FlyD Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 6 minuten geleden zei Thierryvane: Iemand die deze jongen kent? Aardig prijskaartje voor iemand die amper op het hoogste niveau heeft gespeeld. https://x.com/reonboeringa/status/1695784615519076642?s=46&t=QH6EhmR2vTnn5ElaGpLkLw Heel stevig prijskaartje inderdaad, ook voor zijn kwaliteiten. Heb hem bij Seraing regelmatig zien spelen. Echt zo'n spits die gewoon altijd scoort zonder dat je echt kunt zeggen wat zijn kwaliteit is. Had nooit verwacht dat Ajax bij hem zou uitkomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 Heel benieuwd hoe ze de aanval voor zich zien met deze jongen erbij. Akpom dan toch achter de spits? Dit lijkt me ook niet het type rechtsbuiten. Wel echt heel interessant waar Sven allemaal mee komt, beetje Dortmund-2013/14-Vibes krijg ik erbij. Suley van VI heeft hier recent nog een VI scout over gemaakt, noemde hem de nieuwe Kvaratskhelia. https://www.vi.nl/pro/in-de-ligue-2-loopt-een-tweede-kvaratskhelia-rond- En verder: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 Suley van VI en @FlyD kijken dan wel heel anders naar deze jongen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 Een Georgiër, een Armeen, een Argentijn uit de MLS, opeens allemaal Yugo's, Scandinaviërs rondlopen in de jeugd. Ajax is ECHT aan het FM'en nu. Nee dit is echt niet mijn ding. Dit moet echt denken aan Ajax onder Martin Jol. Hoewel sommige weten dat ik hou van al die Balkan spelers, is dit echt zo niet Ajax. Ik zou deze transferperiode beginnen met Ian Maatsen. Geen idee waarom die nog niet bij Ajax zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 (bewerkt) 19 minuten geleden zei Sanel: Een Georgiër, een Armeen, een Argentijn uit de MLS, opeens allemaal Yugo's, Scandinaviërs rondlopen in de jeugd. Ajax is ECHT aan het FM'en nu. Nee dit is echt niet mijn ding. Dit moet echt denken aan Ajax onder Martin Jol. Hoewel sommige weten dat ik hou van al die Balkan spelers, is dit echt zo niet Ajax. Wat is dan wel des Ajax? 19 minuten geleden zei Sanel: Ik zou deze transferperiode beginnen met Ian Maatsen. Geen idee waarom die nog niet bij Ajax zit. Chelsea wil(de) hem niet laten vertrekken. Inmiddels Avila gehaald natuurlijk. 27 augustus 2023 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 2 uur geleden zei Rogier.: Wat is dan wel des Ajax? Vraag ik mij ook af. Toen Overmars begon met Neres, Tagliafico enz. kwamen ook alle eerdere miskopen uit zulke landen voorbij. Uiteindelijk gaat het er niet om waar spelers vandaan komen, maar wat ze toevoegen. Voor veel van de aankopen geldt dat zij een mentaliteit meebrengen die wij niet kennen. Daar ga ik juist wel heel goed op. Onze Nederlandse talenten en spelers zoals Hato, Vos, Brobbey, Godts (ja Belgisch, I know), Bergwijn en Branco aangevuld met grinta en passie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 Deze transferperiode doet me erg denken aan die van 1997. Toen we verwend waren met Louis van Gaal en alles wonnen. Laatste seizoen 1996/1997 was het helemaal uitgewerkt en vertrok Van Gaal naar Barca. Morten Olsen kwam en er kwam toch een behoorlijk vreemdelingen legioen. Iedereen wel sceptisch, maar het draaide al heel vlot in de voorbereiding en 1997/1998 werd een heerlijk seizoen met attractief voetbal. Dat laatste moeten we uiteraard nog afwachten. Maar ik doel er meer op dat je toen ook gewend was aan dat wereldelftal waar door de jaren heen steeds grote namen weggingen. En er ineens een nieuw team stond. Met nog enkele sterkhouders die niet waren weggegaan. Namen als Arveladze, Rudy, Oliseh, Benny McCarthy waren nou niet de namen die echt bekend waren bij de Ajax fan. En er werden ook best wat jongens van een lager niveau gehaald. Zoals Tobiasen, Gorre, Sibon, etc. Weet nog goed dat toen in de VI stond dat ze niks snapten van de komst van Tobiasen, omdat dit een verdediger was die liever niet de bal kreeg. Ondenkbaar natuurlijk (met de van Gaal erfenis) voor een Ajax speler. Arveladze noemde ze de Georgische Romario. Omdat hij zo graag dribbelde. Nou er was nog geen youtube, dus men moest het toen maar aannemen van de VI. Enige zekerheid leek de aankoop van Michael Laudrup. Dat lijkt nu dan Josip Sutalo te zijn. Kijk iig best wel uit naar de komende maanden. Moet zeggen dat ik hetzelfde lage verwachtingspatroon als toen had. Ben blij dat Ajax wel veel wist te creëren de eerste potten. Er verschillende aanvalspatronen al zichtbaar leken. Ook al waren ze pril. Nu hopen dat we een rechtsbuiten aantrekken ipv Kudus die er direct kan staan en er weer attractieve wedstrijden volgen in de Arena. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 Saito van Sparta ook een aardige speler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 Messi van Inter Miami ook, heeft alleen niets met Ajax te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 Max Verstappen kan wel lekker sturen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 38 minuten geleden zei putdus: Saito van Sparta ook een aardige speler Als je die pot toch keek, noem dan Sahraoui. Die gaat een pot geld opleveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 45 minuten geleden zei La Pulga: Messi van Inter Miami ook, heeft alleen niets met Ajax te maken. Jullie denken niet verder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 55 minuten geleden zei putdus: Saito van Sparta ook een aardige speler Handen af van Koki a.u.b. . Al is die natuurlijk niet eens van Sparta Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 (bewerkt) 12 minuten geleden zei Michaelinho*: Handen af van Koki a.u.b. . Al is die natuurlijk niet eens van Sparta Wel van sparta edit: flashscore zegt transfervrij overgenomen maar dus nog een jaar gehuurd 27 augustus 2023 bewerkt door putdus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 Citaat In de zomer van 2022 is hij verhuurd aan Sparta Rotterdam. De termijn voor de huur eindigt op 30 juni 2023. [1] [1] https://www.sofascore.com/nl/speler/koki-saito/905356 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 Dit zou dan niet kloppen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 Zojuist zei putdus: Dit zou dan niet kloppen Klopt inderdaad. https://www.sparta-rotterdam.nl/witte-rook-rotterdam-west-saito-nog-seizoen-sparta/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 3 minuten geleden zei Fantasy: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 Zojuist zei rich ruzzian: Maar dat klopt dan toch gewoon wat er staat? 22/23 verhuurt Lommel hem aan Sparta, de huur wordt verlengd voor het seizoen 23/24 en aan het eind van dat seizoen gaat hij terug naar Lommel? Edit; oh wacht mijn Wiki-quote klopte niet. De huur eindigde niet op juni 2023, maar werd verlengd. Wordt tijd dat een Sparta-medewerker al dan niet anoniem dat gaat aanpassen op zijn Wikipedia pagina. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 Volgens mij is Saito verhuurd aan Sparta. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 (bewerkt) 3 uur geleden zei ElMarcos: Vraag ik mij ook af. Toen Overmars begon met Neres, Tagliafico enz. kwamen ook alle eerdere miskopen uit zulke landen voorbij. Uiteindelijk gaat het er niet om waar spelers vandaan komen, maar wat ze toevoegen. Voor veel van de aankopen geldt dat zij een mentaliteit meebrengen die wij niet kennen. Daar ga ik juist wel heel goed op. Onze Nederlandse talenten en spelers zoals Hato, Vos, Brobbey, Godts (ja Belgisch, I know), Bergwijn en Branco aangevuld met grinta en passie. Tagliafico en in mindere mate Neres waren gewoon vedettes in Zuid-Amerika hoor. Tagliafico speelde tot zn 24e in Argentinië ofzo? Stond op heel veel lijstjes in o.a. de La Liga. Avila is ook een bekende, gezien hij bij Boca zat. Maar niet zo denderende potentie en bekendheid als Tagliafico hoor. Sowieso zijn Zuid-Amerikanen vaak goede aankopen, maar een Georgiër uit de Ligue 2.. nee. Wel mooie post van Gert overigens. Ik ben zelf geen Ajax-fan, maar vind het wel lekker om allemaal te volgen. Interessant. 27 augustus 2023 bewerkt door Sanel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 (bewerkt) 9 minuten geleden zei Sanel: Sowieso zijn Zuid-Amerikanen vaak goede aankopen, maar een Georgiër uit de Ligue 2.. nee. Kvaratskhelia was maar een Georgiër uit Rusland. En zo zijn er nog talloze spelers uit kleinere landen in niet-topcompetities die interessant kunnen zijn. Tagliafico daarentegen had een volledig mislukt seizoen in Spanje al achter de rug en dat was ook gewoon een flink risico. Wat maakt het uit of een speler wel of niet bekend was bij het publiek? Juist, precies niks. 27 augustus 2023 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 (bewerkt) 1 uur geleden zei Rogier.: Kvaratskhelia was maar een Georgiër uit Rusland. En zo zijn er nog talloze spelers uit kleinere landen in niet-topcompetities die interessant kunnen zijn. Tagliafico daarentegen had een volledig mislukt seizoen in Spanje al achter de rug en dat was ook gewoon een flink risico. Wat maakt het uit of een speler wel of niet bekend was bij het publiek? Juist, precies niks. Kvara was bekend joh voordat hij naar Napoli vertrok. Er zijn bepaalde spelers die topclubs om een bepaalde redenen niet willen of aandurven. Ik meen dat er grote twijfels waren aan Kvara. Een ander voorbeeld vind ik zelf Gaya, hoe die kerel niet eerder is opgepikt door Real of Barca is voor mij een wonder maar blijkbaar durven ze het niet aan of wil hij zelf niet. Konoplyanka is er ook zo een, die is dus keihard gefaald bij Sevilla. 27 augustus 2023 bewerkt door Sanel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 (bewerkt) 10 uur geleden zei Rogier.: Dat ben ik echt volledig met je oneens. Het is overduidelijk dat er nog een kwaliteitsinjectie komt als Kudus vertrekt. Wat zijn dan volgens jou redenen om met name negatief te posten? Ik weet niet waar dat overduidelijke vandaan komt, er zijn nu alleen vage geruchten. Redenen om negatief te mogen zijn: Vorig jaar hadden we een slecht jaar nadat we de belangrijkste spelers verkochten. Deze zomer doet Ajax doodleuk hetzelfde. De aankopen tot Sutalo aan toe waren niet overtuigend. Of op zijn minst niet interessant genoeg (geen shirtjesverkoopboosters) Transferbeleid ook niet heel logisch. Door te roepen dat spelers eerst verkocht moeten worden, terwijl je al wel een vervanger vooraf hebt (ruim) voor vertrek Alvarez maar het weken duurt tot je Sutalo hebt nadat Timber en Bassey al lang vertrokken zijn. Aankopen duren veels te lang, nog niet klaar voor start Eredivisie. Terwijl Ajax dat onder Overmars redelijk had afgezworen geloof ik. We hebben achterin bijna geen Ajax-basiswaardige spelers Met Forbs nog weer een keer een linksbuiten halen. Op zich wel interessante speler, maar nog veel vraagtekens. We hebben nu geen fatsoenlijke rechtsbuiten. We missen nog een goede voetballende middenvelder Volgens mij begrijpt niemand echt nog de aankoop van Ramaj. Inclusief Steijn. We hebben ook geen trainer die aantoonbaar de kwaliteit heeft zo'n Ajax naar het volgende niveau te brengen. Klaassen en Taylor worden nog steeds samen opgesteld Denk dat er wat Ajax DNA / cultuurbewaking mist, maar heb ik minder goed een beeld bij. Hebt al puntenverlies geleden Positief: Dit jaar 2e of 3e worden kan op zich genoeg zijn Loopt redelijk wat potentie rond Presentatie van Sven in media Het is financieel gezien allemaal een beetje nodig lijkt het. 27 augustus 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 27 augustus 2023 Share Geplaatst 27 augustus 2023 (bewerkt) 47 minuten geleden zei Chiemel: Ik weet niet waar dat overduidelijke vandaan komt, er zijn nu alleen vage geruchten. Redenen om negatief te mogen zijn: Vorig jaar hadden we een slecht jaar nadat we de belangrijkste spelers verkochten. Deze zomer doet Ajax doodleuk hetzelfde. De aankopen tot Sutalo aan toe waren niet overtuigend. Of op zijn minst niet interessant genoeg (geen shirtjesverkoopboosters) Transferbeleid ook niet heel logisch. Door te roepen dat spelers eerst verkocht moeten worden, terwijl je al wel een vervanger vooraf hebt (ruim) voor vertrek Alvarez maar het weken duurt tot je Sutalo hebt nadat Timber en Bassey al lang vertrokken zijn. Aankopen duren veels te lang, nog niet klaar voor start Eredivisie. Terwijl Ajax dat onder Overmars redelijk had afgezworen geloof ik. We hebben achterin bijna geen Ajax-basiswaardige spelers Met Forbs nog weer een keer een linksbuiten halen. Op zich wel interessante speler, maar nog veel vraagtekens. We hebben nu geen fatsoenlijke rechtsbuiten. We missen nog een goede voetballende middenvelder Volgens mij begrijpt niemand echt nog de aankoop van Ramaj. Inclusief Steijn. We hebben ook geen trainer die aantoonbaar de kwaliteit heeft zo'n Ajax naar het volgende niveau te brengen. Klaassen en Taylor worden nog steeds samen opgesteld Denk dat er wat Ajax DNA / cultuurbewaking mist, maar heb ik minder goed een beeld bij. Hebt al puntenverlies geleden Positief: Dit jaar 2e of 3e worden kan op zich genoeg zijn Loopt redelijk wat potentie rond Presentatie van Sven in media Het is financieel gezien allemaal een beetje nodig lijkt het. Vorig jaar hadden we een slecht jaar nadat we de belangrijkste spelers verkochten. Deze zomer doet Ajax doodleuk hetzelfde. Dat is niet zo gek, van Kudus en Alvarez was al duidelijk dat er afspraken lagen dat ze bij een goed bod weg mochten, dat is dan ook gebeurt. Dan kun je nog zeggen dat je Timber hebt laten gaan maar daar hebben we nu ook een goede vervanger voor. Tadic is onverwacht, maar misschien wel goed gezien zijn salaris en leeftijd, daarnaast kun je nu vol inzetten op Bergwijn op links. Transferbeleid ook niet heel logisch. Door te roepen dat spelers eerst verkocht moeten worden, terwijl je al wel een vervanger vooraf hebt (ruim) voor vertrek Alvarez maar het weken duurt tot je Sutalo hebt nadat Timber en Bassey al lang vertrokken zijn. Ook niet zo gek, van Sutalo was bekend dat hij zou komen nadat Dinamo de CL had afgerond. Dat is dus nu ook gebeurt. Aankopen duren veels te lang, nog niet klaar voor start Eredivisie. Terwijl Ajax dat onder Overmars redelijk had afgezworen geloof ik. Feyenoord en PSV hebben dit ook niet voor elkaar. Het is een ilussie om te denken dat je als Nederlandse club in juli al klaar bent. Daarnaast wacht ik liever tot september voor de juiste aanwinsten ipv haastig mindere spelers. We hebben achterin bijna geen Ajax-basiswaardige spelers Hato en Rensch zijn prima. Wijndal was bij AZ gewoon uitstekend. Sutalo, Medic, Kaplan en Avila zijn afwchten. Tel ik al 7 verdedigers die kans op basis hebben. Je kan mij niet wijsmaken dat ze allemaal te slecht zijn voor Ajax. Met Forbs nog weer een keer een linksbuiten halen. Op zich wel interessante speler, maar nog eel vraagtekens. Hierin volg ik je nog, maar wat nou als de scouting hem gewoon een geweldig talent vind en hem daarom alvast wil kopen? Met eventueel de mogelijkhem om hem op rechtsbuiten neer te zetten. Volgens mij begrijpt niemand echt nog de aankoop van Ramaj. Inclusief Steijn. Nou anders had je nu met Gorter en Setford gezeten. Ik begrijp hem wel. Er wordt vanuit gegaan dat Rulli zou vertrekken of in de toekomst gaat vertrekken en dan heb je alvast Ramaj. Ook bij hem geloven de mensen binnen Ajax dat het in potentie een hele goede keeper is. We hebben ook geen trainer die aantoonbaar de kwaliteit heeft zo'n Ajax naar het volgende niveau te brengen Nou dat heeft die in iedergeval bij zijn vorige clubs wel altijd gedaan, daarnaast met Maduro een talentvolle trainer die op tactisch vlak veel bijdraagt. Klaassen en Taylor worden nog steeds samen opgesteld Zowel Klaassen als Taylor hebben allebei al een keer op de bank gezeten, en ook wel eens basis gestaan afzonderlijk van elkaar. Net doen of ze elke keer weer samen basis staan is ronduit niet waar. Puntverlies geleden 27 augustus 2023 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten