Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Vitesse88:

Ik zag dit voorbij komen. Echt heel bizar. En dan zeggen dat iedereen gebeld was die afviel. Niet het enige fout van Frons vandaag. Wel het enige wat ik echt heel matig vind aan deze selectie; Promes boven El Ghazi. 

Oneens, Sane liep hem juist in München volledig voorbij. Ook in Parijs had hij enorme moeite met Sane. Bakker is in mijn optiek niet beter dan Wijndal.

Dat is jouw mening maat en mag jij vinden. Ik heb dan andere wedstrijden beleefd ik vond Sane werkelijk niks toevoegen aan het Bayern spel en al helemaal niet gevaarlijk voor ze worden of iemand anders in gevaarlijke positie brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei aron24:

Sowieso raar dat die (El Ghazi) niet meegenomen is. In de Premier League het goed doen en dan niet opgeroepen worden, is raar. Zeker, omdat Promes een hele matige speler is. Snap ook niet dat Karsdorp niet meegenomen is i.p.v. Timber, die net zijn eerste seizoen bij Ajax gespeeld heeft (of wel: gewoon nog te vroeg imo, maar goed er eigenlijk wel vanuit dat Dumfries basis speelt). Zeker, omdat Frank de Boer met de rest van zijn selectie toch richting een 3-5-2/5-3-2 lijkt te neigen. Veel centrale verdedigers of spelers die daar kunnen spelen als inschuivende cv's (bv. een Koopmeiners). Maar goed, uit die persconferentie blijkt vooral ook dat Frank de Boer weinig verstand heeft van zijn selectie. Leeftijden en speelminuten van spelers verwarren. Dat is toch heel opmerkelijk eigenlijk. Nee, ik denk dat dit een vroege uitschakeling gaat worden voor Nederland.

Karsdorp en Timber zijn toch helemaal niet te vergelijken. Timber speelt voornamelijk CV, Karsdorp RM. Beide zijn ook geen pure rechtsbacks. Het is sowieso onbegrijpelijk dat men vraagtekens achter Timber zet, die zouden achter de naam van Veltman geplaatst moeten worden. Timber is in vrijwel alles beter dan persoonlijk foutenfestival Veltman als je het mij vraagt. En Karsdorp is ook maar overschat, hoor. Hij draaft lekker op het rechterkantje bij AS Roma. Defensief ben je nooit direct de schuldige en alles wat je bijdraagt qua assists of doelpunten is mooi meegenomen. Hateboer doet het dan veel beter en constanter. Karsdorp laat het maar heel kort zien, een paar maanden dat hij eens wat beter is gaan ballen. Timber al een heel seizoen, ook maar net hoe je daar naar wil kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kyrill:

Dat is ie niet, de enige daarin. Ik vind ook onzin maar jullie Ajax fans zijn niet objectief en willen Donny er sowieso bij ongeacht hoe zijn seizoen bij United was.

Vrijwel de enige. Overigens heeft dat niks met niet objectief te maken. Objectief is Donny van de Beek namelijk een klasse beter dan Koopmeiners, 3 klasses beter dan Vilhena en daarachter komt uberhaupt niks wat ook maar enigzins het noemen waard is. 

Ik vind het werkelijk idioot dat er mensen zijn die dit nog onder "Ajax-sentiment" durven te scharen. Dan heb je ofwel niet bijster veel verstand van voetbal of je kunt je clubvoorkeur niet uitschakelen.

Overigens zeg ik niet dat Van de Beek basis moet hé. Laat dat even duidelijk zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei La Pulga:

Wel ziek dat El Ghazi het via een appje te horen krijgt.. 

Ongelovelijk, netjes een belletje kon er niet vanaf. Daarnaast op de persconferentie verkondigen dat ze alle 8 gebeld zouden zijn. Zou St. Juste dan zomaar verzinnen dat hij niet gebeld is? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Jotew:

Ongelovelijk, netjes een belletje kon er niet vanaf. Daarnaast op de persconferentie verkondigen dat ze alle 8 gebeld zouden zijn. Zou St. Juste dan zomaar verzinnen dat hij niet gebeld is? 

Misschien hebben ze allemaal geappt? ;c:classic_ninja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kyrill:

Misschien hebben ze allemaal geappt? ;c:classic_ninja:

Ik vind dat echt totaal niet netjes, mocht Frenky zelf geen tijd hebben gehad om te bellen vanwege voorbereidingen heb je daar toch zo'n teammanager voor die dan eventjes een belletje doet i.p.v. een appje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei La Pulga:

Ik vind dat echt totaal niet netjes, mocht Frenky zelf geen tijd hebben gehad om te bellen vanwege voorbereidingen heb je daar toch zo'n teammanager voor die dan eventjes een belletje doet i.p.v. een appje.

Mee eens, ik was ook cynisch. Uiteraard is totaal niet netjes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Samenvatting van vandaag:

- Selectie stond eigenlijk meteen al vast (vooral gezien de Jong-spelers die er al bij zaten) 

- Spelers krijgen niet allemaal een fatsoenlijk telefoontje

- FdB neemt het op voor Donny door te zeggen dat hij 4000 minuten heeft gemaakt terwijl het er maar 1400 zijn

- Selectie wordt bekend gemaakt door in rondes de afvallers bekend te maken

Kortom: mensonterend en startsein voor slechte chemie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei La Pulga:

Hij zei bij de persconferentie dat het korte gesprekken zijn/waren. Daar maakt hij maar tijd voor. Je bent bondscoach, het zijn zijn beslissingen. 

St. Juste die het via de media verneemt, wauw heel bizar zeg. Nee heel slecht en amateuristisch gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Vitesse88:

Hij zei bij de persconferentie dat het korte gesprekken zijn/waren. Daar maakt hij maar tijd voor. Je bent bondscoach, het zijn zijn beslissingen. 

St. Juste die het via de media verneemt, wauw heel bizar zeg. Nee heel slecht en amateuristisch gedaan.

Dus wat is nu de waarheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Socrates:

Waarom dat dan weer niet? Een Klaassen is ineens beter omdat hij meer potten heeft gespeeld (tegen Fortuna en PEC Zwolle)? 

Ik zeg niet dat Klaassen ineens beter is dan Van de Beek. Maar naarmate het kwaliteitsverschil minder wordt, gaat speeltijd wel een argument worden natuurlijk. Ik ben het met je eens dat het argument "Speeltijd" an sich niet echt steekhoudend is. Daar gaf je zelf al prima voorbeelden voor. Als je moet kiezen tussen een Robben die een jaar lang 15 wedstrijden speelt, of een Romano Denneboom die een heel jaar Twente achter de kiezen had ( lekker voorbeeld) dan is de keuze snel gemaakt. 

Het kwaliteitsverschil tussen Donny en jongens als Vilhena of Koopmeiners is vrij groot. Maar ik vraag me wel af of spelers als Klaassen en/of Gravenberch ( die dan wel weer een andere rol speelt) niet een stuk beter in vorm zijn. Zeker Klaassen heeft gewoon een prima jaar gedraaid. Wat hem dan weer een beetje tegenspreekt, is dat hij in Oranje tot nu toe niet bijster goed was. Dus er is op zich best een lans te breken voor Donny op het middenveld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Vitesse88:

Ik denk dat hij niet gebeld heeft met alle 8 afvallers, zie El Ghazi’s situatie.

Daar lijkt het op, maar wat als El Ghazi zijn telefoon niet opnam door die opnames waar hij mee bezig was en dat De Boer wilde vermijden dat hij het uit de pers moest vernemen? Dan is een appje/sms'je je enige optie. Geen idee, maar het zou een verklaring kunnen zijn. Voor St. Juste heb ik geen flauw idee wat daar een verklaring voor kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Tim':

Daar lijkt het op, maar wat als El Ghazi zijn telefoon niet opnam door die opnames waar hij mee bezig was en dat De Boer wilde vermijden dat hij het uit de pers moest vernemen? Dan is een appje/sms'je je enige optie. Geen idee, maar het zou een verklaring kunnen zijn. Voor St. Juste heb ik geen flauw idee wat daar een verklaring voor kan zijn.

Dan spreek je een voicemail in, of stuur je een appje met de vraag of hij je z.s.m. terug kan bellen. Mocht 'ie dan nog niet teruggebeld hebben voordat het bekend is, dan kan je 'm altijd nog een appje sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zonde voor Anwar en zo onterecht :(  Veltman overigens beste aankoop van Brighton dit seizoen. Verdient het gewoon om mee te gaan.

Ik had zelf ook absoluut liever El Ghazi of Bergwijn dan Promes gehad, en zelfs Babel liever dan Promes. Maar waar ik zo kotsmisselijk van word is het belachelijke vertoon van types als Jeroen Stekelenburg als Valentijn Driessen die er hele tijd op gooien dat Promes niet mag geselecteerd worden vanwege het vermeende steekincident. Terwijl er nog helemaal niks vast staat van dat hele incident, laten we alsjeblieft blij zijn dat we in Nederland een systeem hebben waar je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen en ophouden met iemand compleet zwart maken voordat we weten wat er echt aan de hand is. Zolang de rechter niet heeft gezegd dat Promes schuldig is, is hij echt niet anders dan een Depay of een Weghorst. Echt belachelijk vind ik dat. Wat is de volgende stap? Dat ik een persoonlijke hekel heb aan Depay en morgen de politie bel en vertel dat ik ben neergestoken ben door Depay en dat hij ook niet meedoet terwijl ik ben neergestoken door iemand anders? Moeten we iedereen waarvan we horen dat er misschien wel iets is dan niet meer oproepen? 

De Boer kwam naar mijn idee slecht over gisteren, maar 1 moment vond ik dan toch wel goed toen Jeroen Stekelenburg aan hem vroeg ''weegt het sportieve gedeelte dus zwaarder dan'' en toen kapte De Boer hem af ''hoezo sportieve gedeelte zwaarder? Hij is gewoon niet veroordeeld en dus onschuldig''  heel goed Frons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rogier.:

Dan spreek je een voicemail in, of stuur je een appje met de vraag of hij je z.s.m. terug kan bellen. Mocht 'ie dan nog niet teruggebeld hebben voordat het bekend is, dan kan je 'm altijd nog een appje sturen.

Helemaal mee eens, maar is dat geen optie geweest qua timing? Geen idee hoe laat die opname was, maar wellicht is het ook ongeveer zo gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Kyrill:

Screenshot_20210527_145046_com.instagram.android.jpg

Eigenlijk zou ik het niet moeten doen, want eerder reageerde je ook al niet meer. Maar zo langzamerhand wordt ik doodmoe van dit misplaatste sentiment. 

Maar ik ga het lekker toch doen. Aangezien ik als boekhouder gek ben van cijfertjes en statistieken.

Spelers met een Ajax-verleden onder Frank de Boer in huidige selectie:

Doel:

Cillessen

Stekelenburg

Krul ( Als je jaartje banken mee telt)

Verdediging:

Blind

de Ligt

Timber

Veltman

Middenveld:

van de Beek

Gravenberch

de Jong

Klaassen

Aanval:

Malen

Promes

Even ter vergelijking met onze grote vriend Koeman die overal zo geliefd is op alle voetbalsites/fora:

Van bovenstaande namen zaten er van de 13 namen, 9 ook bij onder Koeman. Laat dat even op je inwerken.

Van de overgebleven namen is alleen de selectie van Timber vreemd te noemen. Zeker omdat Karsdorp een prima seizoen speelt bij AS Roma.

Maar de selectie van Stekelenburg, Klaassen en Gravenberch is op geen enkele manier niet te rechtvaardigen. Of laat ik het anders zeggen: Die selecties zijn op geen enkele wijze te stroken met het feit dat onze grote vriend Frank een ajax-man is. Ik durf wel te stellen dat Koemand die 3 man ook meegenomen had. 

Het zal het vast goed doen op feestjes, waar wat gefrustreerde anti-ajax supportertjes rondlopen, maar dat gezeik over die spelers is echt een vreselijke dooddoener die ook nog eens aantoonbaar onjuist is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites