Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wie is de Mol? 2014

MisterX

Wie is de Mol? 2014  

30 leden hebben gestemd

1. 1. Wie is de Mol? 2014

Aanbevolen berichten

Hoe kunnen mensen trouwens Jennifer als mol kiezen terwijl zij als enige iets goeds deed in de eerste opdracht? Namelijk uit het niets de plek zien en zo €400 verdienen. Meteen uitgesloten hoor.

Beginfase uit het vizier blijven = uit andermans tunnelvisie blijven. Niet dat ik haar verdenk btw.

Het is zijn rechter glas, dus voor de kijker links :checkit:

Gaat om dat gedeelte vlak langs zijn hoofd? Lijkt mij niet op de vingerafdruk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 738
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het is zijn rechter glas, dus voor de kijker links :checkit:

[MENTION=7359]Stefan.[/MENTION]; Juist doordat ze uit het niets dat bord ziet, kan erop wijzen dat zij wist waar dat bedrijf was. En juist doordat zij geld binnen haalt (het is slechts 400 euro, inclusief een kans dat niet iedereen op tijd binnen zou zijn), maakt ze zichzelf minder verdacht. Dat is voor een mol ook gewoon goed.

Nee, dat is het hele probleem. Het is niet goed. Het is alleen goed als die €400 niet echt zijn/meteen weer weg zijn. Van beide was geen spraken. Als ze Mol is heeft ze het wat mij betreft nu al slecht gedaan. Ze zag het waarschijnlijk en zoals een echte kandidaat hoort te doen zei ze het. De Mol zou het nooit zeggen en proberen de andere kant op te lopen oid. Er waren geen aanwijzingen dat de andere niet op tijd zouden komen. Hoe kan je je trouwens nu al verdacht maken, er is nog niks gebeurd. Die kandidaten die voor de eerste opdracht al zeiden dat ze mensen op hun lijstje hadden staan ;e Vond meteen de test ook helemaal geen goede set.

Voor de mensen die mij nu weer gaan afzeiken, ik vind het nog steeds een leuk programma en blijf het kijken, ben gewoon wat kritisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alsof de regie zo dom is :-D Ligt er veel te dik op hoor.

Zal wel aan mij liggen, maar ik zie hem niet.

Sowieso lach ik maar een beetje over al het gezoek naar dingen. Worden tig dingen in beeld gebracht, voor elke kandidaat zijn wel dingen te vinden. Monteren, monteren en nog een keer monteren. Zij sturen ons de kant op die zij willen. Natuurlijk zit er aan het eind van de rit wel een kloppende hint tussen, maar kijk eens naar alle foute hints. Ik kijk puur naar de spellen en gedragingen en daar baseer ik mijn mol op. Qua gedragingen viel Owen mij op, zijn lach toen de eerste test werd aangekondigd vond ik gemaakt. Maar het is een acteur dus kan ook bewust zijn.

Dit. Als ik op elk klein detail ga letten wat in beeld verschijnt word ik helemaal gek. Ik kijk ook naar het gedrag en hoe de opdrachten verlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kunnen mensen trouwens Jennifer als mol kiezen terwijl zij als enige iets goeds deed in de eerste opdracht? Namelijk uit het niets de plek zien en zo €400 verdienen. Meteen uitgesloten hoor.

Een mol kan wel vaker kleine bedragen aan het begin pakken om de verdenking even van hem/haar af te houden. 400 euro is uiteindelijk niet veel. Als ik de mol zou zijn, zou ik het ook niet gezegd hebben, maar ik kan wel begrijpen dat iemand die de mol is er juist wel voor kiest om wat vertrouwen te winnen. Ik moet wel zeggen dat ik haar ook niet echt op mijn lijstje hebt staan hoor. Ik heb sowieso nog geen echt lijstje ofzo. Eerste paar afleveringen is altijd de deelnemers bij naam leren kennen, daarna komen de verdenken echt pas. Enige wat mij tot nu toe erg opviel is dat het camerawerk ons vooral op Owen en Tygo wil hebben, waardoor die momenteel afvallen in mijn ogen.

PS: 2 van de 3 stemmen op Jennefer waren voor de eerste aflevering al gegeven...

[MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; daar gaat het om, is inderdaad best onduidelijk op deze manier. Ik zie er zelf geen logo in, maar snap wel dat mensen met veel fantasie dat wel kunnen zien. Mogelijk dat het duidelijk is in betere resolutie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mol moet natuurlijk ook gewoon af en toe geld inbrengen, anders wordt het te makkelijk voor de rest om diegene aan te wijzen als mol. Enige die je in de eerste afleveringen moet uitsluiten, zijn de afvallers. Verder is het wat [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; om 0:18 in zijn laatste alinea meldt. Montage is alles bij dit spel en er zijn zoveel potentieel stille hints dat het onmogelijk is daarop af te gaan. Het is zien wat je wil zien. Op basis van die hints is iedereen tegelijk mol en geen mol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat moet de Mol doen? 1. Zorgen dat de pot zo laag mogelijk is. 2. Niet verdacht worden.

Ik snap dat je niet alles fout kan doen, dan ben je er meteen bij. Het is de kunst om het net te laten lijken alsof je geld binnenhaalt die een Mol succesvol maakt. Veel kandidaten en ook soms Mollen denken alleen maar aan 2., en /caren om de pot. Misschien ook omdat ze over het algemeen een stuk rijker zijn dan de gemiddelde Nederlander. Als de kandidaten er niet alles aan doen om de pot te spekken en de Mol geld op gaat halen is het hele principe van het spel weg. Natuurlijk moet je wel balanceren. Er zijn genoeg Mollen die de pot helemaal leeg hadden kunnen maken, je kan niet overdrijven. Een Mol moet alleen "algemeen" geld binnen halen. Waar het heel normaal is dat je geld hebt, net als +- alle mede kandidaten. Dat was niet wat er hier met Jennifer gebeurde. Dat was in mijn ogen "extra" geld, wat alleen goede kandidaten doen. En Mollen die net doen alsof. Veel geld binnen halen waar uiteindelijk de helft weer van weg gaat, of meteen daarna iets stiekem keihard verneuken. Zo creëer je de gedachte dat je het wel goed doet, want het is onmogelijk om de "netto" binnenkomsten van iedereen te berekenen. In de gedachte van de kandidaten moet je normaal zijn, en dat is nou eenmaal extreem moeilijk om voor mekaar te krijgen.

bewerkt door Stefan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben trouwens wel benieuwd waar de intro op sloeg, zo'n mannetje die brieven met namen van kandidaten in een brievenbussen deed op een redelijk verlaten ogend terrein... Iemand ideeën?

In de aflevering van gister werd gezegd dat ze het verdiende geld vrij kunnen stellen door het in een envelop te doen en op te sturen.

Die theorie die je paar pagina's terug zet lijkt mij dus ook niet te kloppen.

Aan de hand van de groepsfoto wijs ik altijd mijn eerste mol aan. In dit geval is het Jan Willem

Vormt met die hand die half in z'n broekzat zit een M wat kan wijzen op de mol.

Daarnaast vond ik hem ook echt raar doen met die lichtjes opdracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien weet ze wel dat dat geld later in de serie toch weer verdwijnt...de beste manier om als mol te spelen is geld op te halen voor je reputatie en dat dan later weer ergens te laten verdwijnen.

Ik weet nog dat Inge als molactie expres geld binnen ging halen bij een opdracht, juist omdat de opdracht daarna die veilingopdracht was, waarbij de pot toch helemaal leeg getrokken werd. Om je uitspraak even kracht bij te zetten met een extra voorbeeld.

Ik vond het btw sowieso al knap dat die Maurice al een hele tactiek / theorie kon hebben na één aflevering / twee opdrachten.

Dat had hij niet. Heeft hij hooguit tegen een paar gezegd om andere te misleiden.

In de aflevering van gister werd gezegd dat ze het verdiende geld vrij kunnen stellen door het in een envelop te doen en op te sturen.

Die theorie die je paar pagina's terug zet lijkt mij dus ook niet te kloppen.

Ik moet sowieso zeggen dat ik zelf al niet meer geloofde in de drie namen als finalist, veel te makkelijk gegeven. Je uitlegt klinkt erg plausibel.

Enige waar ik nog achter kan staan, is het mogelijke tweede land. Al heb ik wel eens gehoord dat ze in dat land niet met een eigen filmploeg mogen filmen, wat ook dat onwaarschijnlijker maakt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedenk me nu dat de namen op de envelop wellicht aangeven wie het geld veilig heeft gesteld.

Zoiets zal het wel zijn. Al zal er wel een adder onder het gras zitten. Zou me niets verbazen dat er uiteindelijk een opdracht mee gespeeld wordt in de finale, om het veilig gestelde geld toch binnen te halen ofzo. Of je moet juist op de brief de naam van iemand zetten van wie je verwacht dat hij/zij in de finale komt. En het geld is alleen veilig als die persoon in de finale zit. Zoiets zullen ze wel verzonnen hebben. Zomaar geld veilig stellen is te makkelijk verzonnen, vind ik.

[spoiler=Tweede land - 100% zeker]Nieuwe keus: Filipijnen. Ik vond het maar vreemd dat brieven bezorgt werden op een locatie die Ellis Island heette, terwijl zowel Ellis Island in de VS en Australië niet overeen komen dit eiland. Ik ben daarom verder gaan google en kwam op een site tegen waar ze Filipijnen als tweede land zeiden, ook vanwege een paar shots in de intro of een of ander ander filmpje. Daar vond ik ook dat men het Filipijnse Pinagbuyutan Island ook wel Ellis Island noemt. Afbeeldingen van dit eiland komen sprekend overeen met beelden uit de intro. Wat dat betreft ligt het tweede land naar mijn idee onomstotelijk vast. Dit land klinkt ook logischer dan een derde keer Australië of helemaal naar de VS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand anders die dat nummerbord achter Art zag bij het einde van de eerste opdracht? Stond HENRY V op. Precies tussen een muurtje en Art's mouw was dat nummerbord goed te zien. Kan toeval zijn, maar in de mol weet je maar nooit natuurlijk :P

Die kwam ook in de moltalk langs en werd meteen aan meerdere personen gekoppeld. Geen idee of het een hint is. 't is op zijn minst een opvallend nummerbord.

In de leader stond op een papiertje te lezen:

"De Mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan."

Kunnen we bij deze direct Tygo en Freek al afschrijven of is dat te vroeg?

Ik kan dezelfde zin ook interpreteren als dat de mol wel 'in de schijnwerpers' stond, maar liever op een van de andere locaties wilde staan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de leader stond op een papiertje te lezen:

"De Mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan."

Kunnen we bij deze direct Tygo en Freek al afschrijven of is dat te vroeg?

Die twee werden zo'n beetje unaniem door de groep richting de ''schijnwerpers'' gestuurd, ''of ze nou wilden of niet'' werd er geloof ik gezegd

Dus lijkt me niet echt dat je daar wat mee kan

Link naar opmerking
Deel via andere websites