Kloppie Geplaatst 20 mei 2016 Auteur Share Geplaatst 20 mei 2016 Het is mooi dat ze buiten de lijnen denken en met een oplossing komen. Een goede zaak van de KNVB maar daarmee verbloemen ze wel hun eigen falen in Maart waar ze al hun conclusies hadden moeten trekken. Achteraf praten is heel makkelijk, voor zowel partijen als de KNVB als Twente maar misschien had de KNVB naar aanleiding van de conclusies met Twente om tafel moeten zitten als alle andere betaalde clubs wat te doen met de reglementen. Maak mensen deelgenoot van een probleem en dan komen er oplossingen, wil niet zeggen dat je alles klakkeloos moet overnemen want daarin zou de KNVB de leading moeten nemen. Dan was misschien in maart bekend geweest dat dit eventueel ook een consequentie was en had je dit trammelant niet gehad. Dan had Twente zich daarop kunnen voorbereiden en rekening gehouden met dit mogelijke scenario. Dat heeft men niet kunnen doen omdat het nooit bestond en de KNVB (op goede wijze) een tussenoplossing heeft gezocht. En ja Twente moet bezig met het overtuigen van de crediteuren om de akkoorden ook te behouden in de Jupiler League. Daar is men hard mee bezig op de achtergrond, de gemeente heeft inmiddels al een akkoord. Maar het kan maar één ding en dat is op dit moment het besluit aanvechten, zeker als het niet waterdicht is van de KNVB. Ze zetten heel veel op het spel en dat is het enge ervan. En van Leeuwen zal al wel bezig zijn met de verkoop van spelers op de achtergrond. Alleen wanneer je jongens als Ziyech aanbiedt zakt die marktwaarde, iets wat Twente eigenlijk niet kan gebruiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Vanwaar toch al die haat naar Twente? Allemaal vanwege de transfer van Ziyech? Nee, meer vanwege de bewuste fraude en bewuste oplichting. Ziyech is meer een Feyenoord-argument tegenwoordig Wist je dat een Eredivisieclub gemiddeld 800.000 is misgelopen door de praktijken van Twente? Daar zit tv geld, geld voor de eindpositie en eventuele recettes uit kaartverkoop voor de play-off bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Tubantia komt ook met een stukje: http://www.tubantia.nl/sport/fc-twente/het-gaat-bij-de-rechter-niet-alleen-om-de-reglementen-1.6030662 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 http://nos.nl/artikel/2106114-persconferentie-fc-twente-om-14-00-uur-live-op-nos-nl.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kloppie Geplaatst 20 mei 2016 Auteur Share Geplaatst 20 mei 2016 Kijk mooi via RTV Oost, krijg je er een gratis nabeschouwing en voorbeschouwing bij :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Maar die schuld he, dat is het probleem toch niet? Het probleem is dat ze niet aan de betalingsverplichtingen kunnen voldoen om die leningen terug te betalen, toch? Ik vind dat altijd zo belachelijk, een schuld is toch niet 'erg' zolang je aan je verplichtingen kunt voldoen. Bijna alle huiseigenaren in NL hebben een schuld in de vorm van een hypotheek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Maar die schuld he, dat is het probleem toch niet? Het probleem is dat ze niet aan de betalingsverplichtingen kunnen voldoen om die leningen terug te betalen, toch? Ik vind dat altijd zo belachelijk, een schuld is toch niet 'erg' zolang je aan je verplichtingen kunt voldoen. Bijna alle huiseigenaren in NL hebben een schuld in de vorm van een hypotheek. Is niet helemaal waar, bij een hypotheek kan een bank/geldverstrekker bij veranderde situatie tussentijds nieuwe informatie opvragen. Denk bijvoorbeeld aan met pensioens gaan, waar je vaak 70% van je inkomen overhoud. In dit geval zou je dan kunnen denken aan herziening ivm de licentie die weg valt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Ik vind het wel juist typerend dat dit in Nederland moet gebeuren. :mrg: als ik zo een beetje een kijk in Europa qua dit soort zaken... Olympiakos en Dinamo Zagreb bijvoorbeeld. Ik kan me nog herinneren toen Vitesse werd overgenomen door die Georgiër dat de KNVB als hyena's onderzoek gingen uitvoeren, terwijl die man gewoon clean was en in principe wat cash wilde verdienen. Prachtig land dit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
'Jochem Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Kijk mooi via RTV Oost, krijg je er een gratis nabeschouwing en voorbeschouwing bij :D RTV Oost kan het blijkbaar niet hendelen, nu al weg gevallen bij mij.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Wel een bevestiging van wat er al duidelijk was denk ik. Twente gaat de jupiler league niet overleven. Ze vechten dus een besluit aan van December waarin werd gezegd dat de licentie terug zou komen bij nakomen van bepaalde voorwaarden. Wel gevaarlijk zo'n civiele procedure, ik dacht dat dat officieel van de FIFA ook niet mocht oid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kloppie Geplaatst 20 mei 2016 Auteur Share Geplaatst 20 mei 2016 Maar die schuld he, dat is het probleem toch niet? Het probleem is dat ze niet aan de betalingsverplichtingen kunnen voldoen om die leningen terug te betalen, toch? Ik vind dat altijd zo belachelijk, een schuld is toch niet 'erg' zolang je aan je verplichtingen kunt voldoen. Bijna alle huiseigenaren in NL hebben een schuld in de vorm van een hypotheek. Daar is het hele probleem dus begonnen. Munsterman en Van der Laan hadden altijd de prachtige visie dat wanneer de hypotheek snel afgelost zou worden dat men als Bayern en Dormund kon gaan bouwen. Hebben ze veel te snel gedaan voor een groot deel waardoor men in de problemen kwam met de kortlopende schulden welke niet betaald konden worden. Vandaar de hoge nood en rare transferconstructies en Doyen. Volgens mij had Twente op een gegeven moment meer kortlopende schulden dan lange, hoe je dat voor mekaar krijgt weet ik ook niet. Wel een bevestiging van wat er al duidelijk was denk ik. Twente gaat de jupiler league niet overleven. Ze vechten dus een besluit aan van December waarin werd gezegd dat de licentie terug zou komen bij nakomen van bepaalde voorwaarden. Wel gevaarlijk zo'n civiele procedure, ik dacht dat dat officieel van de FIFA ook niet mocht oid. Wat moet FC Twente anders doen? Het had hoogstens alle crediteuren en financiers in twee dagen kunnen bereiken of ze ook garant staan als men een nieuwe licentie krijgt voor de Jupiler League. Andere opties zijn er niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Ow, ik betwijfel t besluit niet. Ik ga er ook vanuit dat als ik ervan op de hoogte ben, dat men bij Twente dat ook weet. Zal dus ook zeker mee genomen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Dit gaat nog een circus worden. Hoe lang moet dit gaan duren? Gaat Twente het halen, dan staat de KNVB/licentiecommissie flink voor lul en kun je eigenlijk hen niet meer serieus nemen. Gure bende zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kloppie Geplaatst 20 mei 2016 Auteur Share Geplaatst 20 mei 2016 Gok er maar op dat het de hele zomer gaat duren als het niet langer is. KNVB zal wel meer onderzoek gaan instellen bij andere clubs, regelementen zullen worden aangepast waarop alle clubs natuurlijk wat te zeggen willen hebben. Te zwijgen over de hele discussie van de degradatie en de mogelijke landstitel van PSV dit jaar. En dan nog eens de TV-gelden welke men niet gaat krijgen bij een degradatie en/of faillisement. En Van Oostveen staat voor mij sowieso al voor lul. Maar dat staat los van deze hele soap :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Twente gaat het echt niet redden hoor, dat zou echt enorm gezichtsverlies zijn voor de KNVB. Andere oplossingen zijn veel te gecompliceerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kloppie Geplaatst 20 mei 2016 Auteur Share Geplaatst 20 mei 2016 [twitter] [/twitter] Bovenstaande berichten zijn de zinnen waarop Twente zich waarschijnlijk gaat beroepen. Komen beiden naar voren in de persberichten van de KNVB. Op dat punt heeft Twente een erg sterke zaak. Vraag me dan alleen af hoe het zit met de maas in de wet "de nieuwe licentie". Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 (bewerkt) Laat ook maar 20 mei 2016 bewerkt door Kelvin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Voor wat het waard is, een klein beetje positiviteit. FC Twente Vrouwen prolongeert de titel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 21 mei 2016 Share Geplaatst 21 mei 2016 Wel een bevestiging van wat er al duidelijk was denk ik. Twente gaat de jupiler league niet overleven. Ze vechten dus een besluit aan van December waarin werd gezegd dat de licentie terug zou komen bij nakomen van bepaalde voorwaarden. Wel gevaarlijk zo'n civiele procedure, ik dacht dat dat officieel van de FIFA ook niet mocht oid. Ik vraag me vooral af wat ze gaan aanvechten. Er is namelijk nog niks officieels besloten vanuit de KNVB. Er ligt slechts een voorstel.aan de centrale spelersraad. Interessante analyse trouwens, excuses als het hier al stond: http://www.nrc.nl/handelsblad/2016/05/19/fc-twente-mag-blij-zijn-dat-de-club-nog-bestaat-1619672 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 21 mei 2016 Share Geplaatst 21 mei 2016 Ik vraag me vooral af wat ze gaan aanvechten. Er is namelijk nog niks officieels besloten vanuit de KNVB. Er ligt slechts een voorstel.aan de centrale spelersraad. Interessante analyse trouwens, excuses als het hier al stond: http://www.nrc.nl/handelsblad/2016/05/19/fc-twente-mag-blij-zijn-dat-de-club-nog-bestaat-1619672 FC Twente heeft geen tijd om hierop te wachten en daarom wordt er juist een kort geding aangespannen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 21 mei 2016 Share Geplaatst 21 mei 2016 FC Twente heeft geen tijd om hierop te wachten en daarom wordt er juist een kort geding aangespannen. Ik snap dat de zaken er penibel voorstaan bij Twente, maar is de kans niet aanwezig bij die rechtszaak, mocht deze voor de officiële uitspraak van de KNVB vallen, dat de rechter niet gewoon simpel zegt ''wacht eerst maar het besluit van de KNVB af eer je beroep aantekent.''? Of gokt men erop dat de zitting plaatsvindt na de uitspraak en de rechter wel iets zinnigs zegt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kloppie Geplaatst 25 mei 2016 Auteur Share Geplaatst 25 mei 2016 ‘Borussia Dortmund maakt FC Twente blij met vijftien miljoen euro’ Woensdag, 25 mei 2016 om 06:56 De transfermarkt gaat in de meeste landen in juni open en voor Hakim Ziyech kan het een spannende maand worden. De middenvelder van FC Twente wordt al langer in verband gebracht met een vertrek en Arabische media melden nu dat de Marokkaans international naar Borussia Dortmund kan gaan. De club van trainer Thomas Tuchel heeft naar verluidt een bod van vijftien miljoen euro op de 23-jarige Ziyech uitgebracht. De linkspoot, die in Enschede nog tot de zomer van 2018 vastligt, kwam dit seizoen tot zeventien doelpunten en twaalf assists in het eerste elftal van Twente en heeft meerdere malen laten weten dat hij volgend seizoen elders wil spelen. Ziyech werd ook al genoemd bij FC Porto, Anderlecht, Schalke 04, Hamburger SV, TSG Hoffenheim, VfL Wolfsburg, AC Milan, Sampdoria, Internazionale, Lazio, Napoli, Sevilla, Valencia, Getafe, Atlético Madrid, Chelsea, Arsenal, Tottenham Hotspur, Aston Villa, Fenerbahçe en Galatasaray. Dit zou ik een hele mooie club voor hem vinden. Opvolger van Mkhitaryan gok ik zo. Ook lekker bedrag mocht het waar zijn, iets wat we zeker kunnen gebruiken. Al is het de vraag wat we ervan over houden :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 25 mei 2016 Share Geplaatst 25 mei 2016 Kun je een mooie amateurkantine van bouwen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 27 mei 2016 Share Geplaatst 27 mei 2016 Der Untergang staat op t punt om te beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 27 mei 2016 Share Geplaatst 27 mei 2016 http://nos.nl/livestream/2107353-kort-geding-fc-twente.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten