Gert Geplaatst 18 januari 2023 Share Geplaatst 18 januari 2023 Lekker cliché wel, maar elke klassieker is weer een wedstrijd op zich. Die beruchte 6-2 bijvoorbeeld kwam ook uit het niets toen. Hoop dat er 11 spelers staan die gewoon weten wat er gevraagd wordt in zo'n pot en niet onder de indruk zijn. Daarom al wil ik bijvoorbeeld graag Klaassen wel gewoon zien zondag. Berghuis vraag ik me af hoe hij met alle negatieve prikkels gaat omgaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 18 januari 2023 Share Geplaatst 18 januari 2023 23 minuten geleden zei Hwb: Ajacieden die met Bassey én Alvarez in de as willen spelen. Daar begrijp ik echt niets van. De kans dat je dan tot voetbal komt dat ook maar enigszins acceptabel is, is nihil. Bent opbouwend veel te kwetsbaar dan. Overigens is Grillitsch een heel behoorlijke voetballer, die ik in de weinige minuten die hij heeft gespeeld (hoewel grotendeels kleurloos) wel goed combinatievoetbal heb zien spelen. Zou hem best eens fit 3 wedstrijden op 6 willen zien. Is volgens mij een speler die niet per se opvalt, maar waardoor wel het voetballen makkelijker gaat. Weet je overigens wat grappig is: Grillitsch heeft bij Hoffenheim ook zo nu en dan als CV gespeeld. Weliswaar in een 3-mans verdediging maar het zou geen gek probeersel zijn, mits die ooit fit wordt. Zet een mandekker naast hem en je hebt in elk geval de voetballende oplossing van achteruit. Ik vond hem toen hij speelde aan de bal sterk en creatief. Zonder bal vond ik het vrij matig tot slecht. Zeker bij Ajax moet een 6 ook in staat zijn om gaten dicht te lopen en de ruimte voor de centrale verdedigers bespelen. Hij zwierf wat meer op zoek naar de bal en daardoor ontstond er een flink gat vlak voor de defensie (tegen Go Ahead toen). Denk dat Grillitsch een hele goede spelmaker kan zijn voor Ajax, maar dan wel met een type stofzuiger naast hem die zijn gaten dichtloopt. Beetje wat Kanté bij Chelsea lang deed bij Jorghino. Overigens zondag Bassey niet opstellen. Feyenoord gaat hoog druk zetten en onze Nigeriaanse vriend is nou niet bepaald een oase van rust aan de bal als er wat druk gezet wordt. Alvarez - Timber is de beste optie. Die kunnen in elk geval beide onder druk de bal naar de juiste kleur spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 18 januari 2023 Share Geplaatst 18 januari 2023 9 minuten geleden zei Lazy: Weet je overigens wat grappig is: Grillitsch heeft bij Hoffenheim ook zo nu en dan als CV gespeeld. Weliswaar in een 3-mans verdediging maar het zou geen gek probeersel zijn, mits die ooit fit wordt. Zet een mandekker naast hem en je hebt in elk geval de voetballende oplossing van achteruit. Ik vond hem toen hij speelde aan de bal sterk en creatief. Zonder bal vond ik het vrij matig tot slecht. Zeker bij Ajax moet een 6 ook in staat zijn om gaten dicht te lopen en de ruimte voor de centrale verdedigers bespelen. Hij zwierf wat meer op zoek naar de bal en daardoor ontstond er een flink gat vlak voor de defensie (tegen Go Ahead toen). Denk dat Grillitsch een hele goede spelmaker kan zijn voor Ajax, maar dan wel met een type stofzuiger naast hem die zijn gaten dichtloopt. Beetje wat Kanté bij Chelsea lang deed bij Jorghino. Overigens zondag Bassey niet opstellen. Feyenoord gaat hoog druk zetten en onze Nigeriaanse vriend is nou niet bepaald een oase van rust aan de bal als er wat druk gezet wordt. Alvarez - Timber is de beste optie. Die kunnen in elk geval beide onder druk de bal naar de juiste kleur spelen. Dat is natuurlijk sowieso wel wat Ajax veel deed de afgelopen jaren. Een positioneel bewuste speler naast de spelmaker. Schöne (hoewel geen stofzuiger) naast De Jong, Alvarez naast Gravenberch. Nu in principe Alvarez naast Taylor, maar die is nog iets te weinig spelmaker. Ik denk trouwens wel dat een speler met de ervaring van Grillitsch met duidelijke opdrachten in staat moet zijn die rol te vervullen. Net als Klaassen overigens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 18 januari 2023 Share Geplaatst 18 januari 2023 35 minuten geleden zei Lazy: Weet je overigens wat grappig is: Grillitsch heeft bij Hoffenheim ook zo nu en dan als CV gespeeld. Weliswaar in een 3-mans verdediging maar het zou geen gek probeersel zijn, mits die ooit fit wordt. Zet een mandekker naast hem en je hebt in elk geval de voetballende oplossing van achteruit. Ik vond hem toen hij speelde aan de bal sterk en creatief. Zonder bal vond ik het vrij matig tot slecht. Zeker bij Ajax moet een 6 ook in staat zijn om gaten dicht te lopen en de ruimte voor de centrale verdedigers bespelen. Hij zwierf wat meer op zoek naar de bal en daardoor ontstond er een flink gat vlak voor de defensie (tegen Go Ahead toen). Denk dat Grillitsch een hele goede spelmaker kan zijn voor Ajax, maar dan wel met een type stofzuiger naast hem die zijn gaten dichtloopt. Beetje wat Kanté bij Chelsea lang deed bij Jorghino. Overigens zondag Bassey niet opstellen. Feyenoord gaat hoog druk zetten en onze Nigeriaanse vriend is nou niet bepaald een oase van rust aan de bal als er wat druk gezet wordt. Alvarez - Timber is de beste optie. Die kunnen in elk geval beide onder druk de bal naar de juiste kleur spelen. Volgens mij viel hij 2 keer in als centrale verdediger (Volendam uit sowieso) en toen was het wel direct gatenkaas. Ik heb geen idee hij zijn inspeelpass is. Mocht die echt heel goed zijn, dan is het inderdaad een optie. Maar dan wel graag proberen tegen een laagvlieger thuis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Orrie Geplaatst 18 januari 2023 Share Geplaatst 18 januari 2023 https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/daley-blind-ik-ben-ervan-overtuigd-dat-het-persoonlijk-was-bij-alfred-schreuder~a045d9ac/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 18 januari 2023 Share Geplaatst 18 januari 2023 Iemand het hele artikel voor mij? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 18 januari 2023 Share Geplaatst 18 januari 2023 22 minuten geleden zei Dansmeister: Iemand het hele artikel voor mij? https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=413634 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 18 januari 2023 Share Geplaatst 18 januari 2023 Persoonlijk enorm fan van Danjuma, maar een aanvaller lijkt me op dit moment allesbehalve nodig. Tenzij Kudus eventueel vertrekt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 18 januari 2023 Share Geplaatst 18 januari 2023 (bewerkt) Zou me niks verbazen als ze hem als rechtsbuiten halen. Of Kudus moet op de nominatie staan om te vertrekken, maar vind Danjuma niet echt een Ajax-spits. Al heb ik er weinig vertrouwen in dat de scouts en beleidsbepalers dat ook zien. Was op linksbuiten een goede optie geweest, maar denk helaas niet dat er een club is die interesse heeft in Bergwijn. 18 januari 2023 bewerkt door JanVertonghen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 18 januari 2023 Share Geplaatst 18 januari 2023 https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=413634 Kan iemand na zo'n interview wel aanblijven he? Ongekend en hard dit. Allemaal alleen maar omdat Blind Schreuder tegen RKC keihard heeft geraakt in zijn onzekerheid, namelijk dat die er niks van bakt en niet weet wat die moet doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 19 januari 2023 Share Geplaatst 19 januari 2023 Wel een beetje Blind-moe hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 19 januari 2023 Share Geplaatst 19 januari 2023 32 minuten geleden zei Thierryvane: Wel een beetje Blind-moe hoor. Eerder Schreuder moe. Die man is niet geschikt voor het hoofdtrainerschap. Heeft nu al tig fouten gemaakt als eindverantwoordelijke en dat zijn allemaal basis dingen. Als je dat met zijn ervaring niet kunt, ben je niet geschikt voor je baan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Guadalquivir Geplaatst 19 januari 2023 Share Geplaatst 19 januari 2023 15 uur geleden zei Orrie: https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/daley-blind-ik-ben-ervan-overtuigd-dat-het-persoonlijk-was-bij-alfred-schreuder~a045d9ac/ Los van dat dit Blind zijn kant van het verhaal is, is het natuurlijk wel slecht gemanaged vanuit Schreuder en Hamstra/Huntelaar zoals het hier staat. Allereerst al het feit dat je je aanvallers vraagt hoe ze druk moeten zetten als dat verkeerd gaat. Is het niet de bedoeling dat je in je eerste seizoen zelf een visie uitzet en dit duidelijk blijft herhalen tot het erin zit, en dan pas aanvallers om input gaat vragen? Niet dat je de mening van je spelers links laat liggen, maar je moet toch een duidelijke lijn hebben. Kan ook het vele zwalken verklaren, hij heeft geen lijn erin zitten. Dan het omgaan met Blind. Tuurlijk speelde hij matig afgelopen half jaar, maar je mag een clubicoon wel iets beter behandelen. Geen appje sturen voor WK, geen afscheid willen nemen, negeren na een botsing inde kleedkamer(als dat waar is). Kleine details, maar het zegt naar mijn mening genoeg over managementstijl. En dan het gegoochel voor de linksbackpositie, tuurlijk zorgt dat voor wrijving. Eerst speelt Blind aardig wat wedstrijden op linksback, daarna komen Wijndal, Rensch en Bassey daar te staan. Wijndal logisch, maar Blind is absoluut niet minder dan Rensch en Bassey. Vind dat heel slecht gemanaged. Dan grijpt directie waaronder Hamstra en Huntelaar niet in. En vervolgens brengt Huntelaar het nog een keer op in het Parool. Sluit het hoofdstuk dan ook af als Ajax zijnde. Maar het gaat nu veel te veel over randzaken, zaken die worden slecht gemanaged en er is geen rust. Samen met het al slechte veldspel is het gewoon een onrustige bende. Tegelijkertijd is het natuurlijk ook een beetje wraak vanuit Blind, had het lekker laten gaan als ik hem was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 19 januari 2023 Share Geplaatst 19 januari 2023 2 uur geleden zei Lazy: Eerder Schreuder moe. Die man is niet geschikt voor het hoofdtrainerschap. Heeft nu al tig fouten gemaakt als eindverantwoordelijke en dat zijn allemaal basis dingen. Als je dat met zijn ervaring niet kunt, ben je niet geschikt voor je baan. Heb inmiddels het stuk van AD gelezen. Ongekend hoor. Het feit dat Blind "ontplofte" in de rust tegen RKC geeft aan dat het al veel langer niet lekker ging tussen die twee. Managen kan onze Alfred in ieder geval niet, maar dat wisten we al. Laat het snel over zijn, please. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 19 januari 2023 Share Geplaatst 19 januari 2023 4 minuten geleden zei Thierryvane: Heb inmiddels het stuk van AD gelezen. Ongekend hoor. Het feit dat Blind "ontplofte" in de rust tegen RKC geeft aan dat het al veel langer niet lekker ging tussen die twee. Managen kan onze Alfred in ieder geval niet, maar dat wisten we al. Laat het snel over zijn, please. Laat ze alsjeblieft nog wachten tot na 19 maart. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 19 januari 2023 Share Geplaatst 19 januari 2023 Blind en Schreuder moe. Maar meer Schreuder moe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 19 januari 2023 Share Geplaatst 19 januari 2023 44 minuten geleden zei Thierryvane: Laat het snel over zijn, please. Ik denk zelfs dat wanneer we verliezen zondag ze Schreuder laten zitten. Feitelijk heeft hele directie zich aan hem verbonden door deze winter niet in te grijpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 19 januari 2023 Share Geplaatst 19 januari 2023 Als het allemaal waar is wat Blind vertelt, en daar kan ik me best iets bij voorstellen; is het dan niet ook heel schrijnend dat Huntelaar dus (blijkbaar) liegt om de clubkoers te verdedigen? Hij had net zo goed zijn mond kunnen houden, dat was schijnbaar ook de afspraak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 19 januari 2023 Share Geplaatst 19 januari 2023 5 minuten geleden zei Thierryvane: Heb inmiddels het stuk van AD gelezen. Ongekend hoor. Het feit dat Blind "ontplofte" in de rust tegen RKC geeft aan dat het al veel langer niet lekker ging tussen die twee. Managen kan onze Alfred in ieder geval niet, maar dat wisten we al. Laat het snel over zijn, please. En volgens mij 'ontplofte' hij niet eens, maar was hij gewoon heel direct en eerlijk: 'Trainer bepaal jij wat we moeten doen'. Vind dat @Guadalquivir dat hierboven wel goed schetst: Is het niet de bedoeling dat je in je eerste seizoen zelf een visie uitzet en dit duidelijk blijft herhalen tot het erin zit, en dan pas aanvallers om input gaat vragen? Nu komt Schreuder vooral over als een faalhaas die zelf geen keuzes durft te maken en de verantwoordelijkheid niet pakt. Dat wordt nog eens extra benadrukt als je het stuk in de Telegraaf leest over het afscheid van Blind. Ze zaten toen op de Toekomst in een vergadering met de staf. Er wordt gemeld: Blind is beneden, kom even gedag zeggen. Hele staf loopt naar beneden, Schreuder blijft alleen achter (ik stel me dat dan voor onder het mom van 'ik maak nog even wat af, ga maar alvast'). Door alleen op zijn kantoor te blijven kiest Schreuder voor de veilige weg, de weg van geen confrontatie aan durven gaan met iemand. En dan nu achteraf zeggen: dat had ik anders moeten doen. Veel te simpel. Als je als manager of eindverantwoordelijke niet de confrontatie aan durft te gaan met iemand ben je niet geschikt voor je positie. Zelfde is met de situatie met Pasveer. Schreuder wist weken voordat Rulli tekende al dondersgoed dat hij zou komen, getuige de opmerking van Rulli dat hij tijdens het WK al met Martinez en Nico over Ajax sprak. Hij had na het WK ook ff kunnen gaan zitten met Steek, Pasveer en Gorter en vertellen 'jongens dit gaat er gebeuren, dit zijn de gevolgen'. Nu maakte Schreuder er een smoes van door te zeggen 'de concentratie' niet weg te willen halen bij Pasveer voor NEC uit. Resulteert in dat Pasveer een kutvraag krijgt, daarmee Schreuder ondermijnt en dus het onvermogen van Schreuder nóg duidelijker wordt. Laten we hopen dat het snel over is... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 19 januari 2023 Share Geplaatst 19 januari 2023 11 minuten geleden zei ElMarcos: Ik denk zelfs dat wanneer we verliezen zondag ze Schreuder laten zitten. Feitelijk heeft hele directie zich aan hem verbonden door deze winter niet in te grijpen. Ideaal moment om hem eruit te schoppen. Na Feyenoord krijg je veel laagvliegers in de Eredivisie. Lekker inkomen voor de nieuwe trainer. Ajax - Volendam Excelsior - Ajax Cambuur - Ajax Twente - Ajax (beker) Ajax - RKC Ajax - Union Berlin (EL) Ajax - Sparta Union Berlin - Ajax (EL) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 19 januari 2023 Share Geplaatst 19 januari 2023 Is er al een lijstje met potentiele opvolgers? Ik kom niet verder dan Bosz en Heitinga. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 19 januari 2023 Share Geplaatst 19 januari 2023 Zojuist zei La Pulga: Is er al een lijstje met potentiele opvolgers? Ik kom niet verder dan Bosz en Heitinga. Zal wel weer een hele soap om Arne Slot gaan plaatsvinden vrees ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 19 januari 2023 Share Geplaatst 19 januari 2023 1 minuut geleden zei ReneLeBlanc: Zal wel weer een hele soap om Arne Slot gaan plaatsvinden vrees ik. Denk dat hij er nu wat minder happig is als dat die toen de opvolger van Ten Hag kon worden. Verder is het probleem natuurlijk veel groter dan alleen Schreuder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 19 januari 2023 Share Geplaatst 19 januari 2023 Zojuist zei La Pulga: Denk dat hij er nu wat minder happig is als dat die toen de opvolger van Ten Hag kon worden. Verder is het probleem natuurlijk veel groter dan alleen Schreuder. Persoonlijk denk ik dat hij helemaal niet happig gaat zijn overigens. Volgens mij staat er ook iets in zijn contract dat die niet naar Amsterdam toe kan, wat ik overigens wel snap want hij is gewoon de kroonprins van het Nederlandse trainersgilde. Ajax heeft misschien in de tijd van AZ al liggen slapen op hem. Misschien halen ze zijn opvolger bij AZ wel, hoe heet hij ook alweer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 19 januari 2023 Share Geplaatst 19 januari 2023 1 minuut geleden zei ReneLeBlanc: Persoonlijk denk ik dat hij helemaal niet happig gaat zijn overigens. Volgens mij staat er ook iets in zijn contract dat die niet naar Amsterdam toe kan, wat ik overigens wel snap want hij is gewoon de kroonprins van het Nederlandse trainersgilde. Ajax heeft misschien in de tijd van AZ al liggen slapen op hem. Misschien halen ze zijn opvolger bij AZ wel, hoe heet hij ook alweer. Naja denk niet dat Ajax toen heeft liggen slapen, Ten Hag deed het die tijd uitstekend. Feyenoord heeft toen het geluk gehad dat Stam het zwaar had verneukt (vergelijkbaar met Schreuder) en dat Advocaat toen die tijd het even wilde afmaken tot Slot kon komen. Die heeft 6 maanden gehad om zich goed mogelijk te kunnen voorbereiden voor Feyenoord. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten