Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

21 minuten geleden zei Arezo:

Waarom spelen die psychopaten met van die rare lijntjes? Doe eens normaal joh. Overal normale lijntjes, maar bij de godenzonen uit Amsterdam moeten er weer rare lijntjes zijn. Ze hebben het nogal hoog in de bol daar. De heertjes. Met hun lijntjes.

Cokelijntjes? Haarlijntjes? Shirtlijntjes? Voetbaltactische lijntjes? Veldlijntjes? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2359

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Citaat

Owen Wijndal mag zich spoedig speler van Ajax noemen. De club was het met AZ al eens over de linksback, maar nu is ook het papierwerk rond. Daardoor liep de transfer vertraging op.

Volgens De Telegraaf zijn bijna alle plooien gladgestreken en hoeft Wijndal alleen nog te worden gekeurd. Begin volgende week zal die plaatsvinden, waarna hij zijn handtekening zet onder een contract voor vijf seizoenen. Ajax betaalt AZ een transfersom van tien miljoen euro. Dat bedrag stond in het contract van de linksback. 

Het was eigenlijk de bedoeling dat de transfer deze week al afgerond zou worden, maar door wat vertraging werd het ineens even spannend. Wijndal ging met AZ op trainingskamp naar Epe. In actie kwam hij echter niet.

Nu nog een rechtsachter, spits en een keeper. Als Kudus daadwerkelijk vertrekt dan nog een middenvelder en het liefst ook nog iemand centraal achterin als Martinez weggaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-7-2022 om 14:36 zei Kyrill:

Transfermarkt is het met je oneens. Maar goed dit halve forum heeft handje naar, spelers op verkeerde posities te willen neerzetten. Leef je uit.

Blij dat er mensen met meer verstand op het forum zitten dan op de transfermarkt dan. 

@Thierryvane is er al iemand gespot in Dammie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Dansmeister:

Blij dat er mensen met meer verstand op het forum zitten dan op de transfermarkt dan. 

Het is karig. Morgen of woensdag keuring Wijndal, maar dat was gisteravond al bekend.

Verder zet Leipzig nog altijd in op 25 miljoen voor Brobbey en Ajax wilt 60 miljoen voor Martínez. United laatste bod was 45 + 5 in bonussen. Dat moet dus wel rondkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Dansmeister:

Oh dus ook Football Manager en SI Games zelf weten niet beter dan mensen hier, op dit forum? Wat een arrogantie zeg.... 

Naci is al jarenlang een AML. Maar ja jullie spelen ook met Berghuis op "6" cm soms "10" /cam dus verbaasd me niks dit. Ik ben aan het aftellen naar periode een cv hier spits genoemd gaat worden of keeper een middenvelder ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-7-2022 om 15:16 zei Arezo:

Waarom spelen die psychopaten met van die rare lijntjes? Doe eens normaal joh. Overal normale lijntjes, maar bij de godenzonen uit Amsterdam moeten er weer rare lijntjes zijn. Ze hebben het nogal hoog in de bol daar. De heertjes. Met hun lijntjes.

Jij zult wel voor Feyenoord zijn. ;) Maar ongeveer iedere moderne topclub heeft zo'n veld tegenwoordig. Half spaces enzo. Is namelijk het trainingsveld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kyrill:

Oh dus ook Football Manager en SI Games zelf weten niet beter dan mensen hier, op dit forum? Wat een arrogantie zeg.... 

Naci is al jarenlang een AML. Maar ja jullie spelen ook met Berghuis op "6" cm soms "10" /cam dus verbaasd me niks dit. Ik ben aan het aftellen naar periode een cv hier spits genoemd gaat worden of keeper een middenvelder 

Erik ten Hag en Louis van Gaal ook. Het is toch niet zo vreemd om naar iemands kwaliteiten te kijken behalve alleen de positie waar hij de laatste tijd vaker speelt (iets waar SI/Transfermarkt zich op baseert).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pagina 500

Partey (niet Thomas) 

@timpy00 dat dacht ik ook al ja. Maar voor een wedstrijd vind ik het er totaal niet uitzien, echt lelijk. Vandaag match teruggezien op werk tegen Lokomotiv, als ze zo doorgaat zie ik Fitz 1e van Ajax wel halen. Ze deed het erg goed. Nummers 7 en 24 geen idee wie dat zijn, vond ik ook goed appen. 

@Tim' in jouw ogen kan Messi ook centraal achterin en Maguire op linksbuiten, helder. Duidelijk, bedankt. 

200 (2).gif

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kyrill:

Naci is al jarenlang een AML. Maar ja jullie spelen ook met Berghuis op "6" cm soms "10" /cam dus verbaasd me niks dit. Ik ben aan het aftellen naar periode een cv hier spits genoemd gaat worden of keeper een middenvelder 

Unuvar heeft gewoon op zijn jong Ajax tijd na, voornamelijk als tien gespeeld. 

Ajax speelt niet met Berghuis op 6, en die speelt inderdaad onder Ajax voornamelijk als tien en soms als rechtsbuiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei timpy00:

Unuvar heeft gewoon op zijn jong Ajax tijd na, voornamelijk als tien gespeeld. 

Ajax speelt niet met Berghuis op 6, en die speelt inderdaad onder Ajax voornamelijk als tien en soms als rechtsbuiten.

10 duels als MC en nog hoogste beoordelingen ook.. 

Hate to say it, told ya guys so... 

Roep het al bijna jaar van Steven, heb dus gelijk :)

Screenshot_20220711-163004_Chrome.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kyrill:

Roep het al bijna jaar van Steven, heb dus gelijk

Als een team met een 6 speelt speel je dan met 2 tienen of met 2 mc's? Of is dat hetzelfde? Ik bedoel degene die daar de posities invoert maakt ook onderscheid Forward Right en Attacking Midfielfer right. Enige context is altijd wel gewenst denk ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Kyrill:

@Tim' in jouw ogen kan Messi ook centraal achterin en Maguire op linksbuiten, helder. Duidelijk, bedankt. 

Wat een belachelijke onzin. Noem mij één plek waarop ik iets geïnsinueerd heb wat hierop lijkt. Gaat je niet lukken, want je kletst uit je nek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Discussie begon omdat @FlyD jammer vond Naci op linksbuiten begon met spelen. Dat ik daar heel rustig en normaal naar vraag, is heel logisch. Want zowel CAM als AML zijn twee positities waar hij heel goed en natuurlijk kan spelen. Om in FM termen te spreken bij allebei zou hij daar groene bolletjes hebben.

@timpy00 context is ik hier regelmatig voor gek werd verklaard, en pertinent werd tegengesproken, als ik zei Berghuis bij Ajax op CM speelde. Is niet enige positie dus waar hij speelt maar wel één van. En laatst nog ik "maar wat op mijn keyboard ram" en het er "helemaal niks mee te maken heeft" wat allebei niet waar is, wel door La Pulga en Dansmeister mij werd verweten.

En op dit ene "sarcasme" /"gechargeerde" opmerking na net richting Tim' zijn al mijn posts hier laatste 5-7 weken en dood normaal, rustig en goed onderbouwd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Discussie begon omdat @FlyD jammer vond Naci op linksbuiten begon met spelen. Dat ik daar heel rustig en normaal naar vraag, is heel logisch. Want zowel CAM als AML zijn twee positities waar hij heel goed en natuurlijk kan spelen. Om in FM termen te spreken bij allebei zou hij daar groene bolletjes hebben.

Ja, de reden heb ik eerder in dit topic al uitgelegd.

@timpy00 context is ik hier regelmatig voor gek werd verklaard, en pertinent werd tegengesproken, als ik zei Berghuis bij Ajax op CM speelde. Is niet enige positie dus waar hij speelt maar wel één van. En laatst nog ik "maar wat op mijn keyboard ram" en het er "helemaal niks mee te maken heeft" wat allebei niet waar is, wel door La Pulga en Dansmeister mij werd verweten.

Berghuis heeft inderdaad een aantal wedstrijd op 8 gespeeld, vooral vanwege de afwezigheid van Gravenberch op dat moment. Denk niet dat iemand dat zal ontkennen.

En op dit ene "sarcasme" /"gechargeerde" opmerking na net richting Tim' zijn al mijn posts hier laatste 5-7 weken en dood normaal, rustig en goed onderbouwd. 

Nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kyrill:

Naci is al jarenlang een AML. Maar ja jullie spelen ook met Berghuis op "6" cm soms "10" /cam dus verbaasd me niks dit. Ik ben aan het aftellen naar periode een cv hier spits genoemd gaat worden of keeper een middenvelder ;e

Je gaat het pas zien als je het doorhebt Karel. Richt jij je op de data als je het wil onderbouwen, doe ik het wat ik zie. 

Berghuis is inderdaad een betere 8 dan een 10. Met Kudus durf ik momenteel wel op de rechtsback te voetballen als ik deze selectie in handen had. Tadic op de 9. Nog meer nodig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kyrill:

Roep het al bijna jaar van Steven, heb dus gelijk :)

Berghuis speelt nooit op 6, want Ajax speelt zelden met een echte nummer 6. Als iemand ooit op zes speelt, dan is dat altijd Alvarez. Berghuis heeft zijn meeste duels als 10 of op 8 (vaak met twee aanvallender is gestelde MC's) gespeeld. Dat ontkent Volgens mij niemand. Echter, dat is absoluut geen 6. 

Verder ben ik het met de mensen eens dat toen Unuvar doorkwam in de jeugd hij toch hoofdzakelijk op 10 speelde. Dat is zijn natuurlijke positie. Nu speelt hij ook vaak op linksbuiten. Dat heeft deels te maken met zijn fysiek, maar ook deels met zijn kwaliteiten en de aanwezigheid van andere spelers die bij Jong Ajax op tien uit de voeten kunnen. Dat hij op meerdere plekken kan spelen is denk ik alleen maar goed. Geeft hem ook meer kansen om door te breken in Ajax 1.

Verder mooi dat Wijndal bijna rond is. Dat laat nog twee spitsen, een rechtsback en een keeper over. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En we hebben nog een CV nodig als vervanger van Martinez zoals het nu lijkt. Iemand al wat naampjes op het oog? Zit Sanchez momenteel bij Spurs op de bank of niet? Als sloper naast Timber? Of zal Schuurs nu echt zijn kans gaan pakken (dan alsnog CV nodig)? Verder geen idee wat er nog buiten Nederland rondloopt wat haalbaar is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Sanchez zou een heerlijke vervanger zijn. Qua sentiment en kun je ook om een boodschap sturen 1-op-1 met zijn snelheid. Martinez moet je toch gewoon laten gaan voor zulke bedragen. Hij wil zelf graag en Ajax krijgt echt een onwerkelijk mooi bedrag voor een centrale verdediger. Beter nu en dan nog nog wat tijd om een juiste vervanger aan te trekken, dan een paar dagen voor sluiting vd markt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites