Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Ik denk overigens wel dat de 5-3-2 switch nu goed uit gaat komen. Daar heb je wel de spelers voor. Alleen de invulling ervan baart mij wel zorgen. Een aantal namen waar Nederlandse bondscoaches of specifiek Van Gaal graag aan vasthouden (De Vrij, Blind, Wijnaldum, Memphis) verkeren momenteel in dusdanig slechte vorm dat ze weleens kunnen uitgroeien tot storende dissonanten.

Daarnaast hoop ik eerder dat Van Gaal gaat voor de offensieve opvatting van een 5-3-2 (3-4-1-2) en niet voor de sobere, defensieve versie zoals op het WK in 2014. Je hebt de selectie om wat hogerop te staan, druk te zetten en dynamischer voetbal te spelen. Ik zou bijna zeggen: Vitesse-voetbal. Letsch aanstellen dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-3-2022 om 16:32 zei ElMarcos:

Ik zal ook niet zeggen dat het een hoog niveau is waar we uit kunnen kiezen, maar het is niet dat je er echt mee voor schut loopt. 

Ach, we hebben ook tijden gehad dat Jan Kromkamp een tijdje de rechtsback was. 

Sterker nog: In een elftal met namen als Van der Vaart, van persie, Robben, Sneijder en van Bommel was er ene Joris Mathijsen die gewoon 84 interlands gespeeld heeft, waaronder een WK-finale. Dat vind ik nog steeds opmerkelijk. 

@delichris Ik vermoed omdat Cimmie vind dat je nooit en te nimmer meer bij Koeman zou moeten uitkomen. Een mening die ik wel een beetje deel. Die man is gewoon weer weg als er dan weer een trein voorbij komt. Als er iets is wat er over Koeman wel bekend is, dan is het dat hij schijt heeft aan contracten en dergelijke. Kent geen loyaliteit. Vraag is natuurlijk of je dat moet willen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vermoed dat de KNVB Koeman al gepolst heeft. Een club wil hij toch niet meer doen en hij staat voor de KNVB zeker open. Dat heeft hij nu al meerdere malen aangegeven en als een club als Barcelona langs komt wat zijn droom is dan zou ik het ook doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Elsjorro1990:

Ach, we hebben ook tijden gehad dat Jan Kromkamp een tijdje de rechtsback was. 

Sterker nog: In een elftal met namen als Van der Vaart, van persie, Robben, Sneijder en van Bommel was er ene Joris Mathijsen die gewoon 84 interlands gespeeld heeft, waaronder een WK-finale. Dat vind ik nog steeds opmerkelijk. 

@delichris Ik vermoed omdat Cimmie vind dat je nooit en te nimmer meer bij Koeman zou moeten uitkomen. Een mening die ik wel een beetje deel. Die man is gewoon weer weg als er dan weer een trein voorbij komt. Als er iets is wat er over Koeman wel bekend is, dan is het dat hij schijt heeft aan contracten en dergelijke. Kent geen loyaliteit. Vraag is natuurlijk of je dat moet willen. 

Behalve dat vind ik het ook een trainer zonder visie en spelidee. Matige trainer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doel: Joël Drommel (PSV), Mark Flekken (SC Freiburg), Tim Krul (Norwich City).

Verdediging: Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind (Ajax), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Internazionale), Hans Hateboer (Atalanta Bergamo), Matthijs de Ligt (Juventus), Tyrell Malacia (Feyenoord), Jordan Teze (PSV), Jurriën Timber (Ajax), Owen Wijndal (AZ).

Middenveld: Jordy Clasie (AZ), Frenkie de Jong (Barcelona), Davy Klaassen (Ajax), Teun Koopmeiners (Atalanta), Marten de Roon (Atalanta), Guus Til (Feyenoord), Georginio Wijnaldum (Paris Saint-Germain).

Aanval: Steven Berghuis (Ajax), Steven Bergwijn (Tottenham Hotspur), Memphis Depay (Barcelona), Cody Gakpo (PSV), Arnaut Danjuma (Villarreal), Noa Lang (Club Brugge), Donyell Malen (Borussia Dortmund), Wout Weghorst (Burnley).

Teze voor De Vrij (blessure), Bijlow en Frimpong er logischerwijs ook niet bij. Weghorst of Luuk is lood om oud ijzer, zullen allebei toch ook niet spelen dus prima zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kutselectie.

26 minuten geleden zei Thierryvane:

Die keepers. :cab: 

Lekker een 5-3-2 neerzetten met Frenkie - Berghuis - Teun en daarvoor Danjuma en Memphis.

Danjuma én Memphis? Lijkt mij niet verstandig. Beetje dezelfde types. Danjuma is momenteel de (veel) betere, aan Memphis heb je niet veel. Zou er dan een meer bewegelijke aanvaller naast zetten. Gakpo, Bergwijn, Malen etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Tim':

Mis je bepaalde spelers in de selectie?

Mis vooral Van de Beek. Onbegrijpelijk dat hij er niet bij is, maar een Til en Wijnaldum dan wel.

Verder vooral rare keuzes. Drommel, Blind, Clasie, Til.. Had Luuk de Jong ook logischer gevonden ipv Weghorst. 

Maar krijg vooral het idee dat Van Gaal er weer een 5-3-2 als op het WK '14 van wil maken, dat zou ik jammer vinden. Spelersmateriaal vraagt om een meer offensieve, dynamische en dominante invulling. Soort Atalanta meets Ajax-stijl. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Socrates:

Domme keuze, maar was te verwachten.

1 uur geleden zei Chiemel:

Pfff, jongens, echt gebrek aan ontwikkeling/nieuw elan/respect/van alles

Maar je weet al dat de KNVB per sé een Nederlander wil. Als je dan kijkt naar het niveau van het Nederlands trainersgilde dan kan je eigenlijk alleen bii Koeman uitkomen. Het zegt genoeg als je Van Gaal uit z’n pensioen haalt als soort van tussenpaus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites