Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Rogier.:

Sjorro, Ajax had hier normaal gesproken 5 uit 10 verloren en nog 3 uit die andere 5 gelijkgespeeld. Komen hier goed weg hoor. Feyenoord was 2e helft veel beter

Je kunt natuurlijk wel redelijk vroeg 2-0 voorstaan en dan is het afgelopen, denk dat Sjorro daar op doelt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

12 minuten geleden zei Rogier.:

Sjorro, Ajax had hier normaal gesproken 5 uit 10 verloren en nog 3 uit die andere 5 gelijkgespeeld. Komen hier goed weg hoor. Feyenoord was 2e helft veel beter.

Als Ajax het beter uitspeelt sta je 2/3-0 voordat Feyenoord überhaupt de middenlijn overheen 1 keer over is geweest. Maar na eerste 20/25 minuten was het niet best nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die interviews van Erik ten Hag krijg je toch ook weer de kriebels van he. Totaal geen kritische houding en het weer hebben over het karakter en andere domme dooddoeners. Hij lijkt gewoon echt niet te zien  hoe slecht het veldspel is. Als hij hier daadwerkelijk tevreden mee is hoort hij echt bij een derde divisionist in Engeland thuis. Lekker beuken en lange halen snel thuis voetbal spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Chiemel:

Die interviews moet je ook weer niet te veel conclusies uit trekken. In de kleedkamer worden er mogelijk allemaal andere dingen gezegd.

Nee, maar je bent toch echt compleet ongeloofwaardig als je overal gaat verkondingen dat het spel goed/prima was? Wat kan het in godsnaam kwaad om even te vertellen dat je niet tevreden bent. En omdat je gewoon al heel lang totaal geen verbetering ziet in het spel, kan je wel redelijk de conclusie gaan trekken dat hij het niet ziet en/of een matige trainer is die blijkbaar geen andere manier van spelen erin kan slepen

1 minuut geleden zei Zeus:

Maar misschien is Ten Hag ook helemaal niet geïnteresseerd in mooi of functioneel voetbal. Misschien wil hij wel gewoon veel offensieve impulsen zien en is hij groot fan van een beetje fysiek en dynamisch voetbal. Best een Engels profiel inderdaad. 

Ja dat blijkt onderhand allemaal wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Als Ajax het beter uitspeelt sta je 2/3-0 voordat Feyenoord überhaupt de middenlijn overheen 1 keer over is geweest. Maar na eerste 20/25 minuten was het niet best nee.

Opzich eens, ware het niet dat Ajax op de goal en kopbal van Haller na in die eerste 45 minuten niet concreet gevaarlijk is geweest. Balbezit is leuk, maar zonder doelpogingen heb je er natuurlijk niets aan. Dan kan je wel stellen dat je 2 a 3-0 voor had moeten staan, maar die kansen zijn er dus niet geweest. Dreiging is niet genoeg in dit soort wedstrijden, wat daarmee natuurlijk ook voor Feyenoord afronding geldt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei cimbomcu:

Een trainer met tegen nummer 2 PSV, uit tegen Twente en daarna thuis tegen de nummer 3 7 punten pakt is al gauw tevreden he. Hoe matig het ook allemaal was vandaag, toch een prima week achter de rug.

Denk dat @Regisdoelt op interviews zoals dit:

Citaat

'Een geweldige overwinning', zo sprak hij na afloop van de ploeterpartij verrassend genoeg.

Wel gaf hij toe dat het een wedstrijd met twee gezichten was, iets wat eerder ook Daley Blind, Steven Berghuis en Dick Advocaat constateerden. 'De eerste fase was voor Ajax. We waren zeer overtuigend, zéér goed aan de bal, kregen heel veel kansen en maakten een geweldige goal. In de eindfase van de eerste helft ging Feyenoord uit een ander vaatje tappen, in de tweede helft was het een strijd. Ik moet mijn jongens een groot compliment maken, hoe ze dat hebben overleefd. Ze hebben gestreden voor elke meter en de overwinning eruit gesleept.'

Van kritiek op het slechte spel van zijn ploeg wilde hij weinig weten. 'Soms moet je ook zó winnen. Lucky? Die laatste kans had erin gekund, maar wij hadden de 2-0 moeten maken en de wedstrijd in het slot moeten gooien. Als ik dan toch een punt van kritiek op mijn ploeg moet hebben: we moeten meer op jacht gaan naar de 2-0, dan maak je het jezelf vele malen makkelijker. En daar hebben we de kansen voor gehad.'

Maar verder kon Ten Hag zijn spelers dus maar weinig verwijten, vond hij. 'Waren we niet oppermachtig? Jawel!', zo reageerde hij fel. 'Zeker de eerste veertig minuten.' De constatering dat het in werkelijkheid dertig minuten was, wees hij van de hand. 'Ja, op een gegeven moment wordt het powervoetbal, maar toen bleven we overeind tegen een sterk Feyenoord. Je bent de eerste helft misschien vergeten, daarin hebben we goed gevoetbald.'

Tevreden zijn met 7 punten uit 3 pittige wedstrijden is logisch, de manier waarop loven terwijl het (zeker vandaag) niet altijd even goed was is dat niet. Nog los van het feit dat zijn bewering dat Ajax 'heel veel kansen' kreeg voor rust pertinent onjuist is. 

Ik begrijp heel goed dat je niet individuele spelers of de ploeg af gaat vallen na een wedstrijd, zeker niet na een gewonnen klassieker. Enig realisme is echter wel weg bij hem, dat is jammer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet niet vergeten dat voor trainers het praten met de media vooral een manier is om de eigen supportersschare toe te spreken en te bereiken. Dan zie je vaak dat trainers van ploegen die niet goed spelen, maar wel resultaten halen, dat mindere spel dan gaan relativeren en vooral die goede (of 'nog best redelijke') resultaten benadrukken. Dat is ook een manier om de supporters gedeisd en enigszins positief te houden. 

Maar in werkelijkheid zijn juist heel veel (top)trainers erg kritisch over het spel van hun ploeg, ook als de resultaten nog wel verdedigbaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Zeus:

Je moet niet vergeten dat voor trainers het praten met de media vooral een manier is om de eigen supportersschare toe te spreken en te bereiken. Dan zie je vaak dat trainers van ploegen die niet goed spelen, maar wel resultaten halen, dat mindere spel dan gaan relativeren en vooral die goede (of 'nog best redelijke') resultaten benadrukken. Dat is ook een manier om de supporters gedeisd en enigszins positief te houden. 

Maar in werkelijkheid zijn juist heel veel (top)trainers erg kritisch over het spel van hun ploeg, ook als de resultaten nog wel verdedigbaar zijn.

Dit werkt voor Ajacieden niet zo hoor. Werkt eerder als een rode lap op een stier. Zeker na zo'n wanvertoning. Ken echt niemand die heel erg tevreden is. Tuurlijk resultaat is prima, maar met het spel van het laatste tijd kan dit nooit lang goed gaan. Hoeft van mij ook niet heel diep in te gaan op wat er nu slecht ging, maar een aantal realistische en kritische kanttekeningen kan geen kwaad. Is ook wel zo eerlijk naar je achterban. Dat je er dan intern wat dieper op in gaat en verder aan werkt is alleen maar goed, al is daar al zo'n jaar vrij weinig van te zien. Dan is het dus zo dat hij en zijn staff het of niet zien of er schijt aan hebben. In beide gevallen hoor je niet bij Ajax thuis iig en moet je gewoon maar lekker FC Dordrecht gaan trainen.

Dat was mijn frustratie denk wel weer voor dit weekend. ;c Donderdag de beker, dan weer een nieuwe kans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Regis:

Dat was mijn frustratie denk wel weer voor dit weekend. ;c Donderdag de beker, dan weer een nieuwe kans.

Is ook wel de ideale mogelijkheid om Promes eens van 10 af te halen en Blind door te schuiven. Hopelijk ziet Ten Hag dit ook zo, maar ik heb er weinig vertrouwen in eigenlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat de volgende 2 opties gebeuren. 

1. Ten Hag wordt ontslagen om zijn abominabel slechte opstellingen, spel en wissels. Dat je nu nog 1e staat mag je echt van geluk spreken na zoveel mazzel. 

2. Overmars verkoopt Promes, Alvarez en Ekkelenkamp zodat hij die spelers in ieder geval niet meer kan opstellen.

Het liefst eigenlijk allebei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had niet één van die directieleden zijn lot verbonden aan dat van Ten Hag? Maar sowieso niet het idee dat Ten Hag zomaar ontslagen gaat worden. Aan de inkomende transfers te zien, zou je zeggen, heeft Ten Hag nog altijd een prima verstandhouding met bestuurlijk Ajax. 

En hij leunt hoogstwaarschijnlijk ook nog altijd op die succesvolle CL-campagne, welke hij vooral te danken heeft aan de individuele kwaliteiten van zijn spelers, hun samenhang en Tadic die Ten Hag in dat hotelgesprekje even de juiste opstelling doorgaf, waarna het plots begon te draaien.

Ook denk ik dat we dit seizoen wel hebben kunnen zien wat voor verschil Van de Beek en Ziyech maakte. Natuurlijk, dat wisten we al wel, maar toch: zonder hen is het aanvalsspel echt een heel stuk minder vloeiend. Je had soms het idee alsof het met hen vanzelf ging, nu heb je dat zeker niet meer. Het heeft ook grotendeels de defensieve instabiliteit die er vorig seizoen wel degelijk ook al was doen verbloemen. Het was grotendeels aan hen te danken dat er nog gewonnen werd van ploegen als Lille en een keer uit bij Valencia, terwijl het voor de rest eigenlijk al niet heel CL-waardig was op misschien de backs en de keeper na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Zeus:

Had niet één van die directieleden zijn lot verbonden aan dat van Ten Hag? Maar sowieso niet het idee dat Ten Hag zomaar ontslagen gaat worden. Aan de inkomende transfers te zien, zou je zeggen, heeft Ten Hag nog altijd een prima verstandhouding met bestuurlijk Ajax. 

En hij leunt hoogstwaarschijnlijk ook nog altijd op die succesvolle CL-campagne, welke hij vooral te danken heeft aan de individuele kwaliteiten van zijn spelers, hun samenhang en Tadic die Ten Hag in dat hotelgesprekje even de juiste opstelling doorgaf, waarna het plots begon te draaien.

Ten Hag gaan ze niet ontslaan. Heeft in 2,5 seizoen Ajax 2x de eerste plaats behaald en zal dat dit seizoen ook wel gaan doen.

8 uur geleden zei Zeus:

Ook denk ik dat we dit seizoen wel hebben kunnen zien wat voor verschil Van de Beek en Ziyech maakte. Natuurlijk, dat wisten we al wel, maar toch: zonder hen is het aanvalsspel echt een heel stuk minder vloeiend. Je had soms het idee alsof het met hen vanzelf ging, nu heb je dat zeker niet meer. Het heeft ook grotendeels de defensieve instabiliteit die er vorig seizoen wel degelijk ook al was doen verbloemen. Het was grotendeels aan hen te danken dat er nog gewonnen werd van ploegen als Lille en een keer uit bij Valencia, terwijl het voor de rest eigenlijk al niet heel CL-waardig was op misschien de backs en de keeper na.

Ziyech is logischerwijs het grootste gemis. Als je ziet dat je nu Promes hebt lopen... Sorry maar wat een aanfluiting van een profvoetballer is dat. Die doet werkelijk ALLES verkeerd. Van looplijnen die verkeerd zijn tot het geven van een bal over amper anderhalve meter... Bizar echt. Ik heb sterk het gevoel dat ze hem laten spelen om zijn marktwaarde op te krikken. Dan verkopen ze immers een 'basisspeler van Ajax' en ook al speelt hij slecht, het is wel een basisspeler en hij scoort zelfs zo nu en dan. Dat verder elke statistiek van hem op het niveau hoofdklasse is doet niets af aan die verkoopwaarde. 

Ik hoop ook dat ze eens een middenvelder halen die zich er niet voor schaamt om ook gewoon eens op zijn Ziyech's voor eigen succes te gaan en de bal op het doel te knallen ipv alleen maar de kleine ruimte zoekt en een-tweetjes wil maken terwijl er 9 man op de ran van de 16 staan..

En ik hoop vurig dat hij idd Blind naar voren schuift zodat je in elk geval Promes weghaalt uit het team. Martinez kan prima naast Schuurs/Timber spelen, Blind kan het slot op de deur zijn terwijl Klaassen zich in de Van de Beek rol of zijn oude rol als 10 bij de spits voegt. Dan heb je al veel meer voetbal in je ploeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Lazy:

Ik hoop ook dat ze eens een middenvelder halen die zich er niet voor schaamt om ook gewoon eens op zijn Ziyech's voor eigen succes te gaan en de bal op het doel te knallen ipv alleen maar de kleine ruimte zoekt en een-tweetjes wil maken terwijl er 9 man op de ran van de 16 staan..

Heel simpel; Labyad. Niet de beste speler, maar wel precies wat je daar nodig hebt qua type. Als Ten Hag zich aan die 10 wil houden tenminste, anders lekker Blind doorschuiven zolang Kudus nog niet fit is.

-----

Terugkijkend op gisteren; slechtste wedstrijd van het seizoen, en nóg win je 'm van Feyenoord, die zowat hun beste wedstrijd van het seizoen speelden én een dag meer rust hadden. Dit kan alleen nog maar beter gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs positivo ik vond het erbarmelijk slecht gisteren, en ook een kut interview van hem. Maar om nou te praten over ontslag is wel heel gek vinden jullie niet :D? Hij presteert, zeker gezien op basis van simpel ranglijstje gewoon erg goed.

Ik ben zelf wel toe aan iig een nieuwe trainer voor volgend seizoen.  Daar had ik graag Slot willen zien, maar ja dat kan niet meer en dan weet ik even geen alternatieven. Zo'n Duitser als Schmidt hoeft van mij niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ekkie viel wel heel ongelukkig in. Er waren zoveel momenten in de slotfase dat er vee ruimte in omschakeling lag en hij alles fout deed. Voelt echt als een nederlaag na die pot van gisteren. Maar gelukkig hebben we uiteindelijk wel die punten. Hopelijk kunnen we succesvol gaan rouleren en Neres en Kudus minuten laten gaan maken. Want met dit programma moet je een speler ls Tadic echt wat meer rust gaan geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Thierryvane:

Alvarez had ook een prima invalbeurt. Gelukkig kon hij maar vier keer iemand wegsteken...

Hahhaah ja dit was echt ongekend. Die dribbelde op een gegeven moment helemaa oor de as terug om die bal op Onana te kunnen geven :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe even een fantasievol @RogerGarcia'tje.

Ben sowieso wel fan van een 3-4-3 systeem, maar vond dit wel een geinig idee voor het huidige materiaal van Ajax. Zou ook nog best kunnen werken, denk ik. Los je het Blind-probleem enigszins mee op, kan je twee centrale verdedigers naast/achter hem zetten en kan Blind centraal inschuiven om een pass te versturen en het overzicht te behouden. Je beste spelmaker, een rechtsback (Mazraoui, dus), kan je ook wat hogerop zetten. Op links kan Kudus als een soort Frenkie (hetgeen hij wél kan, of in elk geval leek te kunnen eerder) wat inzakken en indien nodig de bal op komen halen. Op rechts ongeveer hetzelfde voor Mazraoui. Dan kan je Gravenberch (aardig schot) en Klaassen (diepgang) iets hoger houden. Voorin zou ik kiezen voor een echt voetballende spits die zich ook kan laten zakken uit de spits, Tadic dus. Je hebt zoveel spelers die er dan overheen kunnen gaan. Met Haller als spits kan ook, maar dat is dan meer in de punt en vind ik eigenlijk zonde van Neres. Met Haller als spits en met Tadic en Antony op de flanken ga je al snel weer alle ballen voorgeven. Dat kunnen de vleugelmiddenvelders ook weleens doen. De diepte en snelheid van een Neres met enig ritme is gewoon nodig. Elke voetballende ploeg heeft één of twee aanvallers nodig die loopacties maken zonder bal. Het Barca van Guardiola destijds deed dat ook op de flanken met David Villa, Pedro en iets later Alexis. Bij Ajax geven ze de laatste tijd alleen maar voorzetjes met Tadic en Antony.

DM: Onana

RCV: Schuurs / Timber

CV: Blind

LCV: Martinez

RM: Mazraoui
RCM: Klaassen
LCM: Gravenberch
LM: Kudus / Tagliafico
RB: Antony
SP: Tadic / Haller
LB: Neres

Link naar opmerking