Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2372

• Chiemel

1900

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1525

Die is echt verschrikkelijk duur toch? Kan het me haast niet voorstellen. Hebben ze wel meteen een vervanger voor Neres, maar dan ga je wel echt hele andere bedragen uitgeven. Vraag me ook af of ze Berge nog 'op gaan pikken' bij Genk, is volgens mij echt een beest en zou een vraagprijs hebben van 15 miljoen. Kun je betalen en lijkt me (mocht hij willen, maar lijkt me niet onrealistisch), wel echt een versterking zijn voor op de langere termijn ook. 

Benieuwd naar straks in ieder geval, hopelijk klappen ze erop. Verwacht toch wel eigenlijk een dikke overwinning à la 4-0 voor bij rust en het nu niet laten zitten maar naar 6-0 uitlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei cimbomcu:

Wat speelde Pierie sterk, snel oppikken @JanVertonghen of moest ik eerst toestemming vragen van jou?

13 uur geleden zei JanVertonghen:

Die Lammers moeten we wel echt oppikken!

Ben benieuwd wie er straks als eerst weer staat te toeteren dat de ander hem opzoekt

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, over die Pierie. Voor iemand van 18 jaar doet hij het tot nu toe meer dan prima, voetballend ook goed, maar hij mist nog wel veel duel- en sprongkracht. Ben benieuwd of dat nog gaat komen, maar zo ja, dan zou hij best een optie kunnen zijn inderdaad. Al weet ik niet wat er achter de schermen plaatsvindt, Blind zal nog wel zeker één à twee jaar blijven en je hebt dan mogelijk nog Vertonghen die terugkomt. Dan is het linkerdeel van het centrum de komende drie/vier jaar wel bezet en zo lang wachten ze tegenwoordig niet meer.

Of je moet hem als linksback willen halen natuurlijk, dan wordt het een ander verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinkgraven linksback zondag is zelfmoord. Wil die jongen niet na één slechte pot afschrijven, maar hij heeft na zijn lange periode van afwezigheid nog geen honderd minuten als linksback gespeeld. Vind het dan persoonlijk een heel groot risico om hem daar zondag neer te zetten, tegen nota bene de beste (of op een na beste) speler van Feyenoord. 

Wel weer typisch hoor. Hoe vaak gebeurt het bij Ajax wel niet dat ze twijfelen of iemand de volgende pot kan halen, waarna diegene nog drie/vijf potten mist? Valt me echt steeds meer op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei JanVertonghen:

Sinkgraven linksback zondag is zelfmoord. Wil die jongen niet na één slechte pot afschrijven, maar hij heeft na zijn lange periode van afwezigheid nog geen honderd minuten als linksback gespeeld. Vind het dan persoonlijk een heel groot risico om hem daar zondag neer te zetten, tegen nota bene de beste (of op een na beste) speler van Feyenoord. 

Wel weer typisch hoor. Hoe vaak gebeurt het bij Ajax wel niet dat ze twijfelen of iemand de volgende pot kan halen, waarna diegene nog drie/vijf potten mist? Valt me echt steeds meer op. 

Dit laatste is al jaren een groot probleem inderdaad. Dolberg is hiervan ook een schrijnend voorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal misschien ook wel met de AVG te maken hebben.

Over gisteren nog, Mazraoui speelde wel lekker zeg op het middenveld, lekker dynamisch tot aan zijn blessure. Kristensen speelde op zich ook best prima, tot aan die terugspeelpass haha.  Magallan prima debuut. Wissels waren allemaal kut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb even een analyse gemaakt voor komende zomer, met (eventueel) vertrekkende spelers en tot de conclusie gekomen dat we toch maar ff bij AZ moeten gaan shoppen.

Ervan uitgaande dat Onana, de Ligt, Ziyech en Neres gaan (naast Frenkie) zie ik in Koopmeiners, Til en Stengs een prima drietal om dit op te vangen. Daarnaast Kik Pierie erbij voor achterin en nog een goede keeper zien te vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Steng is de enige van AZ die potentie heeft om bij ons een goede basisspeler te worden. Verder hoop ik dat we toch vooral in het buitenland gaan shoppen.

Nieuwe keepert erbij. Iemand die deze knul goed kent? 

Vorig jaar blijkbaar gewoon de vaste nummer 1. Qua stijl beetje Onana, alleen kwalitatief iets minder. Prima keus als ik het zo lees dan. 

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koopmeiners en Til... Dan kan je beter jeugd doorschuiven.

Die keeper ken ik ook niet, maar het is natuurlijk wel erg opvallend dat hij van eerste doelman naar derde doelman ging daar. Komende half jaar zal hij de staf op de training moeten overtuigen, anders zullen ze hem niet kopen. Prima deal, weinig kosten en wie weet wordt het nog wat.

Verder: MATCHDAY. Zou twee weken terug geroepen hebben dat het een makkelijke overwinning zou worden, maar na die twee potten tegen Heerenveen ben ik er iets minder zeker van. Alsnog wel vertrouwen in, maar het zal erg benauwd worden denk ik. Hoop ergens wel dat Van Persie in de basis begint, op het middenveld graag. Is natuurlijk wel hun beste speler, maar qua loopvermogen komen ze dan wel te kort. Ben benieuwd of Van Bronckhorst dat aandurft.

Bij Ajax graag Blind linksback en Magallan centraal achterin. Hoop ook dat Dolberg eens even aan gaat zetten, mag wel weer eens. Zie op dit moment liever Huntelaar daar staan, puur en alleen omdat die actiever is, meer duels wint en vaker op de goede plek staat. Dolberg brengt in deze vorm gewoon te weinig, terwijl hij zeker wel beter kan. Hopen dat vandaag de knop omgaat bij die jongen en hij vanaf nu lekker gaat vlammen, anders duurt het niet lang meer voor hij zijn basisplaats kwijt is en gaat er een hoop marktwaarde verloren. Is zonde voor zowel hem als Ajax.

Link naar opmerking
Deel via andere websites