Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Sinds tijden weer in de 'echte' bioscoop geweest afgelopen weekend. Je moet wat als vrijgezel :D . Bullet Train, met onder andere Brad Pitt, is de film die ik heb gezien. Van begin tot eind vermakelijk dankzij de Tarantinosaus die eroverheen gegooid is en de vette knipoog naar de Japanse popcultuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei The Saint:

Dit was mijn laatste film in de bios. Was best onder de indruk.

Ja die had ik ook in de bios gezien en vond het ook goed. Net als de hamburger erna overigens.

Zelf ben ik 3 weken terug nog naar de bios geweest. Naar de nog grotere slijmfilm. Zaten met zijn 4en in de zaal :cab: Ik met mijn dochter en dan nog een andere moeder met kind. Bijz hoe die bioscopen dat zo laten draaien steeds.

bewerkt door Gert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Gert:

Ja die had ik ook in de bios gezien en vond het ook goed. Net als de hamburger erna overigens.

Zelf ben ik 3 weken terug nog naar de bios geweest. Naar de nog grotere slijmfilm. Zaten met zijn 4en in de zaal :cab: Ik met mijn dochter en dan nog een andere moeder met kind. Bijz hoe die bioscopen dat zo laten draaien steeds.

Kinderfilms zijn volgens mij voornamelijk bedoeld om kinderen kennis te laten maken met de bios. Investering in toekomstige klanten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Erwin.:

Kinderfilms zijn volgens mij voornamelijk bedoeld om kinderen kennis te laten maken met de bios. Investering in toekomstige klanten

Dus als ik straks mijn 16 jarige dochter niet in de bios wil hebben met pubers met bioscoopbroeken, dan kan ik nu beter niet naar de bios gaan. Te laat :( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Titan:

Sinds tijden weer in de 'echte' bioscoop geweest afgelopen weekend. Je moet wat als vrijgezel  . Bullet Train, met onder andere Brad Pitt, is de film die ik heb gezien. Van begin tot eind vermakelijk dankzij de Tarantinosaus die eroverheen gegooid is en de vette knipoog naar de Japanse popcultuur.

Hmm wou erheen met de zoon. Maar blijkbaar 16+. Tinderdate vond hem zwaar tegenvallen nu in twijfel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-9-2022 om 08:40 zei ElPrincipito:

Paar dagen geleden toen ik ziek op de hotelkamer dat Her gekeken. Potverdikkie, wat goed! Ondanks dat het een wat oudere film is vind ik het knap hoe ze de ideeën over de toekomst in zo’n perspectief omtrent romantiek hebben geplaatst. Bijna eng gewoon.. 8/10

Wat ouder..de film is van 2013, Siri is ingevoerd in 2010 dus zo'n bolde voorspelling was dit toch helemaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Steels:

Wat ouder..de film is van 2013, Siri is ingevoerd in 2010 dus zo'n bolde voorspelling was dit toch helemaal niet.

Dit dus. Ik vind 2013 bepaald niet oud als op films aankomt lol, films bestaan meer dan 120 jaar. Ik vind eigenlijk op zn vroegst je van ''oud'' kan spreken vanaf eind jaren 80-begin jaren 90 films.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las het van de week al. American Pie blijft jeugdsentiment en hoewel ik van kwalitatief sterke films houd (Cinevilleabonnee), kan ik deze reeks nooit weerstaan :D. Viel me bij Reunion al op hoe sterk de chemie tussen de originele castleden nog altijd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Titan:

Ik las het van de week al. American Pie blijft jeugdsentiment en hoewel ik van kwalitatief sterke films houd (Cinevilleabonnee), kan ik deze reeks nooit weerstaan :D. Viel me bij Reunion al op hoe sterk de chemie tussen de originele castleden nog altijd is.

Same here. Maar dat heb ik bijvoorbeeld ook met Porky's of de police academy. :shine:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren voor het eerst sinds lang geleden nog eens een film gekeken. Dit zomerhalfjaar eigenlijk niet zoveel gezien, en ik kan ook niet elke dag een film gezien, want dat is te veel voor mij. Maar goed.

MV5BYjRhOGIzMDUtOTQ3ZS00YTMxLTkxYjctZWQ1

Millennium Mambo (2001): 8/10 (*)

Film die ik nog eens moest herzien, omdat ik veel weer vergeten was en me nog herinner dat ik ook niet alles kon plaatsen de vorige keer. Dat ging nu ietsje beter, al is het tempo wel vrij traag en de inhoud redelijk depressief.

Vrij realistisch aandoende film, ondanks de setting in Taiwan, toch echt wel het gevoel dat ik de situaties erg goed herken hier. Het zou zomaar hier plaatsgevonden kunnen hebben, en de gebeurtenissen in de film zijn natuurlijk niet exclusief voor één cultuur. We krijgen er allemaal mee te maken. Al is het soms ietsje vervelend om naar één en al conflict en toxiciteit op het scherm te moeten kijken, maar dat is het leven zeker.

Zeer sterke acteerprestaties, goede cinematografie en heerlijke mooie dromerige technoscore. Eigenlijk schandalig dat dit soort scores zeldzaam zijn, wellicht omdat de filmwereld te veel gedomineerd wordt door mensen met conservatieve smaken op dat vlak. Uiteraard paste die score ook wel in het verhaal natuurlijk.

Geen makkelijke film dat zeker niet, maar wel de moeite waard.

(*) = herziening

Link naar opmerking
Deel via andere websites