Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

Ben echt enorm Karami fan. Ongelooflijk dat hij geen stap omhoog kon maken deze zomer. Zou hem zelfs bij PSV wel willen zien als Arias weg gaat. Mag Van der Gaag ook meekomen als Philip ooit weg gaat.

Had hem achteraf wel liever gezien dan Diks bij ons bijvoorbeeld. Absoluut een goede back.

bewerkt door MrMHB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien was ik iets te positief over Karami ;c Maar heb wel echt veel bewondering voor Van der Gaag. Als je ziet hoeveel succesvolle, goede managers de Portugese school de laatste jaren heeft voortgebracht.

Van der Gaag en Dijkhuizen voor hem hadden het bij Excelsior echt prima op de rit, heel knap om te zien hoe zo'n clubje eigenlijk relatief moeiteloos boven water blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van der Gaag en Dijkhuizen voor hem hadden het bij Excelsior echt prima op de rit, heel knap om te zien hoe zo'n clubje eigenlijk relatief moeiteloos boven water blijft.

'Dijkhuizen' is dan ook mijn grootste slag om de arm wat betreft Van der Gaag. Ging dramatisch tot slecht bij de drie laatste clubs van Dijkhuizen, waardoor je gaat denken dat het door de structuur bij Excelsior komt (De Haan en Gudde Jr.).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Dijkhuizen' is dan ook mijn grootste slag om de arm wat betreft Van der Gaag. Ging dramatisch tot slecht bij de drie laatste clubs van Dijkhuizen, waardoor je gaat denken dat het door de structuur bij Excelsior komt (De Haan en Gudde Jr.).

Dat weet ik wel zeker. De Haan komt ook heel rationeel en nuchter over als ik 'm wel eens zie, lijkt me de perfecte jongen voor zo'n club.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van der Gaag paar interviews van gelezen, en inderdaad ook enorm gecharmeerd van hem. Kan ook niet anders met Mourinho als voorbeeld ;c

Vd Gaag is ook het voorbeeld dat alle clubs niet moeten janken over spelersmateriaal maar moeten presteren.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henk Veerman wilde afgelopen zomer dolgraag de overstap van sc Heerenveen naar FC Utrecht maken. De aanvaller zei zelfs dat hij het technisch manager Gerry Hamstra nooit zou vergeven als een transfer naar Utrecht af zou ketsen. De Friezen lieten Veerman uiteindelijk niet gaan, de deal ketste af. Desondanks blijft Veerman positief gestemd, zo laat hij weten in de Leeuwarder Courant.

Veerman benadrukt dat hij het heel jammer vond dat de transfer geen doorgang vond. “Maar tegelijkertijd heb ik het ontzettend naar mijn zin bij Heerenveen. Wat dat betreft hoef ik niet eens vergevingsgezind te zijn", aldus Veerman, die nog altijd door een deur kan met Hamstra. "We moeten niet vergeten dat Gerry de belangen van Heerenveen behartigt. Hij wilde me niet laten gaan. Dat is zijn goed recht. Zo zit de zakenwereld in elkaar.”

De 24-jarige aanvaller had er geen trek in een transfer te forceren, zoals Sam Larsson wel deed, met een tranfer naar Feyenoord als gevolg. “Het gaat erom wat Heerenveen met mij wil. Kijk, je hebt verschillende manieren om bij een club te vertrekken. Larsson stuurde aan op een onwerkbare situatie, maar hij zit nu wél bij Feyenoord. Ik heb altijd mijn best gedaan en zeg uit de grond van mijn hart dat Heerenveen een fantastische club is. Maar uiteindelijk zit ik hier nog.”

Veerman beseft dat je in de voetbalwereld soms ‘een klootzak’ moet zijn. “Ik had ook kunnen zeggen: ik weiger te voetballen. Mogelijk had Heerenveen me dan laten gaan. Maar ja. Ik kan wel Henk de klootzak gaan spelen. Het probleem is alleen: ik ben er niet één. Zo’n rol past mij dus niet. Dan zou ik thuiskomen en denken: Henk, wat heb je nu allemaal weer gedaan? En in mijn dorp lachen ze me uit. Nee, dan ben ik liever een gewaardeerde wisselspeler, dan een klootzak met een basisplaats.

Wat een goede gozer is dit.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henk Veerman wilde afgelopen zomer dolgraag de overstap van sc Heerenveen naar FC Utrecht maken. De aanvaller zei zelfs dat hij het technisch manager Gerry Hamstra nooit zou vergeven als een transfer naar Utrecht af zou ketsen. De Friezen lieten Veerman uiteindelijk niet gaan, de deal ketste af. Desondanks blijft Veerman positief gestemd, zo laat hij weten in de Leeuwarder Courant.

Veerman benadrukt dat hij het heel jammer vond dat de transfer geen doorgang vond. “Maar tegelijkertijd heb ik het ontzettend naar mijn zin bij Heerenveen. Wat dat betreft hoef ik niet eens vergevingsgezind te zijn", aldus Veerman, die nog altijd door een deur kan met Hamstra. "We moeten niet vergeten dat Gerry de belangen van Heerenveen behartigt. Hij wilde me niet laten gaan. Dat is zijn goed recht. Zo zit de zakenwereld in elkaar.”

De 24-jarige aanvaller had er geen trek in een transfer te forceren, zoals Sam Larsson wel deed, met een tranfer naar Feyenoord als gevolg. “Het gaat erom wat Heerenveen met mij wil. Kijk, je hebt verschillende manieren om bij een club te vertrekken. Larsson stuurde aan op een onwerkbare situatie, maar hij zit nu wél bij Feyenoord. Ik heb altijd mijn best gedaan en zeg uit de grond van mijn hart dat Heerenveen een fantastische club is. Maar uiteindelijk zit ik hier nog.”

Veerman beseft dat je in de voetbalwereld soms ‘een klootzak’ moet zijn. “Ik had ook kunnen zeggen: ik weiger te voetballen. Mogelijk had Heerenveen me dan laten gaan. Maar ja. Ik kan wel Henk de klootzak gaan spelen. Het probleem is alleen: ik ben er niet één. Zo’n rol past mij dus niet. Dan zou ik thuiskomen en denken: Henk, wat heb je nu allemaal weer gedaan? En in mijn dorp lachen ze me uit. Nee, dan ben ik liever een gewaardeerde wisselspeler, dan een klootzak met een basisplaats.

Wat een goede gozer is dit.

QFT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat de laatste kwart van Roda-Feyenoord te kijken. Wissel in de slotfase, Kramer erin voor Larsson. Een spits die afhankelijk is van voorzetten er inbrengen voor een buitenspeler die die voorzetten moet geven. Ik snap dat soort tactische vondsten nooit. Prima als je een extra spits inbrengt, maar Nederlandse trainers hebben er dan ook een handje van extra power voor in de zestien in te brengen voor spelers die die ballen in de zestien moeten krijgen. GAE maakte het tegen WII afgelopen seizoen helemaal bont, gingen met 4 of 5 spitsen spelen, maar hielden geen voorzettengever meer over.

Dan kan men wel weer gaan jammeren over dat deze tactiek (stormram inbrengen) een tactiek van niks is, terwijl het echte probleem de uitvoering is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Magikarp']Blessure toch?[/QUOTE] Dan breng je Hansson toch, aangezien die een goede steek heeft, en goed is in de combinatie in plaats van die engnek. Larsson speelde al op 10 dus ik snap die opmerking van @Viktor niet helemaal. En sowieso duurde het veel te lang voor Larsson gewisseld werd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Magikarp']Blessure toch?[/QUOTE] Larsson leek me niet echt geblesseerd. Maar ook dan is het toch geen logische wissel? Of Larsson nu als buitenspeler speelde of als aanvallende middenvelder. Kramer is het eerste niet en hij is totaal niet complementair aan Jorgensen om naast/bij de Deen te staan. Op geen enkele wijze is Kramer voor Larsson een logische wissel, qua type speler. Net zo rare keuze als Dolberg en Huntelaar samen in de aanval bij Ajax, zeker als de een ook nog eens speelt als buitenspeler, wat hij niet is. @MrMHB Het was slechts een observatie over de tactische beperktheid in Nederland, geen sneer naar Feyenoord of zo.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Viktor'] Larsson leek me niet echt geblesseerd. Maar ook dan is het toch geen logische wissel? Of Larsson nu als buitenspeler speelde of als aanvallende middenvelder. Kramer is het eerste niet en hij is totaal niet complementair aan Jorgensen om naast/bij de Deen te staan. Op geen enkele wijze is Kramer voor Larsson een logische wissel, qua type speler. Net zo rare keuze als Dolberg en Huntelaar samen in de aanval bij Ajax, zeker als de een ook nog eens speelt als buitenspeler, wat hij niet is. @MrMHB Het was slechts een observatie over de tactische beperktheid in Nederland, geen sneer naar Feyenoord of zo.[/QUOTE] Ik zag het ook niet als sneer, en al was het dat is het nog steeds geen probleem. Maar die wissels waren a. te laat (in beide gevallen) en b. de verkeerde (Kramer dus).
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja echt belachelijk. Nijhuis geeft Groningen even een nederlaag, vond die penalty helemaal niks en die handsbal in de laatste minuut is ook gewoon een penal.

Ik heb gisteren de 2 slechtste linksbacks van de Eredivisie gezien. Bij Vitesse Buttner, wat een verschrikking is dat zeg. Kan er helemaal niks van en gaat dan domme overtredingen maken om het te compenseren. En de ander Woudenberg :r Wat is dat een slechte speler zeg, kan er ook vrij weinig van gisteren betrokken bij 2 goals weer. Gekke keniaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites