Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

14 minuten geleden zei Fabian.:

Maar alleen maar beroerde wedstrijden spelen sinds de start van het seizoen is dan wel een graadmeter om de voorselectie te halen, denkend aan Veltman?

Nou nou Veltman is geen Van Dijk, maar heeft toch ook goede potten gespeeld dit seizoen namens Ajax.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Fabian.:

Ik vind dit als AZ-fan een werkelijk lachwekkende voorselectie. Boadu en/of Stengs niet opnemen maar wel Malen en Babel. Je zal mij niet horen zeggen dat Malen slechter is dan Boadu, maar je had die gasten op z'n minst het idee kunnen geven dat hun uitstekende prestaties van de afgelopen weken niet onopgemerkt zijn gebleken. Promes? O ja die is geblesseerd en zit voornamelijk op de bank bij Ajax. Wat een logica weer. Guus Til deed het wel aardig bij AZ, heeft indruk gemaakt bij Spartak in de eerste wedstrijden. Zie ik in plaats daarvan een Strootman en Vilhena staan. :cab:

Verdediging hetzelfde. Terence Kongolo speelt in de Championship bij Huddersfield. Veltman vind ik ook niet bijster denderend bij Ajax. Mag hopen dat ik daar ook meteen de afvallers benoem. 

Krijg bijna het idee dat er puur en alleen wordt gekeken naar grote clubs en bekende namen. 

Ik dacht dat Boadu een buitenlandse  jongen was :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Zeus:

Natuurlijk is Veltman opgeroepen als rechtsback.

Maar je hebt gewoon geen goede backs. Ik zou 3-2-3-2 spelen. Dan speel je naargelang je kwaliteiten.

Hoe zet je het dan neer? Drie centrale verdedigers, twee wingbacks, drie man centraal op het middenveld, twee aanvallers en geen vleugelaanvallers? Lijkt mij niets. Je gaat dan je kwalitatief sterkste posities (centraal achterin) ook kwantitief nog versterken, ten koste van je aanvallende mogelijkheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neen, want je hebt dus mijns inziens geen geschikte (wing)backs in deze selectie. Je kwaliteiten liggen in een sterke defensie (meerdere goede en vrij complete CV's), middenvelders die in defensief opzicht zeer vaardig zijn en middenvelders die over veel dynamiek in hun spel beschikken en de juiste ruimtes weten op te zoeken op het veld. Het probleem dat rest zijn de voorhoede-spelers. Maar door optimaal gebruik te maken van de offensieve impulsen van Van de Beek, ondersteunend door De Jong en Wijnaldum met eveneens op momenten offensievere rollen dan ze gewend zijn bij hun clubs en slechts voor twee in plaats van drie aanvallers te kiezen die enige vrijheid genieten, denk ik dat dat probleem goed is geminimaliseerd. Dat zou er dan ongeveer zo uit komen te zien (in een simpel plaatje gezet, om het visueel te maken):

1771968_Holland.jpg

In principe heb je vijf defensief ingestelde spelers, waarbij ook De Jong en Wijnaldum nog terug kunnen komen. Het gebrek aan flankspelers vang je in defensief opzicht op met Aké en Van Dijk die aan de buitenkanten snel en wendbaar genoeg zijn om een naar binnenkomende vleugelspeler af te stoppen, waarbij De Roon en vooral Blind eventueel een positie achterin op kunnen vangen. Ook kunnen De Jong en Wijnaldum breder en defensiever gaan staan bij balbezit tegenstander. In aanvallend opzicht maakt het gebrek aan flankbezetting niet heel veel uit. Genoeg voorbeelden van ploegen die vooral tussen de linies (half spaces e.t.c) voetballen. Daarnaast kunnen De Jong, Wijnaldum en Malen enigszins vrij rond bewegen. Alleen Van de Beek en Memphis blijven bij voorkeur centraal de posities bezet houden, die daar zeer gevaarlijk kunnen zijn. Verder denk ik dat een vooruitgeschoven De Jong en Wijnaldum ook zeer attractief combinatievoetbal op kunnen leveren waarbij je altijd in beweging bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe ga je dat dan oplossen als de tegenstander met buitenspelers speelt?  Ga je dan 1 op 1 spelen of wat? Dan staat De Ligt helemaal alleen in het centrum. En dan haal je je beste speler uit het centrum. 

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 verdedigers vind ik zeker een optie, alleen dan niet met 2 verdedigende spelers op het middenveld. Dan creëer je een overvol centrum. Dan is een 3-5-2 een betere optie met Van Aanholt vanaf links en Hateboer of Dumfries op de WBR. Ik zou kiezen voor:

Bergwijn - Memphis

Van de Beek

De Jong - Wijnaldum

Van Aanholt - Ake - Van Dijk - De Ligt - Hateboer

Had sowieso al de hoop dat Koeman voor zo'n 3-5-2 formatie zou gaan kiezen. Jammer genoeg blijft die ook halsstarrig vasthouden aan 4-3-3 met Babel op links.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lazy:

Jammer genoeg blijft die ook halsstarrig vasthouden aan 4-3-3 met Babel op links.. 

Dat is toch logisch? Met die formatie zijn toch hele goede resultaten geboekt, waaom zou je het dan, tijdens de kwalificatie, ineens omgooien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Pino:

Dat is toch logisch? Met die formatie zijn toch hele goede resultaten geboekt, waaom zou je het dan, tijdens de kwalificatie, ineens omgooien?

Ik zeg nergens dat hij het om moet gooien. Ik zeg dat ik de hoop had dat hij voor 3-5-2 zou kiezen. Bij zijn aanstelling zei hij toen namelijk een voorkeur te hebben voor die formatie ten opzichte van de 4-3-3, waarvan ik ook vind dat het beter past bij het huidige spelersmateriaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lazy:

Ik zeg nergens dat hij het om moet gooien. Ik zeg dat ik de hoop had dat hij voor 3-5-2 zou kiezen. Bij zijn aanstelling zei hij toen namelijk een voorkeur te hebben voor die formatie ten opzichte van de 4-3-3, waarvan ik ook vind dat het beter past bij het huidige spelersmateriaal. 

Hij heeft toch ook voor die formatie in eerste instantie gekozen, tegen ik meen Engeland, maar dat liep niet.

En met 4-3-3 hebben we Duitsland, Frankrijk en Engeland verslagen, dus ik zie eerlijk gezegd het probleem niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Lazy:

Er is ook geen probleem. Ik heb een andere voorkeur, thats it. 

Mag ik vragen waarom? Want ik zie het vooral als een systeem (met dit spelersmateriaal) waarmee je je sterkste linie versterkt ten koste van je zwakste linie. Wat levert het je op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Hwb:

Mag ik vragen waarom? Want ik zie het vooral als een systeem (met dit spelersmateriaal) waarmee je je sterkste linie versterkt ten koste van je zwakste linie. Wat levert het je op?

Nou ja sowieso een of meerdere zwakke spelers minder. Scheelt iig een Babel of Promes aan de zijkant.. Plus je bent minder genoodzaakt een balveroveraar a la De Roon op te stellen omdat bij een 352 (mits goed uitgevoerd) er minder ruimte is in de omschakeling. Kun je dus in plaats van De Roon plaats maken voor Van de Beek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-8-2019 om 10:48 zei Lazy:

Nou ja sowieso een of meerdere zwakke spelers minder. Scheelt iig een Babel of Promes aan de zijkant.. Plus je bent minder genoodzaakt een balveroveraar a la De Roon op te stellen omdat bij een 352 (mits goed uitgevoerd) er minder ruimte is in de omschakeling. Kun je dus in plaats van De Roon plaats maken voor Van de Beek.

Voor dat eerste argument: ik heb liever 2 matige aanvallers dan 1 plus een extra verdediger. Dat tweede argument vind ik inderdaad wel iets inzitten. Nooit bedacht.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Hwb:

Voor dat eerste argument: ik heb liever 2 matige aanvallers dan 1 plus een extra verdediger.

Ligt eraan hoe je het invult. Zo'n Van Aanholt aan de linkerkant als WBL heb je meer aan dan Babel die er in 9 van de 10 gevallen voor spek en bonen staat. Zelfde op rechts met Hateboer versus Promes. Daarnaast kun je altijd nog kiezen voor een inschuivende verdediger waardoor je bij balbezit nog een man extra op het middenveld zou creëren.

In mijn optiek is het zonde dat je spelers als Babel en/of Promes in de basis zet omdat je koste wat het kost 433 wil spelen. Maar goed, das mijn mening :) Ik ben niet de bondscoach en zolang de resultaten goed zijn (wat ze tot dusver vrij aardig zijn) mag hij lekker 4-3-3 kiezen en met Babel spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Sophomore:

Eindelijk een centrale middenvelder minder geselecteerd. Na maanden klagen heeft R. Koeman eindelijk naar mij geluisterd. Vond het altijd zo overdreven om zeven centrale middenvelders mee te nemen én dan ook nog Blind jr. en Aké die er ook kunnen spelen. 

Gelukkig gewoon 8 verdedigers voor 4 plekken, waarvan er een stuk of 4 op meerdere plekken achterin uit de voeten kunnen. Dat is inderdaad een stuk logischer. Ik heb dan liever een extra aanvaller of middenvelder, waarmee je op een iets andere manier kunt gaan spelen. Maar ik snap echt niet dat je Blind, Aké én Van Aanholt selecteert, als je ook al drie centrale verdedigers (plus Veltman) in je selectie hebt. Dan zie ik bijvoorbeeld liever iemand als Klaassen erbij, zodat je met een schaduwspits kunt gaan spelen bijvoorbeeld. Gaat me nu even niet om Klaassen, maar gewoon echt een ander type dan je verder in je selectie hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites