Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

'Fewer'

:D :D

[spoiler=S05E05]Je zal daar in dat celletje op je knieen zitten en te horen krijgen dat je met Dany gaat trouwen :< Lekker man. Ze zag er weer goed uit deze ep ook

Ik had precies dezelfde gedachten :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar moest ik ook even om lachen idd :D

[spoiler=ep5]Ik vond het om eerlijk te zijn juist een lekkere aflevering wel. Denny begint weer wat meer te leren hoe je regeert en die actie bij de draken vond ik vrij briljant. Tyrion en Jorah ook wel een leuk koppel, al hoop ik nog wel dat Varys weer terugkeert. Blij dat er eens geen kings landing in zat, dat interesseert mij op het moment het minst. Wel heeeel benieuwd naar de verhalen rond Winterfell, de Boltons & Stannis. Komen 2 hele leuke verhaallijnen samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=s5e6]Ik vond de aflevering niet zo. Ik heb het gevoel dat Sansa als karakter weer stappen terug maakt, wat extreem jammer is. Tevens vind ik Dorne gewoon tegenvallen. Ik had echt gehoopt op wat meer. Nu weet ik wel wat dingetjes, maar ik verheugde me echt op Dorne en tot nu toe is het niet veel. Ik vind Jorah en Tyrion wel tof. Daar kan me wel op verheugen iedere keer. Zou Jaime trouwens vergiftigd zijn nu? Hij kreeg een steek van een van de Sand snakes toch? En gebruiken zij niet allemaal gif op hun wapens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=S05E06]Ik vond deze aflevering eigenlijk ook niet zo sterk. Vind sowieso het hele seizoen nog een beetje te slow-paced. Dorne stelt eigenlijk nog niet zoveel voor. Heeft maar een heel klein aandeel in het seizoen tot nu toe en wat je te zien krijgt is nog niet veel. Jorah en Tyrion samen vind ik dan wel weer interessant. De verhaallijn van Daenarys (zat niet in deze ep., maar toch) staat ook een beetje stil. In Kings Landing gebeurt op dit moment ook vrij weinig eigenlijk. Die High Sparrow en die halve gang bevalt me ook nog niet echt. Wel weer een zieke move van Cersei natuurlijk door die Olyvar te laten getuigen waardoor ze in één klap van zowel Loras als Margaery af is. Al hoop ik dat dit haar nog heel zuur gaat komen te staan.

Maar die Ramsay joh, gadverdamme. Ik zat echt de hele tijd te hopen dat Theon zou ontwaken uit zijn dwang en die Ramsay z'n strot zou doorsnijden. Ergens verwacht ik ook wel dat Theon nog iets terug gaat doen voor Sansa, dat gevoel heb ik steeds. Maar geen idee natuurlijk ook dat ook echt gaat gebeuren.

Vind dit seizoen tot nu toe zo'n net niet seizoen. Er gebeurt wel iets, maar net niet genoeg om echt vooruitgang te boeken ofzo. Het is net alsof dit even een tussenstap is voordat de hel los breekt in seizoen 6. Maargoed, de laatste vier eps. kunnen daar natuurlijk nog verandering in brengen.

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=S5E6]Redelijke aflevering.

Dorne was gewoon weer kut, al is Bronn wel tof.

Jorah en Tyrion was weer goed maar wel jammer dat je niks meer van Varys te zien krijgt.

Storyline van Arya gaat nu lekker snel, had echt verwacht dat ze pas over 2 seizoenen 'klaar' was.

Cersei, erg sterk gespeeld, maar die faith gasten vind ik zo kut, vooral Lancel.

In eerdere seizoenen had ik altijd een hekel aan Theon maar nu hoop ik echt dat hij Ramsay terugpakt en hem hard laat leiden. Vond het wel apart overigens dat hij zijn echte naam mocht zeggen bij het trouwen. Die acteur speelt zijn rol ook echt goed imo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond dit juist echt een heerlijke aflevering man.

[spoiler=S05E06]Juist in King's Landing gebeurde een hoop, met de moves van Cersei en LF. Ik vind het juist eigenlijk wel heel erg vet, dat Sansa eerst mee leek te gaan spelen in het spel, maar gewoon weer net zo hard misbruikt wordt als Joffrey deed. :D Eerst was ze de speelbal van psychopaatje Joffrey, nu is ze (al dan niet tijdelijk) de speelbal van meesterpsychopaat Ramsay. Het zal je gebeuren. Haar enige hoop op een normale toekomst is denk ik Stannis, want LF gebruikt haar dus ook gewoon keihard.

Jaime en Bronn vind ik ook wel een leuk duo, maar Dorne valt inderdaad nog wel wat tegen. Al denk ik dat daar dit seizoen nog wel wat verandering in gaat komen, tot nu toe was het toewerken naar het punt dat nu bereikt is ongeveer. Tenminste ik neem aan dat er nog wel iets gaat gebeuren met de Sand Snakes, Oberyn z'n vrouw en Jaime en Bronn.

Ik heb ook wel zin om Ser Jorah in de fighting pits te zien, ben benieuwd of Dany hem gaat redden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=S05E06]Ow, Snap. Wat een psychopaat die Ramsay :-D Ik zat(en zit) nog echt te wachten tot Theon snapt en die gast de keel door snijdt. Kan me niet indenken dat Ramsay nog langer dan dit seizoen blijft leven. Tyrion wel weer even een sterk staaltje om zich uit die situatie te redden. 'Think again' :-D Cercei ook een geslepen bitch zeg. Zo in één klap al haar vijanden aan de beurt.

Maar het hoogtepunt voor mij was wel het stukje met Littlefinger hoor. Wat een mastermind, en ik heb ook gewoon echt geen idee hoe hij het daadwerkelijk gaat spelen uiteindelijk. De perfecte acteur ook voor die rol. Alles wat hij zegt klinkt doordacht en wat mysterieus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=S05E06]Ik heb geen idee wat ik van deze ep moet vinden. Ik heb denk ik toch een overheersend mehh gevoel. In de eerste 20 minuten voornamelijk Arya, had wat minder gemogen. Tyrion en Jorah daarentegen met goede scenes, Tyrion blijft sowieso een kleine held. Dorne valt me ook behoorlijk tegen, vooral meer van de Sand Snakes verwacht. Hoop toch echt dat daar nog wat vuurwerk vanuit gaat komen. Ondertussen begin ik wel medelijden te krijgen met Sansa, waar ze eerst een irritant kind was, ontwikkeld ze zich prima alleen wel erg zuur voor haar dat ze nu met een nieuwe psycho opgescheept zit. Theon die ook moet kijken van Ramsay haha :-D Ik had zelfs nog verwacht dat Ramsay een stapje verder zou gaan ;c Op het laatste moment had ik het idee dat Theon zoiets zou doen bij Ramsay, zou het trouwens wel erg jammer vinden als Ramsay dood zal gaan. Ja hij is psycho maar vind hem zo geniaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met welk(e) boek(en) loopt dit seizoen nu (min of meer) parallel? Dacht vorig jaar ergens te lezen dat seizoen drie en vier grotendeels uit boek drie kwamen, betekend dit dat seizoen vijf en boek vier overlappen? Heb zelf bijna boek twee uit en de laatste drie (uiteraard in het Engels) van de week binnen gekregen:).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met welk(e) boek(en) loopt dit seizoen nu (min of meer) parallel? Dacht vorig jaar ergens te lezen dat seizoen drie en vier grotendeels uit boek drie kwamen, betekend dit dat seizoen vijf en boek vier overlappen? Heb zelf bijna boek twee uit en de laatste drie (uiteraard in het Engels) van de week binnen gekregen:).

Boeken 4 en 5. Die zijn geografisch opgesplitst. Boek 4, en 4/5e deel van boek 5 lopen synchroon. Sommige personages komen bijna alleen in boek 4 voor, en sommigen alleen in boek 5. Eind van boek vijf loopt alles weer samen en zie je weer personages uit boek 4 terug. Dus daarom boeken 4 en 5 samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=S05E06]Dit is wel lekker ouderwets speculeren, ook voor mij, aangezien Sansa en Littlefinger dit seizoen hele andere dingen doen dan in de boeken. Volgens mij gaat Littlefinger gewoon precies doen wat hij Cersei vertelt, alleen stopt hij op het moment dat hij Sansa's hoofd moet afhakken en gaat dan zelf Warden of The North spelen door met haar te trouwen. Dat is wat ik denk he. Vraag me af wat hij bij een eventuele overwinning van de Boltons in gedachten heeft.

Maar het blijft een zieke strateeg..

[spoiler=S05E06]

Eigenlijk is LF de enige die dit spelletje speelt man. Als je realiseert wat die (dan wel indirect) allemaal al heeft gedaan. Ook heeft die eigenlijk gewoon de oorlog gestart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=S05E06]Benieuwd of Cercei haar hand hier niet overspeelt... De Tyrell's kunnen op dit moment niet veel doen (zou een beetje dom zijn ten oorlog te trekken met de heir van highgarden & de koningin in een cel), maar dit vergeten ze niet...

bewerkt door Tomasson
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=S05E06]Ik hoop dat Cersei echt binnen dit en volgend seizoen doodgaat. Heb dr vanaf het begin zitten haten. En dan janken om voorkeuren zoals homofilie nee neuken met je broer is lekker zuiver en met hem kinderen krijgen :-D ;e :r

Vond Dorne wel meevallen lees de boeken ook niet echt. Viel me zeker niet tegen. Vond die opmerking van die donkere man mooi ''If you would have been whole, this would have been a great fight''

Arya ben ik blij dat ze nu eindelijk progressie heeft gemaakt. En bij Theon had ik geen moment gedacht dat ie nu iets gek zou doen. Maar ik had wel verwacht dat Sansa een ''kaarsje'' op zou steken zoals in de vorige aflevering haar werd geadviseerd als ze ooit hulp nodig heeft.

Ook vond ik het gesprek tussen Cersei en Lord Baelish/LF te makkelijk gaan. Cersei moet ook een of ander soort spelletje spelen, nu leek ze wel heel makkelijk in de val te stappen.

bewerkt door Tomasson
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=Cersei]Daarnaast is Cersei blind van woede, door wat er gebeurd is met Joffrey, denk dat ze nu elke mogelijkheid grijpt om Tyrion of Sansa te pakken te krijgen. Hierdoor ziet ze de strategische zetten van LF over het hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites