Spring naar bijdragen

Opmerkelijke nieuwsfeiten uit de voetbalwereld

Captain

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Op 12-11-2021 om 11:29 zei PJHoutman:

Ik zou ook niet weten waar een korfballer op moet trainen. Gooien kan iedereen en lopen mag je toch niet. 

De bal proberen te raken met je voeten ipv handen is natuurlijk ook zoveel moeilijker :mrgy:

Op 12-11-2021 om 09:29 zei ElMarcos:

Aangezien ik op het niveau bierklasse acteer val ik toch al in de categorie talentloos. Dus ik loop gewoon netjes warm :classic_wink:

Oh, ik dacht dat niveau bierklasse juist bestond uit de grootste talenten. Dat is namelijk het niveau waarop ik altijd heb gesport en nog steeds sport. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een dikke pluim voor de KNVB, eindelijk, na tientallen jaren, gaat zaterdag en zondag weg en krijgen we de boel gemengd.

https://leidenamateurvoetbal.nl/2021/overig/knvb-nieuws/voetbalpiramide-alweer-op-de-schop/

De KNVB heeft plannen de voetbalpiramide wederom op de schop te gooien. De invoering van een vierde divisie en het spelen om de algehele amateurtitel moeten de spanning in de hoogste divisies verhogen.

De eerste vier of zes ploegen in de tweede divisie moeten in de toekomst gaan spelen om de Algehele Amateurtitel. Dit om de spanning in de competitie, waarbij de kampioen niet promoveert, te waarborgen. De huidige vier hoofdklassen (2 op zaterdag, 2 op zondag) worden in de nieuwe opzet de vierde divisie. Alle divisies worden ook ingedeeld met een mix van ploegen uit het zaterdag- en zondagvoetbal. Dat betekent dat het onderscheid tussen specifieke zaterdag- en zondagklassen zal verdwijnen.

De KNVB gaat naast invoeren van de vierde divisie ook kijken naar de competities op districtsniveau. Momenteel bestaat er in de voetbalpiramide een strikte scheiding tussen het zaterdag en zondagvoetbal. Dat zou de KNVB in de toekomst willen veranderen.

In de nieuwe piramide zijn dan acht eerste klassen (nu 11) en zal er zodoende versterkte degradatie plaatsvinden. De tweede klassen (16), derde klassen (32), vierde klassen (64) en de vijfde klassen (58) zouden dan eveneens met versterkte degradatie op peil moeten worden gebracht.

De KNVB daarover: De enige wijze om de versmalling van de piramide te realiseren, is het uitvoeren van versterkte degradatie. Voor de clubs in kwestie natuurlijk niet leuk, maar wel cruciaal om het fundament van de piramide voor langere periode te verstevigen.

Zoals gezegd wordt de aansluiting met de landelijke divisies verbeterd en kunnen we op deze manier de onderkant aanvullen om ook deze competities gelijkwaardig, spannend en met redelijke reisafstand vorm te geven. Er zijn twee manieren om de versterkte degradatie uit te voeren:

bewerkt door Satyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Satyr:

Even een dikke pluim voor de KNVB, eindelijk, na tientallen jaren, gaat zaterdag en zondag weg en krijgen we de boel gemengd.

Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen. Want ik ben bang dat er een dikke middelvinger komt naar zondagclubs, die alleen tegen andere zondagclubs op hun eigen dag mogen voetballen. Verder alles op zaterdag. Zo werd het een paar jaar geleden geformuleerd als optie. Dan hoop ik dat de zondagclubs hun poot stijf houden. Gewoon iedereen thuis op hun eigen dag en uit op de dag die de tegenstander bepaalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Tim':

Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen. Want ik ben bang dat er een dikke middelvinger komt naar zondagclubs, die alleen tegen andere zondagclubs op hun eigen dag mogen voetballen. Verder alles op zaterdag. Zo werd het een paar jaar geleden geformuleerd als optie. Dan hoop ik dat de zondagclubs hun poot stijf houden. Gewoon iedereen thuis op hun eigen dag en uit op de dag die de tegenstander bepaalt.

Volgens mij is hier sprake van ook. Wel moet je hierbij meenemen dat de zondag toch helemaal leeg loopt. In West 2 zijn er hele klasses dit seizoen overgestapt naar de zaterdag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Rogier.:

Volgens mij is hier sprake van ook. Wel moet je hierbij meenemen dat de zondag toch helemaal leeg loopt. In West 2 zijn er hele klasses dit seizoen overgestapt naar de zaterdag. 

In de Randstad ja. Bij ons in de regio ken ik alleen Achilles en die zijn volgens zo ongeveer iedereen meer uit schaamte naar de zaterdag gedaan, zodat ze niet dik zouden verliezen van dorps- en regiogenoten.

En daarnaast mag dit natuurlijk geen reden zijn om andere zondagclubs naar de zaterdag te dwingen. Een club moet nog altijd zelf kunnen bepalen op welke dag het wil voetballen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Tim':

In de Randstad ja. Bij ons in de regio ken ik alleen Achilles en die zijn volgens zo ongeveer iedereen meer uit schaamte naar de zaterdag gedaan, zodat ze niet dik zouden verliezen van dorps- en regiogenoten.

En daarnaast mag dit natuurlijk geen reden zijn om andere zondagclubs naar de zaterdag te dwingen. Een club moet nog altijd zelf kunnen bepalen op welke dag het wil voetballen.

Hier in het noorden zijn wel veel meer naar de zaterdag gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier in de regio zijn de laatste jaren ook veel clubs naar de zaterdag gegaan. Die stromen lekker in de 4e klasse in, waar wij altijd in zaten te strijden voor promotie. Iets wat gelukkig een paar jaar terug is gelukt. Maar dat heeft veel moeite gekost doordat er veel sterkere clubs van de zondag bij kwamen die dan meteen door gingen naar de 3e klasse. En dat zie je nog steeds gebeuren. 

Al ging dat knvb dat volgens mij vanaf komend seizoen al veranderen zodat ze op hun niveau instromen en niet fluitend kampioen worden in de laagste klasse. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Het Openbaar Ministerie in Amsterdam heeft besloten om Quincy Promes te vervolgen voor poging tot doodslag en subsidiair voor zware mishandeling. De Oranje-international wordt ervan verdacht een familielid te hebben gestoken. Bij het steekincident, dat plaatsvond na afloop van een familiefeest eind juli 2020 in Abcoude, liep de neef van de voetballer fors knieletsel op.

Zo, dat is niet mis. Die komt niet meer naar Nederland op vakantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-11-2021 om 19:27 zei Satyr:

https://leidenamateurvoetbal.nl/2021/overig/knvb-nieuws/voetbalpiramide-alweer-op-de-schop/

De KNVB heeft plannen de voetbalpiramide wederom op de schop te gooien. De invoering van een vierde divisie en het spelen om de algehele amateurtitel moeten de spanning in de hoogste divisies verhogen.

De eerste vier of zes ploegen in de tweede divisie moeten in de toekomst gaan spelen om de Algehele Amateurtitel. Dit om de spanning in de competitie, waarbij de kampioen niet promoveert, te waarborgen. De huidige vier hoofdklassen (2 op zaterdag, 2 op zondag) worden in de nieuwe opzet de vierde divisie. Alle divisies worden ook ingedeeld met een mix van ploegen uit het zaterdag- en zondagvoetbal. Dat betekent dat het onderscheid tussen specifieke zaterdag- en zondagklassen zal verdwijnen.

De KNVB gaat naast invoeren van de vierde divisie ook kijken naar de competities op districtsniveau. Momenteel bestaat er in de voetbalpiramide een strikte scheiding tussen het zaterdag en zondagvoetbal. Dat zou de KNVB in de toekomst willen veranderen.

In de nieuwe piramide zijn dan acht eerste klassen (nu 11) en zal er zodoende versterkte degradatie plaatsvinden. De tweede klassen (16), derde klassen (32), vierde klassen (64) en de vijfde klassen (58) zouden dan eveneens met versterkte degradatie op peil moeten worden gebracht.

De KNVB daarover: De enige wijze om de versmalling van de piramide te realiseren, is het uitvoeren van versterkte degradatie. Voor de clubs in kwestie natuurlijk niet leuk, maar wel cruciaal om het fundament van de piramide voor langere periode te verstevigen.

Zoals gezegd wordt de aansluiting met de landelijke divisies verbeterd en kunnen we op deze manier de onderkant aanvullen om ook deze competities gelijkwaardig, spannend en met redelijke reisafstand vorm te geven. Er zijn twee manieren om de versterkte degradatie uit te voeren:

Maar vrouwen mogen toch ook sinds tijdje officieel meedoen met de mannen amateurs? Kan nu in theorie een amateur tussen nu en pak em beet en ook in praktijk 2-6 jaar in de ED  spelen? Met mannen en vrouwen erbij? OF alleen met een mannen team? Ik weet 100% zeker artikel is geweest over KNVB dat bij amateurs mannen met vrouwen samen mochten gaan spelen....

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:
Gaat goed met de Franse voetballers. Mendy in de bak, andere Mendy (Real Madrid) schijnt ook in de problemen te zitten, nu dit. :-D 

Als dat inderdaad die andere Mendy is dan is het wel gigantisch ironisch dat die de afgelopen week opriep dat hij niet in de media verward wilde worden met Benjamin Mendy :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites