Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eurovisie Songfestival [2024]

Acquafresca

Aanbevolen berichten

Maar met de invoering van de jury is er minder vriendjespolitiek dan vroeger. Puntenverdeling is ook anders dan de afgelopen jaren

eerst geeft men de punten van de jury - 12 + 10 + 8. En dan als dat gedaan is, geeft men de punten van de televoting...

Al is de jury erger dan de televoting. Had enkel televoting de uitslag bepaald vorig jaar, dan had niet Zweden maar Italie gewonnen.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

fbz3rmdsxdwd2.png

nrrwqhavtbbyy.png

s8lk2fnjlqq74.png

rybq1awlzg0fv.png

_____

[MENTION=25831]Zeus[/MENTION]

Nee eerst klassieke puntenverdeling (maar enkel de jury) en dan worden de televoting punten allemaal samengenomen en in één keer uitgedeeld, en in volgorde afgeroepen van (klein naar groot), dus 10 punten voor VK... 85 punten voor Polen, 167 punten voor Nederland en 267 punten voor Rusland... Beetje raar en belachelijk maar zo gaat het dus zijn. Men wilt op die manier de spanning erin houden tot op het laatste moment. Dus Rusland kan 256 punten hebben, en bvb. uitkomen op 589 na het uitdelen van de televotingpunten.

Ik verwacht wel een sterke score voor Nederland eigenlijk.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk maar

tmych8ih1tao1.png

Hypothetische uitslag (simulatie) na jury punten (dus de klassieke 8-10-12) wordt vervolgd door

dwttcwwpnsvl7.png

dit.

Aangezien Oekraine wellicht zeer veel punten van de jury zal krijgen (ook politiek gezien) zou Oekraine wel heel lang op 1 staan, maar ik verwacht niet dat mensen massaal gaan voten voor Oekraine dus dan zal dat dan voorbij gestoken worden door Rusland. Landen als Italie, Frankrijk, Australie, Bulgarije en Zweden zullen dan daar een inhaalbeurt maken. Rusland zal normaal gezien niet echt heel ver achterstaan (want jury valt ook wel voor die popliedjes, dat werd vorig jaar wel bewezen).

Zoiets als Nederland zie ik zowel bij de jury als televoting scoren en daardoor kan het misschien wel subtop ambiëren.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Belgium

2. Czech Republic

3. The Netherlands

4. Azerbaijan

5. Hungary

6. Italy

7. Israel

8. Bulgaria

9. Sweden

10. Germany

11. France

12. Poland

13. Australia

14. Cyprus

15. Serbia

16. Lithuania

17. Croatia

18. Russia

19. Spain

20. Latvia

21. Ukraine

22. Malta

23. Georgia

24. Austria

25. United Kingdom

26. Armenia

Dit is de rangschikking waarin ze mogen optreden. Die nieuwe voting procedure kan trouwens handig zijn voor mensen die eens een gokje willen wagen ;).

Rusland staat op 1.50, Australie op +- 5.50, Oekraine al op 10, dan Frankrijk 13, Zweden op 15 al, en de rest nog verder :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet ik niet precies, maar ik denk dat ze het land per land gaan omroepen. Dus niet enkel de laatste drie :p

Volgens de uitleg van de organisatie worden de punten van de jury op de traditionele manier toegekend. Dus met al die mensen op locatie. En dan aan het eind beginnen ze vanaf onderaan de lijst de landen de punten te geven van alle televoters. Dus dat gebeurt niet individueel, maar op een grote bult.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de uitleg van de organisatie worden de punten van de jury op de traditionele manier toegekend. Dus met al die mensen op locatie. En dan aan het eind beginnen ze vanaf onderaan de lijst de landen de punten te geven van alle televoters. Dus dat gebeurt niet individueel, maar op een grote bult.

Zeg ik toch, gaf iets mee ter illustratie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites