Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

'Ik heb lang moeten kijken, ik vond de situatie erg lastig. Met in het achterhoofd ook wat er gebeurd is de laatste tijd. Je wilt niet eigenwijs zijn om weer bij je beslissing te blijven na het zien van de beelden' aldus Van Boekel.

Dat is wel kwalijk zeg. Van Boekel is door zijn leidinggevende zo bang gemaakt, waardoor hij niet meer tegen de VAR in durft te gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou denk ik ook wel meespelen, maar dan eerder onbewust.

Ik vind ook wel dat de publieke opinie vaak heel snel massaal één kant kiest bij discutabele momenten, terwijl het lang niet bij al die momenten zo ontzettend duidelijk is. 

Zo snap ik wel een beetje waarom er geen penal werd gegeven, Hoegh tikt de bal zelfs heel lichtjes weg. Heb sowieso vaak het idee dat een aanvaller vaak tegen een verdediger aanloopt, terwijl de verdediger er eerder was. 

Vond die penal voor Twente gisteren ook niet zo heel gek btw.

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Sophomore:

Ik vind ook wel dat de publieke opinie vaak heel snel massaal één kant kiest bij discutabele momenten, terwijl het lang niet bij al die momenten zo ontzettend duidelijk is. 

Zo snap ik wel een beetje waarom er geen penal werd gegeven, Hoegh tikt de bal zelfs heel lichtjes weg. Heb sowieso vaak het idee dat een aanvaller vaak tegen een verdediger aanloopt, terwijl de verdediger er eerder was. 

Vond die penal voor Twente gisteren ook niet zo heel gek btw.

Zoals? Pak als voorbeeld even FC Utrecht - PSV. Eerst wordt De Jong zijn gehele loopactie vastgehouden en wordt zijn shirt bijna uitgetrokken door Letschert. Resultaat? Geen penalty. Daarna glijdt Dumfries weg en slaat hij met zijn arm die speler van FC Utrecht omver. Resultaat? Geen penalty. Mogen we hier dan uit concluderen dat je iemand voortaan gewoon aan zijn shirt mag trekken en dat je iemand omver mag slaan als je wegglijdt? Voor zover ik weet zijn dat gewoon overtredingen. Dan kies ik inderdaad niet de kant van Van Boekel, aangezien hij het 'te weinig' vond. Tja.

Heb net de situatie van Hoegh meermaals teruggekeken: hij speelt geen bal hoor. En mocht hij hem wel aanraken, de bal verandert nagenoeg niet van richting/snelheid. Vervolgens beukt hij Novakovich omver. Resultaat? Geen penalty. Mogen we voortaan ook al body checks uit gaan delen? Zelfs Hoegh zei dat hij dacht dat het een penalty was en hij protesteerde niet toen hij in eerste instantie gegeven werd. En dan nog iets: was het wel een corner voor Heerenveen bij die 2-1? Ik weet niet of ze dat teruggekeken hebben, maar het lijkt alsof Lammers de bal als laatste raakt. Kan alleen niet frame voor frame bekijken helaas. Hij probeerde de bal ook nog binnen te houden, terwijl een corner in die situatie me gunstiger leek.

Ik blijf het allemaal erg gek vinden hoor. Ze hebben nu de beschikking over beelden vanuit nagenoeg elke hoek en zelfs in slow motion. Toch worden overduidelijke overtredingen niet bestraft. Hoe kan dat in hemelsnaam? Ik snap best dat niet iedereen alles hetzelfde interpreteert, maar kom op jongens. Het gaat hier niet om een klein duwtje of een mogelijk onnatuurlijke beweging bij een handsbal. Nee, het gaat om een shirt dat nagenoeg uitgetrokken wordt, een speler die omver geslagen wordt en een speler die vol omver gebeukt wordt. En dan zul je zien dat Fortuna hem volgende week wel op die manier tegen krijgt, zoals toen ook met die handsbal tegen Feyenoord en dan een week later er zelf niks voor krijgen. Het slaat werkelijk waar nergens op. Net als dat Van Boekel nog Eredivisie-potten krijgt, wat is die man slecht zeg.

Die van FC Twente vond ik overigens erg lastig te zien en ze hebben daar natuurlijk geen VAR, dus ik kan best begrijpen dat de scheidsrechter dacht dat het een penalty was. Heb ook meer vrede met zulke beslissingen, dan dat ze een onbegrijpelijke beslissing maken nadat ze vijf minuten naar vijfhonderd camerabeelden hebben gekeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei JanVertonghen:

Zoals? 

Zoals die twee voorbeelden die ik aanhaalde in de post die je quote ;c

Hoe kun je als scheids nou niet zien dat het een penal was voor Dolberg lol. Haalt mijn punt van eerder wel onderuit, maar hier kun je niet echt over twijfelen toch. 

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sophomore:

Zoals die twee voorbeelden die ik aanhaalde in de post die je quote ;c

Hoe kun je als scheids nou niet zien dat het een penal was voor Dolberg lol. Haalt mijn punt van eerder wel onderuit, maar hier kun je niet echt over twijfelen toch. 

Vind het ook raar dat de VAR zegt dat ie moet kijken. Dat is bij twijfel toch? Hoe twijfel je hierover als VAR? Schijterds zijn het.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites