Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2364

• Chiemel

1895

• cimbomcu

1568

• Rogier.

1525

1 minuut geleden zei Dansmeister:

Hato linksback als Ito of een andere LCV komt. No way dat die jongen gaat banken dit seizoen.

Ik bedoel dat Hato dan je linksback is, maar ook je back-up op LCV. Dus als Ito niet speelt (geschorst/geblesseerd) dat Hato dan naar het centrum schuift. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou toch ook niet zo verkeerd zijn voor Hato als die dit seizoen nog niet de onbetwiste nummer 1 op een positie is toch? Die gaat sowieso een dip krijgen aangezien die pas 17 is, dus dat je dan een waardige vervanger hebt, waardoor hij ook moet blijven presteren is alleen maar goed voor zijn ontwikkeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit topic blijft wel prachtig om te lezen hoor. Van licht optimisme met de komst van Mislintat, naar totale wanhoop na wat kutpotjes in de voorbereiding, naar nu weer wat optimisme na wat transfers(/geruchten), en dat kan zo weer omslaan naar totale wanhoop bij één slechte partij over twee weken:mrgy:. Wat is de voetballiefhebber toch een fascinerend wezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Beppu:

Dit topic blijft wel prachtig om te lezen hoor. Van licht optimisme met de komst van Mislintat, naar totale wanhoop na wat kutpotjes in de voorbereiding, naar nu weer wat optimisme na wat transfers(/geruchten), en dat kan zo weer omslaan naar totale wanhoop bij één slechte partij over twee weken. Wat is de voetballiefhebber toch een fascinerend wezen.

Haha genieten hé. Mooie MU bundel te koop met de kerstdagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie van hier heeft die Borges daadwerkelijk langer dan een enkele compilatie video zien spelen? En zoja, hoe is de uitgave van 17 miljoen voor iemand zonder wedstrijden op profniveau dan te rechtvaardigen? Ik vind het echt bizar veel geld namelijk, zeker als er ook nog een terugkoopoptie bij zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Urbeto:

Wie van hier heeft die Borges daadwerkelijk langer dan een enkele compilatie video zien spelen? En zoja, hoe is de uitgave van 17 miljoen voor iemand zonder wedstrijden op profniveau dan te rechtvaardigen? Ik vind het echt bizar veel geld namelijk, zeker als er ook nog een terugkoopoptie bij zit. 

De FM-theorie dat de reputatie van de competitie en verkopende club de waarde bepaalt lijkt ook voor real-life transfers te kloppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Urbeto:

Maakt het jou iets uit?

Alle gekheid op een stokje. Ik vind het ook vrij veel geld voor zo'n jong jochie. Maar ik ga ervan uit dat Kelvin de Lang hier een rol in heeft gespeeld. Zat jaren bij City. Daarnaast is Borges homegrown dus zal in de toekomst genoeg gaan opleveren, zie Bassey.

bewerkt door Thierryvane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maakt het iemand van ons iets uit? Het is immers ons geld niet. Je kunt wel je vraagtekens zetten bij een dergelijke investering in een speler die in feite alleen in de reservecompetitie van Engeland iets heeft laten zien.

Ter illustratie... https://www.transfermarkt.nl/bassala-sambou/leistungsdaten/spieler/406924

Voormalig Fortunaspits Bassala Sambou. Namens Everton heeft hij in diezelfde reservecompetitie gespeeld, niet onverdienstelijk I might add, getuige de 17 doelpunten en 6 assists in 52 optredens. In de Eredivisie was het niet veel soeps. Fysiek imposant en dat was het dan. 

Nou snap ik best dat de cijfers van Borges een stuk beter zijn en dat het niveau van de reserves van Man City hoger ligt dan dat van de reserves van Everton, maar het is nog steeds een gokje van 17 miljoen op een speler die nog nooit in het eerste speelde. Daar mag je toch je bedenkingen bij hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Thierryvane:

Daarnaast is Borges homegrown dus zal in de toekomst genoeg gaan opleveren, zie Bassey.

Bassey had wel al ‘geleverd’ bij Rangers. Deze jongen nog niet natuurlijk. Het is ook echt veel geld, en dit moet eigenlijk net als Antony en Neres (vergelijkbare bedragen) een voltreffer zijn. Waarbij ik wel denk dat Borges verder is dan dat Antony en Neres dat toen waren.

Zie trouwens nu dat Ito van Ibiza Mike komt. Kans groot dus dat de interesse van 3 weken terug is en er niet meer sprake is van de komst van Ito.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Rogier.:

Bassey had wel al ‘geleverd’ bij Rangers. Deze jongen nog niet natuurlijk. Het is ook echt veel geld, en dit moet eigenlijk net als Antony en Neres (vergelijkbare bedragen) een voltreffer zijn. Waarbij ik wel denk dat Borges verder is dan dat Antony en Neres dat toen waren.

Zie trouwens nu dat Ito van Ibiza Mike komt. Kans groot dus dat de interesse van 3 weken terug is en er niet meer sprake is van de komst van Ito.

Inmiddels ook VI en het AD.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Mag ik vragen op basis waarvan je dit denkt? Antony en in iets mindere mate Neres hebben ervaring opgedaan op het hoogste niveau in Brazilië...

Als ik het mij goed herinner hadden zij beiden minder dan 20 wedstrijden ten tijde van de deal, met slechts enkele goals en assists. Daarnaast denk ik dat het niveau van Man City U23 net zo hoog ligt als Sao Paolo toen. Ook is Borges 2 jaar jonger dan beide heren toen zij naar Ajax kwamen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Mag ik vragen op basis waarvan je dit denkt? Antony en in iets mindere mate Neres hebben ervaring opgedaan op het hoogste niveau in Brazilië...

Niet dat ik het oneens met je ben, maar als we op basis van de statistieken van Antony daar bijvoorbeeld wat over zouden moeten zeggen, dan was dat op dat moment ook niet erg hoopgevend: 52 wedstrijden en 6 goals. Bij Neres was dat nog iets gekker: Die had daadwerkelijk maar 8 wedstrijden op het hoogste niveau in de benen.

@Urbeto Niet natuurlijk, maar is dat niet bij vrijwel elke speler bijna het geval, die uit competities komen die doorgaans hier niet gekeken worden? Om die vergelijking met Feyenoord te maken: Ik kan me voorstellen dat er ook bij Feyenoord niet veel mensen waren die ooit Trauner, Hancko of in het verlengde daarvan nu die Ueda oid hebben zien spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Rogier.:

Als ik het mij goed herinner hadden zij beiden minder dan 20 wedstrijden ten tijde van de deal, met slechts enkele goals en assists. Daarnaast denk ik dat het niveau van Man City U23 net zo hoog ligt als Sao Paolo toen. Ook is Borges 2 jaar jonger dan beide heren toen zij naar Ajax kwamen.

30 wedstrijden voor Antony, 8 voor Neres. Op basis waarvan denk je dat de U23 net zo goed is als een ploeg uit de Braziliaanse Serie A? Borges zal een jaartje jonger zijn dan die Brazilianen, denk je dat het zo'n enorm verschil gaat maken? Een jaar jonger is ook een jaar minder ervaring.

12 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Niet dat ik het oneens met je ben, maar als we op basis van de statistieken van Antony daar bijvoorbeeld wat over zouden moeten zeggen, dan was dat op dat moment ook niet erg hoopgevend: 52 wedstrijden en 6 goals. Bij Neres was dat nog iets gekker: Die had daadwerkelijk maar 8 wedstrijden op het hoogste niveau in de benen.

Snap ik, maar je had wel, zeker bij Antony, een referentiekader tegen volwassen tegenstanders, waar fysiek vroegrijpe spelers dus minder voordeel hebben. Dat mis je bij Borges. 

Ik zeg overigens niet dat het geen goede voetballer is, alleen dat je een behoorlijke gok waagt voor die 17 miljoen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Nom de Guerre:

30 wedstrijden voor Antony, 8 voor Neres. Op basis waarvan denk je dat de U23 net zo goed is als een ploeg uit de Braziliaanse Serie A? Borges zal een jaartje jonger zijn dan die Brazilianen, denk je dat het zo'n enorm verschil gaat maken? Een jaar jonger is ook een jaar minder ervaring.

Ik denk niet dat de competitie gelijkwaardig is, ik denk wel dat de beste speler van de ploeg ploeg uit die competitie (City) meekan met een middenmotor (als ze dat al waren) uit die competitie. Ik denk ook dat Borges (beste speler U23-team) bij de meeste PL-teams wel wat minuten gemaakt zou hebben.

Verder 0 referentiekader om eerlijk te zijn, dus het is ook een beetje giswerk. En het fysieke aspect is inderdaad niet te onderschatten ;)

Overigens vergist in de leeftijd, dacht dat hij pas net 18 was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk is het veel geld voor een speler die nog niks bewezen heeft. Dat is, denk ik, ook helemaal de discussie niet. Alleen moeten wij niet meenemen dat Kevin de Lang jaren lang bij City heeft rondgelopen en we dus mogen aannemen dat hij redelijk tot goed weet wat de kwaliteiten van deze jongen zijn? En met een terugkoopclausule van drie keer de aankoopprijs maken we ook gewoon een mooie winst als we hem ooit verkopen. 

Maar net als met elke aankoop moeten we over een jaar gewoon de balans opmaken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites