. En terecht, ik zou mijn vingers ook niet snel aan een speler willen branden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben @Dansmeister nog een reactie verschuldigd, zal eens kijken wanneer ik daar tijd voor heb.

Verder vind ik het vrij lachwekkend dat je na zo'n jaar als de vorige met Traoré en Rugani aankomt. Leuk dat ze 28+ zijn, maar beide spelers zijn op geen enkel gebied een versterking. Heb dan ook nog nooit zo weinig zin gehad in een seizoen als in dit seizoen. Scheelt gelukkig wel dat ik geleerd heb om me er niet meer zo druk om te maken, wat niet van iedereen gezegd kan worden getuige de afgelopen x-aantal pagina's :D

Al moeten die gore Feyenoorders natuurlijk gewoon hun grote muil houden want die krijgen over anderhalve week als vanouds klop in dat vervallen stadionnetje van ze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei JanVertonghen:

Ben @Dansmeister nog een reactie verschuldigd, zal eens kijken wanneer ik daar tijd voor heb.

Verder vind ik het vrij lachwekkend dat je na zo'n jaar als de vorige met Traoré en Rugani aankomt. Leuk dat ze 28+ zijn, maar beide spelers zijn op geen enkel gebied een versterking. Heb dan ook nog nooit zo weinig zin gehad in een seizoen als in dit seizoen. Scheelt gelukkig wel dat ik geleerd heb om me er niet meer zo druk om te maken, wat niet van iedereen gezegd kan worden getuige de afgelopen x-aantal pagina's

Al moeten die gore Feyenoorders natuurlijk gewoon hun grote muil houden want die krijgen over anderhalve week als vanouds klop in dat vervallen stadionnetje van ze.

Dat wordt me weer een vernedering tot en met. Al heeft Feyenoord ook geen bijzondere selectie. Maar Ajax kan niks creëren. Waarom wordt univar gelijk afgeschreven? Was twee jaar terug bij 1 van de 3 goals betrokken in de Jupiler league. Daarna ongelukkige uitleen periodes, onder andere door blessures. Liet toch bij Twente ook weleens leuke dingen zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas mag ik hier geen VI Pro artikel delen dus dan maar in mijn eigen woorden. Veel lees-"plezier"!

KEEPER

- Ajax hoopt Diant Ramaj voor 2 september van de hand te kunnen doen, maar concrete toenadering uitblijft.

- Ajax informeerde inderdaad naar Aaron Ramsdale, ruildeal met Ramaj lag op de tafel maar werd nooit concreet.

- Met Jeffrey de Lange werden eerder gesprekken gevoerd, maar dat viel stil omdat Ajax toen Rulli en Setford nog onder contract had staan en dus niet kon doorpakken.

- In Belgische media werd Antwerp-keeper Jean Butez gelinkt aan Ajax. De 29-jarige Fransman is bij Ajax aangeboden en door de club positief beoordeeld, maar vooralsnog is hij te duur.

VERDEDIGING

- Owen Wijndal verdient een (miljoenen)salaris dat niet meer past bij de huidige salarishuishouding en dus moet vertrekken. Verwachting is dat dit pas de laatste dagen van de markt op gang komt.

- Josip Sutalo mag alleen vertrekken als Ajax niet te weigeren biedingen binnenkrijgt.

- Voor Ahmetcan Kaplan geldt die situatie niet. De Turkse verdediger komt nog niet in aanmerking voor speelminuten, omdat hij conditioneel nog stappen te zetten heeft. Ajax baalt ervan dat hij niet fit is teruggekomen van het EK en gaat binnenkort met hem in gesprek over de toekomst.

- Ook voor Devyne Rensch zullen het spannende dagen worden. Ajax staat ervoor open om het tot 2025 lopende contract te verlengen, maar daarover is nog geen duidelijkheid. Blijkt een verlenging geen haalbare kaart te zijn, dan wil Ajax Rensch deze transferperiode verkopen.

- Eventuele vervanger(s) van Rensch zoekt Ajax in Zuid-Amerika, omdat de club het niet aandurft met Anton Gaaei als vaste rechtsback het seizoen in te gaan. Hij wordt nu gelinkt aan Hoffenheim.

MIDDENVELD

- Ajax hoopt Benjamin Tahirovic van de hand te doen. De Bosniër heeft geen enkele rol meer en moet vertrekken, maar de interesse in hem valt tegen.

Silvano Vos kan naar AC Milan, met wie hij een persoonlijk akkoord bereikt heeft. Nu is het aan de clubs om tot overeenstemming te komen.

Branco van den Boomen kon naar Lille, maar lijkt vooralsnog gewoon bij Ajax te blijven. Datzelfde geldt voor Jordan Henderson, Kian Fitz-JimKenneth Taylor en Kristian Hlynsson. Bij een goed bod op Henderson mag de Engelsman alsnog vertrekken vanwege zijn mega salaris.

- Ajax zag in Sergi Roberto een welkome versterking voor het middenveld en defensie en had de 32-jarige Spanjaard een sportief plan voorgeschoteld. Hij stond niet onwelwillend tegenover een stap naar Amsterdam, maar kiest uiteindelijk voor Como uit de Serie A.

- Een terugkeer van Christian Eriksen bij Ajax, waar in buitenlandse media veel over wordt geschreven, is een thema geweest, maar (nog) niet concreet geworden. Ajax zou daar pas werk van kunnen maken als er spelers zijn vertrokken en Eriksen.

AANVAL

- Alleen voor Carlos Forbs is serieuze belangstelling van Wolverhampton Wanderers. De Engelse club heeft zich gemeld en een bod aangekondigd. Zelf ziet Forbs het wel zitten om de stap naar Engeland te maken

- De concrete interesse in spelers als Chuba Akpom en Steven Bergwijn valt tegen. Bergwijn veranderde onlangs van zaakwaarnemer in de hoop een transfer te maken en wacht af wat zijn agenten voor hem kunnen vinden. Omdat interesse in Akpom vooralsnog uitblijft, is het de vraag of Ajax het aandurft om Wout Weghorst aan te trekken. Weghorst staat in de startblokken om naar Ajax te komen, maar wacht op groen licht.

CONCLUSIE

Het is nooit saai in Amsterdam!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei putdus:

Dat wordt me weer een vernedering tot en met. Al heeft Feyenoord ook geen bijzondere selectie. Maar Ajax kan niks creëren. Waarom wordt univar gelijk afgeschreven? Was twee jaar terug bij 1 van de 3 goals betrokken in de Jupiler league. Daarna ongelukkige uitleen periodes, onder andere door blessures. Liet toch bij Twente ook weleens leuke dingen zien. 

Hij kon bij FC Twente niet eens spelers als Rots uit de basis spelen. Heeft volgens mij daardoor nog geen drie wedstrijden basis mogen staan. Blijft wel erg hang leunen op het labeltje groot talent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Thierryvane:

Ga het nog wat ingewikkelder maken: het betreft een ruildeal voor één jaar. Noppert naar Amsterdam als derde keeper, Gorter richting Friesland. Daarnaast proberen ze nu Lafont van Nantes te huren. Moet de strijd aangaan met Pasveer voor de plek onder de lat.

Dan zou er rond Ramaj wel iets moeten spelen want anders slaat een nieuwe keeper huren (Lafont) natuurlijk nergens op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei timpy00:

Jullie trappen allemaal in het masterplan van Kroes. Opponenten in slaap sussen en dan straks 1 september bam komt er ineens een kanon binnen.....

Een bam doen op 1 september is sowieso wanbeleid. Manmanman, ze lijken echt totaal niet met versterkingen bezig te zijn. Echt alleen 100% salarishuis verlagen en de rest is mooi meegenomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites