Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Ik denk dat je hier met name Spurs een beetje overschat. De Gea is duidelijk beter dan Lloris. Martial, Sanchez en Pogba zouden ook zeker basis staan. Dat ze bij United niet presteren doet niet af aan hun kwaliteiten.  Dat ligt aan andere factoren, waaronder de speelstijl van Mourinho.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Dysproz:

Ik denk dat je hier met name Spurs een beetje overschat. De Gea is duidelijk beter dan Lloris. Martial, Sanchez en Pogba zouden ook zeker basis staan. Dat ze bij United niet presteren doet niet af aan hun kwaliteiten.  Dat ligt aan andere factoren, waaronder de speelstijl van Mourinho.

De Gea (die van United, niet die van Spanje) is beter dan Lloris, maar het is mijns inziens verwaarloosbaar. Lloris pakt ook aardig wat punten elk seizoen hoor, denk niet dat De Gea veel meer punten zou pakken bij Spurs dan Lloris. Martial basis ja? Schat Eriksen, Alli en een Son in vorm minstens even hoog in hoor. Sanchez wel dan, Pogba misschien ook wel inderdaad nu Dembélé steeds minder vaak fit is en dan ook moeilijk in zijn ritme kan komen. Dembélé in vorm vind ik echt een heel erg onderschatte speler.

Verder wel met me eens dus dat maximaal 3/4 spelers van United bij die andere clubs in de basis zouden staan en dat het allemaal offensief ingestelde spelers zijn, waarvan er een sinds zijn vertrek bij Juventus nog niet bijzonder veel heeft laten zien? Ben verder ook wel benieuwd of mensen nog wat over mijn punt over de verdediging van United te zeggen hebben, aangezien dat al jarenlang het grootste zorgenkindje is. Vraag me oprecht af hoe je op 40-50 meter van je goal wil gaan spelen met Valencia - Smalling - Jones - Young en dan verwacht dat dat in het meerendeel van de potten goed gaat, zeker in competitie als de Premier League. Heeft Mourinho vorig jaar toch nog knap gedaan, of droeg Blind de verdediging toen? Bailly was overigens een tijdje goed, maar dat was opeens voorbij en hij heeft die vorm ook niet meer terug kunnen vinden.

Ach, we kunnen blijven discussiëren tot we een ons wegen, maar we zullen zien hè. Zal over zeven maanden het argument wel zijn dat 'Solskjaer geen toptrainer is en dat de resultaten dus niet tellen', om vervolgens in de zomer dikke bedragen uit te geven aan een nieuwe verdediging en deze discussie dus nooit af te sluiten is ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij beoordeelt de kwaliteiten van spelers op basis van hun spel bij United. (De Gea bij United, en niet bij Spanje).  Als het hele team niet draait, presteren de spelers uiteraard minder. Maar dat betekent niet dat ze kwaliteit niet meer hebben. De Gea heeft vaak genoeg aangetoond een betere keeper dan Lloris te kunnen zijn.  Pogba, Sanchez, Matic, Lukaku zijn allemaal voorbeelden van spelers die bij andere clubs fantastisch presteerden. Dat ze dat bij United niet doen ligt met name aan Mourinho. 

Ben het wel met je eens dat de verdediging van United niet goed genoeg is. Maar als nog moet je met dit spelersmateriaal veel meer kunnen doen dan Mourinho heeft gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dysproz:

Jij beoordeelt de kwaliteiten van spelers op basis van hun spel bij United. (De Gea bij United, en niet bij Spanje).  Als het hele team niet draait, presteren de spelers uiteraard minder. Maar dat betekent niet dat ze kwaliteit niet meer hebben. De Gea heeft vaak genoeg aangetoond een betere keeper dan Lloris te kunnen zijn.  Pogba, Sanchez, Matic, Lukaku zijn allemaal voorbeelden van spelers die bij andere clubs fantastisch presteerden. Dat ze dat bij United niet doen ligt met name aan Mourinho. 

Ben het wel met je eens dat de verdediging van United niet goed genoeg is. Maar als nog moet je met dit spelersmateriaal veel meer kunnen doen dan Mourinho heeft gedaan.

Dit is weer to much.

Pogba vind ik geweldig, maar je kan toch niet zeggen dat Mourinho hem niet 100 kansen heeft gegeven :r Het lijkt mij behalve een wereldspeler ook een verwend pleurisventje. 

Wat ik Mourinho kwalijk neem is de matige jeugdspelers die de kans geeft (hoe heet die middenvelder ook alweer) en een Fellaini, en het vasthouden aan een Lukaku, dat is hem kwalijk te nemen. Maar Martial zo goed? Waarom dan? Omdat die 10 leuke wedstrijden heeft gespeeld bij Monaco? Bij United niks hoor. Rashford kan er niet veel van, Lingard is middelmaat,  Sanchez is hopeloos, maar dat komt ook door het middenveld.

Nee met zijn gedrag en met de haat aan sommige spelers, en juist de liefde aan sommige rare spelers was die enorm slecht bezig. Maar wel eens met Jan dat als je puur gaat kijken naar het voetbal dat het wel mee valt.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei cimbomcu:

Dit is weer to much.

Pogba vind ik geweldig, maar je kan toch niet zeggen dat Mourinho hem niet 100 kansen heeft gegeven :r Het lijkt mij behalve een wereldspeler ook een verwend pleurisventje. 

Wat ik Mourinho kwalijk neem is de matige jeugdspelers die de kans geeft (hoe heet die middenvelder ook alweer) en een Fellaini, en het vasthouden aan een Lukaku, dat is hem kwalijk te nemen. Maar Martial zo goed? Waarom dan? Omdat die 10 leuke wedstrijden heeft gespeeld bij Monaco? Bij United niks hoor. Rashford kan er niet veel van, Lingard is middelmaat,  Sanchez is hopeloos, maar dat komt ook door het middenveld.

Nee met zijn gedrag en met de haat aan sommige spelers, en juist de liefde aan sommige rare spelers was die enorm slecht bezig. Maar wel eens met Jan dat als je puur gaat kijken naar het voetbal dat het wel mee valt.

Waarom waren die spelers dan allemaal zo goed bij hun vorige clubs? Dat ze nu niet presteren neem ik Mourinho kwalijk. Pogba was heel goed bij Juventus, Matic idem bij Chelsea. Van Sanchez ben ik absoluut geen fan maar je kan moeilijk ontkennen dat het een hele goede speler is. Lukaku is niet overschat. Krijgt sinds zijn komst bij United alleen maar kritiek, wat grotendeels terecht is. Maar niemand ziet in hem een van de beste spitsen ter wereld. En toch denk ik dat hij bij een andere topclub het veel beter zou doen. Hij heeft bij WBA en Everton genoeg bewezen. Rashford vind ik moeilijk om te beoordelen. Hij heeft talent maar is vrij wisselvallig. Lingard is inderdaad middelmaat. 

Nogmaals, United heeft absoluut geen topselectie. Maar er valt echt wel een stuk meer uit te halen dan dat Mourinho gedaan heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei JanVertonghen':

Normaal gesproken niet nee, maar 'United' is sinds het vertrek (en eigenlijk daarvoor al maar die man wist er gek genoeg nog wat van te maken) van Ferguson 'United' niet meer. Welke spelers van United zie jij bij die drie clubs in de basis staan dan? Stel dat ze allemaal in vorm zijn:

Chelsea: De Gea, Pogba, Sanchez/Martial/Rashford (rechtsbuiten...) en Lukaku.

Arsenal: De Gea, Shaw, Pogba, Sanchez/Martial/Rashford en heel misschien Lukaku.

Spurs: De Gea, misschien Matic, misschien Pogba, misschien Sanchez en heel misschien Martial/Rashford. 

De Gea of Lloris maakt niet eens veel uit, allebei wereldtop. Verdediging van United is veruit de slechtste van de top 6, middenveld mist dynamiek en de aanval is hopeloos uit vorm. Laatste ligt deels aan Mourinho @Hwb, maar Mourinho is niet degene die Lukaku ballen aan laat nemen alsof het skippyballen zijn en die hem crosspasses laat geven die 25 meter van de bestemming verwijderd zijn. Lingard vind ik vrij overschat, doet leuk mee, maar is geen jongen die over een heel seizoen gezien het verschil kan maken. Hou je de wisselvallige Rashford en Martial over. Sanchez was ook matig, maar daar geldt het speelstijl-argument nog het meest voor denk ik.

Het is ook niet zo dat Mourinho 38 potten per seizoen de bus parkeert hè. Zijn tactiek zal nooit overlopen van de risico's, maar hij heeft wel degelijk potten getracht 'aanvallend' voetbal te spelen. Liep ook niet altijd goed af. Waarom niet? Ondermaats presteren van de aanvallend ingestelde spelers en een gebrek aan kwaliteit achterin. 

Nogmaals, ik vind die Mourinho een gigantische paardenlul en ben totaal geen fan van zijn speelstijl, maar met deze selectie (in deze vorm) schiet het gewoon niet op. Vorig seizoen werd hij tweede met nagenoeg dezelfde selectie. Geen idee hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft, maar dat verdient wel gewoon erkenning. Net als een EL-winst, wat gewoon prima is. Dat het dit seizoen niet loopt ligt aan beide partijen, maar dat gaat iedereen de komende maanden nog wel zien. Als United bij de eerste vijf eindigt vind ik het echt een topprestatie van Solskjaer, of de andere ploegen moeten het zodanig verneuken dat ze hem zo'n plek cadeau geven.

Het komt bijvoorbeeld wel door Mourinho dat Lukaku überhaupt crosspasses moet geven.

En Mourinho is wel degene die Lukaku ballen aan laat nemen alsof het skippyballen zijn. Blijkbaar krijgt in dit systeem Lukaku veel te veel ballen die niet bij zijn kwaliteiten passen én wordt zijn basistechniek niet beter.

Je hebt het zelf al over de vorm van de selectie. Dat is zo ongeveer de voornaamste taak van de coach, jij doet alsof dat iets is dat buiten Mourinho's macht ligt.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Dysproz:

Ja. Lijkt me logisch toch? Mourinho werkt nu toch met ze, toch niet met de Pogba van Juve en de Sanchez van Arsenal? Daarnaast geef ik aan dat De Gea bij United erg goed keept, maar bij Spanje fout na fout maakt. Zeg ook nergens dat ze de kwaliteit niet meer hebben, geef meermaals aan dat de blessures en vormdipjes van bepalende/normaal gesproken goede spelers Mourinho ook niet helpen.

Dat De Gea een betere keeper is dan Lloris (nogmaals, zolang je enkel naar zijn prestaties bij United kijkt) geef ik ook aan, maar het is niet zo dat het erg veel verschil maakt. Ik denk dat jij niet genoeg Spurs kijkt om te weten hoe goed Lloris is. Die man is echt wereldklasse hoor, pakt erg veel punten en is heel erg stabiel. Ik denk niet dat De Gea veel meer punten pakt, is ook moeilijk voor een keeper. Zijn altijd wel ballen die onhoudbaar zijn, al ben je nog zo groot, snel en behendig. 

Allemaal leuk en aardig dat ze bij andere clubs fantastisch presteerden, maar zo simpel is het voetbal niet hè. Pogba was bij Juventus erg goed, maar is bij United al drie jaar dikke stront. Andere competitie, compleet andere speelwijze. Heeft genoeg kansen gehad, op elke positie op het middenveld, maar heeft nooit echt zijn niveau van Juventus gehaald. Ligt deels aan zijn medespelers, deels aan de speelwijze, deels aan hemzelf. Denk dat Mourinho ook niet op ruzie met een van zijn sterspelers uit was, maar dat het ook gewoon een erg apart ventje is. Speculatie, dus heb daar geen keiharde feiten van. Sanchez was in zijn laatste halve seizoen bij Arsenal al niet meer zo geweldig, is bij United enkel slechter gaan spelen. Wat ik gisteren ook al zei, denk dat hij nog het meest last heeft van de speelwijze van Mourinho. 

Matic vind ik wel een leuke. Die speelde in 14/15 onder Mourinho bij Chelsea, deed dat geweldig en werd kampioen. Conte was hem echter opeens beu (nadat ze weer kampioen waren geworden) en toen heeft Mourinho hem naar United gehaald. Denk je dat Mourinho hem nu heel gekke dingen laat doen ofzo? Of dat deze tactiek niet bij Matic past? Nee, Matic is zelf gewoon matig aan het ballen. Matic is sowieso een speler die in vrijwel elke tactiek past, zolang het allemaal maar niet te snel gaat. Beste tactiek voor Matic? Die van Mourinho.

Dan Lukaku. Een spits waar vorm en speelstijl al helemaal van vitaal belang is. Is hij in vorm (zoals op het WK), dan neemt hij ballen goed aan, legt hij ze lekker klaar (voor zowel zichzelf als anderen) en legt hij ze makkelijk in het netje. Is hij niet in vorm? Dan heb je er werkelijk waar helemaal niks aan. Een Aguero en Jesus kunnen nog meevoetballen, een Kane prikt altijd wel wat goaltjes, een Aubameyang blijft een gevaar met zijn snelheid, Lacazette is altijd verschrikkelijk irritant om te verdedigen, Firmino kan meevoetballen, maar Lukaku? Dat is gewoon echt een pure afmaker en als hij uit vorm is, lukt dat niet eens meer. Speelstijl bij Everton was volledig om hem heen gebouwd en hij ging als een speer. Dat kan bij United niet zomaar hoor. Ging vorig seizoen nog redelijk, dit seizoen is het zielig om te zien. Vind het een toffe kerel, maar hij bakt er echt geen klote van. Dat deze spelers momenteel niet presteren ligt niet met name aan Mourinho (behalve bij Sanchez dan misschien), maar met name aan hunzelf. Of allebei evenveel, weet jij veel. 

Wat kan Mourinho meer doen dan? Zesde geworden + EL winst en vorig jaar tweede geworden. Intussen ook nog wat minder belangrijke prijzen als de League Cup en de Community Shield. Dit jaar kan het beter, maar blijf erbij dat hij de minste selectie (sowieso met de blessures/huidige vorm van de spelers) heeft van de bovenste zes. Ik zag trouwens vrij verrassende cijfers langskomen:

Mourinho: 3 prijzen, 392 miljoen pond uitgegeven, 6e en 2e plek, 58% winratio.

Klopp: 0 prijzen, 411 miljoen pond uitgegeven, 8e en 2x 4e plek, 55% winratio.

Zegt allemaal vrij weinig hoor. Klopp staat nu met Liverpool bovenaan, maar ik vond het wel verrassende cijfers. Enige verschil is dat Klopp wel attractief voetbal tracht te spelen, maar dat lukt ook pas sinds dit seizoen echt goed dus. Vorig jaar wel de CL-finale, maar daar koop je uiteindelijk niks voor. Ach, zo'n vergelijking heeft toch geen zin. Andere selecties, andere verwachtingen. Wilde het alleen wel even benoemen om aan te tonen dat Mourinho het ook weer niet zó slecht gedaan heeft daar! Haha!

8 uur geleden zei Hwb:

Het komt bijvoorbeeld wel door Mourinho dat Lukaku überhaupt crosspasses moet geven.

En Mourinho is wel degene die Lukaku ballen aan laat nemen alsof het skippyballen zijn. Blijkbaar krijgt in dit systeem Lukaku veel te veel ballen die niet bij zijn kwaliteiten passen én wordt zijn basistechniek niet beter.

Je hebt het zelf al over de vorm van de selectie. Dat is zo ongeveer de voornaamste taak van de coach, jij doet alsof dat iets is dat buiten Mourinho's macht ligt.

Door deze post krijg ik een beetje het idee dat je geen United gekeken hebt, maar dat je enkel de resultaten weet en de speelstijl van Mourinho kent. Kijk maar even 0:30 van onderstaand filmpje:

Lukaku werd niet gedwongen tot het geven van een crosspass, ik neem voor het gemak even aan dat de rechtsback achter hem stond en anders kon hij hem ook gewoon naar die man in het midden spelen, die witte tape om zijn polsen heeft ofzo (Fred?). Dat hele filmpje is wel komisch, al zaten er ook ballen bij die gewoon erg lastig waren. Dit is de Lukaku van dit seizoen, en dan hebben ze zijn mislukte schaar nog niet eens in dat filmpje gezet. 

Dat stukje over dat Mourinho de schuldige zou zijn van de foute balaannames van Lukaku vind ik erg bijzonder. Zelden heb ik een topclub gezien waar de spits enkel maar ballen af hoeft te maken en verder niet aan het spel meedoet, zeker niet in het hedendaagse voetbal. Hij heeft ook geen prominente rol op het veld, maar je krijgt altijd wel een bal in de voeten en daar doet hij veel te weinig mee. Bij België ging het op het WK prima, toen was hij in vorm. Dit seizoen is het echter foute balaanname na foute balaanname. Dat zijn basistechniek niet beter wordt is niet Mourinho zijn fout hè. Daar heb je techniektrainers voor. Wil ook niet zeggen dat je elke speler maar beter kan maken, soms zit het er gewoon niet in. Denk dat hij ook gewoon veel te bonkig is om zich daarin te verbeteren, maar op dat gebied ben ik geen expert.

Laatste deel van je post toont aan dat je je niet goed ingelezen hebt. Is geen aanval, maar een observatie. Het is algemeen bekend dat Mourinho om versterkingen vroeg (en dan met name een centrale verdediger), maar dat hij die niet kreeg van de clubleiding. Als manager kan je nog zoveel willen, uiteindelijk heb je altijd nog mensen boven je die die zaakjes regelen. 

Lijk trouwens wel groot Mourinho-idolaat nu, maar ik vind het echt een enge vent en ik ben totaal geen fan van zijn speelstijl. Heb ik al meermaals aangegeven, maar wil het toch nog een keer benadrukken. Probeer er objectief naar te kijken, en dan zie ik dus gewoon wat ik hier allemaal beschrijf. Maar goed, wat ik al zei, over een maandje of zeven weten we meer. Ik zeg bij deze dat de zesde plek het hoogst haalbare is, tenzij de clubs erboven (Arsenal/Chelsea/Spurs) echt dramatisch gaan presteren. 

bewerkt door JanVertonghen'
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei JanVertonghen':

Wat kan Mourinho meer doen dan? Zesde geworden + EL winst en vorig jaar tweede geworden. Intussen ook nog wat minder belangrijke prijzen als de League Cup en de Community Shield. Dit jaar kan het beter, maar blijf erbij dat hij de minste selectie (sowieso met de blessures/huidige vorm van de spelers) heeft van de bovenste zes.

Zijn speelstijl aanpassen zodat die spelers wel gaan renderen. Die namen die ik noemde presteerde bij hun vorige club zo goed omdat ze op de juiste manier gebruikt werden en omdat zij goed waren in de gehanteerde speelstijl. Dat ze bij United niet presteren heeft met allerlei factoren te maken, maar uiteindelijk heeft Mourinho hier gewoon het grootste aandeel aan. Misschien dat Mourinho Matic bijvoorbeeld op dezelfde manier gebruikt als bij Chelsea, maar als de rest niet klopt gaat Matic ook niet renderen natuurlijk.  Uiteindelijk haalt Mourinho gewoon veel te weinig resultaat met dit materiaal en heeft hij gefaald. Daar doen een paar troostprijsjes niets aan af, want dat zijn het gewoon voor een club als United.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kon gisteren zien dat de spelers blij waren dat Mourinho weg was. Er werd eindelijk eens goed gevoetbald. Mourinho heeft het vertrouwen van heel veel spelers naar beneden gehaald. Als je Luke Shaw een jaar lang zwart maakt dan ben je gewoon dom bezig. De man is al zeker 2 jaar zijn spelers in het openbaar aan het afvallen. Dat mag gewoon niet als je manager. Ik neem hem ook verantwoordelijk voor de resultaten van dit seizoen. Ook vorig seizoen was het niet heel best en dan wordt je nog tweede. Er komen ook steeds meer verhalen naar buiten wat er afspeelde binnen United. Mourinho gedroeg zich echt als een baas en dat was hij zeker niet. Er werd ook oorlog gevoerd tussen hem en Ed Woodward. En nu hij weg is merk je dat er best wel voetbal in de ploeg zit. Die tweede goal was gewoon heel goed. Pogba met een geweldig overzicht en Herrera die hem lekker binnen knalt. 

Iedereen prijst nu Ole en ik ook uiteraard, maar het werk wat Phelan nu al gedaan heeft en gaat doen is ook heel belangrijk. Hij kent de club net zo goed als dat Ole het kent. Er komen nu wedstrijden aan die iedere keer drie punten moeten opleveren of door gaan in de FA Cup. De maand februari is heel belangrijk. Met daarin 2x PSG, Liverpool, Man City en volgens mij Arsenal. Als je daar gewoon goed speelt en veel punten pakt kan je wel eens gaan verrassen. Ik zeg niet dat men kampioen gaat worden maar het zelfvertrouwen van iedereen kan dan gewoon in één klap heel groot worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Pino:

Die man, heeft toen bij ons thuis bijna voor een plaatselijke aardbeving gezorgd in 1999

Bij mij een huilbui van geluk en een zeiknatte kamer. Ik woonde toen nog op mezelf en ik had mijn droger in mijn woonkamer staan omdat deze nergens anders kon staan. Maar onder de droger moest een bak staan met water en die bak was ik vergeten leeg te halen. Gevolg was een zeiknatte kamer, maar wel een hele gelukkige United fan. Drie maand later heb ik ze voor het eerst gezien op Old Trafford tegen Southampon 3-3 helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-12-2018 om 15:56 zei Pino:

Ja mijn broertje is Man United fan die werd helemaal gek, de rest was vooral anti Bayern. Zag net de samenvatting nog terug, maar wat een vreselijk team had Bayern. Mattheus, Effenberg, Jeremies, Basler, Jancker brrrrrr

Vergeet Kahn ook niet en die jankerd uit Ghana volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites