Bolderbast Gepost November 24, 2024 Share Gepost November 24, 2024 Gister Oldboy gekeken en vond er niets aan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roprop Gepost November 24, 2024 Share Gepost November 24, 2024 14 uur geleden zei Bolderbast: Gister Oldboy gekeken en vond er niets aan. De originele Aziatische of de Amerikaanse remake? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost November 25, 2024 Share Gepost November 25, 2024 Gister Paris, Texas in de bios gezien. Film uit de jaren 80. Was weer even verfrissend, zo'n oude film. Dat doe ik toch te weinig en zit een goede traagheid (en tragiek) in. Op naar meer van dit soort films. 8/10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolderbast Gepost November 25, 2024 Share Gepost November 25, 2024 17 uur geleden zei Roprop: De originele Aziatische of de Amerikaanse remake?  De Aziatische. Was overigens ook totaal niet in de bui om zo'n soort film te kijken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FMNOOB Gepost November 25, 2024 Share Gepost November 25, 2024 Prey (2022): Leuk, om een keer terug de tijd in te gaan met een Predator. Voor de rest is het een standaard film, met een voorspelbare eind. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost November 29, 2024 Share Gepost November 29, 2024 Small Things Like These  Cillian Murphy, ijzersterk. De rest van de film eigenlijk niet boeiend genoeg naar mijn mening. Erg traag, moeite om wakker te blijven.  5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arles Gepost November 29, 2024 Share Gepost November 29, 2024 Onlangs Stand by Me gezien. Prachtige film. Wat mij betreft een meesterwerk en dat werd nog eens afgetopt met mijn favoriete nummer aller tijden (gelijknamig aan de titel van de film uiteraard) over de end credits. Zou iedereen deze film van harte aanbevelen.  10/10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FMNOOB Gepost December 1, 2024 Share Gepost December 1, 2024 The Descendants (2011):Â Een hardwerkende landbaron probeert weer de zorg en connectie met zijn dochters te krijgen, nadat zijn vrouw zwaargewond in het ziekenhuis terecht komt. Meer geheimen komen naar boven en de hoofdpersoon begint meer na te denken over zijn besluit om het familiegrond te verkopen. Â Dit is wel z'n typische film, dat door de kwaliteit van de hoofdrolspelers (George Clooney en Shailene Woodley) een flinke boost krijgt. Het is amper een comedy te noemen, maar dat maakt het verhaal juist wat sterker. Een ruimvoldoende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FMNOOB Gepost December 2, 2024 Share Gepost December 2, 2024 The Forever Purge (2021) The Purge is weer terug in de V.S. en dat gaan ze merken. Er komt een groep in verzet tegen de gevestigde orde, want deze groep wil dat the Purge altijd doorgaat. De hoofdrolspelers proberen te vluchten naar Mexico om daar veilig te zijn.   Verloop van de film was te verwachten, maar prima om een keertje te kijken. Verwacht er voor de rest niet zoveel van. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolf_pd Gepost December 5, 2024 Share Gepost December 5, 2024 (edited) Op 2-12-2024 om 18:52 zei FMNOOB: The Forever Purge (2021) The Purge is weer terug in de V.S. en dat gaan ze merken. Er komt een groep in verzet tegen de gevestigde orde, want deze groep wil dat the Purge altijd doorgaat. De hoofdrolspelers proberen te vluchten naar Mexico om daar veilig te zijn.   Verloop van de film was te verwachten, maar prima om een keertje te kijken. Verwacht er voor de rest niet zoveel van.  Benieuwd of de filmserie binenkort een disclaimer moet gaan toevoegen, elke overeenkomst met de werkelijkheid is toeval. Edited December 10, 2024 by Wolf_pd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FMNOOB Gepost December 10, 2024 Share Gepost December 10, 2024 The Banshees of Inisherin (2022) Â Had veel goeds over deze veel gehoord, dus ook maar eens kijken. Ondanks, dat het verhaal simpel lijkt. Blijft het je boeien. De acteurs leveren goed werk en leuk om dit eiland te zien. Hoewel, de regisseur de droefenis en armoede uit die periode wil vertellen, zien de kleding en huizen van de inwoners er top uit. Voor mij een goede film, maar niet eentje die je snel weer aanzet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost December 15, 2024 Share Gepost December 15, 2024 Wicked Heel mooi gemaakte film, maar niet persé mijn smaak. Begreep van anderen ook dat er veel inside jokes inzitten, die je begrijp als je meer weet van Wizard of Oz. Dat musicalgebeuren hele tijd hoeft eigenlijk ook niet zo van mij, maargoed. Keek wel lekker weg en nogmaals; mooi gemaakt.  6,5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FMNOOB Gepost December 16, 2024 Share Gepost December 16, 2024 Lord of the Rings: The War of the Rohirrim  Men zag een lege gat in de geschiedenis van Midden-Aarde en maakt daar gebruik van. Het verhaal draait om de bekende ruitervolkeren uit de LotR. Het vertelt het verhaal van Helm Hamerhand en zijn dochter Héra. Er is oorlog op komst doordat de Donkerlander Wulf de dood van zijn vader wil wreken en uiteindelijk moet Héra haar volk beschermen.  Het is een tekenfilm/anime en dat kan hinderend zijn voor sommigen. De art-style is soms wat wisselvallend. Er is gekozen voor een stijl die past bij de filmreeks, maar daardoor is de kwaliteit soms wisselend, vooral met de overgang van 3d naar 2d. Geluid is prima. Voor de gemiddelde LotR fan is dat wel een goede film, die ook veel laat terugkomen uit de oorspronkelijke films.  Ik heb mezelf vermaakt en geef het een ruim voldoende.    Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost December 21, 2024 Share Gepost December 21, 2024 Gisteren Ferry 2 gezien. De film valt tegen en ik twijfel of het nu einde is of niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FMNOOB Gepost December 23, 2024 Share Gepost December 23, 2024 Doctor Strange & Doctor Strange in the Multiverse of Madness  Opnames die al een tijdje waren opgeslagen. Doctor Strange is niet echt mijn superheld en daardoor vond ik de films ook minder. De eerste deel is een typische introductiefilm. Vooral het andere deel ziet er soms tof/anders uit, maar ik blijf het niks vinden. Vooral met het inpassen tussen de andere Marvelfilms, lijkt dit ook minder geslaagd in mijn beleving. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FMNOOB Gepost December 30, 2024 Share Gepost December 30, 2024 Even flink wat opnames bekeken  The Big Short (2015) Gaat over de man(nen) die de kredietcrisis zagen aankomen en daarop gokten. Geeft je een indruk hoe bizar die wereld eigenlijk is en dat de VS gewoon weer op dezelfde voet verder is gaan. Topcast.   Vice (2018) Nog een film van Adam McKay en ook weer hoofdrollen voor Christian Bale en Steve Carell. Die doen dit weer geweldig. Het gaat over de machtigste vicepresident ooit, Dick Cheney, en wat de gevolgen daarvan zijn geweest.  In the Heart of the Sea (2015) Een moderne variant van Moby Dick. Vond het niet echt bijzonder.  Bandit (2022) Gebaseerd op de echte vliegende bandiet. Prima, meer niet. Mel Gibson doet het nog prima, en laat zien dat hij zijn rol geen moeite hoeft te doen.  The King's Speech (2010) Stukje geschiedenis van het Britse Koningshuis. Stotteren lijkt mij vreselijk, maar vooral in een belangrijke publieke rol. We zien de voormalige Britse Koning George VI worstelen met dit probleem, maar dit uiteindelijk weet te overwinnen.  Tomb Raider (2018) Gebaseerd op de game van 2013. Je ziet wat herkenbare momenten, maar het verhaal wijkt erg af. Dat doet de film niet goed. Sowieso komt het laat op gang en daarna is het wat te gehaast. Lara Croft zelf is in deze versie een betere dan die van eerste films.  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Saint Gepost December 30, 2024 Share Gepost December 30, 2024 Fast X Best knap. Iedere nieuwe film is weer een stukje slechter dan de vorige.  Bad Boys Ride or Die Geloof dat ik na 10 minuten pas besefte dat ik een film uit de serie gemist had.  Spoiler Mike Lowrey heeft opeens een zoon. Captain Howard dood Vermakelijk, maar het niveau van de eerste film benaderd deze nooit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost December 31, 2024 Share Gepost December 31, 2024 Mufasa Toch heen geweest, omdat iedereen het er ineens over had en vertelde dat ze erbij moesten janken. Vond de film in ieder geval en mooi en goed gemaakt, leuk verhaaltje ook. En snap de mensen wel haha. Tranentrekker op sommige momenten  8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost December 31, 2024 Share Gepost December 31, 2024 Zal eens de films die ik dit jaar heb gekeken hierin zetten.  Enter the Dragon Mijn eerste Bruce Lee film. Film zelf is niet zo interessant, maar holy shit wat had die Bruce Lee een screen performance. Ondanks dat de productie wat lager is spat die man echt van het scherm af. Indrukwekkend. De rest van de film deed me niet super veel, maar laten we eerlijk zijn, je kijkt voor Bruce Lee. 7tje  Ip Man Dit is een sterkere martial arts film. Hele interessante vechtscénes die niet alleen draaien om het vechten, maar ook een verhaal vertellen. De hardheid van de scénes verschillen namelijk heel erg afhankelijk van de context. Verder is Wing Chun gewoon een ontzettend vette vechtstijl voor een film. Ook een extra stukje geschiedenis geleerd. 8  Monty Python and the Life of Brian Veel mensen vinden dit de beste Monty Python, maar de Holy Grail is toch wat meer mijn humor. Niet dat deze niet grappig is hoor, maar de momenten dat ik hardop moest lachen waren op een paar vingers te tellen, terwijl ik bij de Holy Grail echt continu en zelfs nu nog steeds dubbel lig als ik die fragmenten bekijk. 7  Terminator 2: Judgement Day Vorig jaar deeltje 1 gekeken wat meer een soort Tech Horror is. Dit is veel meer een complete actiethriller. Wil niet zeggen dat deeltje 1 niet goed is hoor. Ik denk dat de kwaliteit van beide films dicht bij elkaar ligt, maar het zijn 2 compleet andere genres. Het is soms wat over de top, maar de 2 Terminators zijn beide echt fenomenaal geacteerd. CGI lekker cheesy, kan ik wel waarderen. 8.5  Perfect Blue Anime film van de geprezen Satoshi Kon over een idool die te maken krijgt met een stalker en een psychologische crisis. Heel spacey en vaag op momenten, maar op zo'n manier dat je op geen moment niet in de gaten hebt wat nu de kern van de film is. Psychologische horror zou ik het beschrijven. Sterk kleurgebruik en in mijn ogen ook een goed einde, al moest ik wel ff googlen achteraf hoe alles nou precies zat. 8  The Godfather Ik ben op een punt in mijn leven dat ik wat minder koppig wil zijn, maar gewoon wil luisteren dat wanneer veel mensen zeggen dat iets het beste ooit is, dat ik dat gewoon ga uitproberen. Ditmaal met de beste film ooit volgens velen. Ik dacht altijd dat dit een hele andere film zou zijn dat het daadwerkelijk was. Eigenlijk is Marlon Brando helemaal niet het hoofdpersonage, maar is Al Pacino dat. Die overigens pas in zijn 2e film ooit speelt hier, sublieme performance. Ik begrijp dat iedereen deze film zou ontzettend prijst, desondanks is dit niet een van mijn favoriete films die ik ooit gezien heb. Gewoon erg sterk wel. 8.5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost January 1 Share Gepost January 1 Bad Boys Ride or Die  Vermakelijk. Al hadden ze misschien beter na de eerste 2 delen kunnen stoppen maar goed het blijven wel leuke films dus ach ik klaag niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Justin Gepost January 2 Share Gepost January 2 Voor de liefhebbers mijn bescheiden lijstje met 2024 films die ik dit jaar heb gezien.  https://boxd.it/w1YYm   Met hier de eerste 20:   Ik heb dit jaar (helaas) weinig arthouse en andere alternatievere genres gezien, hoop dat volgend jaar weer wat meer op te pakken.  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost January 2 Share Gepost January 2 8 uur geleden zei Justin: Voor de liefhebbers mijn bescheiden lijstje met 2024 films die ik dit jaar heb gezien.  https://boxd.it/w1YYm   Met hier de eerste 20:   Ik heb dit jaar (helaas) weinig arthouse en andere alternatievere genres gezien, hoop dat volgend jaar weer wat meer op te pakken.   Van die 20 heb ik The Substance, Monkey Man en Lee ook gezien. Zou die in ieder geval op dezelfde manier ranken.  Van de films die ik heb gezien, zou ik It Ends With Us en Witte Flits op 1 en 2 zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost January 3 Share Gepost January 3 Babygirl Echt een heel sterk debuut van Halina Reijn als regisseur. Fantastisch goede film. Veel erotiek, maar zit daadwerkelijk ook een goed verhaal achter en Nicole Kidman speelt het heel erg goed. Uitstekende eerste film van 2024 voor mij. Â 9,5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urbeto Gepost January 4 Share Gepost January 4 Hier de laatste tijd nog wel de nodige films gezien. Even een simpel overzichtje:  Primal Fear (1996): 9/10. Gisteravond zonder specifieke verwachtingen deze rechtbankthriller aangezet en wat ben ik positief verrast. Van Richard Gere, Laura Linney en Edward Norton is bekend dat ze een rol neer kunnen zetten maar wat laatstgenoemde hier bij zijn eerste grote filmrol laat zien is echt indrukwekkend. Het tempo ligt af en toe wat aan de lage kant, maar door de twists heb ik er toch enorm van genoten.  The Banshees of Inisherin (2022): 8/10. Deze film stond sinds hij in de bios draaide al op m'n watchlist en nu kwam het er eindelijk van. Er is - ook in dit topic - al genoeg over geschreven. Prachtige film over vriendschap. Net als in In Bruges laten Brendan Gleeson en Colin Farrell hier zien over een uitstekende chemie te beschikken. Sterke bijrollen van Kerry Condon en Barry Keoghan maken het geheel helemaal compleet.  Dog Day Afternoon (1975): 8/10. Wijlen John Cazale is een man die mij fascineert. Hij speelde in vijf films voordat hij op jonge leeftijd stierf en alle vijf werden ze genomineerd voor de Best Picture Oscar. Dog Day Afternoon met Al Pacino is één van de twee uit die lijst die ik nog niet gezien had. Ik zal kort zijn: het plot is eenvoudig maar de twee bankovervallers maken deze film. Van zelfvertrouwen tot totale paniek: deze film is een ware rollercoaster. Aanrader.  Three Colors: Red (1994): 7.5/10. Argo (2012): 7.5/10. 500 Days of Summer (2009): 7.5/10. Juno (2007): 7.5/10.  Four Weddings and a Funeral (1994): 7/10. Citizen X (1995): 7/10. Civil War (2024): 7/10. Anthropoid (2016): 7/10. The Holiday (2006): 7/10. The 40-Year-Old Virgin (2005): 7/10.  Red Eye (2005): 6.5/10. Harold and Maude (1971): 6.5/10. Forgetting Sarah Marshall (2008): 6/10.  How to Lose a Guy in 10 Days (2003): 4.5/10. Bridget Jones's Diary (2001): 4.5/10.  Indiana Jones: Raiders of the Lost Ark (1981): 4/10.   Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Justin Gepost January 6 Share Gepost January 6 (edited) @Urbeto Eeuwig zonde dat Cazale zo vroeg is overleden. Fantastisch acteur, die had zeker een carrière kunnen hebben zoals bijv Pacino en Duvall ook hadden.     Zelf van het weekend 3 films gezien.  Witness For The Prosecution (1957) Prima film over een advocaat die een verdachte van moord probeert vrij te spreken. Voor zo’n oude film toch al best een origineel plot met wat leuke twists en wat spelen met de tijd. Acteerwerk voor mij ook prima. Wel deed het geheel mij op emotioneel vlak niet al te veel. De humor in de film werkt op zich wel, maar haalt ook de ernst wat uit het verhaal. Ik snap de enorm hoge waarderingen op imdb wel, al blijf ik er zelf wat onder zitten. Desondanks 7,5/10  Ome Cor (2022) Bij vlagen best een vermakelijke film, maar het voelt teveel als een hele boel kortere sketches aan elkaar geplakt. De vele cameo’s van bekende NL’ers zin nog wel geinig om te spotten. Desondanks voor mij eens en niet weer. 5/10  Sinister (2012) Het horror genre zal nooit mijn favoriet worden, desondanks met deze wel vermaakt. Vond deze oprecht spannend en bij vlagen eng. Acteerwerk ook dik in orde. Uiteindelijk wel weer hetzelfde probleem als een hoop horrorfilms en dat is dat ik het geheel gewoon weinig origineel vond en daardoor blijft het niet echt hangen. 6.3/10 Edited January 6 by Justin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts