Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

TV-Series

Tomasson

Aanbevolen berichten

Dopesick (2021): 10/10. 

Miniserie van 8 afleveringen over de opiatencrisis die de Verenigde Staten vanaf de late jaren negentig in een houdgreep nam. Verschillende perspectieven (lokaal, federaal, corporate) lopen door elkaar heen en vormen een veelzijdig inkijkje in deze verschrikkelijke situatie. Het verhaal wordt verre van chronologisch uit de doeken gedaan maar door de editing stoorde dat me niet. Michael Keaton en Kaitlyn Dever stelen de show maar om eerlijk te zijn is het acteerwerk over de hele linie perfect te noemen. Ik geef een serie niet snel een 10, maar dit was echt ijzersterk. Must-see. Hij staat op NPO Start. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-9-2024 om 10:32 zei Sick Blik:

Seizoentje 2 van Tokyo Vice er ook ff doorheen gejaagd. Erg sterk hoor, vooral de laatste paar episodes. Ik ben ook echt dol op die gesprekken tussen alle oude Yakuza lui, fantastisch dat macho Japans waar zelfs Japanners geen reet van verstaan.

Dit vond ik ook een aangename serie.

Ik neem aan dat jij als Japan fanaat Shogun ook al gezien hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie seizoenen ontzettend genoten van Killing Eve. Zelfs een beetje fan geworden van Jodie Comer. Ze zet het karakter Villanelle echt ontzettend goed neer. Daarnaast zit er lekkere humor in en een perfecte dosis gore. Het vierde seizoen is echter grote bagger. Hoe kun je als schrijver opeens zo inspiratieloos zijn ;e

bewerkt door The Saint
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-9-2024 om 13:02 zei Chiemel:

Begonnen met serie From. Ik blijf lekker in de horror-genre zitten, na 2 horrorfilms gekeken te hebben. Serie over een eng dorpje waar mensen die vandaan kunnen komen (als je er wegrijdt, kom je er ook weer terecht). Even tussendoortje, ook nog met Dexter bezig. 

Ook seizoen 1 gezien op Netflix, bleken seizoen 2 en 3 ook al uit te zijn. Via een andere weg dus ook de 2e gekeken. Blijf steeds wel benieuwd wat er weer gaat gebeuren. Seizoen 3 staan online enkele afleveringen, komt nu elke week ook 1 bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei 007mark:

Ook seizoen 1 gezien op Netflix, bleken seizoen 2 en 3 ook al uit te zijn. Via een andere weg dus ook de 2e gekeken. Blijf steeds wel benieuwd wat er weer gaat gebeuren. Seizoen 3 staan online enkele afleveringen, komt nu elke week ook 1 bij.

Seizoen 2 komt nu op Star Channel vanaf volgende week, opnames alvast geactiveerd 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mad Men seizoen 7(10/10)

Deze hele serie opnieuw gekeken, dat begon tijdens een IT baan, waar ik ook alweer tijd weg ben. Deze serie is zo ontiegelijk goed, is bijna niet normaal meer. Jon Hamm is fantastisch als Don Draper, John Slattery  is uitmuntend als Roger Sterling en bijvoorbeeld Vincent Kartheiser, Elisabeth Moss en vele andere zijn ook erg goed. Wat Mad Men met name goed maakt is  en zijn op plek 1) De karakterontwikkelingen. Je ziet iedereen letterlijk en figuurlijk groeien.

Elk personage of nou hoofdrollen en bijrollen zijn, krijgen veel aandacht, en die besteden ze zeer goed. Ik focus voor nu even op de allerlaatste aflevering van de show, en dat is aflevering 14 van seizoen 7. En die is echt voor mij, en bitterzoete achtbaan rit, met janken van verdriet, verbazing maar ook optimisme, in hoeverre het voor (zeker aan aantal) personage's de toekomst er zeker wel rooskleurig uitziet. De eerste keer dat ik deze serie van begin tot eind zag, maakte het al enorme indruk, en is het altijd top  5 geweest. Dat wordt nu nog meer verstevigd, en is voor geen minuut afgezwakt. De muziek is heel erg goed, regie, script en scenario. En natuurlijk het acteerwerk is erg indrukwekkend. Elk personage is levendig, heeft zijn goede eigenschappen en zijn of haar flaws. Deze serie is echt inmiddels een onderdeel van mijn leven, als ik ook maar iemand sprak, die in Marketing werkt, de laatste jaren begon ik regelmatig over Mad Men. Ieder zijn/haar leven, dus als ze niet gezien hebben, even goede vrienden. Voor mij is Mad Men in ieder geval enorme verrijking voor mijn leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Kyrill:

Mad Men seizoen 7(10/10)

Deze hele serie opnieuw gekeken, dat begon tijdens een IT baan, waar ik ook alweer tijd weg ben. Deze serie is zo ontiegelijk goed, is bijna niet normaal meer. Jon Hamm is fantastisch als Don Draper, John Slattery  is uitmuntend als Roger Sterling en bijvoorbeeld Vincent Kartheiser, Elisabeth Moss en vele andere zijn ook erg goed. Wat Mad Men met name goed maakt is  en zijn op plek 1) De karakterontwikkelingen. Je ziet iedereen letterlijk en figuurlijk groeien.

Elk personage of nou hoofdrollen en bijrollen zijn, krijgen veel aandacht, en die besteden ze zeer goed. Ik focus voor nu even op de allerlaatste aflevering van de show, en dat is aflevering 14 van seizoen 7. En die is echt voor mij, en bitterzoete achtbaan rit, met janken van verdriet, verbazing maar ook optimisme, in hoeverre het voor (zeker aan aantal) personage's de toekomst er zeker wel rooskleurig uitziet. De eerste keer dat ik deze serie van begin tot eind zag, maakte het al enorme indruk, en is het altijd top  5 geweest. Dat wordt nu nog meer verstevigd, en is voor geen minuut afgezwakt. De muziek is heel erg goed, regie, script en scenario. En natuurlijk het acteerwerk is erg indrukwekkend. Elk personage is levendig, heeft zijn goede eigenschappen en zijn of haar flaws. Deze serie is echt inmiddels een onderdeel van mijn leven, als ik ook maar iemand sprak, die in Marketing werkt, de laatste jaren begon ik regelmatig over Mad Men. Ieder zijn/haar leven, dus als ze niet gezien hebben, even goede vrienden. Voor mij is Mad Men in ieder geval enorme verrijking voor mijn leven.

Waar gaat de serie over? Zie hem regelmatig terug in lijstjes van goede/uitmuntende series maar het heeft mij op de een of andere manier nooit echt getrokken, al weet ik eigenlijk helemaal niet waar het over gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Arles:

Waar gaat de serie over? Zie hem regelmatig terug in lijstjes van goede/uitmuntende series maar het heeft mij op de een of andere manier nooit echt getrokken, al weet ik eigenlijk helemaal niet waar het over gaat. 

Hij is iig nu te zien op Prime Video en hoef je niet voor bij te betalen.

De serie gaat over een reclame/marketing kantoor in het begin rond de jaren 50 in New York. Ze werken op een kantoor en maken mood-boards en bv presentatie's voor grote bedrijven als Chevrolet, Heinz(van ketchup) en vele anderen. Je ziet echt hoe ze zich ontwikkelen op werk maar ook in hun prive-leven. Het hoofdpersonage is Don Draper gespeeld door Jon Hamm en in deze serie gaat hij met heel veel vrouwen naar bed, maar daar zie je niet per se heel veel van. Het is in feite een drama serie. En wat voor mij persoonlijk heel mooi en goed maakt, is hoe de personage's zich ontwikkelen, steviger in hun schoenen komen te staan, en invloedrijker worden op werk bv.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-10-2024 om 16:45 zei delichris:

Vandaag Seal Team seizoen 6 afgekeken. Het is wel een mooie serie. Jammer dat er maar zeven seizoenen zijn.

Wel fijn dat ze seizoen 7 er redelijk snel achteraan zetten. 17 november de eerste 2 afleveringen (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben recent weer aan een re-watch begonnen van The Newsroom (HBO). Begint vaak weer te kriebelen rond Amerikaanse verkiezingen. Blijft imo een van de allerbeste series aller tijden, en raad hem aan voor iedereen die geïnteresseerd is in Amerika(aanse) politiek, drama, comedy en story writing van Aaron Sorkin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-11-2024 om 20:46 zei Roprop:

Ik ben recent weer aan een re-watch begonnen van The Newsroom (HBO). Begint vaak weer te kriebelen rond Amerikaanse verkiezingen. Blijft imo een van de allerbeste series aller tijden, en raad hem aan voor iedereen die geïnteresseerd is in Amerika(aanse) politiek, drama, comedy en story writing van Aaron Sorkin

Ik vind hem ook erg goed,geniet enorm van Olivia Munn en Jeff Daniels.

Zelf nu bezig met oa Office US seizoen 2, Snowfall  Seizoen 1 en de grote klapper, Firefly!! Wat een serie en cast! Oa Nathan Fillion,Morena Baccarin, Summer Glau en Adam Baldwin,wat een serie, grandioos. Ben nu al bij E3 en vooral 2 ,was echt geweldig. Alan Tudyk en Gina Torres zijn ,ook erg goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste aflevering van Dune: Prophecy gezien inmiddels en moet zeggen dat die hele Dune vibe me weer te pakken heeft, net zoals bij de films toen. Dat wordt toch binnenkort aan die boeken beginnen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites