Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Terechte nederlaag, dat zag je van ver ook al aankomen. Voetballend was het drie keer niks. Chelsea zette druk op het middenveld van Ajax en hielden het tussen de linies en rondom Tadic dicht. Van de Beek moest eigenlijk constant inzakken, maar deed dat vaak niet. Alvarez heeft dan ook niet de kwaliteit en durf om hem eens risicovol strak bij iemand in de voeten te spelen die voor hem staat. 

Het is hemeltergend om te zien. En ook simpel om tegen te spelen, simpeler dan vorig jaar. Opbouw achterin van Ajax laten gebeuren, achterin en tussen de linies dicht houden, vleugels dubbel dekken en die twee Zuid-Amerikanen onder druk zetten zodra ze te hoog komen te staan. En anders kan je ze gewoon vrij laten, zeker Alvarez, wat dus ook constant het geval was. En ja, die kon daar niks mee.

Het is zonde omdat je nu Ziyech en met name Van de Beek en Tadic niet aan het voetballen kreeg. Je zal of een goede voetballer op de plaats van Alvarez moeten zetten, of je zal één of zelfs twee van je goede voetballers in een eerdere fase al aan de bal moeten krijgen.

Waarbij ik dan weer uit zou komen op Martinez (6) met Van de Beek (RCM) en Ziyech (LCM) voor hem. Waar ik voor aanvang van het seizoen eigenlijk ook al op kwam. Evenals dat dit Ajax ondanks de gedane aankopen alsnog gewoon een technisch vaardige middenvelder nodig had. 

Je zou verder ook nog 3-4-3 kunnen spelen. Met Alvarez (RCV) en Martinez (LCV) naast Blind (CV), waarbij de buitenste centrale verdedigers mits ruimte door kunnen schuiven naar het middenveld. Hoog op de flanken Tagliafico (links) en Dest (rechts). In de rol van twee dynamische centrale middenvelders sowieso Van de Beek met Ziyech, Mazraoui of Gravenberch. Je hebt daar gewoon de combinatie techniek en dynamiek nodig. 

bewerkt door Zeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2378

• Chiemel

1905

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1530

11 minuten geleden zei Barteh:

Was hier ff op ESPN een interview met Martinez. Het was erg lastig voor hem en z'n vriendin om het vlees te vinden wat ze in Argentinië ook gebruiken maar uiteindelijk is 't em wel gelukt en voelt ie zich wel prima in Amsterdam. Weten jullie dat ook weer ff.

Dat geeft hoop voor Senesi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was verschrikkelijk. Vooral die 15-40 minuut fase. Steeds risicoloze ballen. Veel terug naar Onana. Zoveel ballen stom verkloten als er ruimte viel. En ook echt veel ongeconcentreerde rare aannames die periode. Laatste 20 minuten was de koek op leek het. Ajax tuurlijk een lange voorbereiding gehad met al die CL kwalificaties. Hopelijk een ander Ajax zondag want dit kon echt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei JanVertonghen:

Maar @cimbomcu, even zonder dollen. Hoe vind jij nou dat het de laatste pak hem beet vijf potten gaat? En dan met name RKC-uit en Chelsea-thuis?

Wat verwacht je nu dat hij zegt? Ben je weer teruggekomen om lekker lopen ruzie te maken met Cimmie of wat? 

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Pino:

Wat verwacht je nu dat hij zegt? Ben je weer teruggekomen om lekker lopen ruzie te maken met Cimmie of wat? Doe dat andsrs lekker via PM. 

We hebben hem eindelijk een beetje koest kunnen houden. 

Zitten die emoties van gisteren je nog steeds dwars? ik ben gewoon oprecht benieuwd naar zijn mening, aangezien hij het niet eens was met mijn post na RKC-uit.

Ga je mij nou betichten van het opzoeken van Cim, om vervolgens zelf nog even een steek uit te delen? Ook zo ironisch dat juist jij die opmerking maakt :D 

Edit: Oh je hebt hem nog geëdit ook, heerlijk. Waarom? 

bewerkt door JanVertonghen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei JanVertonghen:

Zitten die emoties van gisteren je nog steeds dwars? ik ben gewoon oprecht benieuwd naar zijn mening, aangezien hij het niet eens was met mijn post na RKC-uit.

Ga je mij nou betichten van het opzoeken van Cim, om vervolgens zelf nog even een steek uit te delen? Ook zo ironisch dat juist jij die opmerking maakt :D 

Edit: Oh je hebt hem nog geëdit ook, heerlijk. Waarom? 

Ik heb hem ge edit omdat het een steek was richting hem. En dat niet nodig is. 

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Gert:

Ondanks dat het bedroevend was toch wel wat kuddo's voor Alvarez. Stak naar mijn idee erg veel energie erin. Knappe kopbal ook. Verder hoop ik dat hij snel eens getest gaat worden centraal achterin.

Briljante kopbal inderdaad. Ja ik zou hem ook achterin gaan zetten voor Veltman, ik krijg altijd mini hartaanvallen als hij aan de bal is.

En dan het middenveld meer een voetballer, Ziyech moet je daar denk ik beter niet neerzetten, momenteel heb je niet echt iemand die je daar neer kan zetten, dus wellicht wat met d ejeugd proberen en die Gravenberch eens een basisplek geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Gert:

Donny op 10 laten denk ik idd. Ziyech op e buitenkant. Dan Martinez en een complete middenvelder. Eiting, Ekkelenkamp of Gravenberch idd de kans geven. Al vullen die 3 het ook weer allemaal anders in denk ik.

En zoals ik en ik meen @RogerGarcia al hebben aangegeven, Davy Pröpper halen. Ik denk dat dat de beste oplossing is voor het middenveld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Erwin.:

Denk je dat Ajax veel meer had gehad als die 'goal' van Promes niet als buitenspel gerekend was?

Volgens mij is het effect van één enkele kans niet zo groot hoor. Chelsea had namelijk wel 4 of 5 grote(re) kansen en resulteert ook in slechts 1-1.75

Link naar opmerking
Deel via andere websites