Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

58 minuten geleden zei Kavinos:

In de rit uitslag van het WK wel ja.

Dat lijkt mij nogal evident, maar neem aan dat je hier niet komt met enkel en allen de bedoeling om een rituitslag te posten.

7 minuten geleden zei Pino:

Soof doe toch niet zo moeilijk. Anders had hij Froome en Dumoulin ook wel genoemd. 

Als je niet start, kun je ook niet winnen ;c 

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je ook ziet waarvoor hij die DQ krijgt. Je schouder uit de kom rijden, hem zelf weer terugzetten en dan tussen de auto's terugkomen - meer is het echt niet, als ik op de beelden af mag gaan - vind ik het heel zwaar bestraft. Plus, had hem dan meteen uit koers gehaald... Nu probeert de UCI een punt te maken, maar dit is echt niet de manier. 

Geen idee hoe ik een tweet moet embedden op m'n mobiel, maar Eurosport heeft een tweet geplaatst met beelden van de terugkomst van Nils.

bewerkt door tdogg16
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verhaal lijkt nu wel iets anders te zijn dan tot nog toe gedacht werd. Na zijn val zat hij niet meer tussen de auto's. Hij is achter de ploegleidersauto teruggekeerd tot de staart van de volgauto's, waarna hij zelf naar het peloton is gereden. Volgens de UCI reed hij een halve tot een hele minuut achter zijn ploegleidersauto, volgens de ploegleider een minuut of 2. Dit is door de commissarissen in koers niet gezien, maar door een commissaris met beelden (die niet op tv zijn uitgezonden) wel. Dit is na de koers beoordeeld door de commissarissen en dat leidde tot de DSQ. Een beetje afhankelijk van het tempo dat de ploegleidersauto ontwikkelde in die periode, valt daar best iets voor te zeggen.

-edit- Lees net, maar niet zelf kunnen checken, dat hij in die achtervolging op een vlak stuk weg 500 meter lang 100 per uur gereden zou hebben. Zou blijken uit GPS-data. Als dat klopt kun je imo kritiek hebben op de timing van de beslissing, maar niet op de inhoud van de beslissing.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites