voetbalfan14 Geplaatst 11 februari 2021 Share Geplaatst 11 februari 2021 En wat als Ajax wel Lille verslaat, gaan we dan ineens de europa league winnen. Vorige jaar wonnen we nog met 3-0 van ze met alvarez, martinez en promes en ook nog eens veltman. En keer met 2-0 met mazroui op middenveld en schuurs en martinez in verdediging en labyad en promes op de flanken. Er zit nog steeds dezelfde trainer, ze zullen wat gegroeid zijn ja we missen onana. En ja die resultaten zijn deels vertekend, ze kregen grote kansen. Maar we wonnen gewoon van ze toen. Dus zo kansloos als iedereen nu ons loopt te schrijven lijkt mij ook wel overdreven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 11 februari 2021 Share Geplaatst 11 februari 2021 7 minuten geleden zei voetbalfan14: En wat als Ajax wel Lille verslaat, gaan we dan ineens de europa league winnen. Vorige jaar wonnen we nog met 3-0 van ze met alvarez, martinez en promes en ook nog eens veltman. En keer met 2-0 met mazroui op middenveld en schuurs en martinez in verdediging en labyad en promes op de flanken. Er zit nog steeds dezelfde trainer, ze zullen wat gegroeid zijn ja we missen onana. En ja die resultaten zijn deels vertekend, ze kregen grote kansen. Maar we wonnen gewoon van ze toen. Dus zo kansloos als iedereen nu ons loopt te schrijven lijkt mij ook wel overdreven. Haha vergeet anders even te vermelden dat je twee van je beste spelers (Ziyech en Donny) kwijt bent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
voetbalfan14 Geplaatst 11 februari 2021 Share Geplaatst 11 februari 2021 56 minuten geleden zei joostmakaay: Haha vergeet anders even te vermelden dat je twee van je beste spelers (Ziyech en Donny) kwijt bent. Donny speelde de eerste wedstrijd geen eens, en ja dan had ik Dest als rechtsback ook wel kunnen noemen, dat die er niet bij was. Maar we hebben dit seizoen ook weer spelers erbij, en verschillende spelers zijn ook weer verder met ervaring. We hebben nu toch ook idrissi, en Anthony en Klaassen erbij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 12 februari 2021 Share Geplaatst 12 februari 2021 Voor mij is Lille wel favoriet. Krijgen amper goals tegen en staan gewoon boven PSG en Lyon. Maar het is ook weer niet kansloos ofzo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 13 februari 2021 Share Geplaatst 13 februari 2021 Hebben we de neefjes van iedereen het veld ingestuurd ofzo? Allemachtig was is dit slecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 13 februari 2021 Share Geplaatst 13 februari 2021 Achja, nog een overwinning en dan 9 punten los. Ben benieuwd tegen Lille, eindelijk weer eens een goede tegenstander in vorm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 13 februari 2021 Share Geplaatst 13 februari 2021 Dat was inderdaad niet best. Zeker in de eerste helft komen we een paar keer goed weg. De ruimte die Alvarez moest verdedigen was enorm. Tadic mist vorm, Klaassen doe soms heel leuke dingen (passjes in één tijd) maar kan het soms ook gewoon niet volgen, Blind hetzelfde, Haller eigenlijk ook. Neres mist ook vorm. Net op het moment dat hij wakker leek te worden werd hij gewisseld trouwens. Positieve punten: Ik vond Rensch lekker 'fris' invallen, net als Antony. Stekelenburg straalt wel rust uit aan de bal. Heb bij hem weinig spanning bij al die terugspeelballen. 3 punten met vrij weinig inspanning. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 14 februari 2021 Share Geplaatst 14 februari 2021 Laatste keer ook in 2016 gewonnen, dus vrij snel tevreden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 15 februari 2021 Share Geplaatst 15 februari 2021 Was Neres 'ff slecht dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 15 februari 2021 Share Geplaatst 15 februari 2021 9 minuten geleden zei Thierryvane: Was Neres 'ff slecht dan? Kan die jongen het ook niet kwalijk nemen. Speelt bijna niet, is nog verre van fit en dan mag je op een ijskoude avond op een kunstgras veld je ding doen.... Dan zou ik ook niet op me best zijn Neres moet je lekker in de Arena laten starten met als het dak dicht zit en de verwarming aan staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 17 februari 2021 Share Geplaatst 17 februari 2021 (bewerkt) Op 5-2-2021 om 11:31 zei Rogier.: Even een leuke quote ophalen. Stel je voor, met Reiziger of Raatsie (of Hengelmann, of all people) de Europa League in. Genieten. Je maakte hierna wel een solide punt over wat wel goed beleid is hoor Hwb (en waar ik het mee eens ben), maar ik kon deze niet links laten liggen Denk je echt dat Stekelenburg of Scherpen/Kotarski een cruciaal verschil gaat maken? Als dat zo is, had Ajax niet Stekelenburg moeten halen, maar een talentvolle, min of meer jonge keeper die Onana wél op kan volgen. Want blijkbaar zijn Scherpen en Kotarski daar niet toe in staat als Stekelenburg nu de voorkeur krijgt. Ook moeten Scherpen en Kotarski imo dan geen speeltijd in Jong meer krijgen. Btw, Reiziger, Raatsie en Hengelman zouden zonder Stekelenburg nog 3e-6e keeper zijn he. 17 februari 2021 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 17 februari 2021 Share Geplaatst 17 februari 2021 Traoré en Brobbey stonden maandag allebei in de basis bij Jong Ajax, dus die zullen niet starten tegen Lille. Hopelijk betekent dat Tadic in de spits en niet Labyad. Zou Kudus al kunnen beginnen? Mazraoui is nog een twijfelgeval las ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 17 februari 2021 Share Geplaatst 17 februari 2021 3 minuten geleden zei Hwb: Denk je echt dat Stekelenburg of Scherpen/Kotarski een cruciaal verschil gaat maken? Ja, dat denk ik wel. Scherpen is er nog niet klaar voor in een periode waar de druk er vol opstaat. Denk persoonlijk dat hij aankomende zomer Onana wel op zou kunnen volgen met een goede voorbereidingsperiode. 3 minuten geleden zei Hwb: Als dat zo is, had Ajax niet Stekelenburg moeten halen, maar een talentvolle, min of meer jonge keeper die Onana wél op kan volgen. Overigens vind ik dit soort opmerkingen altijd te makkelijk, die moet namelijk wel haalbaar zijn en willen komen. Je gaat niet zomaar achter Onana zitten, wetende dat Ajax ook nog 2 andere talentvolle keepers onder contract heeft staan. Dan moet je er inderdaad 1 laten gaan, maar daar zit nogal wat voeten in de grond. Je kan niet zomaar je hele selectie op de schop gooien. Ben het eens met hoe je tegenover beleid aankijkt hoor, maar ik denk ook dat ze meer hadden verwacht van Kotarski (ik ook). Een Reiziger en Raatsie gaan namelijk de voorkeur krijgen boven Kotarski als het erop aankomt dat er een keuze gemaakt moet worden in Jong (op korte termijn misschien niet). 3 minuten geleden zei Hwb: Btw, Reiziger, Raatsie en Hengelman zouden zonder Stekelenburg nog 3e-6e keeper zijn he. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 17 februari 2021 Share Geplaatst 17 februari 2021 Ik betwijfel ten zeerste of als Scherpen er nu nog niet klaar voor is, dat dan over een halfjaar wel zo is. Enige is dat als hij nu 2 fouten maakt, hij alles over zich heen krijgt. Nu is het voor hem dus veel kwetsbaarder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 17 februari 2021 Share Geplaatst 17 februari 2021 (bewerkt) 13 minuten geleden zei FlyD: Traoré en Brobbey stonden maandag allebei in de basis bij Jong Ajax, dus die zullen niet starten tegen Lille. Hopelijk betekent dat Tadic in de spits en niet Labyad. Zou Kudus al kunnen beginnen? Mazraoui is nog een twijfelgeval las ik. Ben echt zo bang dat hij met Labyad gaat beginnen. Puur om niks gebaseerd, gewoon een vervelend voorgevoel. Verwacht Kudus nog niet vanaf het begin eigenlijk. Denk eerder dat die zondagavond weer flink wat minuten gaat maken. Wel benieuwd hoe we alle problemen gaan oppakken hoor donderdag. Geen Onana, Haller en Gravenberch is wel echt een zwaar gemis in Europees verband. Mazraoui- Schuurs- Martinez- Tagliafico achterin? Blind, Alvarez en Klaassen op het middenveld. Dus een beetje zoals tegen PSV. Lijkt mij het meest voor de hand liggend onze trainert kennende. Zal zelf graag Rensch zien ipv slaapkop Nous. Die defensieve slaapmomenten en het verkeerd staan kan je tegen Lille echt niet hebben. 17 februari 2021 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 17 februari 2021 Share Geplaatst 17 februari 2021 Overigens @Rogier., ben ik niet per se tegen het halen van een ervaren 2e keeper. Als je een zeer talentvolle keeper hebt lopen waar je de opvolger van de 1e keeper in zit, maar waarvan je denkt dat hij nog 1 a 2 jaar nodig heeft om die stap te zetten, kan ik me voorstellen dat je bij wijze van overbrugging een ervaren doelman haalt. Maar dat is dan imo een uitzondering op het beleid, nu zie je vaak dat het het beleid is. Ik denk trouwens dat je ook kampioen wordt als je het seizoen uitspeelt met Scherpen op doel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 17 februari 2021 Share Geplaatst 17 februari 2021 Leuke jongen die Rensch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 17 februari 2021 Share Geplaatst 17 februari 2021 (bewerkt) 1 uur geleden zei Hwb: Ik betwijfel ten zeerste of als Scherpen er nu nog niet klaar voor is, dat dan over een halfjaar wel zo is. Enige is dat als hij nu 2 fouten maakt, hij alles over zich heen krijgt. Nu is het voor hem dus veel kwetsbaarder. Precies dit inderdaad. Mocht hij wat cruciale fouten maken, krijgt 'ie alles over zich heen. Op zich niet erg, want dat is topsport, maar lijkt me handig om 'm niet nu al mogelijk een mentale deuk te geven. En het kan altijd goed gaan, net als bij Onana. @Regis, Ten Hag heeft al gehint naar een basisplaats voor Neres als ik mij dat goed herinner. Dus dat zou dan Steek | Mazza - Timber - Martinez - Nico | Alvarez - Blind - Klaassen | Antony - Tadic - Neres gewoon worden. Verwacht zelf ook niet dat hij voor Labyad kiest. Je moet wel uit de duels blijven tegen Botman en Fonte, maar dat betekent ook weer niet dat je daar iemand neer moet zetten die door een 16-jarige nog weggezet kan worden. 17 februari 2021 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 17 februari 2021 Share Geplaatst 17 februari 2021 Scherpen is imo te lang beschermd. Volgens mij heeft ie broertje dat vorig jaar of jaar daarrvoor overleden is, maar hij is echt wel klaar imo voor voetbal bij het 1e van Ajax. Misschien nog niet in de EL maar echt wel in de Eredivisie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 17 februari 2021 Share Geplaatst 17 februari 2021 16 minuten geleden zei Rogier.: Precies dit inderdaad. Mocht hij wat cruciale fouten maken, krijgt 'ie alles over zich heen. Op zich niet erg, want dat is topsport, maar lijkt me handig om 'm niet nu al mogelijk een mentale deuk te geven. En het kan altijd goed gaan, net als bij Onana. @Regis, Ten Hag heeft al gehint naar een basisplaats voor Neres als ik mij dat goed herinner. Dus dat zou dan Steek | Mazza - Timber - Martinez - Nico | Alvarez - Blind - Klaassen | Antony - Tadic - Neres gewoon worden. Verwacht zelf ook niet dat hij voor Labyad kiest. Je moet wel uit de duels blijven tegen Botman en Fonte, maar dat betekent ook weer niet dat je daar iemand neer moet zetten die door een 16-jarige nog weggezet kan worden. Dat heb ik dan even gemist. Zie nu dat Mazraoui er helemaal niet bij is. Dus dat gaan dan Rensch op rechts worden vermoed ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 17 februari 2021 Share Geplaatst 17 februari 2021 https://www.ajax.nl/artikelen/halfjaarcijfers-afc-ajax-nv/ Halfjaarcijfers Gelukkig hebben wij wel verstandig financieel beleid gevoerd de afgelopen tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 17 februari 2021 Share Geplaatst 17 februari 2021 Flinke klappen, ja. Mogen blij zijn dat we wat vet op de botten hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 17 februari 2021 Share Geplaatst 17 februari 2021 9 uur geleden zei Thierryvane: Leuke jongen die Rensch. Inderdaad! Morgen in de basis waarschijnlijk, Nous is geblesseerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 februari 2021 Share Geplaatst 17 februari 2021 11 uur geleden zei Regis: Ben echt zo bang dat hij met Labyad gaat beginnen. Puur om niks gebaseerd, gewoon een vervelend voorgevoel. Verwacht Kudus nog niet vanaf het begin eigenlijk. Denk eerder dat die zondagavond weer flink wat minuten gaat maken. Wel benieuwd hoe we alle problemen gaan oppakken hoor donderdag. Geen Onana, Haller en Gravenberch is wel echt een zwaar gemis in Europees verband. Mazraoui- Schuurs- Martinez- Tagliafico achterin? Blind, Alvarez en Klaassen op het middenveld. Dus een beetje zoals tegen PSV. Lijkt mij het meest voor de hand liggend onze trainert kennende. Zal zelf graag Rensch zien ipv slaapkop Nous. Die defensieve slaapmomenten en het verkeerd staan kan je tegen Lille echt niet hebben. Doe je Nous mee tekort. Speelt een heel goed seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 18 februari 2021 Share Geplaatst 18 februari 2021 Klopt wel, maar Regis heeft ook gelijk als hij zegt dat Mazraoui slaapmomentjes heeft. Dat komt niet van pas tegen een ploeg die goed is op de counter en over goede en snelle buitenspelers beschikt. In voetballend opzicht ga je Mazraoui zeker missen, maar om heel eerlijk te zijn had ik daar sowieso al niet veel van verwacht voor morgen. Ik denk oprecht dat je al blij mag zijn als je morgen niet met twee of meer doelpunten verschil verliest. Scherp verdedigen met snelheid en agressie achterin gaat heel belangrijk worden, een anticiperende restdefensie ook. Voorin moet je het vooral van creativiteit en individuele acties hebben, want op fysiek ga je het sowieso al verliezen. Ergens niet eens een schande dus dat we mogelijk Tadic als spits gaan zien. Maar Klaassen op tien is dan weer matig. Je zou daar eigenlijk Kudus dan willen zien, meer bewegelijkheid en vaardiger aan de bal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten