Viktor Geplaatst 17 oktober 2014 Share Geplaatst 17 oktober 2014 Ik ben op het moment bezig met brainstormen voor een nieuw artikel. Wat zijn onderwerpen/clubs/spelers die jullie interessant lijken om wat dieper op in te gaan? Ik heb al een lijst met ideeën, maar elke suggestie is zeer welkom! (y) Of het ontslaan van trainers in de hoop op een ommekeer wel daadwerkelijk nut heeft of juist niet. Punten door voorganger i.v.m. dat behaald door de interim/opvolger (punten per wedstrijd). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 oktober 2014 Share Geplaatst 17 oktober 2014 ‘Ontslag van hoofdtrainer blijkt vrijwel altijd zinloze ingreep’ Het gebeurt in zowel Nederland als het buitenland niet zelden dat de competitie pas een paar wedstrijden onderweg is als de eerste trainer alweer de laan uit wordt gestuurd; in de Eredivisie was die twijfelachtige eer dit seizoen voor Jan de Jonge, die werd ontslagen door Heracles Almelo. Dat de hekkensluiter ook na het vertrek van De Jonge nog op nul punten staat, past in het beeld dat naar voren komt uit een onderzoek van de Tilburg University. De economen Jan van Ours en Martin van Tuijl keken naar de afgelopen veertien seizoenen in de Eredivisie en legden de resultaten van clubs die hun coach hadden weggestuurd naast de prestaties van ploegen die in een vergelijkbare situatie wél met hun trainer verder gingen. Hun conclusie: een ontslag is vrijwel altijd zinloos. Als voorbeeld noemen Van Ours en Van Tuijl het congé van Gertjan Verbeek in het seizoen 2009/10 bij Feyenoord en het aanblijven van Mario Been, een jaar later bij diezelfde club. “Het aantal door Feyenoord behaalde punten vertoont in beide seizoenen nagenoeg dezelfde ontwikkeling. We zien dan ook dat het ontslag van Verbeek geen enkele invloed heeft gehad op de resultaten, wanneer we die vergelijken met het niet-ontslag van Been.” Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
thijskeeper Geplaatst 17 oktober 2014 Share Geplaatst 17 oktober 2014 Staat allemaal in Soccernomics. Al jaren bekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 17 oktober 2014 Share Geplaatst 17 oktober 2014 Ik zou het topic nu pas voor het eerst, maar wat ontzettend vet dat je daar werkzaam bent zeg. Met voetbal en statistieken bezig zijn als werk is vet. Waar (als in de stad of dorp) zit dat bedrijf eigenlijk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 17 oktober 2014 Auteur Share Geplaatst 17 oktober 2014 (bewerkt) . 15 januari 2017 bewerkt door Maldini Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 17 oktober 2014 Share Geplaatst 17 oktober 2014 Een artikel over de spitsen van de eredivisie, met hun expected goal ratio. Dat zie je nu in artikelen over teams voorbijkomen, maar weke spits speelt op basis van de statistiek bij een te grote/kleine club. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 17 oktober 2014 Share Geplaatst 17 oktober 2014 (bewerkt) 'Onderzoekjes naar statistieken in het voetbal', door Maldini Oa Simon Gleave heeft daarover een blog gehad bij de Volkskrant. Malki was toen wrs de beste spits van de Eredivisie. Een interessant artikel lijkt mij over Sigthorsson. Is hij nou echt zo slecht of is dat vooral beeldvorming? Suggestie voor de kop: "het ziet er niet uit, maar is het ook slecht?" 17 oktober 2014 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 17 oktober 2014 Share Geplaatst 17 oktober 2014 Ja. Dat is het. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rensationeel. Geplaatst 17 oktober 2014 Share Geplaatst 17 oktober 2014 Verschil van Torres van Liverpool en die van Chelsea? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 17 oktober 2014 Share Geplaatst 17 oktober 2014 Ook de echte waarde van ze. Dus in hoeverre nemen zij een belangrijke rol in het aanvallende spel van hun team. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 18 oktober 2014 Share Geplaatst 18 oktober 2014 ‘Ontslag van hoofdtrainer blijkt vrijwel altijd zinloze ingreep’ Het gebeurt in zowel Nederland als het buitenland niet zelden dat de competitie pas een paar wedstrijden onderweg is als de eerste trainer alweer de laan uit wordt gestuurd; in de Eredivisie was die twijfelachtige eer dit seizoen voor Jan de Jonge, die werd ontslagen door Heracles Almelo. Dat de hekkensluiter ook na het vertrek van De Jonge nog op nul punten staat, past in het beeld dat naar voren komt uit een onderzoek van de Tilburg University. De economen Jan van Ours en Martin van Tuijl keken naar de afgelopen veertien seizoenen in de Eredivisie en legden de resultaten van clubs die hun coach hadden weggestuurd naast de prestaties van ploegen die in een vergelijkbare situatie wél met hun trainer verder gingen. Hun conclusie: een ontslag is vrijwel altijd zinloos. Als voorbeeld noemen Van Ours en Van Tuijl het congé van Gertjan Verbeek in het seizoen 2009/10 bij Feyenoord en het aanblijven van Mario Been, een jaar later bij diezelfde club. “Het aantal door Feyenoord behaalde punten vertoont in beide seizoenen nagenoeg dezelfde ontwikkeling. We zien dan ook dat het ontslag van Verbeek geen enkele invloed heeft gehad op de resultaten, wanneer we die vergelijken met het niet-ontslag van Been.” Staat allemaal in Soccernomics. Al jaren bekend. Helaas is daar inderdaad een tijd geleden al een onderzoek naar gedaan. Maar thanks voor de suggestie! (y) [MENTION=2872]Djordison[/MENTION]; Het is letterlijk tegenover de Amsterdam Arena. Heel toegankelijk dus. :) Tja, volg nou eenmaal niet al dit soort onderzoeken. :) Bedankt anyway. Is er ook nog ergens een directe link? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 10 november 2014 Share Geplaatst 10 november 2014 [MENTION=12326]Maldini[/MENTION]; invloed van kunstgras op het spel. Dus niet alleen aantal blessures, maar juist vooral: NPG per wedstrijd, gele/rode kaarten, aantal passes, aantal overtredingen etc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 10 november 2014 Share Geplaatst 10 november 2014 Dat lijkt me ook wel interessant ja, en dan kan je ook gelijk de grootte van het veld meenemen eigenlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 10 november 2014 Auteur Share Geplaatst 10 november 2014 (bewerkt) . 15 januari 2017 bewerkt door Maldini Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 10 november 2014 Share Geplaatst 10 november 2014 :cry: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 10 november 2014 Auteur Share Geplaatst 10 november 2014 (bewerkt) . 15 januari 2017 bewerkt door Maldini Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 10 november 2014 Share Geplaatst 10 november 2014 Dat is inderdaad een hele goede suggestie [MENTION=23287]Hwb[/MENTION];. Dankë! (y) Ik ben uiteraard zeer benieuwd naar de uitkomsten. Na enkele jaren op kunstgras, ben ik ervan overtuigd dat het spel er aantrekkelijker door wordt, iig op amateurniveau. Combinatievoetbal wordt makkelijker, balcirculatie ligt hoger. Verdedigende teams kun je daardoor makkelijker kapot spelen. Benieuwd of dat in de cijfers is terug te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denny Geplaatst 10 november 2014 Share Geplaatst 10 november 2014 Dat is inderdaad een hele goede suggestie [MENTION=23287]Hwb[/MENTION];. Dankë! (y) Oh, jou post zag ik even niet staan. Het grootte van het veld is ook zeer interessant. Dankë [MENTION=12060]De Stroot[/MENTION]; [MENTION=12060]De Stroot[/MENTION]; [MENTION=12060]De Stroot[/MENTION]; :D Wát? :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bruins Geplaatst 10 november 2014 Share Geplaatst 10 november 2014 Ik dacht dat je het grootte zou quoten. Beetje nonchalant dit, Denny. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 10 november 2014 Share Geplaatst 10 november 2014 of Jouw ipv jou, zeer matig Denny en Bruins ook trouwens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denny Geplaatst 10 november 2014 Share Geplaatst 10 november 2014 Ik heb m'n bokaal al binnen joh, is wel even leuk geweest nu. Heb ook gemerkt dat [MENTION=27637]Flight[/MENTION]; mijn rol al heeft overgenomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 10 november 2014 Share Geplaatst 10 november 2014 Hij gaat nu voor beste Germanicus. #wagezudenny Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bruins Geplaatst 10 november 2014 Share Geplaatst 10 november 2014 of Jouw ipv jou, zeer matig Denny en Bruins ook trouwens. Je moet wat overlaten voor anderen he. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Root Geplaatst 10 november 2014 Share Geplaatst 10 november 2014 Ik heb m'n bokaal al binnen joh, is wel even leuk geweest nu. Heb ook gemerkt dat [MENTION=27637]Flight[/MENTION]; mijn rol al heeft overgenomen. :whistle::whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 24 januari 2015 Auteur Share Geplaatst 24 januari 2015 (bewerkt) . 15 januari 2017 bewerkt door Maldini Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten