Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

ADO Den Haag

Ruben.

Aanbevolen berichten

Is er een kans dat er rijke Haagse investeerders in gaan stappen? Faillissement lijkt echt niet te voorkomen momenteel als je het zo leest. Als is dat laatste voor de club misschien nog wel het beste. Volledige herstructurering, de club beter weg zetten in de regio en opnieuw gaan bouwen vanuit die fundering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naja op het 4de niveau starten is nog niet zo verkeerd toch? Speel je nog steeds landelijk en semi-professioneel. Met 2 promoties ben je terug in de KKD. Was vanuit mij ook wel gedacht vanuit het meest positieve geval. Dat er daadwerkelijk club en voetbal lui zich er mee gaan bemoeien om er weer wat van te maken in Den Haag. Voetbal/ADO leeft  toch wat minder in de stad voor mijn gevoel, behalve bij de 'echte' Hagenezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat mensen er nog een keer geld in willen pompen, maar het moet meer van een overname komen. Maar dat zal niet zo snel gaan allemaal. Een stad als Den Haag kan geen vortbalclub verliezen, ongelofelijk wangbeleid. Clubmensen als een Martin Jol hebben met al die transfervrije nietsnutten de club nog verder gesloopt. Er is zoveel meer uit te halen. Doodzonde dat het op deze manier gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Regis:

Naja op het 4de niveau starten is nog niet zo verkeerd toch? Speel je nog steeds landelijk en semi-professioneel. Met 2 promoties ben je terug in de KKD. Was vanuit mij ook wel gedacht vanuit het meest positieve geval. Dat er daadwerkelijk club en voetbal lui zich er mee gaan bemoeien om er weer wat van te maken in Den Haag. Voetbal/ADO leeft  toch wat minder in de stad voor mijn gevoel, behalve bij de 'echte' Hagenezen.

Derde divisie is in principe gewoon amateur, al wordt er natuurlijk wel betaald. En ik weet niet precies hoe het zit, maar promotie naar de KKD is in elk geval niet standaard. Of wordt dat doorbroken zodra een club wil promoveren?

-edit-  Ik zie dat er vanaf het seizoen '23-'24 een promotieplicht gaat gelden, als de KNVB geen wijzigingen door gaat voeren.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rossi:

Wordt straks gewoon beslag gelegd en dan komt er een clubje met wellicht vd kallen en dan zijn we gered. Financieel dan, sportief blijft er denk weinig mogelijk. En dan zitten we 5-10 jaar in de kkd.

Allemaal leuk en aardig dat je dan financieel gered bent. Maar dan moet er qua bestuur en alles ook het nodige veranderen. Van beleid is nou niet bepaald sprake. Dan moeten er wel de juiste goede mensen komen die een club kunnen runnen anders schiet het niet op. 

Niet verkeerd om eerst 3 jaar in de KKD weer een beetje te bouwen aan een fatsoenlijk ADO om vanuit daar de stap te gaan maken naar de Eredivisie. Dat lijkt me het beste voor de club. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei GAE EAGLES:

Allemaal leuk en aardig dat je dan financieel gered bent. Maar dan moet er qua bestuur en alles ook het nodige veranderen. Van beleid is nou niet bepaald sprake. Dan moeten er wel de juiste goede mensen komen die een club kunnen runnen anders schiet het niet op. 

Niet verkeerd om eerst 3 jaar in de KKD weer een beetje te bouwen aan een fatsoenlijk ADO om vanuit daar de stap te gaan maken naar de Eredivisie. Dat lijkt me het beste voor de club. 

5 uur geleden zei Rossi:

Wordt straks gewoon beslag gelegd en dan komt er een clubje met wellicht vd kallen en dan zijn we gered. Financieel dan, sportief blijft er denk weinig mogelijk. En dan zitten we 5-10 jaar in de kkd.

Is helemaal niet erg dat er weinig mogelijk is, als de club blijft bestaan en er de juiste poppetjes op de juiste plekken worden gezet. Zoals @GAE EAGLES aangeeft is er van beleid geen sprake. Hamdi zet de interne organisatie overigens wel goed neer, maar alles wat met voetbal te maken heeft niet. Daar red je het niet mee. Doe maar KKD met een financieel goede balans en dan kun je de club rustig omhoog werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja er lijkt een prima organisatie te staan, maar aan de voorkant blijft het mis gaan. En met een overname of executieverkoop ben je verre van gered. Ja zoals ik zei financieel, maar op sportief vlak niet. Tenzij dingen die nu gebeuren van te voren bedacht zijn om van de Chinezen af te komen, moet je eerst weer met de pet rond om bepaalde personen te lozen om een nieuwe organisatie dus beleid neer te zetten. Zogenaamd vertrokken personen zijn namelijk niet vertrokken en hebben nog steeds dezelfde zeggenschap, zij het onder het mom van een andere functie.

Kan hier verder niet over uitwijken. Zal ongetwijfeld nog aan het licht komen komende tijd of het moet, zoals ik hierboven aangeef, bewust op deze manier gespeeld worden om van UVS af te komen, maar dat strookt niet met de gang van zaken bij andere afdelingen van de club.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-4-2021 om 10:34 zei Hwb:

Tenzij de KNVB een oplossing vindt natuurlijk, want ADO is wel anders dan AGOVV, Veendam of Haarlem.

Hoezo dat dan? Gelden er voor ADO andere regels dan?

Op 27-4-2021 om 12:19 zei MNie:

ongelofelijk wangbeleid.

Een bewuste woordspeling? :D 

bewerkt door Nom de Guerre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-5-2021 om 09:36 zei Nom de Guerre:

Hoezo dat dan? Gelden er voor ADO andere regels dan

Nee, maar het zou mij niets verbazen als de KNVB in dat geval zou zoeken naar mogelijkheden om ADO iets meer te helpen. Is natuurlijk wel een grotere club dan de andere die ik noemde, club uit de 4e stad van Nederland. Kan me voorstellen dat dat voor de KNVB reden is om coulanter te zijn. Is hoe dit soort dingen vaak gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-5-2021 om 01:55 zei MNie:

Haha ja

Dit bericht weet ik niet eens meer dat ik deze gepost heb, maar aan de dag en tijdstip te zien had ik een paar bacootjes teveel op haha. @Nom de Guerre Meest gebruikte woordspeling in Den Haag sinds Wang aan de macht is.

@Hwb ADO is nu met een procedure bezig volgens mij waardoor ze langer de tijd krijgen (wegens Covid) om betaalafspraken te maken, de zogeten WHOA procedure.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Regis:

Hamdi stapt op. Lijkt mij erg goed voor ADO. Vind hem vaak totaal ideeënloos overkomen.

De organisatie achter de schermen schijnt hij wel goed neergezet te hebben, maar qua voetbal dingen niets goed gedaan. Ben benieuwd of nu de overname door die Amerikanen gaat gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij deed die Hamdi het helemaal niet onaardig. Ook wat Chris Woerts zei dat Hamdi er juist probeerde ervoor te zorgen dat er geen Chinezen of Amerikanen kwamen maar juist Haagse mensen. Maar dat die Chinezen dat weigerden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-5-2021 om 19:33 zei Hwb:

Nee, maar het zou mij niets verbazen als de KNVB in dat geval zou zoeken naar mogelijkheden om ADO iets meer te helpen. Is natuurlijk wel een grotere club dan de andere die ik noemde, club uit de 4e stad van Nederland. Kan me voorstellen dat dat voor de KNVB reden is om coulanter te zijn. Is hoe dit soort dingen vaak gaan.

We zijn de derde stad maar dat maakt niet uit. KNVB heeft alle redenen om coulanter te zijn, zij hebben dit immers uiteindelijk allemaal goedgekeurd. Evenals de kansloze begrotingen.

Maar tijd dat er snel wat duidelijkheid komt. Heb echt geen idee meer wat de beste optie is, supporters worden/werden van diverse kanten bespeeld. Het nieuwe supporterscollectief heb ik ook mijn twijfels bij. Gedeelte in handen van de supporters is prima, maar we moeten geen plek in de rvc eisen. Tenzij het een plek is zonder stem mbt bepaalde zaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werk al heel lang in Den Haag en woon er nu ook sinds een aantal jaar.

Mijn hart ligt niet bij ADO, maar ik volg de club wel.

Ik vind het erg pijnlijk dat ADO, in zoals Rossi al zegt de DERDE stad van Nederland.....niet eens in staat is om enigszins bij bijv FC Utrecht in de buurt te komen.....want dat zou toch moeten kunnen zo zou je denken....

Er werd gelachen toen de man die ons rondleidde door het stadion (tijdens de bouw) vertelde dat het geschikt zou worden voor Europees Voetbal....dat was toen immers ook al VER weg. ik kan me een ADO fan collega herinneren die voor m'n neus ging staan en riep dat het met hulp van China helemaal goed zou komen.....kampioen, beker, Europees voetbal ging het worden...oude glorie werd zeker hersteld....

Jaren later blijft ADO met dank aan de COVID pandemie in de Eredivisie (sjaaltjes gezien met verheerlijking van het uit China afkomstige virus dat ons (ADO) redde)........

Het jaar daarop degradeert ADO alsnog naar de Keuken Kampioen Divisie....en hoe....kansloos.....

Pijnlijk om te zien? Ja....maar als je dan verder gaat kijken naar het beleid en hoe dat is gegaan.....is het te treurig om aan te zien......

Het is nu ook bijna failliet.....eerlijkheidshalve heb ik er een hard hoofd in dat dit nog voorkomen kan worden....

Ik heb er wel vaker over gedacht om ADO eens op te pakken in een FM game, maar doe dat uiteindelijk nooit. Overigens ook nooit de club die ik een warm hart toedraag......ik kies eigenlijk altijd voor een Engelse, Spaanse of Italiaanse club in de laagste divisie....om te proberen die succesvol te laten zijn op het hoogste niveau.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat het afgelopen seizoen bij ADO is gebeurd is wel echt bizar. Al je culthelden gooi je je team uit om er passanten voor in de plaats te halen. En dat met iemand als Martin Jol aan het roer. Het is echt volledig terecht dat ze gedegradeerd zijn. ADO moet zichzelf eens goed hervinden en met een fatsoenlijke strategie terugkomen in de Eredivisie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat nooit goed komen met ADO. Als je ziet ook weer welke potentiële nieuwe eigenaren er kunnen komen zijn dat weer precies dezelfde typetjes als altijd en die helpen je geen snars verder.

het is ook doodzonde dat de jeugdopleiding zo vreselijk is achtergesteld de laatste jaren. Je hebt in Den Haag en nabijgelegen gemeentes echt geweldige amateur clubs met geweldige talenten. Gros daarvan werkt samen met clubs van buiten Den Haag (Sparta / Feyenoord) omdat ADO zich totaal niet bekommerde om de eigen jeugd. Zo zonde. Als je die krachten weet te bundelen zal je jaarlijks veel hele leuke spelers aan je kunnen binden. De beste daarvan zul je uiteindelijk verliezen aan de grote jongens, maar het spul eronder kun je prima middenmoot/subtop Eredivisie mee halen (Beugeldijk, Immers, Verhoek etc).

Mag hopen dat er een keer een eigenaar of groep dat inziet en de club van onderen af opbouwt. Den Haag verdient een club die jaarlijks top 10 Eredivisie kan spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-7-2021 om 03:52 zei Hakai:

Wat het afgelopen seizoen bij ADO is gebeurd is wel echt bizar. Al je culthelden gooi je je team uit om er passanten voor in de plaats te halen. En dat met iemand als Martin Jol aan het roer. Het is echt volledig terecht dat ze gedegradeerd zijn. ADO moet zichzelf eens goed hervinden en met een fatsoenlijke strategie terugkomen in de Eredivisie. 

Met al die zogenaamde cultheld en was je ook gedegradeerd als er een jaar eerder geen corona uitbrak. 

De manier waarop zij moesten vertrekken is wat niet lekker zit. Zwijggelden etc zijn betaald. Zoveel is er uiteindelijk niet bespaard op salaris hierdoor.

@Lazy Om de eigen jeugd bekommert ADO zich wel, alleen het binnenhalen van talenten was/is een vreemde gang van zaken. Af en toe ging de scout wel eens kijken, maar meestal werd er na een belletje van een club waar een talent speelt gezegd: bel ons maar weer als Feyenoord, Utrecht of Sparta zich meldt. Daarnaast gaan de grootste talenten doorgaans vroegtijdig naar Ajax of Feyenoord. Net zoals talenten van die clubs ook weer naar grotere clubs gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites