Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2378

• Chiemel

1905

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1530

1 uur geleden zei Michaelinho*:

Don’t touch Sambo   Zou wel weer typisch iets voor PSV zijn om ‘m dan nu weer te laten lopen.

Willen toch met hem door? Alleen de vraag is of het geschetste plaatje van PSV goed genoeg is voor hem. In principe speel je Mwene/Teze zo uit de basis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Hwb:

De afgelopen 6 jaar heb je 4 rechtsbacks gekocht, waarvan Klaiber de meest geslaagde was. Ik ben nogal sceptisch over het halen van een 5e rechtsback in jaar 7.

De backs die doorkwamen uit de eigen jeugd waren ook niet allemaal even succesvol. Van der Wiel, Van Rhijn, Dest en nu Rensch lijken allemaal niet in staat die echte stap te maken. Al is Van der Wiel denk ik nog de beste van die groep. Eigenlijk is alleen Mazraoui een echt succes gebleken.

16 uur geleden zei MetalMichael:

Dit gaat hem sowieso niet worden. Naast de transfersom van 17,5 miljoen moeten ook zaakwaarnemers en familie tevreden gesteld worden. Dus kom je al snel ergens tussen de 20 en 25 miljoen uit als het niet meer is. Dat is wel heel veel geld voor een speler van 18 jaar, denk ik dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei ElMarcos:

De backs die doorkwamen uit de eigen jeugd waren ook niet allemaal even succesvol. Van der Wiel, Van Rhijn, Dest en nu Rensch lijken allemaal niet in staat die echte stap te maken. Al is Van der Wiel denk ik nog de beste van die groep. Eigenlijk is alleen Mazraoui een echt succes gebleken.

Vd Wiel, Van Rhijn en Dest waren bij Ajax prima (soms ook wel minder natuurlijk), daarna de stap niet kunnen zetten. Rensch is wisselvallig. Dit seizoen niet sterk, eerder wel erg goede periodes gekend.

Wel allemaal groter succes (iig tot nu toe) dan de aankopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Arezo:

Hij is een Feyenoorder toch? Of zijn familie althans? Weinig context maar lijkt me wel een lief mannetje.

Z'n broer ja. Hij volledig Ajax, filmpje van 22 min bespaar ik je maar.

4 uur geleden zei Hwb:

Vd Wiel, Van Rhijn en Dest waren bij Ajax prima (soms ook wel minder natuurlijk), daarna de stap niet kunnen zetten. Rensch is wisselvallig. Dit seizoen niet sterk, eerder wel erg goede periodes gekend.

Wel allemaal groter succes (iig tot nu toe) dan de aankopen.

Wil jij dan met alleen Rensch het seizoen in gaan, of wat is jouw plan?

Sanchez gaan ze afscheid van nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei cimbomcu:

Wil jij dan met alleen Rensch het seizoen in gaan, of wat is jouw plan?

Sanchez gaan ze afscheid van nemen.

Je bent erg stellig over Sanchez, ik heb daar nog niets over gehoord. Ik ging dus uit van Sanchez en Rensch, in de wetenschap dat Gooijer zich dit jaar ook erg sterk ontwikkeld heeft. Is nog jong, dus niet per se verwachtingen van voor volgend jaar.
Als Sanchez inderdaad vertrekt, snap ik dat er een rechtsback bijkomt. Maar ook dan maak ik me nog best een beetje zorgen over het track record mbt rechtsbacks van buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Hwb:

Je bent erg stellig over Sanchez, ik heb daar nog niets over gehoord. Ik ging dus uit van Sanchez en Rensch, in de wetenschap dat Gooijer zich dit jaar ook erg sterk ontwikkeld heeft. Is nog jong, dus niet per se verwachtingen van voor volgend jaar.
Als Sanchez inderdaad vertrekt, snap ik dat er een rechtsback bijkomt. Maar ook dan maak ik me nog best een beetje zorgen over het track record mbt rechtsbacks van buiten.

Ik bekijk het liever per situatie, en niet per track record.  Gooijer is lang niet klaar voor Ajax 1, dus dat vind ik een onzin oplossing. 

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cimbomcu:

Ik bekijk het liever per situatie, en niet per track record.  Gooijer is lang niet klaar voor Ajax 1, dus dat vind ik een onzin oplossing. 

Ik heb Gooijer ook helemaal niet als oplossing genoemd. Enkel bedoeld als dat er in Jong iemand rondloopt die in geval van nood achter de eerste twee opties kan fungeren.

En zoals ik zei, als Sanchez inderdaad vertrekt moet er iemand bij. Maar ik vrees obv resultaten uit het recente verleden dat die de verwachtingen niet waar zal maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei cimbomcu:

Ja nogmaals, ik beoordeel liever een nieuwe rechtsback op basis van het heden dan dat ik mij zorgen ga maken omdat nou eenmaal Klaiber en Orejuela geen succesverhalen waren.

Het gaat natuurlijk niet om Klaiber en Orejuela. Het lukt Ajax de laatste jaren structureel niet om een goede rechtsback die bij Ajax past te halen. Ik vrees dat er iets misgaat in de scouting, dat er bv naar de verkeerde kenmerken wordt gekeken. Daardoor heb ik niet zo veel vertrouwen in het halen van een nieuwe rechtsback. Tegelijk zie ik ook dat er situaties kunnen zijn (zoals een vertrek van Sanchez) waarin je geen andere keus hebt.

Ik begrijp werkelijk niet wat daaraan zo ingewikkeld is, dat er maar op doorgegaan moet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei MetalMichael:

Is er wel interesse in Sanchez dan? En hoeveel geld krijgen ze daar nog voor? Flinke afschrijving weer iig.

Valt vast mee. Is voor 5 miljoen gehaald, dus staat nu nog voor 3,75 ofzo in de boeken. Heeft 28 interlands voor Mexico. Krijg je vast nog wel iets voor. Zou me niets verbazen als je je aankoopbedrag er nog uithaalt, dan heb je zelfs nog een miljoentje 'winst' (tov de boekwaarde).

Mits er interesse is inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hwb:

Het gaat natuurlijk niet om Klaiber en Orejuela. Het lukt Ajax de laatste jaren structureel niet om een goede rechtsback die bij Ajax past te halen. Ik vrees dat er iets misgaat in de scouting, dat er bv naar de verkeerde kenmerken wordt gekeken. Daardoor heb ik niet zo veel vertrouwen in het halen van een nieuwe rechtsback. Tegelijk zie ik ook dat er situaties kunnen zijn (zoals een vertrek van Sanchez) waarin je geen andere keus hebt.

Ik begrijp werkelijk niet wat daaraan zo ingewikkeld is, dat er maar op doorgegaan moet worden.

Dit ja. Als je spelers scout op atletisch vermogen (Sanchez, Bassey) en ze daarna afrekent op voetballende kwaliteiten dan gaat er ergens in de organisatie mis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites