Spring naar bijdragen

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

Op 5-10-2020 om 22:23 zei Satyr:

Maar de bidons trillen dus van de fiets bij dat stukje kassei-achtig

Las ook iets dat er nieuwe bidons in omloop zijn waarop de deksel blijft zitten en je er dus minder makkelijk overeen zou rijden.

Was me het middagje weer wel. Weinig aan werken toegekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-10-2020 om 22:23 zei Satyr:

Maar de bidons trillen dus van de fiets bij dat stukje kassei-achtig

Dat blijft voor mij onbegrijpelijk. Ik heb al wel 100.000km gefietst (met heel wat slechte wegen en kasseien) en dat is mij nog nooit gebeurd. Toch zag ik dat in wedstrijden regelmatig gebeuren bij anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Wielerklassieker Parijs-Roubaix gaat tóch niet door

De wielerklassieker Parijs-Roubaix gaat niet door. Dat heeft de organisatie zojuist bekendgemaakt. De befaamde kasseienkoers zou op 25 oktober worden ingehaald.

Het besluit is genomen in overleg met de landelijke en regionale overheden. De ontwikkelingen rondom het coronavirus in Frankrijk maken de wedstrijd op dit moment onmogelijk.

De 118de 'Hel van het Noorden' zou aanvankelijk op 12 april worden verreden, maar werd vanwege de coronacrisis al uitgesteld naar de herfst. Nu heeft de organisatie besloten om de wedstrijd, die voor het eerst ook een vrouweneditie zou kennen, helemaal te schrappen.

De Franse autoriteiten hadden daartoe verzocht vanwege de aangescherpte coronamaatregelen in Frankrijk. De organisatie maakte bekend dat de klassieker volgend jaar op 11 april gehouden zal worden.

Geen Gilbert, wel Van der Poel

De Belg Philippe Gilbert zegevierde vorig jaar in Roubaix. De routinier van Lotto Soudal zou op 25 oktober niet meedoen, omdat hij nog te veel last heeft van de knieblessure die hij opliep in de Tour de France.

Mathieu van der Poel zou over ruim twee weken wel aan de start staan in Compiègne, de startplaats van Parijs-Roubaix. Zijn ploeg Alpecin-Fenix had een wildcard gekregen voor de klassieker.

Mooiste koers van het jaar gaat niet door. :classic_sad:

bewerkt door Richarð.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-10-2020 om 17:57 zei FlyD:

Dat blijft voor mij onbegrijpelijk. Ik heb al wel 100.000km gefietst (met heel wat slechte wegen en kasseien) en dat is mij nog nooit gebeurd. Toch zag ik dat in wedstrijden regelmatig gebeuren bij anderen.

Ik denk ook wel dat jij iets minder hard over die kasseien gaat dan de profs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Hwb:

Ik denk ook wel dat jij iets minder hard over die kasseien gaat dan de profs.

Ik heb met profs over kasseien gereden. Daarnaast denk ik niet dat de snelheid in dit geval veel uitmaakt. Het is zelfs zo dat je beter zo snel mogelijk over kasseien rijdt zodat je minder 'stuitert'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Zeus:

Dan pakken ze het niet goed aan, want van Kruijswijk had het gevaar niet gekomen.

Sunweb is ook geraakt natuurlijk, alleen blijven die (voorlopig) nog wel in koers. 

Ik snap ook niet dat hier niet op zijn minst dezelfde regels als in de Tour gelden. Zeker nu het al weken over stijgende cijfers gaat in heel Europa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Erwin.:

Sunweb is ook geraakt natuurlijk, alleen blijven die (voorlopig) nog wel in koers. 

Ik snap ook niet dat hier niet op zijn minst dezelfde regels als in de Tour gelden. Zeker nu het al weken over stijgende cijfers gaat in heel Europa.

Jumbo en Scott hebben zelf besloten om weg te gaan anders was Sunweb ook wel uit de Giro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand wat er met Kristoffer Halvorsen gebeurd is? Was een veelbelovende renner, wereldkampioen bij de jeugd, en verdiende een transfer naar Team Sky. Toen ben ik hem uit het oog verloren en zag net dat 'ie op z'n 24ste tekent bij een Noorse wiellerploeg op het tweede niveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites