Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FC Twente

Kloppie

Aanbevolen berichten

Provoceren gaat wel twee kanten op jongens. Die mentions zijn dan ook niet nodig.

Maar dit is wel even lekker hoor. In theorie een veel te lichte straf gekregen natuurlijk, maar wel blij dat de fans en huidige bestuursstructuur niet de lul is van het verleden. Nu op een juiste manier doorbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gun het de supporters, maar deze uitspraak is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Overal worden clubs met de grond klein gemaakt omdat ze een begroting van een paar ton niet rond krijgen en hier komt even een club die er een vieze grote teringbende van maakt, miljoenen schuld creëerd en dat doen we dan maar af met een boete. Wanbeleid van de KNVB zeg. Tijd dat er iets gebeurd ala pdc bij het darten destijds

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit het met het Categorie 1 verhaal [MENTION=9788]Thomassje123[/MENTION]; ? Twente moet voor augustus eruit zijn toch? Anders is het alsnog einde verhaal.

[MENTION=5099]Kloppie[/MENTION]; heeft iets meer verstand van Twente dan ik ;c. Ik weet het niet helemaal om eerlijk te zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat gaat de Graafschap nu doen? Die zouden toch ook stappen nemen bij deze uitspraak.

Nou, ik heb de verklaring gelezen en de KNVB staat weer eens voor lul, net als met de zaken die door Feyenoord zijn aangespannen:

'FC Twente behoudt de huidige licentie voor het spelen van betaald voetbal. Wel krijgt de club uit Enschede een boete van in totaal 181.000 euro, vanwege vier ernstige overtredingen van het Licentiereglement. Dat is de uitspraak van de onafhankelijke beroepscommissie, die de afgelopen periode de zaak van FC Twente opnieuw behandelde. Dit betekent dat FC Twente het seizoen 2016/’17 actief blijft in de Eredivisie en dat De Graafschap volgend seizoen definitief uitkomt in de Jupiler League.

Schoon-schipverklaring

Alhoewel de beroepscommissie de licentiecommissie op een aantal aspecten in het gelijk stelt, is er een cruciaal verschil in de interpretatie van de zogenoemde ‘schoon-schipverklaring’, die FC Twente in mei op verzoek van de licentiecommissie afgaf. Daarmee verklaarde de club dat het alle misstanden uit het verleden bij de licentiecommissie bekend had gemaakt.

Volgens de beroepscommissie is met de schoon-schipverklaring bij FC Twente het vertrouwen gewekt dat de overtredingen die de club bekendmaakte in de periode tussen december 2015 en april 2016, niet zouden worden meegewogen in de beoordeling voor het behoud van de licentie. Terwijl de licentiecommissie dat wel deed.

Decemberbesluit

In december 2015 besloot de licentiecommissie dat FC Twente de licentie alleen kon behouden indien er volledig afgerekend werd met het verleden van de club. In de maanden daarna volgde er meer belastende informatie uit dat verleden. De conclusie van de beroepscommissie is dat FC Twente na het decemberbesluit volledig schoon schip maakte en dat de opgedoken belastende informatie daar een gevolg van is. Om die reden weegt de beroepscommissie die overtredingen niet mee in de afweging of FC Twente wel of niet de licentie mag behouden.

Wel bestraft de beroepscommissie vier overtredingen die tussen december en mei aan het licht kwamen met een boete. Gezien de ernst en het repeterende karakter van de begane overtredingen besloot de beroepscommissie voor elke overtreding de hoogst mogelijke boete van 45.250 euro op te leggen. Dit resulteert in een boete van in totaal 181.000 euro.

De Graafschap naar Jupiler League

De beslissing dat FC Twente de licentie behoudt, heeft als gevolg dat de degradatie van De Graafschap gehandhaafd blijft. De Graafschap is dit seizoen via de play-offs sportief gedegradeerd. Alleen als FC Twente de licentie definitief zou verliezen, kon de Graafschap de plek van FC Twente in de Eredivisie innemen. De uitspraak van de beroepscommissie is nu definitief, waardoor de degradatie van De Graafschap gehandhaafd blijft.

Achtergrond

In december 2015 trok de licentiecommissie de licentie in, tenzij de club volledig zou meewerken aan een onafhankelijk onderzoek door dhr. Knüppe naar de structuur van de club en de aanbevelingen uit dat onderzoek voor 1 mei 2016 zou opvolgen. De licentiecommissie concludeerde dat FC Twente voldaan heeft aan deze voorwaarden.

Tegelijkertijd stuitte de commissie de afgelopen maanden op nog meer belastende informatie. De licentiecommissie bestrafte FC Twente hiervoor met het intrekken van de licentie. Daarna wilde de commissie FC Twente echter direct een nieuwe licentie verlenen, omdat er inmiddels veel ten goede was veranderd.

FC Twente ging tegen de uitspraak in beroep, en bewandelde ook de weg naar de Voorzieningenrechter. De rechter wees na een marginale toetsing de vordering van FC Twente af. Na een volledige toetsing van het beroepsdossier, het verweer van FC Twente en het vonnis van de licentiecommissie, komt de beroepscommissie tot een andere uitspraak. '

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga er vanuit dat de boete van 180.000 niet het enige is, ik verwacht dat er nog wel afspraken zijn gemaakt met overige clubs qua TV-gelden. Maar het geeft wel aan hoe de reglementen van de KNVB tekort schieten.

Eerst moeten kiezen tussen 50.000 boete en licentie innemen, vervolgens teruggezet naar JL en dan uiteindelijk een boete van 180.000. ;e

En @hierboven. Dit vond ik dus al vreemd aan de eerdere beslissing.

Het enige wat ik niet blijf snappen aan de KNVB. Je geeft in december voorwaardelijke licentie, inmiddels zeggen ze dat er in januari dingen aan het licht zijn gekomen die eigenlijk hadden betekent dat de licentie had moeten worden ingenomen.

Ze hebben van januari tot mei Twente voorgehouden dat een eredivisie-licentie mogelijk was (tijdens de zitting besproken), maar uiteindelijk zeggen ze op basis van informatie uit januari dat ze geen eredivisie-licentie verdienen. Wat ik wil zeggen is, de straf van terugzetting naar de Jupiler League was veel minder zwaar geweest als Twente er rekening mee had kunnen houden bij de besprekingen van garantstellingen en het crediteurenakkoord.

bewerkt door Kelvin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit het met het Categorie 1 verhaal [MENTION=9788]Thomassje123[/MENTION]; ? Twente moet voor augustus eruit zijn toch? Anders is het alsnog einde verhaal.

Ze gaan tegen die tijd een begroting en plan van aanpak presenteren ondertekend door een accountant die misleid is, die hem zodra Twente weer veilig is en alles uitkomt weer intrekt. En dan zal de KNVB weer halfslachtig ingrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=55]Arsène[/MENTION]; Blijf met dat soort reacties aub weg hier. Die tijd is dus geweest

Zal er vanavond even op terugkomen [MENTION=4048]Satyr[/MENTION]; en [MENTION=9788]Thomassje123[/MENTION]; als ik thuis ben van werk. Maar dat wordt in ieder geval nog een hele kluif want Twente is er nog lang niet. Moeilijkste periode komt er nu aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=55]Arsène[/MENTION]; Blijf met dat soort reacties aub weg hier. Die tijd is dus geweest

Zal er vanavond even op terugkomen [MENTION=4048]Satyr[/MENTION]; en [MENTION=9788]Thomassje123[/MENTION]; als ik thuis ben van werk. Maar dat wordt in ieder geval nog een hele kluif want Twente is er nog lang niet. Moeilijkste periode komt er nu aan

Dat zeker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit op een ander forum en daar zit een Twente insider en die zegt eigenlijk dat het vandaag 5 voor twaalf was en nu 2 voor twaalf. Want ze MOETEN in augustus uit Cat 1. Met legale cijfers ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah wat een mooi nieuws. Ik zou het zo zo jammer vinden als Twente er uit zou liggen. Nu kan een Ziyech en andere spelers tenminste voor een flink bedrag verkocht worden en kunnen ze alles weer van de grondvesten opbouwen zonder ervoor naar de Jupiler League te moeten gaan. Heel mooi nieuws voor de Twentenaren!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit op een ander forum en daar zit een Twente insider en die zegt eigenlijk dat het vandaag 5 voor twaalf was en nu 2 voor twaalf. Want ze MOETEN in augustus uit Cat 1. Met legale cijfers ;)

Dat is juistem. Zeg ik, zwaarste kluif komt nu. Niet voor niets dat Twente op dit moment een bespreking heeft met ook de gemeente en de grootste sponsoren voor garantstellingen etc. Moet een heel goed plan voor komen nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites