Spring naar bijdragen

Formule 1 / Indycar etc.


Richarð.

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden zei 19CH98:

 

Wat betreft dat tweede is de baan sneller op het moment dat er meer auto's overheen gaan. Als jij dus als eerste gaat maak je de baan sneller voor je concurrenten. Nu is dit niet altijd waar maar dat is de vuistregel. 

5,5 minuut voor het einde als enige gaan, of op 2,5 minuut met 15 man. Ik zou het eerste doen, zoveel zal het niet uitmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Satyr:

5,5 minuut voor het einde als enige gaan, of op 2,5 minuut met 15 man. Ik zou het eerste doen, zoveel zal het niet uitmaken.

 

De exacte cijfers ken ik niet maar ik heb een vermoeden dat de teams die cijfers wel hebben en er dus een goede reden is om hiervoor te kiezen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Satyr:

5,5 minuut voor het einde als enige gaan, of op 2,5 minuut met 15 man. Ik zou het eerste doen, zoveel zal het niet uitmaken.

 

Het kan wel zeker twee tiende uitmaken. Zie Max in vrije training 3. Daar pakt hij ineens een tow en kreeg zo drie tiende extra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei timpy00:

Ik snap dat Nederlanders helemaal hyped zijn dit weekend. Maar het is een vrij realistisch scenario dat zonder hele gekke dingen we naar de aller saaiste race ooit gaan kijken vanmiddag toch?

 

Gezien het feit dat er vorige week 0 echte race actie was en in Monaco ook nooit iets gebeurd wordt de allersaaiste race vrij lastig maar ik verwacht inderdaad weinig actie om eerlijk te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei timpy00:

Ik snap dat Nederlanders helemaal hyped zijn dit weekend. Maar het is een vrij realistisch scenario dat zonder hele gekke dingen we naar de aller saaiste race ooit gaan kijken vanmiddag toch?

 

Ik denk dat juist wel veel gaat gebeuren vandaag. En dan vooral voorin en in het midden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei 19CH98:

 

Gezien het feit dat er vorige week 0 echte race actie was en in Monaco ook nooit iets gebeurd wordt de allersaaiste race vrij lastig maar ik verwacht inderdaad weinig actie om eerlijk te zijn. 

 

Vorige week tel ik eigenlijk niet mee haha. Maar als die telt dan heb je een punt.

 

Ik snap alleen niet dat ik steeds hoor fantastische aanpassingen aan het circuit, en hoe geweldig het circuit is. Terwijl het eigenlijk het saaiste circuit op de kalender is.

Ik bedoel ik hoop niet dat coureurs verongelukken maar de meeste spanning uit de race gaat wel komen wanneer coureurs fouten maken en het grind ingaan vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei timpy00:

 

Vorige week tel ik eigenlijk niet mee haha. Maar als die telt dan heb je een punt.

 

Ik snap alleen niet dat ik steeds hoor fantastische aanpassingen aan het circuit, en hoe geweldig het circuit is. Terwijl het eigenlijk het saaiste circuit op de kalender is.

Ik bedoel ik hoop niet dat coureurs verongelukken maar de meeste spanning uit de race gaat wel komen wanneer coureurs fouten maken en het grind ingaan vandaag.

 

Dan zijn we het redelijk eens. Ik vind Monaco nog wel een niveautje lager qua amusementswaarde maar ik ben bang dat deze race qua spanning gelijk is aan races op Paul Ricard, Sochi en Abu Dhabi bijvoorbeeld. Het enige voordeel is hier dat de pitstraat relatief kort is dus dat er meer strategische kansen zijn op een interessante race. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei 19CH98:

 

Dan zijn we het redelijk eens. Ik vind Monaco nog wel een niveautje lager qua amusementswaarde maar ik ben bang dat deze race qua spanning gelijk is aan races op Paul Ricard, Sochi en Abu Dhabi bijvoorbeeld. Het enige voordeel is hier dat de pitstraat relatief kort is dus dat er meer strategische kansen zijn op een interessante race. 

 

Was een 1 stop race voorspeld toch? Dat helpt dan niet echt mee.

Maar in het algemeen moeten de saaiste circuits er van mij het liefst uit. En heb nog niet het idee dat puur qua race Zandvoort een meerwaarde wordt. Maar ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei 19CH98:

 

Bij je eerste alinea mis je inderdaad iets. Als er een SC is moet iedereen meteen gas terug nemen dus leg je op de baan minder afstand af dan normaal in de tijd dat je concurrent een pitstop maakt. Die verliest dus minder afstand (en dus posities) tijdens zijn pitstop.

 

Wat betreft dat tweede is de baan sneller op het moment dat er meer auto's overheen gaan. Als jij dus als eerste gaat maak je de baan sneller voor je concurrenten. Nu is dit niet altijd waar maar dat is de vuistregel. 

 

Dat eerste ligt natuurlijk erg sterk aan je positie op de baan als de SC erop komt. Als er al auto's achter de SC aangesloten zijn, verlies je juist meer posities omdat de onderlinge afstanden kleiner zijn. Dat heb ik ook wel geregeld zien gebeuren. Vaak is dat niet zo'n punt, maar op een baan als Zandvoort (of Monaco) pakt dat natuurlijk vervelend uit. Maar ik snap je punt, het kan ook naar uitpakken inderdaad.

 

Tweede snap ik ook. Maar het risico op vertraging (of zelfs te laat zijn) nemen ze dan dus. En dat kan nogal verkeerd uitpakken, zoals Vettel en Perez nu gebeurde.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Hwb:

 

Dat eerste ligt natuurlijk erg sterk aan je positie op de baan als de SC erop komt. Als er al auto's achter de SC aangesloten zijn, verlies je juist meer posities omdat de onderlinge afstanden kleiner zijn. Dat heb ik ook wel geregeld zien gebeuren. Vaak is dat niet zo'n punt, maar op een baan als Zandvoort (of Monaco) pakt dat natuurlijk vervelend uit. Maar ik snap je punt, het kan ook naar uitpakken inderdaad.

 

Tweede snap ik ook. Maar het risico op vertraging (of zelfs te laat zijn) nemen ze dan dus. En dat kan nogal verkeerd uitpakken, zoals Vettel en Perez nu gebeurde.

 

 

 

Je maakt nog steeds een denkfout bij het eerste. Pitten onder (V)SC is altijd een voordeel in vergelijking tot pitten tijdens de groene vlag.

 

Even een mathematisch voorbeeld:

Stel de tijd die je doet om over de baan van pit ingang naar pit exit te rijden is X seconden. Via de pit is het dan X + Y seconden. Je verliest dus Y seconden door via de pits te rijden in plaats van over de baan. ((X + Y) - X = Y)

Wanneer er een (V)SC komt dan moet iedereen gas terugnemen dus is de tijd die je over de baan rijdt van pit ingang naar pit exit is niet X maar X + Z seconden. Via de Pit is de tijd die je nodig hebt om van pit ingang naar pit exit te rijden nog steeds X + Y. Je verliest dus in dit scenario nog maar Y - Z seconden door via de pits te rijden in plaats van over de baan ((X + Y) - (X + Z) = Y - Z).

 

Wat betreft dat tweede snap ik wat je zegt maar inderdaad hebben alle 10 de teams dus uitgerekend dat dat risico het waard is. En ik kan mij niet voorstellen dat alle rekenwonders van de teams ernaast zitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop dat Gasly de Mercedessen goed in de weg kan gaan zitten. 
 

26 minuten geleden zei delichris:

 

Dat hij Lewis eruit gekegeld? 


Nah. Bottas is daarvoor veel te lief en hij is gewoon ook niet rap genoeg van de lijn. 

 

Krijg echt kippenvel van de beelden hoor. Het is haast te mooi om waar te zijn dat Max dit gaat winnen vandaag :classic_sad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...