Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2374

• Chiemel

1901

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1526

1 uur geleden zei Thierryvane:

Laten we hopen dat Van 't Schip wel een duidelijke visie heeft. #SchippieBall

Je zegt gisteren logisch is, hij door het overlijden van zijn vrouw Danielle, niet voor 1 november begint? En nu moet ie de nieuwe hoofdtrainer worden? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kyrill:

Je zegt gisteren logisch is, hij door het overlijden van zijn vrouw Danielle, niet voor 1 november begint? En nu moet ie de nieuwe hoofdtrainer worden? 

Hij is zijn vrouw een paar weken geleden verloren. Had daarom niet verwacht dat hij zo snel al aan de slag zou gaan. Verder kan ik natuurlijk niet in John's koppie kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Thierryvane:

Hij is zijn vrouw een paar weken geleden verloren. Had daarom niet verwacht dat hij zo snel al aan de slag zou gaan. Verder kan ik natuurlijk niet in John's koppie kijken.

Ja precies mee eens. Ik hoop dat ie lekker bedankt, maakt al genoeg ellende mee dus. En zoals ik laatst al zei ik vind hem serieus goed bij Viaplay. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Kyrill:

Ja precies mee eens. Ik hoop dat ie lekker bedankt, maakt al genoeg ellende mee dus. En zoals ik laatst al zei ik vind hem serieus goed bij Viaplay. 

Je kan het ook van de andere kant bekijken hé. Misschien verwerkt hij zijn verdriet beter door lekker bezig te zijn in plaats van een keertje in het weekend bij Viaplay aan te schuiven en voor de rest te golven met Marco. Daarbij is het ook zijn cluppie en zal de huidige situatie hem ook aan het hart gaan en jeuken zijn handen misschien wel om er wat aan te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Chiemel:

Zijn goede resultaten en stijgende lijn uiteraard:

image.png.80899bcf3a3baa35e6cfb7b89e80ac06.png

Lekker makkelijk scoren dit Chiemel.

Jong Ajax staat in het teken van ontwikkelen van je talenten en ze klaarstomen voor het eerste elftal. En niet per se om geweldige resultaten te behalen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb daar nu geen zin in, maar als je het aantal spelers wil tellen dat voor Jong Ajax heeft gespeeld dit seizoen al, heb je aan 5 handen zeker niet genoeg. Maar Jong Ajax speelde pas vanaf 15 september met een soort van vaste verdediging. Daarnaast blijven er veel wisselingen in het team en is het aan het begin van het seizoen altijd zoeken met een ontzettend jong team. Zoals Geppiej ook aangeeft, het gaat niet per se om geweldige resultaten behalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ken wat redelijk PEC supporters. Onder Van het Schip speelde PEC het beste voetbal van al die jaren, ook beter dan het PEC dat de beker en de JC won.  Speelde toen met PEC in het begin ook bovenaan mee, helaas duurde dat mooie voetbal niet al te lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Beppu:

Je kan het ook van de andere kant bekijken hé. Misschien verwerkt hij zijn verdriet beter door lekker bezig te zijn in plaats van een keertje in het weekend bij Viaplay aan te schuiven en voor de rest te golven met Marco. Daarbij is het ook zijn cluppie en zal de huidige situatie hem ook aan het hart gaan en jeuken zijn handen misschien wel om er wat aan te doen.

Ja snap ik maat. Maar het is ook een en al los zand. Is toch geen toeval laatste 3/4 managers er allemaal niks van bakte? Plus de druk is echt gigantisch groot bij Ajax  met een begroting, die meer is dan PSV en Feyenoord samen. Als hij het wil vooral doen, maar ik weet al wat er gaat gebeuren als resultaten tegen vallen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Bolderbast:

Ik snap best wat Hwb, de heatmap en jij zeggen, want dat is inderdaad het probleem van Ajax. Er staan alleen wat dingen die niet kloppen in de post van Hwb:

1. Het is niet de meest veilige bal

2. Er staat geen druk

Het voelt flauw om deze waardeloze kutpass af te schuiven op het team. Want uiteindelijk is dat dit gewoon, een waardeloze kutpass. En op de tweede plek van de probleempjes mag dan de tactiek komen. Niet andersom.

Ik zei "het is de meest veilige bal naar een vrije medespeler om onder de druk uit te komen." Sosa stond vrij op links, die probeerde hij te bereiken. Hato stond ook vrij, maar verder stond het vast. En er was niet direct druk om hem, maar hij en Hato (van wie hij de bal al kreeg) werden, vanuit dat de boel vast, stond wel steeds iets verder opgesloten.

En natuurlijk moet hij dan gewoon naar voren knallen. Hij maakt daar een verkeerde keuze. Maar hoe komt het dat hij de verkeerde keuze maakt? Omdat er geen goede opties zijn. Dát is wat mijn punt was.

Als er geen goede opties zijn, maakt iemand wel eens de verkeerde keuze. En dan kun je allemaal over die verkeerde keuze vallen. En dat is niet onterecht, maar het is niet de oorzaak. Die is de afwezigheid van goede opties.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-10-2023 om 13:01 zei timpy00:

Omdat zij kozen voor Dennis vde Ree?

Ken hem niet goed genoeg om te beoordelen of hij voordat hij hoofdtrainer werd vna Groningen er goed op stond als trainer?

Meer van we zijn te goed om te degraderen en geven de assistent wel de kans ( hoewel die van Ajax geen assistent is ) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bas huijsmans:

Ik ken Dave Vos totaal niet eigenlijk, maar op basis waarvan is iedereen zo gecharmeerd van hem? 

2 uur geleden zei Chiemel:

Zijn goede resultaten en stijgende lijn uiteraard:

image.png.80899bcf3a3baa35e6cfb7b89e80ac06.png

1 uur geleden zei bas huijsmans:

Maar waar gaat het wel om? Die resultaten bij Jong Ajax zeggen natuurlijk niets. Vraag me oprecht af waarom veel mensen hem graag zien komen aangezien ik hem totaal niet ken

Dave Vos heeft een goede reputatie opgebouwd als jeugdtrainer. Is ook assistent geweest van v bronckhorst bij Rangers. Heeft Jong Ajax eigenlijk altijd herkenbaar laten spelen.

Vorig jaar vanaf dat Heitinga daar weg was werd het spel per week beter en dat is imo erg knap daar de Jong groep erg wisselend is.

Dit jaar extreem veel jonge spelers, hele jonge spelers en bijvoorbeeld ondervertegenwoordigd in verdedigers. Maar zelfs met de vele wisselingen herkenbaar spel.

Of hij Ajax 1 dan ook herkenbaar kan laten spelen geen idee. Maar bijvoorbeeld Steijn en Heitinga hebben nog nooit een ploeg laten spelen op de manier die Ajacieden graag zien. Blijkt ook niet gewerkt te hebben.

Wellicht dat een jonge trainer met een goede reputatie (ook bij veel supporters) wel de kans verdiend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bas huijsmans:

Maar waar gaat het wel om? Die resultaten bij Jong Ajax zeggen natuurlijk niets. Vraag me oprecht af waarom veel mensen hem graag zien komen aangezien ik hem totaal niet ken

- Ontwikkelen tactische repertoire van jonge spelers

- Ervaring opdoen tegen fysiek sterke spelers 

- Ervaring opdoen met hoger benodigde handelings- en denksnelheid

- Slimmigheden in het spel ontwikkelen

- Omgaan met de druk van profvoetbal

- Cruciale fouten maken in slotfases van wedstrijden zonder dat het écht grote gevolgen heeft (Gaaei in de Klassieker)

Dave Vos zorgt er voor dat het belangrijkste punt (nummer 1) in rap tempo ontwikkelt - je ziet duidelijke spelprincipes terug. Hierdoor brengt hij spelers ook in de positie om ervaring op te doen in hoe je fysiek sterkere (kracht en handelingssnelheid) spelers de baas kunt zijn. Ook ontstaan situaties waarin de druk hoog wordt (alles is verliezen kun je ook een keer meemaken, iets dat de meeste Ajax-jeugd niet gewend is), en straft Vos ze niet af bij het maken van fouten. In plaats daarvan moedigt hij ze aan om dezelfde risico’s te nemen, in plaats van ze compleet af te fakkelen en onduidelijke kaders te creëren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bolderbast:

Inderdaad. Dus uiteindelijk blijft het gewoon een scheve peer.

Ja, maar hoe fijn was het geweest als hij simpelweg de rechtsback in had kunnen spelen of er in de as een middenvelder vrij was gekomen? Dan had hij echt deze bal niet gegeven.

-edit- En @Bolderbast mijn post ging ook over wat analisten en duiders zeggen. Soms zeggen ze daar letterlijk bij "wat kan Steijn eraan doen dat Taylor niet met zijn man meeloopt/Sutalo zo'n kutpass geeft". In beide situaties probeer ik aan te geven dat die fouten (want dat zijn het in elk geval tot op zekere hoogte) komen door een gebrekkige veldbezetting en/of organisatie. En daar kan juist Steijn iets aan doen. Of nouja, dat kon hij niet, maar dat was nou net het probleem.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei timpy00:

Dave Vos heeft een goede reputatie opgebouwd als jeugdtrainer. Is ook assistent geweest van v bronckhorst bij Rangers. Heeft Jong Ajax eigenlijk altijd herkenbaar laten spelen.

Vorig jaar vanaf dat Heitinga daar weg was werd het spel per week beter en dat is imo erg knap daar de Jong groep erg wisselend is.

Dit jaar extreem veel jonge spelers, hele jonge spelers en bijvoorbeeld ondervertegenwoordigd in verdedigers. Maar zelfs met de vele wisselingen herkenbaar spel.

Of hij Ajax 1 dan ook herkenbaar kan laten spelen geen idee. Maar bijvoorbeeld Steijn en Heitinga hebben nog nooit een ploeg laten spelen op de manier die Ajacieden graag zien. Blijkt ook niet gewerkt te hebben.

Wellicht dat een jonge trainer met een goede reputatie (ook bij veel supporters) wel de kans verdiend.

Ah kijk thanks snap het dan wel als je het inderdaad vergelijkt met Heitinga en Steijn dat je liever zo'n iemand hebt. Vraag is inderdaad of het verstandig is om het al voor de leeuwen te gooien met een kans op falen omdat het te vroeg is.

1 uur geleden zei Rogier.:

Dave Vos zorgt er voor dat het belangrijkste punt (nummer 1) in rap tempo ontwikkelt - je ziet duidelijke spelprincipes terug. Hierdoor brengt hij spelers ook in de positie om ervaring op te doen in hoe je fysiek sterkere (kracht en handelingssnelheid) spelers de baas kunt zijn.

Ah ik bedoelde de vraag niet zo, maar meer hoe Timpy hem beantwoordt. Waarom is iedereen zo gecharmeerd van hem omdat ik hem niet kende. Denk dat jij met jouw verhaal wel redelijk bij Timpy aan sluit dan alleen vertaal jij het terug naar wat belangrijk is bij Jong Ajax. Het principe komt ook wel neer op: Een herkenbare stijl voor Ajax waarbij hij laat zien dat hij zijn tactische verhaal kan overbrengen en jonge spelers beter kan maken. Of heb ik dat mis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites