Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

Statistieken in het voetbal

Maldini

Recommended Posts

• Replies 345
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Altijd benieuwd naar interessante statistiekjes. Wie voert de gegevens in? Wie bepaalt bijvoorbeeld wat een key pass is? In je preview heb je per club de beste speler, ik neem aan dat je ook de top-10 overall kunt neerzetten. Nu heeft Tadic al twee keer zoveel key passes als de nummer vier, terwijl Ziyech overall misschien pas achtste is.

Per toeval een vacature gespot op internet. Ze hadden iemand ASAP nodig, dus kreeg alle benodigde gesprekken en trainingen heel snel achtereen. En toen was ik binnen een week Opta medewerker. [MENTION=3685]Le Saux[/MENTION];

Lijkt me echt gaaf om voor zo'n bedrijf te werken. Heb je dus niets van een opleiding oid voor nodig gehad?

Lijkt me echt gaaf om voor zo'n bedrijf te werken. Heb je dus niets van een opleiding oid voor nodig gehad?

Het is ook heel gaaf. :D Ik heb inderdaad niks qua opleiding gehad, maar de eisen zijn wel enorm streng. Denk aan parate kennis van minimaal de Europese competities, statistieken in context kunnen plaatsten, maar vooral enorm stressbestendig zijn want er is enorm veel tijdsdruk.

Het is ook heel gaaf. :D Ik heb inderdaad niks qua opleiding gehad, maar de eisen zijn wel enorm streng. Denk aan parate kennis van minimaal de Europese competities, statistieken in context kunnen plaatsten, maar vooral enorm stressbestendig zijn want er is enorm veel tijdsdruk.

Tof :mrgy: Als jullie nog eens ASAP mensen nodig zouden hebben, weet je me te vinden haha.

Zo'n statistiek over gecreëerde kansen vind ik eerlijk gezegd moeilijk te beoordelen. Wanneer wordt een voorzet gezien als gecreëerde kans? Alleen als de spits het kopduel wint, of ook als de spits het duel verliest? Het creëren van een kans is ook erg afhankelijk van de ontvanger.

Zo'n statistiek over gecreëerde kansen vind ik eerlijk gezegd moeilijk te beoordelen. Wanneer wordt een voorzet gezien als gecreëerde kans? Alleen als de spits het kopduel wint, of ook als de spits het duel verliest? Het creëren van een kans is ook erg afhankelijk van de ontvanger.

Er is bij gecreëerde kansen inderdaad sprake van een groot grijs gebied dat ruimte bied voor een eigen interpretatie. Maar zoals ik eerder aangaf heb ik de officiële omschrijving van een gecreëerde kans als startpunt gepakt. [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION];

Je ziet wel hoe bepalend een speler als Tadic is bij Twente, al staat Promes ook opvallend hoog genoteerd.

Verder zou het wel interessant zijn om te zien hoe bijv. die 87% passing van Schaken tot stand is gekomen. Zijn dat allemaal tikjes terug op Janmaat met af en toe een voorzet op Pelle of zitten er ook veel risicovolle passes tussen.

Werk je er nu full-time dan?

Concluderend, had Twente een fatsoenlijke spits was het met gemak kampioen. Overheersing van Tadic :<

Wel eens met MagicMvL. Wat zit er in de percentages van de passing, hoeveel vooruit/achteruit. Verder goed bezig Maldini