Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

In concert!

Richarð.

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Erwin.:

Behalve die keer dat ze Mr. Brightside niet speelden :moop:

Je kan niet alles hebben. National sluit 9/10 met Vanderlyle en maar 1x met About Today :cab:

Gelukkig van de 7x About Today iig 1x mee gemaakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kyrill:

Je kan niet alles hebben. National sluit 9/10 met Vanderlyle en maar 1x met About Today :cab:

Gelukkig van de 7x About Today iig 1x mee gemaakt. 

Volgens berichten destijds was het de 1e keer dat ze hem niet speelden. Heb ik natuurlijk niet gecheckt of dat klopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ergens vorig jaar had ik een poging gewaagd om een perskaart voor Metallica en Nightwish op Pinkpop te krijgen. Kans van slagen is echt nul voor een metalmagazine als Zware Metalen, waar ik voor schrijf. Gewoon omdat Pinkpop veel te soft is voor ons. Maar vanochtend om 05:46 kreeg ik een mailtje dat m'n accreditatie voor de vrijdag van Pinkpop is goedgekeurd! Metallica, here I come!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benieuwd naar je recensie @Satyr. Heb ze wel eens beter gezien, maar ook veel slechter.

Mijn recensie in bulletpoints.

• Setlist was prima, met Metal Militia en Trapped under Ice als nummers die er niet vaak inzitten, Bleeding Me ook een mooie toevoeging deze tour en afsluiten met One en Master is goud. Het eindelijk ontbreken van NEM in de set is een verademing, nu Sandman en Seek nog afvoeren. 
  • Dirty Window klinkt, net als alles van St. Anger, beter live dan op de plaat. 
  • Clicktrack voor Lars werkt wel goed, het is nu allemaal een beetje minder chaotisch en rommelig, maar voor sommige nummers werkt 10% sneller wel een stuk beter merk je wel. Komen nu soms een beetje tam over, Wiplash als beste voorbeeld daarvan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag ze voor het eerst, de setlist was bijna een kopie van die in Kopenhagen. Bleeding Me was gaaf om te horen en ik hoorde inderdaad ook dat sommige nummers langzamer waren. Maakt mij persoonlijk niet veel uit.

Ik stond vrij ver vooraan, na ruim 2 uur wachten bij dat debiele poortensysteem en ben na Dirty Window uit dat vak gegaan. Het werd steeds lastiger om te blijven staan en ik had er geen fijn gevoel bij. Heb de rest rustig van afstand gehoord en was na afloop ook voor de drukte weg.

Ik moest tussen Nightwish en Metallica luisteren naar Twenty One Pilots. Ik kende dat niet, herkende wel wat nummers, maar dat was een hele gave show. Tijdens één nummer hadden ze een drumstel op het publiek. OP HET PUBLIEK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was live op tv, ben niet zo van de Metallica, Rammstein etc muziek maar om het gewoon 1x te zien was wel enorm tof. Ik vind drummers altijd fascinerende muzikanten, als je ziet wat die allemaal tegelijk doen. Echt knap. Was vooraf trouwens verbaasd dat het geheel op tv te zien was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Vitesse88:

Het was live op tv, ben niet zo van de Metallica, Rammstein etc muziek maar om het gewoon 1x te zien was wel enorm tof. Ik vind drummers altijd fascinerende muzikanten, als je ziet wat die allemaal tegelijk doen. Echt knap. Was vooraf trouwens verbaasd dat het geheel op tv te zien was.

En dan te bedenken dat de drummer niet een van de technisch verfijnde drummers is. Zelf ben ik wel van. Mocht je onder de indruk zijn zou ik zeker eens youtuben op Mike Mangini of Mike Portnoy. 2 van de beste drummers van de wereld.

Was ook wel verbaast. Metallica is wel wat anders dan Rammstein trouwens :) 

bewerkt door Arezo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Arezo:

En dan te bedenken dat de drummer niet een van de technisch verfijnde drummers is. Zelf ben ik wel van. Mocht je onder de indruk zijn zou ik zeker eens youtuben op Mike Mangini of Mike Portnoy. 2 van de beste drummers van de wereld.

Was ook wel verbaast. Metallica is wel wat anders dan Rammstein trouwens :) 

Ja ik vergeleek bands ook niet met elkaar. Doelde meer op het soort muziek dat ze maken, niet helemaal mijn ding. Had kaartjes voor Rammstein maar kan er niet heen. Maar ik wel zo iemand die zo’n show wil ervaren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Vitesse88:

Ja ik vergeleek bands ook niet met elkaar. Doelde meer op het soort muziek dat ze maken, niet helemaal mijn ding. Had kaartjes voor Rammstein maar kan er niet heen. Maar ik wel zo iemand die zo’n show wil ervaren. 

Al vind je de muziek niks de show is zo gaaf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog maar 10 dagen ga ik met een goede vriend naar DTRH. Ben minimaal al aan het aftellen sinds het nog 66 dagen was. Muziek heb ik enorm veel zin in oa War on Drugs, Phoebe Bridgers, Moderat, Gorillaz en meer. Vooral zin in heb is het chillen, zwemmen, gedichten voor dragen bij speakers corner en hele gezellige tijd hebben op Camping met mijn maat en misschien wat vrouwelijk gezelschap. Zo niet dan niet, verwacht niks maar ga in ieder geval veel uit kast trekken met mijn flirt "skills" 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen weekend Graspop.

Donderdag aangekomen tijdens While She Sleeps.

Had ze graag helemaal willen meenemen.

Battle Beast

Beartooth (stevige show)

Tremonti (op achtergrond tijdens eten)

Mastodon (toch ook wat speciaal)

Powerwolf

Dropkick Murphys

en de headliners

Iron Maiden

Volbeat

Vrijdag:

Gloryhammer

Steel Panther

Black Label Society

Bullet For My Valentine

Heaven Shall Burn (vrij heavy stuff)

A Day To Remember (very nice performance)

Megadeth

Stick To Your Guns

headliners

Within Temptation (strakke show)

Scorpions

Zaterdag:

Toen ik aankwam direct wat koele plaatsen proberen te zoeken.

Smash Into Pieces

Eisbrecher

Foreigner

Shinedown

Saxon

Five Finger Death Punch

headliners

Judas Priest

Korn (beste performance van het festival voor mij persoonlijk)

Zondag:

Crossfaith voor een stuk

Spiritbox

Skillet

Alestorm (feest)

Alice Cooper

The Offspring

Deep Purple

headliners:

Deftones

Sabaton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen eindelijk S10 voor het eerst live zien. Kijk er al heel erg lang naar uit als mijn meest beluisterde artiest op Spotify voor de laatste 2 jaar. Ergens ook wel jammer dat ze nu zo bekend al is geworden, maar denk dat de show alsnog heel erg tof gaat worden :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-6-2022 om 15:24 zei Keko:

Vanavond naar Balthazar, volgens mij m'n eerste concert sinds corona als ik The Kik en Spinvis in het theater even niet meereken.

Hoe vond je het? Heb ze in de afgelopen periode 2x gezien (Tivoli in april, Dauwpop in mei) en vond beide keren echt heel gruwelijk. Denk één van mijn favoriete liveacts van de laatste jaren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Christian.:

Hoe vond je het? Heb ze in de afgelopen periode 2x gezien (Tivoli in april, Dauwpop in mei) en vond beide keren echt heel gruwelijk. Denk één van mijn favoriete liveacts van de laatste jaren. 

Ja het is niet voor niets de gezamenlijke koploper in mijn concertexcelletje (samen met Editors). Ontzettend gelikte show altijd en vanaf moment één gewoon puur genieten. Heb ook alle afsplitsingen toentertijd meermaals bezocht ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-6-2022 om 22:12 zei 007mark:

Morgen eindelijk S10 voor het eerst live zien. Kijk er al heel erg lang naar uit als mijn meest beluisterde artiest op Spotify voor de laatste 2 jaar. Ergens ook wel jammer dat ze nu zo bekend al is geworden, maar denk dat de show alsnog heel erg tof gaat worden :<

Wat een gruwelijk geweldige show was dit. Echt genoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites