Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2378

• Chiemel

1905

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1530

24 minuten geleden zei Thierryvane:

Vraag me sterk af of het aan zijn inzet ligt. Kan mij niet voorstellen dat je na een half jaartje Ajax de kantjes ervan af loopt.

Misschien zit het in zijn aard. Je hebt genoeg voorbeelden van spelers die lui zijn op de training maar wel leveren in de wedstrijd. Weet niet of je All or Nothing op Amazon hebt gezien? Daar had je bij Spurs toen Alli. Speelde hele seizoen altijd een 8, maar deed op de training geen klote.

Kan ook zijn dat het persoonlijk niet klikt met spelers of tussen Wijndal en Schreuder. Kan aan een hoop liggen iig :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei voetbalfan14:

De eeuwige dicussie alvarez is niet onmisbaar op het middenveld, die is alleen onmisbaar als je niet wilt voetballen op middenveld. Na frenkie de jong en schone, hebben we meer non voetballers op middenveld gehad dan nog gezocht naar voetballers. 

Martinez die was op middenveld al 10 keer beter dan alvarez ooit is geweest en zal worden. Ja als je 10 mensen hebt die wel wat met bal kunnen kan je alvarez op middenveld zetten, want dan voetbal je er wel omheen. Maar ik de enige die iets met bal kan zijn timber en de doelmannen, bassey die kan nog minder met een bal dan alvarez, sanchez of die betere of slechter dan orejuela is geen idee, maar beide is het drama aan de bal. Rensch ja die staat momenteel stil in de ontwikkeling. Wijndal geen idee maar die is qua ervaring de beste optie en anders is het lekker baas opstellen. En regeer lijkt mij momenteel echt de beste optie op rechtsback(of moet nog een speler uit jong zijn vergeten).

ik ben erg benieuwd wie er bij ajax verantwoordelijk is voor het scouten van verdedigers, want welke aankoop heeft nou wel voldaan buiten martinez, en sanchez(en die had de mazzel dat er genoeg voetbal om hem heen liep want daar kwam hij ook gewoon tekort in).

Maar goed afgelopen transferzomer, zijn het aankopen geweest uit de koker van schreuder zijn zaakwaarnemer of het lijstje dat overmars ook al had. En wanneer gaan ze keer een keus maken of je geeft h2 alle bevoegdheden of haalt een technische directeur. Dit onzinnige tussenweg optie is leuk voor even maar we zijn jaar verder en ze hebben nog geen keus kunnen maken. Nu is van der sar bijna voor alles verantwoordelijk, behalve voor de commercie en de financiën. Hij is ook de enige die de trainer kan ontslaan of aanstellen momenteel volgens mij. Hij heeft wel bewezen geen snelle keuzes te kunnen maken en gewoon rustig afwacht dat het ergens zich vanzelf wel oplost ofzo.

de mislukte transfers kan je alleen op schreuder en van der sar afschuiven. Verder is er niemand eindverantwoordelijk(of rvc misschien, maarja die hebben nou ook niet zoveel zeggenschap, anders hadden ze ocampos niet alsnog voor 9 miljoen ofzo gehuurd).

Naja, ik wil niet direct Alvarez bombarderen tot de redder van Ajax. Absoluut niet. Maar er is een reden dat we onder Ten Hag het beste voetbal voetbalden in een organisatie waar Alvarez centraal op dat middenveld stond. Het grootste probleem is niet zo zeer Alvarez, die zich wat mij betreft best wel ontwikkeld heeft in het voetbalgedeelte, maar het gebrek aan voetbal in die achterste linie.

Alvarez had Berghuis en Gravenberch om zich heen, om maar wat te noemen. Zowel Gravenberch, als Berghuis zijn spelers die het spel kunnen versnellen, een mannetje kunnen uitspelen en iemand weg kunnen steken. Neem daarbij een linie naar achteren met Timber,Martinez en Blind en je hebt ineens verdeeld over 7 posities, 5 man staan die wat kunnen met een bal. Dan is het niet zo van belang dat Alvarez de bal niet over 30 meter panklaar kan leggen of lekker snel kan wegdraaien bij zijn tegenstander.

Nu heb je op die 7 posities 2 man staan die dit kunnen. De andere 5 niet. Dat is op te lossen hoor, maar dat gaat onze Schreuder niet doen. Maar het begint gewoon met Kudus een linie terughalen. En dan kun je discussieren of je vervolgens Berghuis of Taylor wil opofferen. Tegen de kleintjes zou je zelfs Alvarez kunnen opofferen. Maar in beginsel zou je dan:

Kudus-Alvarez-Berghuis

als middenveld krijgen.

De verdediging is dan een zorgenkindje ja. Daar verdient de scouting echt een gigantisch nekschot voor. Maar om Alvarez maar naar achteren halen, lijkt me de meest vervelende optie die er is. Immers kan Alvarez niet opbouwen en schiet je daar alsnog geen kloten mee op. Hij moet gewoon Kudus op dat middenveld posteren. Dan Alvarez als tegenhanger en je lost in elk geval op dat je overlopen wordt, zoals tegen Feyenoord weer pijnlijk duidelijk wordt. Je wordt gewoon overlopen door 2 man op dat middenveld he? Door fucking postbode Orkun Kokcu en voormalig KKD Wieffer. Geen fucking wereldmiddenveld.

En dan zou je zelf nog kunnen opteren voor een systeem zoals Feyenord dat deed,waarbij ik dan vooral denk aan:

Brobbey

Bergwijn-Kudus-Chico

Taylor Alvarez

Waar je dan ook nog zou kunnen kiezen voor Kudus op de plek van Taylor en dan Tadic op de plek van Kudus. Wat ik misschien nog wel meer zie zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei ElMarcos:

Ik ben nu echt definitief uitgecheckt. Een trainer die minder presteert dan Westerhof, Wouters, Keizer en Blind gewoon laten zitten. Ik kan dit écht niet meer aan. Hoe ik dit seizoen nu alvast wil samenvatten; Van spelen in het miljoenenbal naar een uitwedstrijd in de oeral......

Komt goed. Verwacht donderdag drie punten tegen Volendam, maar tegen Excelsior komend weekend gaan we sowieso tegen puntverlies aanlopen. Nog maar een weekje wachten tot Frons de Boer de hoofdtrainer is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Dansmeister:

Komt goed. Verwacht donderdag drie punten tegen Volendam, maar tegen Excelsior komend weekend gaan we sowieso tegen puntverlies aanlopen. Nog maar een weekje wachten tot Frons de Boer de hoofdtrainer is.

Staat Fronsie klaar ja?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Dansmeister:

Frons de Boer met logische en voorspelbare 3-hoekjes zou misschien nu wel meer resultaat opleveren. Die zal nooit van z'n leven Kudus in de spits zetten denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja waarom ook niet Frank de Boer de kans geven. Deed het met veel minder sterk materiaal bij Ajax redelijk tot goed. Maakte daarna met zowel Inter als Palace de verkeerde keus. Werd bij Inter gesaboteerd door de selectie, bij Palace was die naïef door te denken dat die ze kon leren voetballen. Bij Oranje ook niet gigantisch slecht gedaan, op Tsjechië na. 

Ach, alles beter dan Schreudert. 😝

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Thierryvane:

Hij of Hasenhüttl. Waar kan ik tekenen?

Het erge is: ik heb gewoon weer zin in morgen. Volendam-thuis.

Grote kans op onze eerste overwinning sinds oktober. Man, wat ben ik daar aan toe.....

3 uur geleden zei Rogier.:

Luis Enrique is al vrij

Vergeet Marcelo Gallardo niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites