Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Niet zo super veel gezien over een langere periode maar toch genoeg voor eens een update. Dus hier (min of meer) in volgorde

8/10
Burn After Reading (2008)
Raising Arizona (1987)

7/10
L.A. Confidential (1997)

Nowhere (2023)
The Ballad of Buster Scruggs (2018)
Garden State (2004)

Love, Death & Robots: Three Robots (2019)
Love, Death & Robots: Bad Travelling (2022)
Inside Llewyn Davis (2013)
Ready Player One (2018)
Oxygène (2021)

Kate (2021)
Life on Our Planet (2023) miniseries
Whisper of the Heart (1995)
Porco Rosso (1992)
Oldeuboi (2003)
Close (2022)

6/10
Zola (2020)
Barbie (2023)
The Two Popes (2019)

5/10
Life of Brian (1979)

4/10
Ghost World (2001)

Nowhere (1997)

3/10
Monty Python and the Holy Grail (1975)

Veel zeventjes, weinig uitschieters en al zeker naar boven toe. Monty Python ook niet echt mijn ding, maar moet je wel eens gezien hebben, vond de sequel een beetje boeiender of vermakelijker, vandaar het verschil.

Enkele Coens gezien en een beetje gefocust op grotere films dat ik nog eens moest zien, maar niet echt een nieuwe favoriet daarbij ontdekt, op Burn After Reading dan na.

Het zien van Nowhere (2023) deed me er ook aan herinneren dat ik die film uit de jaren '90 nog eens moest kijken omwille van de muziek. Maar dat was toch een tegenvaller. Muziek is ook niet alles in film.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even wat anders dan fm

The Expendables 4

Aardig filmpje mede door Megan Fox natuurlijk. Verstand op 0 en wat popcorn en je vermaakt je prima

7

Death Race Beyond Anarchy 

Blijft toch vermakelijk. Plus hoofdrol Zach McGowan  captain Charles Vane in Black Sails

6,5

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben eigenlijk op zoek naar een film om samen met de vriendin te kijken, bij voorkeur in het Nederlands of Engelstalig, maar dan niet te zwaar. Voorkeur is een film met comedie, beschik over de streamingdiensten Disney+ en Amazon Prime. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Oerlie:

Ben eigenlijk op zoek naar een film om samen met de vriendin te kijken, bij voorkeur in het Nederlands of Engelstalig, maar dan niet te zwaar. Voorkeur is een film met comedie, beschik over de streamingdiensten Disney+ en Amazon Prime. 

Ricky Stanicky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een beetje huiverig door het muziekelement - hoop dat het niet La La Land x Joker gaat worden - maar de eerste trailer voor Joker: Folie à Deux is uit. Dat laatste shot is echt geweldig, maar verder is het vooral afwachten nog tot oktober. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er komt een nieuwe Ferry film. Deze film speelt zich af na het derde seizoen van undercover. Helaas geen Elise Schaap dit keer. Releasedatum is niet bekend, maar wel dit jaar komt de film nog op Netflix.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-4-2024 om 02:20 zei Djurovski:

The Expendables 4

Aardig filmpje mede door Megan Fox natuurlijk. Verstand op 0 en wat popcorn en je vermaakt je prima

7

Haha, ik vond dit zo'n ontzettend marginale film in vergelijking met de eerste drie. Nummer drie was al een verschraling, maar daar zaten nog lekker veel grote, oude acteurs in. Enige pluspunt was dat er weer genoeg bloed spetterde.

Spoiler

En 50 Cent door de speakers, mooie grap :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Titan:

Haha, ik vond dit zo'n ontzettend marginale film in vergelijking met de eerste drie. Nummer drie was al een verschraling, maar daar zaten nog lekker veel grote, oude acteurs in. Enige pluspunt was dat er weer genoeg bloed spetterde.

Toon verborgen inhoud

En 50 Cent door de speakers, mooie grap :D 

Weet niet of ik deel 3 gezien heb. 1e 2 waren zeker beter. Maar ach dit was best te doen. Met verstand op 0 popcorn en bier. Miscchien dat een 7 wat aan de hoge kant maar is heb mij er aardig mee vermaakt en dat vind ik wel belangrijk. 

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-4-2024 om 12:48 zei Titan:

Toon verborgen inhoud

En 50 Cent door de speakers, mooie grap  

Zooo dan inderdaad. Vond dit wel echt de slechtste film die ik vorig jaar in de bios heb gezien hoor. 

excuus voor de dubbelpost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Civil War (2024)

Een burgeroorlog, maar dan door de ogen van een (oorlogs)journalist. Er komen diverse momenten in beeld van de gruwelijkheden en bijzonderheden die voorkomen binnen een oorlog. Alleen is er dit keer gekozen voor een Westers land. 

Het speelt zich namelijk af in de VS. Een president die min of meer een dictator (Hallo Trump!) is en diverse staten zijn militair in opstand gekomen. Meer kom je niet echt te weten. Voor mij persoonlijk, jammer dat er geen diepgang is, maar ik denk dat het wel beter is dat dit zo gedaan is. Anders krijg je waarschijnlijk weer een film met de standaard ideeën die we te vaak zien als het over de VS gaat. 

Acteerwerk is goed en bepaalde scenes zijn echt goed gemaakt. Dikke prima!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren Ferrari gezien. Een hele mooie film met een goed acteerwerk van Adam Driver en Penelope Cruz. Driver speelt Enzo Ferrari en Cruz speelt zijn vrouw. Ferrari moet een race winnen om niet failliet te gaan. Zeker wel een aanrader als je fan van Ferrari bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net als @FMNOOB Civil War gezien, gisteren in de bioscoop. Het verhaal wordt vertaald vanuit een interessant perspectief, dat van oorlogsfotografen. Dat er weinig wordt verteld over de achtergrond van de burgeroorlog vond ik zelf prettig, want voor je het weet wordt het een of andere politieke film en gaat de hele discussie daar over. 

Indrukwekkende momenten, mooie shots. Alleen Wagner Moura kon me niet zo bekoren in zijn acteerwerk. Maar goed, die heeft zijn finest moment al gehad met het neerzetten van het typetje Escobar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fantastische film zeg! Bij vlagen keihard en aangrijpend, visueel ook prachtig. En de actie is fantastisch gebracht, vooral qua geluid is het echt genieten zeg. _O_  Cast ook erg goed, Wagner Moura vond ik ook gewoon erg goed in tegenstelling tot wat @Titan er van vond. 

bewerkt door Justin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was gisteren naar de Terugreis. Een Nederlandse film met Martin van Waardenburg en Leny Brederveld. 2 top acteurs. Film over een oud stel die een roadtrip gaan doen, op die reis komen ze er achter dat de vrouw dementerend wordt. Mooie film. Zou hem een 7.5 geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Arezo:

Ik was gisteren naar de Terugreis. Een Nederlandse film met Martin van Waardenburg en Leny Brederveld. 2 top acteurs. Film over een oud stel die een roadtrip gaan doen, op die reis komen ze er achter dat de vrouw dementerend wordt. Mooie film. Zou hem een 7.5 geven.

Interessant inderdaad. Ga eens kijken of deze hier draait in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist Kill Bill 2 gezien. Was al te spreken over het eerste deel maar deel twee gaat daar nog even lachend overheen. Heb op IMDB tot nu toe slechts twee films een 10 gegeven en dit wordt de derde. Wat zit deze film geweldig in elkaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites