Jump to content

Nederlands Elftal

Baddoo

Recommended Posts

Op 24-8-2019 om 10:48 zei Lazy:

Nou ja sowieso een of meerdere zwakke spelers minder. Scheelt iig een Babel of Promes aan de zijkant.. Plus je bent minder genoodzaakt een balveroveraar a la De Roon op te stellen omdat bij een 352 (mits goed uitgevoerd) er minder ruimte is in de omschakeling. Kun je dus in plaats van De Roon plaats maken voor Van de Beek.

Voor dat eerste argument: ik heb liever 2 matige aanvallers dan 1 plus een extra verdediger. Dat tweede argument vind ik inderdaad wel iets inzitten. Nooit bedacht.

Edited by Hwb

52 minuten geleden zei Hwb:

Voor dat eerste argument: ik heb liever 2 matige aanvallers dan 1 plus een extra verdediger.

Ligt eraan hoe je het invult. Zo'n Van Aanholt aan de linkerkant als WBL heb je meer aan dan Babel die er in 9 van de 10 gevallen voor spek en bonen staat. Zelfde op rechts met Hateboer versus Promes. Daarnaast kun je altijd nog kiezen voor een inschuivende verdediger waardoor je bij balbezit nog een man extra op het middenveld zou creëren.

In mijn optiek is het zonde dat je spelers als Babel en/of Promes in de basis zet omdat je koste wat het kost 433 wil spelen. Maar goed, das mijn mening :) Ik ben niet de bondscoach en zolang de resultaten goed zijn (wat ze tot dusver vrij aardig zijn) mag hij lekker 4-3-3 kiezen en met Babel spelen.

10 minuten geleden zei Sophomore:

Eindelijk een centrale middenvelder minder geselecteerd. Na maanden klagen heeft R. Koeman eindelijk naar mij geluisterd. Vond het altijd zo overdreven om zeven centrale middenvelders mee te nemen én dan ook nog Blind jr. en Aké die er ook kunnen spelen. 

Gelukkig gewoon 8 verdedigers voor 4 plekken, waarvan er een stuk of 4 op meerdere plekken achterin uit de voeten kunnen. Dat is inderdaad een stuk logischer. Ik heb dan liever een extra aanvaller of middenvelder, waarmee je op een iets andere manier kunt gaan spelen. Maar ik snap echt niet dat je Blind, Aké én Van Aanholt selecteert, als je ook al drie centrale verdedigers (plus Veltman) in je selectie hebt. Dan zie ik bijvoorbeeld liever iemand als Klaassen erbij, zodat je met een schaduwspits kunt gaan spelen bijvoorbeeld. Gaat me nu even niet om Klaassen, maar gewoon echt een ander type dan je verder in je selectie hebt.

Ik krijg bijna het gevoel dat Koeman nog een bepaalde aversie heeft richting AZ sinds hij daar ontslagen is. Ook het oproepen van Vermeer ineens in plaats van Bizot. Verdediging en dus keeper AZ is juist degene die vóór Vitesse-uit van afgelopen weekend het minst gepasseerd was. En nu dit weer met Stengs...

Riep ie ook op die persco 'ja ik vond m zondag tegen Vitesse minder goed spelen'. Daarvoor was de selectie al gemaakt :cab:

7 minuten geleden zei Fabian.:

Riep ie ook op die persco 'ja ik vond m zondag tegen Vitesse minder goed spelen'. Daarvoor was de selectie al gemaakt :cab:

Ja nou en? Hij gaf dat niet als reden aan waarom hij hem niet geselecteerd had, maar als extra argument dat Stengs nog moet groeien.

57 minuten geleden zei Fabian.:

Ik krijg bijna het gevoel dat Koeman nog een bepaalde aversie heeft richting AZ sinds hij daar ontslagen is. Ook het oproepen van Vermeer ineens in plaats van Bizot. Verdediging en dus keeper AZ is juist degene die vóór Vitesse-uit van afgelopen weekend het minst gepasseerd was. En nu dit weer met Stengs...

Nee joh gekkie, zo moet je niet denken. Enige wat Koeman heeft bewezen is dat hij als trainer gewoon beetje een angsthaas is, zal gewoon minder snel talentvolle jongens oproepen.

Die gasten komen toch vanzelf wel erbij joh, niet zo druk om maken.

Edited by cimbomcu

Ik vind het sowieso altijd een vrij rare discussie. Als jongen van 15 die in Nederland woont ga je toch niet elke interlandperiode op en neer om daar je interlands te spelen, dat is gekkenwerk. Dest voelt zich heel Amerikaans en houdt van die mentaliteit, de enige reden dat hij NL zou kiezen is dat hij daar meer kans mee maakt om een eindtoernooi mee te winnen. Maar ook dat is niet zeker, voetbal wordt daar steeds beter en in de toekomst gaan zij gewoon meedraaien met de top. Inherent aan zoveel inwoners en het geld dat erin gepompt wordt.

Het probleem bij de Marokkaans/Turkse spelers is juist dat ze zich vaak nog heel erg Marokkaans of Turks voelen en daar ook gewaardeerd worden, terwijl we in NL toch altijd nog goed zijn in afzeiken. Niet zo gek dat een Ziyech voor Marokko koos daardoor. Denk dan ook niet dat de KNVB er veel aan kan doen, je gaat zo'n Ihattaren toch niet nu al dwingen, dat is bizar, hij is pas 17 (doe ff normaal Valentijntje Droeftoeter). De KNVB moet het er met ze over hebben, en het daar bij laten, dat doen ze gewoon prima nu (in de meeste gevallen). Je weet niet wat de toekomst brengt, en bovenal moeten ze zich wel meer Nederlands voelen dan die andere nationaliteit. Zo'n Unuvar bijvoorbeeld gaat gegarandeerd voor NL kiezen, en zo verwacht ik dat Ihattaren dat eigenlijk ook wel gaat doen met al die Nederlandse PSV-spelers om hem heen.

Edited by Rogier.