Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Ik zou altijd eerder kiezen voor Zidane dan voor Conte. Je hoeft in mijn optiek ook geen tactisch wonderkind te zijn om elf poppetjes op de juiste plek te zetten en die een beetje te laten voetballen. Zidane is wel iemand die een kleedkamer vol met vedetten kan managen en heeft bewezen daarmee succes te kunnen boeken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Kyrill:

Rodgers heeft laatste 2 seizoenen enorm gechoked met Leicster.. Ze waren 2x zwaar favoriet voor CL plaatsing en top 4 beide seizoenen gaven ze het steeds weg, en bleven ze met EL voetbal over...

En heel laat pas gaven ze het weg...

Top 4 is toch sowieso al mega knap met Leicester?

Ik zet mijn geld in op Zidane.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Thierryvane:

Top 4 is toch sowieso al mega knap met Leicester?

Ik zet mijn geld in op Zidane.

Ja dat is het zeker vriendje. Maar is wel gewoon zonde als je zolang op die plek/plekken staat en het dan telkens net misgaat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Kyrill:

Rodgers heeft laatste 2 seizoenen enorm gechoked met Leicster.. Ze waren 2x zwaar favoriet voor CL plaatsing en top 4 beide seizoenen gaven ze het steeds weg, en bleven ze met EL voetbal over...

En heel laat pas gaven ze het weg...

Nja. Met Leicester meedoen om de top 4 is al een prestatie op zich. En met die ploeg telkens in de top 5 eindigen in de Premier League is een sterke prestatie én hij won vorig jaar de FA Cup. Daarbij laat hij Leicester op momenten goed voetbal spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Lazy:

United zit met het probleem dat er geen enkele trainer die er iets van zou kunnen maken beschikbaar is. Je leest naast Conte ook nog Zidane. Dat is ook een tactisch onbenul als trainer. Misschien dat Rodgers nog de beste keuze zou zijn. Laat Leicester al jaren goed voetbal spelen en is een trainer met een duidelijke speelstijl en visie. De vraag is alleen of zijn reputatie groot genoeg is om die volgevreten vedettes in toom te houden… 

Ik verwacht in ieder geval wel dat de verdedigende organisatie onder hem in beter staat dan bij OGS. Verder eens hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Socrates:

dus laat Conte maar lekker een paar jaar zeuren en grotendeels krijgen wat 'ie wil.

Dat is nou juist het probleem met Conte. Zelfs al geeft men wat hij wil - kijk wat hij bij Inter allemaal bij elkaar gekocht heeft - was niet genoeg voor meneer Conte. Gaf in 2 seizoenen Inter ruim 300 miljoen uit en nóg vond meneer dat hij niet voldoende gesteund werd door het bestuur bij inkomende transfers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dus mocht/kon hij niet investeren en stapte hij op... Terwijl ze in de twee jaar ervoor AL zijn wensen hebben waargemaakt. Van Ashley Young tot aan Lukaku werd vastgelegd voor bijna 300 miljoen en op het moment dat de club zei: nu even niet is het dikke doei en voelt meneer zich 'niet gesteund'. En zo is het overal gegaan met hem.

Bij Juventus zei hij vlak voordat hij vertrok 'Voor 10 euro kun je niet eten in een sterrenrestaurant', doelend op het zogenaamde niet investeren van de club in nieuwe spelers. Bij Chelsea deed hij het dunnetjes over: 'I have great ambition, but I don't have money to spend at Chelsea.'..... En dat terwijl er onder Conte bijna 300 miljoen geïnvesteerd werd... 

In totaal heeft Conte als trainer bijna een miljard euro mogen investeren in nieuwe spelers en heeft bij elke club waar hij werkzaam is geweest kritiek gehad op het transferbeleid van de club.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij Juve lag hij ook overhoop met Agnelli (daar is niet veel voor nodig). Het ding is: Conte is gewoon een hele goede trainer, maar ook een eigenwijze man vol passie en ambitie. Bij al die clubs wilde hij graag doorzetten en bepaalde spelers aantrekken of op z'n minst de boel behouden. Om een volgende stap te maken. Ik kan mij daar goed in verplaatsen en denk dat ik hetzelfde zou hebben. Bij Juve moest hij destijds ook al rekening houden met een mogelijk vertrek van zowel Pogba als Vidal. Ik snap dat heel goed, Conte was gewoon goed bezig met dat elftal en kon er niet mee verder. Bij Chelsea is hij uiteindelijk ontslagen. Hij wilde eerder al Lukaku en Van Dijk, die het later zeer goed deden bij Inter & Liverpool. Voor Abramovich had hij overigens best respect.

Maar goed, United heeft de laatste jaren al meerdere trainers gehad. Conte is een trainer die wel een team kan smeden en resultaten kan halen. Je hoeft ook niet 10 jaar met hem vooruit. Maar wat goede prestaties en sterk ontwikkelde spelers kan soms hetgeen zijn wat voor de ommekeer kan zorgen. Een periode Conte zou imo zeer goed voor United zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei PJHoutman:

"Rodgers heeft gechoked met Leicester" :classic_laugh: Godverdomme hoor

Als een tenniser 6-0 6-1 voorstaat en 5-1 voor en als nog zijn wedstrijd verliest , heeft ie toch ook gechocked of niet soms?;e:uhoh::mmm:

Goddamn auto correct:5

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei PJHoutman:

Dat klopt, maar wat heeft die analogie in godsnaam met Leicester te maken?

Als dat je vraag is, heb je dus niet gelezen wat ik gezegd heb. Dus ga ik het ook niet nog keer herhalen.

Omdat ik wel in goede bui ben, ok vooruit dan maar:

Ze stonden zowel vorig als het seizoen daarvoor driekwart of langer op een CL plaatst. Dan is het gewoon minimaal uitermate zonde dat het heel laat als nog werd weggeven. En laten we niet doen alsof Leicster ''matige'' selectie heeft, pretty please zeg.

Vardy, Tielemans, Castagne, James Maddison(vaak niet eens basis is), Harvey Barnes.Praet, Soyonucu een allicht betere coach dan Rodgers had ze niet naar EL laten glijden.

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kyrill:

Als dat je vraag is, heb je dus niet gelezen wat ik gezegd heb. Dus ga ik het ook niet nog keer herhalen.

Ik vraag je ook niet om het te herhalen, ik vraag je waarom dat met Leicester te maken heeft. Waarom heeft Leicester "gechoked"? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kyrill:

Omdat ik wel in goede bui ben, ok vooruit dan maar:

Ze stonden zowel vorig als het seizoen daarvoor driekwart of langer op een CL plaatst. Dan is het gewoon minimaal uitermate zonde dat het heel laat als nog werd weggeven. En laten we niet doen alsof Leicster ''matige'' selectie heeft, pretty please zeg.

Vardy, Tielemans, Castagne, James Maddison(vaak niet eens basis is), Harvey Barnes.Praet, Soyonucu een allicht betere coach dan Rodgers had ze niet naar EL laten glijden.

Leicester heeft 66 punten behaald, drie minder dan Liverpool en 1 minder dan Chelsea. Twee speelronden voor het einde stonden ze inderdaad nog derde. Ben je het met me eens dat dat knap is voor een ploeg met het budget en de selectie van Leicester?

"Choken" zie ik als uit gewonnen positie iets weggeven, zoals je ook in je tennis-analogie aanhaalt. Maar de laatste drie wedstrijden van het seizoen waren Man Utd uit, Chelsea uit en Spurs thuis. Niet bepaald simpel en dus ook geen 'gewonnen positie'. Neem daar nog bij dat Leicester tussendoor ook nog even de FA Cup finale moest spelen (ook tegen Chelsea) en dan is het plots niet zo vreemd dat de ploeg de laatste twee wedstrijden niet won. 

Chelsea heeft een veel bredere selectie en kon dus ook beter omgaan met het volle wedstrijdschema. Daarbij is verliezen van Chelsea en Spurs gewoon altijd mogelijk, omdat beide clubs veel kwaliteit in de selectie hebben. 

Daarom vind ik het dus echt absurd om van 'choken' te spreken als uberhaupt het feit dat Leicester zo dicht tegen de top-drie zit al enorm knap is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha toch altijd heerlijk als er iemand met een onderbouwde mening komt gecombineerd met feiten Karel uiteindelijk kan eindigen met een ok. Lekker om mee te discussiëren in ieder geval.

Mag ik trouwens vinden dat het echt achteruit is gegaan met Manchester sinds Ronaldo er is? Bruno lijkt minder te excelleren en ook lijkt het qua teamspel echt een stuk minder te zijn. Niet dat het heel goed was voor zijn komst, maar ik heb het gevoel dat de meeste spelers niet op zijn komst zaten te wachten. Ook bij Juventus zie je daarwerkelijk een verschil in hun veldspel, niet dat het nog goed is maar ze zijn niet meer zo afhankelijk van één speler die werkelijk waar geen eigen kansen kan creëren en het moet hebben van balletjes op maat die hij er in kan schieten. Heb ook echt graag dat iemand anders een andere mening heeft hierover, wellicht ben ik gewoon tering blind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat PJ wel een punt heeft hier, Karel. Niemand had Leicester voorafgaand aan het seizoen een serieuze kans toegedicht als het ging om een top drie finish. Dat ze het weggeven is zuur, maar ze hebben ondanks die wrange finish boven verwachting gepresteerd. Om ze dan als chokers weg te zetten, is niet helemaal eerlijk, ook naar Rodgers toe. Hij heeft een prima selectie voor de subtop, als alles meezit en iedereen fit blijft. Een langdurige en serieuze aanval op de top 3 was en blijft een prima prestatie voor die ploeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei La Pulga:

Haha toch altijd heerlijk als er iemand met een onderbouwde mening komt gecombineerd met feiten Karel uiteindelijk kan eindigen met een ok. Lekker om mee te discussiëren in ieder geval.

Mag ik trouwens vinden dat het echt achteruit is gegaan met Manchester sinds Ronaldo er is? Bruno lijkt minder te excelleren en ook lijkt het qua teamspel echt een stuk minder te zijn. Niet dat het heel goed was voor zijn komst, maar ik heb het gevoel dat de meeste spelers niet op zijn komst zaten te wachten. Ook bij Juventus zie je daarwerkelijk een verschil in hun veldspel, niet dat het nog goed is maar ze zijn niet meer zo afhankelijk van één speler die werkelijk waar geen eigen kansen kan creëren en het moet hebben van balletjes op maat die hij er in kan schieten. Heb ook echt graag dat iemand anders een andere mening heeft hierover, wellicht ben ik gewoon tering blind.

Heb je dan liever dat ik ellen lang door blij gaan, hij geirriteerd raakt, ik geirriterd raak en zowel mijn, PJ zijn tijd als die van jullie onnodig ga verspillen?:cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites