Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

13 uur geleden zei Elsjorro1990:

Bergwijn speelt in elk geval zijn beste wedstrijd van het seizoen. 

@Titan ik gooi hem er maar weer in: wat erger ik me mateloos aan Depay. Wat is die man toch allemaal aan het doen. Slechte aannames, constant te laat, constant niet op de juiste plek, legt het in de sprint af en onze aliexpress Ronaldo vind dat natuurlijk nog niet genoeg, hij mag ook alle corners en vrije ballen nemen en die zijn nog slechter. 

Ik call het maar alvast: je speelt gewoon met 10 man. Heeft 1 actie goed gedaan, en dat was dat die zichzelf dan de zijkant vrij speelde. Wat een droeftoeter. 

Op basis van de wedstrijd van gisteren ben ik het hier helemaal mee eens. Vreselijk egoïstisch. Enige positieve was dat Roemenië het blijkbaar nodig vond hem 90 minuten lang met twee man te bewaken, waardoor er nooit een verdediger druk kon uitoefenen op het Nederlandse middenveld. Maar ja, da's niet de verdienste van Depay. Hij is geen spits, misschien speelt hij wel het beste als linksvoor. Helaas is Gakpo beter. 

Kom je wel tot de vraag: maar wat dan? Weghorst is een grote clown die je het beste flink opgepompt en opgenaaid het veld in kunt sturen als je achter staat. Brobbey oproepen was al onbegrijpelijk. Zirkzee heeft nog geen minuten gemaakt en haakte later aan als speler 23, dus die wordt heus niet opgesteld nu door Koeman. Zaterdag gewoon weer Memphis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Titan:

Op basis van de wedstrijd van gisteren ben ik het hier helemaal mee eens. Vreselijk egoïstisch. Enige positieve was dat Roemenië het blijkbaar nodig vond hem 90 minuten lang met twee man te bewaken, waardoor er nooit een verdediger druk kon uitoefenen op het Nederlandse middenveld. Maar ja, da's niet de verdienste van Depay. Hij is geen spits, misschien speelt hij wel het beste als linksvoor. Helaas is Gakpo beter. 

Kom je wel tot de vraag: maar wat dan? Weghorst is een grote clown die je het beste flink opgepompt en opgenaaid het veld in kunt sturen als je achter staat. Brobbey oproepen was al onbegrijpelijk. Zirkzee heeft nog geen minuten gemaakt en haakte later aan als speler 23, dus die wordt heus niet opgesteld nu door Koeman. Zaterdag gewoon weer Memphis. 

Ah ja, Ik was even vergeten dat jij 1 vd weinigen hier bent die Brobbey niet zo goed vind. 

Ik zou dus gewoon lekker opteren om het Brobbey en Zirkzee uit te laten vechten, puur en alleen om het feit dat beide spitsen, hoe je het ook went of keert, dit seizoen in vorm zijn. Of jij Brobs dan goed genoeg vindt, laat ik even buiten beschouwing. 

Want wat kunnen ze slechter doen dan Depay? Depay is gewoon geen spits, is hij nooit geweest. Dat is in zekere zin prima, in de vorm van: Als je dan die ballen er maar in schiet, of af en toe eens iemand voor de keeper zet, dan wordt dat gedoogd. Of in elk geval: Bij gebrek aan beter heeft die het daar dan de afgelopen jaren mogen laten zien. Maar wat er nu ook nog eens bij komt: Dat sjokken, niet in vorm zijn, elk duel verliezen van die CV, die bij de Spurs gewoon een heel jaar niet gevoetbald heeft. En i.p.v. dat je het jezelf dan makkelijker maakt door simpel te gaan spelen, ga je juist lekker opzichtig op zoek naar die erkenning: Alle corners nemen, waarvan er niet 1 aan kwam. Alle vrije ballen nemen, die tering slecht waren. En als klap op vuurpijl een open kans missen en lekker voor eigen succes gaan, terwijl anderen er beter voor staan. Exemplarisch vond ik die ingooi zo richting het einde, waar Depay zich breed probeert te maken randje zestien met de achterlijn, en waar die ponytail verdediger echt kinderlijk eenvoudig achter Depay weg kwam. Dat zegt alles over de vorm van Depay. 

Dan blijft er van Depay gewoon heel weinig over. Je staat gewoon met 10 man te voetballen. Dat kan tegen Roemenië, maar ik gok dat dat tegen Turkije al wat lastiger wordt. Dan geef ik inderdaad liever de kans aan Brobbey. Juist dat tandem Brobbey-Xavi, met de ruimte die Xavi gisteren kreeg, kan een hele gevaarlijke zijn.

Maar goed, we weten allebei dat Koeman dat niet gaat doen: Die gunt liever Weghorst weer zijn standaard 8 minuten, ipv dat die Brobbey of Zirkzee een kans geeft, want god verhoede het dat die ineens 2 ballen in het netje leggen, dan wordt het voor Koeman steeds lastiger om zijn keuzes uit te leggen. 

En dat is het probleem wat ik met Koeman heb: Het is alsof hij gewoon het liefst kiest voor zijn 11 mensen die die het aardigst vindt, i.p.v. dat hij eens kijkt naar prestaties.

@Bolderbast Maar vindt je het ook onterecht dan, ouwe eendenhater?

bewerkt door Elsjorro1990
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

@Bolderbast Maar vindt je het ook onterecht dan, ouwe eendenhater?

Absoluut. De beste man heeft 48 doelpunten in Oranje gescoord, brengt altijd wat extra en laat andere spelers beter functioneren. Hij levert altijd wel iets, de ene keer wat wat meer dan de andere keer.

Ik zie ook wel dat hij geen absolute wereldtop is en dat een cornertje verkeerd gaat of een actie mislukt, maar ik vind het overtrokken en opportunistisch om nu nog steeds voor Brobbey, Weghorst of Zirkzee te pleiten.

Depay heeft een hoog haat-gehalte. Door die hoed, die haarband, zijn raps, zijn maniertjes. Ik denk dat mensen dat imago maar moeilijk los kunnen zien van de voetballer en in dat negatieve sentiment blijven hangen.

Neem nou jouw quote: "Alle corners nemen, waarvan er niet 1 aan kwam". Dit is niet waar. De Vrij had een bal voor het inkoppen (net naast) evenals Virgil (op de paal). Maar het is lastig om die goeie corners eruit te pikken als Depay er eentje met buitenkant voet op doel gaat schieten. Bij de criticasters van Depay blijft dat laatste hangen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Bolderbast:

Absoluut. De beste man heeft 48 doelpunten in Oranje gescoord, brengt altijd wat extra en laat andere spelers beter functioneren. Hij levert altijd wel iets, de ene keer wat wat meer dan de andere keer.

Ik zie ook wel dat hij geen absolute wereldtop is en dat een cornertje verkeerd gaat of een actie mislukt, maar ik vind het overtrokken en opportunistisch om nu nog steeds voor Brobbey, Weghorst of Zirkzee te pleiten.

Depay heeft een hoog haat-gehalte. Door die hoed, die haarband, zijn raps, zijn maniertjes. Ik denk dat mensen dat imago maar moeilijk los kunnen zien van de voetballer en in dat negatieve sentiment blijven hangen.

Neem nou jouw quote: "Alle corners nemen, waarvan er niet 1 aan kwam". Dit is niet waar. De Vrij had een bal voor het inkoppen (net naast) evenals Virgil (op de paal). Maar het is lastig om die goeie corners eruit te pikken als Depay er eentje met buitenkant voet op doel gaat schieten. Bij de criticasters van Depay blijft dat laatste hangen. 

Beste post van de week. S/O Memphis all day, every day.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Bolderbast:

En ik vind het dan wel weer heel erg makkelijk om juist dat gezeik erbij te halen: ik kijk naar de voetballer, niet of die in zn vrije tijd kekke schoentjes aan heeft, rapliedjes maakt, of in zn blote kont graag in de beetse rond loopt. Hij is een voetballer, dus beoordeel ik hem op zijn voetbal. De rest zal mij een gigantische worst wezen.

Dan heb ik het niet over het feit dat hij echt wel belangrijk is geweest voor dit oranje in het verleden, maar puur over dit toernooi: want wat je nu dus zegt, bevestigd een beetje hoe ik er in sta: Depay staat er in op basis van het verleden, en presteert op dit moment gewoon niet. Heeft geen goed seizoen gehad, is gewoon absoluut niet in vorm. 

Waarom is het dan overtrokken om een andere speler te willen zien? Er is niet 1 speler in oranje die zoveel vertrouwen geniet als Depay, alle andere spelers worden bij een mindere wedstrijd ofwel gewisseld, of er staat de wedstrijd erna weer een andere speler in. 

Een toernooi gaat maar over een paar wedstrijden. Als je dan nu de rekensom moet opmaken, dan kan je volgens mij niet anders concluderen dat Depay 1 vd slechtsten aan de kant van oranje is dit EK. Dan vind ik het niet meer dan normaal dat je die eens een keer gaat wisselen. 

Overigens wel geinig dat je dan die 2 corners aan haalt die aan kwamen, want ook die op de vrij was niet al te best, maar heb je het geluk dat die gozer onder de bal door dook. Hoeveel standaard situaties heeft die genomen? Een stuk of 18? Waarvan dan dus 85% tergend slecht was. 

Ik snap niet waar dat vertrouwen in hem weg komt , op basis van de afgelopen 2 seizoenen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Elsjorro1990:

En ik vind het dan wel weer heel erg makkelijk om juist dat gezeik erbij te halen: ik kijk naar de voetballer, niet of die in zn vrije tijd kekke schoentjes aan heeft, rapliedjes maakt, of in zn blote kont graag in de beetse rond loopt. Hij is een voetballer, dus beoordeel ik hem op zijn voetbal. De rest zal mij een gigantische worst wezen.

Fair enough als dat niet zo bij jou is. Denk wel dat dit meespeelt bij een groot gedeelte van de criticasters.

5 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Waarom is het dan overtrokken om een andere speler te willen zien? Er is niet 1 speler in oranje die zoveel vertrouwen geniet als Depay, alle andere spelers worden bij een mindere wedstrijd ofwel gewisseld, of er staat de wedstrijd erna weer een andere speler in. 

Omdat je vaste patronen wilt hebben, zeker met het landenvoetbal, zeker in de as van het elftal. Zoals je zelf aangeeft heeft zo'n EK maar een paar wedstrijdjes. Dan wil je vasthouden aan een bepaalde tactiek met bepaalde spelers. Dat Bergwijn ipv Malen speelt, zijn net andere accenten, maar Brobbey in plaats van Depay is een aardverschuiving in het elftal.

Maargoed, ik vind Depay ook niet zo slecht spelen en ik denk dat door hóe hij speelt er andere spelers beter tot hun recht komen. Dus daarin verschillen we van mening, en daar gaan we ook niet uitkomen, fijne vent.

11 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Overigens wel geinig dat je dan die 2 corners aan haalt die aan kwamen, want ook die op de vrij was niet al te best, maar heb je het geluk dat die gozer onder de bal door dook. 

Eerst aangeven dat er geen enkele corner aankomt, daar wijs ik je op en dan komt het doordat "die gozer onder de bal duikt". Beetje flauw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei bas huijsmans:

Maar vind je dit allemaal ook dit toernooi?

Mwah, neuh. Speelt geen goed toernooi. Maar ik begrijp wel dat hij de eerste keuze is in de spits en vind het ook niet weer dusdanig slecht dat je het om moet gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Bolderbast:

Fair enough als dat niet zo bij jou is. Denk wel dat dit meespeelt bij een groot gedeelte van de criticasters.

Omdat je vaste patronen wilt hebben, zeker met het landenvoetbal, zeker in de as van het elftal. Zoals je zelf aangeeft heeft zo'n EK maar een paar wedstrijdjes. Dan wil je vasthouden aan een bepaalde tactiek met bepaalde spelers. Dat Bergwijn ipv Malen speelt, zijn net andere accenten, maar Brobbey in plaats van Depay is een aardverschuiving in het elftal.

Naast die vaste patronen, wil je toch ook vooral spelers hebben die in vorm zijn, lijkt me. Nou geloof ik absoluut niet in de "aardverschuiving". Want volgens mij wordt er dan vooral als argument gebruikt dat je met Depay zo "lekker kunt doorvoetballen" Los van het feit dat dat dit EK dus absoluut niet zo is, is dat toch vooral ook het sterke punt van Brobbey. Overigens is er ook gewoon een middenweg he: Je kunt Depay er ook gewoon na 60 minuten afhalen. Dat is misschien nog wel een groter frustratiepunt. En het punt wat ik probeer te maken: Er is door sommigen een soort van eindeloos vertrouwen in Depay, want hij kan ja toch zoveel en hij heeft net dat beetje extra. Maar de realiteit laat zien dat Depay zijn statistieken, bij zijn clubs, de afgelopen 2 jaar dramatisch slecht zijn en bij Oranje op zijn minst tegenvallend:  3 goals in 10 interlands. 

Maargoed, ik vind Depay ook niet zo slecht spelen en ik denk dat door hóe hij speelt er andere spelers beter tot hun recht komen. Dus daarin verschillen we van mening, en daar gaan we ook niet uitkomen, fijne vent.

Sorry, maar ik vind dat echt een zo'n lulkoek. " Hij laat anderen beter spelen". Dat is dus blijkbaar het enige positieve wat we op dit moment over Depay kunnen zeggen en ik zie het ook nog eens niet echt, eerlijk gezegd. Ik zie hem bijvoorbeeld niet slim ruimte trekken voor een ander, ik zie hem gisteren vrijwel alle duels verliezen van een of andere 3e rangs verdediger. 

Het lijkt wel, en zie dus ook de opmerking van Thier, dat alle Depay adepts zich niet kritisch kunnen uitlaten over Depay. Dus dan roepen we maar " dat die anderen beter tot hun recht laat komen". Ik zou wel eens willen zien wat de stats van Depay gisteren waren, als we het hebben over gewonnen duels etc. ik denk dat je er van schrikt. 

Eerst aangeven dat er geen enkele corner aankomt, daar wijs ik je op en dan komt het doordat "die gozer onder de bal duikt". Beetje flauw.

Het is ook een beetje flauw om die opmerking er uit te halen, als je dondersgoed begrijpt dat ik er mee bedoel dat zijn corners heel slecht waren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rogier.:

Is het al tijd voor een ‘Nederland op het WK 2026’-opstellingentopic? Pak ik de popcorn er alvast bij

Poeh, daar zat ik volgens mij de vorige keer dermate goed naast, dat ik dat niet meer aandurf:classic_biggrin:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Depay speelt al met al geen slecht toernooi hoor. Ja hij scoort niet veel nu. Maar hij werkt wel hard en laat daardoor ook andere spelers beter spelen. Hij zorgt er ook voor dat er voor andere spelers ruimte komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Rogier.:

Is het al tijd voor een ‘Nederland op het WK 2026’-opstellingentopic? Pak ik de popcorn er alvast bij

Click to Edit en Owen Goal zijn zich al aan het warmlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ik zou wel eens willen zien wat de stats van Depay gisteren waren, als we het hebben over gewonnen duels etc. ik denk dat je er van schrikt. 

U vraagt, wij draaien.

De bovenste lijn met 'gemiddeldes' is obv van al zijn interlands (vanaf 2015), dus clubvoetbal heb ik er uit gefilterd:

Schermafbeelding2024-07-03om13_57_49.thumb.png.1b85d0340d41078ab556a309620323fa.png

corners tellen blijkbaar niet mee als 'cross'.

Schermafbeelding2024-07-03om13_57_34.thumb.png.26e65188edac9c36e5a16b918a16c13b.png

Schermafbeelding2024-07-03om13_57_17.thumb.png.0f98a70d42f1f543ba46ac6e47bcb2eb.png

Schermafbeelding2024-07-03om13_56_56.thumb.png.d00545cd4f474e20d32f662cc7f9e658.png

Ter vergelijking heb ik in spoiler hetzelfde verzameld voor Kai Havertz (ik vermoed zijn rol en de van Memphis het beste te vergelijken zijn van alle spelers op dit EK).

Spoiler

Schermafbeelding2024-07-03om14_03_49.thumb.png.3374f1fca0f9e91b4c66d41c713b9b7e.pngSchermafbeelding2024-07-03om14_03_34.thumb.png.a6a20934d0a47d8ea71e75c4d47539a4.pngSchermafbeelding2024-07-03om14_03_22.thumb.png.a5a0517739838a1c94ddc0f304eef966.pngSchermafbeelding2024-07-03om14_03_06.thumb.png.a1ed1adaf1a764053b9553fdec359948.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei FlyD:

U vraagt, wij draaien.

De bovenste lijn met 'gemiddeldes' is obv van al zijn interlands (vanaf 2015), dus clubvoetbal heb ik er uit gefilterd:

Schermafbeelding2024-07-03om13_57_49.thumb.png.1b85d0340d41078ab556a309620323fa.png

corners tellen blijkbaar niet mee als 'cross'.

Schermafbeelding2024-07-03om13_57_34.thumb.png.26e65188edac9c36e5a16b918a16c13b.png

Schermafbeelding2024-07-03om13_57_17.thumb.png.0f98a70d42f1f543ba46ac6e47bcb2eb.png

Schermafbeelding2024-07-03om13_56_56.thumb.png.d00545cd4f474e20d32f662cc7f9e658.png

Ter vergelijking heb ik in spoiler hetzelfde verzameld voor Kai Havertz (ik vermoed zijn rol en de van Memphis het beste te vergelijken zijn van alle spelers op dit EK).

Inhoud verbergen

Schermafbeelding2024-07-03om14_03_49.thumb.png.3374f1fca0f9e91b4c66d41c713b9b7e.pngSchermafbeelding2024-07-03om14_03_34.thumb.png.a6a20934d0a47d8ea71e75c4d47539a4.pngSchermafbeelding2024-07-03om14_03_22.thumb.png.a5a0517739838a1c94ddc0f304eef966.pngSchermafbeelding2024-07-03om14_03_06.thumb.png.a1ed1adaf1a764053b9553fdec359948.png

Top, thx. Ik kon het niet vinden.

De statistieken onderstrepen wel zo'n beetje mijn verhaal denk ik. Dus dan kom je inderdaad niet verder als " hij laat ander zo goed spelen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei delichris:

Depay speelt al met al geen slecht toernooi hoor. Ja hij scoort niet veel nu. Maar hij werkt wel hard en laat daardoor ook andere spelers beter spelen. Hij zorgt er ook voor dat er voor andere spelers ruimte komt.

Ik zou die statistieken van Flyd nog een keer bekijken als ik jou was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Top, thx. Ik kon het niet vinden.

De statistieken onderstrepen wel zo'n beetje mijn verhaal denk ik. Dus dan kom je inderdaad niet verder als " hij laat ander zo goed spelen".

Naar welke statistieken kijk jij? Als ik de statistieken rondom duels etc. bekijk, doet hij het gelijkwaardig zo niet beter op het eerste oog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Ik zou die statistieken van Flyd nog een keer bekijken als ik jou was. 

Waarom moet ik naar cijfers kijken? Deze cijfers zeggen niet alles. Je moet ook kijken naar zijn werk. Loopacties, ruimtes inlopen zodat anderen meer ruimte krijgen. Die zie je niet terug in cijfers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rogier.:

Naar welke statistieken kijk jij? Als ik de statistieken rondom duels etc. bekijk, doet hij het gelijkwaardig zo niet beter op het eerste oog.

Oh ik heb niet eens gekeken naar de cijfers van Wirtz. Ik heb geen wedstrijd gezien van die beste man, dus dan kan ik toch niet duiden hoe die heeft gespeeld? Alleen kijkend naar de cijfers van Depay zie je, bijvoorbeeld tegen Roemenië, geen geslaagde dribbels, veel duels verloren. Een niet heel best geslaagde passes percentage. Dat zijn zijn sterke punten toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites