Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Brits voetbal

Baddoo

Recommended Posts

Carrick is dan toch de interim :classic_ninja:

"Uitgesproken favoriet voor de vacature in Manchester is volgens bookmakers en onder meer The Times Zinedine Zidane. De Fransman wordt al maanden gelinkt aan United. Afgelopen zomer vertrok Zidane bij Real Madrid. Met De Koninklijke won de voormalig Wereldvoetballer van het Jaar onder meer drie keer de Champions League.

The Daily Mail noemt de naam van Mauricio Pochettino. De Argentijnse manager van Tottenham Hotspur schijnt hoog op het verlanglijstje van de United-leiding te staan, onder meer omdat hij graag met talenten werkt. Pochettino heeft bij Spurs nog een contract tot 2023. De vraag is daarom of hij haalbaar is.

Een andere kandidaat die door de bookies wordt genoemd, is Antonio Conte. De Italiaan zit zonder club sinds zijn vertrek bij Chelsea. Laurent Blanc, oud-speler van United, is een outsider. "

Edited by Bramvinos

Sampaoli of Luis Enrique zouden me wel interessant lijken, maar die zijn reeds al een verbintenis aangegaan. Bielsa doet het goed op het tweede niveau in Engeland met Leeds, Howe van Bournemouth vind ik ergens ook wel interessant. Ook Santos (Portugal, nationale elftal) en Nagelsmann (Hoffenheim) lijken mij best keuzes die positief uit zouden kunnen vallen. Maar al deze namen brengen allicht een klein risico met zich mee. Maar goed, het is niet alsof de meer op het eerste oog logische keuzes United wat heeft gebracht de laatste jaren.

1 uur geleden zei Bramvinos:

Carrick is dan toch de interim :classic_ninja:

"Michael Carrick took training on Tuesday morning. The former United midfielder will be appointed as acting interim manager for the next 48-hours. An external interim manager will then be appointed until the end of the season."

Nagelsmann lijkt me de beste optie van de namen die @Zeus noemt. Sampaoli zou voor zijn stijl de halve selectie moeten vervangen, Luis Enrique zit goed nu. Howe moet eerst nog een tussenstap nemen. Vind dat een sympathieke man en goede trainer, doet het al jaren geweldig bij Bournemouth, maar dat is wel even wat anders dan Manchester United. In ieder opzicht. Santos past er qua stijl mijns inziens ook niet bij. Nagelsmann vind ik een erg nuchtere gozer en goede tacticus, denk dat die het wel goed zou doen bij United.

Wie heb je verder nog? Zidane, misschien dat Allegri na dit seizoen een andere uitdaging aan wil gaan, Conte. Wordt lastig, want de meeste goede trainers zitten prima op hun plek nu.

Wens hem heel veel sterkte met die selectie. Ben totaal geen fan van Mourinho, maar ik denk dat hij er wel een beetje het maximale uit heeft gehaald daar. Heeft natuurlijk niet alles goed gedaan (gezeik met Pogba bijvoorbeeld, niet het maximale uit zijn aanvallers gehaald), maar ik zie het niet veel trainers beter doen met dat materiaal. 

Mogen jullie vinden, ben ik het niet helemaal mee eens. Zeg niet dat hij het bijzonder goed gedaan heeft, maar hij heeft het ook niet slecht gedaan. EL winst twee jaar geleden en vorig seizoen tweede vind ik vrij knap met deze selectie. Dit seizoen gaat het minder, maar hij heeft ook pech gehad met blessures en spelers die hun vorm maar niet weten te vinden. Is zelf natuurlijk ook schuldig aan de sportieve malaise daar, maar ik denk niet dat er een (haalbare) trainer is die het met dit materiaal beter gaat doen, zeker niet als o.a. Sanchez en Lukaku zo blijven ballen.

En dat Mourinho 'laf' voetbal speelt is al jaren bekend natuurlijk. Denk ook niet dat het probleem verholpen zal worden door met Valencia, Jones, Smalling en Young op 40-50 meter van de goal te gaan staan verdedigen. Vind de selectie minder dan die van City, Liverpool en Spurs, en (zeker op dit moment) ook minder dan die van Chelsea en Arsenal.

1 uur geleden zei JanVertonghen':

maar ik denk niet dat er een (haalbare) trainer is die het met dit materiaal beter gaat doen, zeker niet als o.a. Sanchez en Lukaku zo blijven ballen.

Denk je niet dat het ook door Mourinho komt dat die zo ballen? Met Lingard, Martial, Sanchez, Rashford, Pogba en Lukaku moet je veel meer kunnen brengen dan je nu doet. Uit (de combinatie van) die spelers moet je veel meer kunnen halen dan nu gebeurt. Maar door Mourinho's spelopvatting gebeurt dat totaal niet.

4 uur geleden zei Dysproz:

Nou, wat een prestatie om met United de EL te winnen. Dit materiaal is zeker niet minder dan Chelsea, Arsenal en Spurs. Misschien dat dat zo lijkt omdat ze al lange tijd slecht spelen. Mourinho heeft gewoon heel hard gefaald bij United.

Normaal gesproken niet nee, maar 'United' is sinds het vertrek (en eigenlijk daarvoor al maar die man wist er gek genoeg nog wat van te maken) van Ferguson 'United' niet meer. Welke spelers van United zie jij bij die drie clubs in de basis staan dan? Stel dat ze allemaal in vorm zijn:

Chelsea: De Gea, Pogba, Sanchez/Martial/Rashford (rechtsbuiten...) en Lukaku.

Arsenal: De Gea, Shaw, Pogba, Sanchez/Martial/Rashford en heel misschien Lukaku.

Spurs: De Gea, misschien Matic, misschien Pogba, misschien Sanchez en heel misschien Martial/Rashford. 

De Gea of Lloris maakt niet eens veel uit, allebei wereldtop. Verdediging van United is veruit de slechtste van de top 6, middenveld mist dynamiek en de aanval is hopeloos uit vorm. Laatste ligt deels aan Mourinho @Hwb, maar Mourinho is niet degene die Lukaku ballen aan laat nemen alsof het skippyballen zijn en die hem crosspasses laat geven die 25 meter van de bestemming verwijderd zijn. Lingard vind ik vrij overschat, doet leuk mee, maar is geen jongen die over een heel seizoen gezien het verschil kan maken. Hou je de wisselvallige Rashford en Martial over. Sanchez was ook matig, maar daar geldt het speelstijl-argument nog het meest voor denk ik.

Het is ook niet zo dat Mourinho 38 potten per seizoen de bus parkeert hè. Zijn tactiek zal nooit overlopen van de risico's, maar hij heeft wel degelijk potten getracht 'aanvallend' voetbal te spelen. Liep ook niet altijd goed af. Waarom niet? Ondermaats presteren van de aanvallend ingestelde spelers en een gebrek aan kwaliteit achterin. 

Nogmaals, ik vind die Mourinho een gigantische paardenlul en ben totaal geen fan van zijn speelstijl, maar met deze selectie (in deze vorm) schiet het gewoon niet op. Vorig seizoen werd hij tweede met nagenoeg dezelfde selectie. Geen idee hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft, maar dat verdient wel gewoon erkenning. Net als een EL-winst, wat gewoon prima is. Dat het dit seizoen niet loopt ligt aan beide partijen, maar dat gaat iedereen de komende maanden nog wel zien. Als United bij de eerste vijf eindigt vind ik het echt een topprestatie van Solskjaer, of de andere ploegen moeten het zodanig verneuken dat ze hem zo'n plek cadeau geven.