Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Statistieken in het voetbal

Maldini

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 345
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Interessant dat pass-precisie en succesvolle passes de belangrijkste kwaliteiten zijn voor een centrale verdediger. Niet dat het me verrast, maar mooi dat keer op keer wordt bewezen dat jullie naïeve romantici zijn.

Ikzelf prefereer ook fysieke spelers, maar bijna geen enkele Nederlandse club gaat hiervoor. Lijkt dat het zowat verplicht is om minimaal één voetballer te hebben in je centrum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die vlieger gaat op als je lui als Javi Martinez, Javier Mascherano hebt rondlopen. Iemand die zowel technisch als fysiek wat in de melk te brokkelen hebt. Vooralsnog moeten wij het hebben van Ron Beton die inmiddels dikke vrienden is met de ambulance broeder. Die kan lekker naast Joël "ik maak nog wel eens een foutje" Veltman ipv Van Dijk op te roepen die fysiek zijn mannetje staat. Maarja goed, dat ik een criticus ben op gebied van het Nederlands elftal/voetbal was geen geheim geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet gewoon verdedigend goed zijn De Vrij bijvoorbeeld die is qua fysiek 3 keer minder dan Van Dijk maar die is wel een 3 keer betere verdediger dan Van Dijk. Veltman vorig jaar een periode vind ik ook beter dan Van Dijk. Je moet je juist niet blind staren op dat kut fysiek :r Zo speelt ene Mangala bij City :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met dat het fijn is dat je de bal in de ploeg houdt. Als jij de bal hebt, kunnen zij niet scoren. Dat is in elk geval de gedachte erachter.

Uiteraard, en als je meerdere statistieken zou nemen voor dat artikel mag dat er van mij best bij. Het artikel neemt echter overwegend één statistiek per positie (assists voor de aanvallende middenvelder, goals voor de spitsen, etc.). Als 'de bal in de ploeg houden' de belangrijkste vereiste is voor een CV stel ik me daar wel vragen bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard, en als je meerdere statistieken zou nemen voor dat artikel mag dat er van mij best bij. Het artikel neemt echter overwegend één statistiek per positie (assists voor de aanvallende middenvelder, goals voor de spitsen, etc.). Als 'de bal in de ploeg houden' de belangrijkste vereiste is voor een CV stel ik me daar wel vragen bij.

Wellicht is het de meest onderscheidende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien hier een algemener topic van maken over statistieken in het voetbal. Als [MENTION=12326]Maldini[/MENTION]; dat goed vindt natuurlijk.

Las dit artikel net: https://decorrespondent.nl/2566/Voor-de-scouts-van-deze-club-is-het-kijken-van-wedstrijden-verboden/131533160-f2a0bc12

Zeer interessant. Ook wat over Tim Sparv.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik ook gelezen paar dagen terug, kreeg echt een raar gevoel zeg maar toen ik het las :D Van wtf kan dit :r Gewoon ook aankopen doen op basis van de competitie he, op dat systeem van ze staat de 2de Bundesliga hoger dan de Deense Liga en dan halen ze bijvoorbeeld Sparv ook op basis van statistieken :D

Ook bizar dat ze een keer 4 goals hebben gemaakt uit vrijetrappen :cab: En sowieso bijna elke wedstrijd scoren uit standaard situaties :D

Sparv is trouwens wel een geweldige gast :r Een keer kreeg die complimenten van een Groningen fan die hem zag spelen in Denemarken dat hij de beste van het veld was volgens die fan. Reactie van Sparv : Je moet niet zoveel drinken jongen :D Was op Twitter btw ;c Maar dat geheel terzijde /genee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk artikel. Hier ben ik het ook volledig mee eens:

Het gaat ze bij Midtjylland niet zozeer om doelpunten of schoten op doel. Dat is makkelijk te meten, maar zegt niet heel precies iets over de prestatie van een team. Soms is een aanval immers gevaarlijk, zonder dat het een schot oplevert. Bij Midtjylland hebben ze een statistische eenheid ontwikkeld die dit gevaar ook meeneemt, en in een getal uitdrukt. Ankersen wil daarover niet veel kwijt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ben je de laatste die dat artikel leest Bruins, zelfs Derksen had het al gelezen ;)

Maarjah statistieken in het voetbal moet je natuurlijk in perspectief zien aangezien het een dynamische sport is en gaan statische, zoals honkbal. Of zoals Cocu gister zei over wedstrijden van PSV in De Kuip: "Ik geef niets om statistieken, die veranderen toch altijd." (:r)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je ziet dat het steeds meer een rol gaat spelen, maar wat ik (helaas) ook al merk is dat er mensen zijn die dan ook mee willen doen en met allerlei prutsstatistiekjes komen.

Dit bijvoorbeeld al valt deze nog wel mee

[twitter]580013570236235776[/twitter]

Link naar opmerking
Deel via andere websites